Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ce antena mobila VHF (TAXI) sa-mi cumpar ?


Vizitator Alecs_ue

Postări Recomandate

Vizitator Alecs_ue

As vrea sa cumpar o antena mobila VHF cat mai buna pentru taximetrie

Am vazut ca unele antene dau valoarea castigului in DB , altele in DBi , si as vrea sa stiu care e cea mai performanta antena

E mai buna cu talpa magnetica sau cu montura fixa pe masina?

 

Un producator sau model daca se poate , sau un link cu antena cea mai cea... si pret

 

Multumesc mult pentru citirea anuntului .

 

73!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • C.D.

    2

Antena pe care ai gasit-o este foarte buna, atat la pret cat si la caracteristici.

Tipul de prindere al antenei conteaza doar la VSWR, dar in cazul de fata antena a fost testata si dimensionata pentru VSWR minim (dar sa ai grija sa nu scurtezi cei 3 m de coaxial cu care se vinde, deoarece numai cu aceasta lungime de cablu coaxial antena are parametrii din fisa tehnica).

Cand o pui pe masina, sa ai grija sa fie pe mijlocul portbagajului sau pe mijlocul plafonului masinii.

Este indicat sa pui sub suportul magnetic al antenei, un pad magnetic din cauciuc ca sa protejeze vopseaua si care asigura si o aderenta mai buna la suprafata din tabla a caroseriei (sa ai grija sa fie sterse foarte bine de praf deoarece in caz contrar aluneca)

Din punct de vedere al castigului, aceasta antena (3,4dB) iti asigura aproape o dublare a sensibilitatii statiei, si o dublare a puterii radiate a statiei pe emisie - pe antena - (raportat la caracteristicile statiei)

VSWR-ul minim al acestei antene este pe mijlocul benzii 144-170MHz, adica la 157MHz.

 

Daca vrei sa obtii un castig maxim numai pentru frecventa pe care lucrezi, atunci trebuie sa te adresezi unui specialist (cu reflectometru in dotare - si care stie ce face) care ti-o va ajusta pe frecventa dorita.

In practica este acceptata o banda de 10 MHz (+/- 5MHz) abatere fata de frecventa pe care lucrezi, pentru un VSWR minim acceptabil. (deci daca te incadrezi in banda 152 - 162MHz, nu trebuie ajustat nimic la antena).

Si banda lor de 26MHz este acceptabila, cu singura mentiune ca la capetele benzii, VSWR-ul va fi mai mare, undeva pe la 3 (+/-).

VSWR-ul este raportul dintre puterea radiata in antena si puterea reflectata din antena inapoi spre finalul RF al statiei, si care daca este prea mare (peste 3) poate incalzi excesiv finalul de RF al statiei si-l poate distruge.

 

Cu montura fixa este mai complicat deoarece trebuie masurat cu un reflectometru VSWR-ul, sa dai gaura in caroserie, sa etanszi locul, si este bine ca aceasta operatiune sa fie facuta de un specialist.

Link spre comentariu
Vizitator Alecs_ue

Multumesc frumos pentru argumentele dumneavoastra despre aceasta antena.As vrea sa stiu si alta antena in afara de cea gasita de mine cu un raport mai bun73!

Link spre comentariu

Consideratiile de mai sus sunt valabile pentru toate antenele de acest tip.Cea de-a doua antena prezentata de dumneavoastra specifica VSWR-ul in fisa tehnica (tot asa in mijlocul benzii - la capele trebuie vazut)Lungimea cablului de 5m trebuie respectata (sa nu-l taiati), iar in privinta castigului am oarece rezerve ca ar depasi 3,5dB (cam toate antenele cu compensare la baza au castigul de 2Tx - adica de doua ori puterea emitatorului)Ambele antene sunt in 5/8 lambda (compensate cu bobina la baza) cu un plus pentru cea de-a doua antena prezentata, deoarece are lungimea mai mare cu 36cm adica si suprafata radianta este mai mare, de unde si pretentiile lor pentru un castig de 4,2dB, dar nu specifica in care punct de frecventa.Daca nu va deranjaza lungimea ei (in timpul mersului cu masina se cam balangane vizibil - exista si pericolul desprinderii bazei magnetice la socuri mecanice mai puternice), o puteti lua pe aceasta - lungimea coaxialului din dotare trebuie mentinuta deoarece cu aceasta lungime au fost facute masuratorile.Toate antenele de acest tip produse de firme importante, respecta specificatiile tehnice si se poate avea incredere in ele.Acum este decizia dumneavoastra pe care antena o luati.Cea de-a doua antena are avantajul suprafetei radiante mai mare, cu rezerva ca baza magnetica trebuie sa fie foarte puternica ca sa o tina pe loc, atunci cand treceti cu masina peste o denivelare mai accentuata. (datorita releelor de retransmisie, diferenta dintre cele doua antene (Rx/Tx) estenesesizabila in legaturile radio).

Link spre comentariu
Vizitator Alecs_ue

Multumesc si apreciez ajutorul dumneavoastra.Am sa optez pentru cea de-a doua antena , are baza magnetica mai mare si foarte puternica, deja sunt cativa taximetristi care au aceasta antena, doar ca in Iasi e ceva mai scumpa , 250 Roni .73!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări