iulicuta2000 Postat Iunie 3, 2012 Partajează Postat Iunie 3, 2012 Asa cum ii spune numele deschid un topic pentru a afla cam ce se ascunde in spatele acestui divais . http://66.147.244.245/~goodallm/wp-cont ... 14x329.jpg ce face?legat la baterie protejeaza tot ce inseamna electronica pe masina,nu e vrajeala fiindca asa ceva folosesc la munca unde sudez zilnic pe masini(tig si mig) si pana acum n-a crapat nimic,si am bagat sudura de la golf 2 pana la M6 si Porsche. Evident sunt curios ce se ascunde in el si taie orice curent parazit care ar putea distruge electronica de pe masini?e vreun filtru ,sunt si ceva componente semiconductoare? Am sapat putin pe net si parese ca ar fi un varistor in el sau ceva de genu... Ce ma intereseaza pe mine e cum se poate face o dracie dinasta caci noua costa vreo 40 de lire,iar pe cea de la munca nu pot s-o fac bucati doar sa vad ce are la interior Link spre comentariu
popa ionut Postat Iunie 3, 2012 Partajează Postat Iunie 3, 2012 Schema... cred ca am una prin calc sa o caut.. Nu o mai gasesc dar era cu vre-o 10 varistori rapizi gen http://parts.digikey.com/1/parts-datash ... -datasheet nu era nimic complicat..simplu ca buna ziua..toti erau in paralel..si mai aveau o bobina cu cateva spite inseriata...rolul lor este de a elimina varfurile de tensiune care apar in timpul arcului electric... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Iunie 3, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2012 Eu cat am stiut am cautat,la un moment dat cred ca am dat peste acelasi link pus de tine catre varistori,dar nici o schema propriuzisa...Ce ma oftic e ca a naibi jucarie care o am la munca e lipita nu prinsa in suruburi,ca atunci n-ar fi fost o problema sa arunc un ochi in dansa... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 Rascolesc trecutul dar tot nu am gasit o schema concreta pentru dracia asta Link spre comentariu
popa ionut Postat Martie 6, 2014 Partajează Postat Martie 6, 2014 Sunt niste varistori de 13,2V de mare putere in paralel ,care tin practic bateria in tensiune stabila,pentru a nu avea tendinta de a face fructuatii ,din cauza diferentei de potential al aparatului de sudura..si in felul asta masina este protejata!am si schema pe undeva...o caut si postez cand dau de dansa.... ori trage un ochi aici http://www.pge.com/includes/docs/pdfs/m ... essors.pdf Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 6, 2014 Autor Partajează Postat Martie 6, 2014 O schema m-ar ajuta mult,din pacate nu am atatea cunostinte sa o "concep" singur Multumesc! Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 Pai...o galeata de varistoare in paralel cu bateria. Chiar nu-i nevoie de schema... Link spre comentariu
bolek Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 Nu e mai ieftin sa scoti bateria de pe masina, si sa legi impreuna (cu o sarma sau cu un cleste din ala de tamplarie) firul de plus cu firul de minus unde fusese bateria? Scurtul ala e mai tare decat cel mai puternic varistor...Sau e important sa ascultam muzica de la sistemul de jdemii de euro, in timpul sudurii. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 7, 2014 Autor Partajează Postat Martie 7, 2014 Nu e mai important sa asculti muzica in timp ce sudezi(de la masina pe care sudezi) insa sunt situatii in care decupland bateria se reseteaza playere cu cod,se mai intampla sa o ia razna imobilizatoarele,plus ca uneori ca sa decuplezi bornele la o baterie rascolesti prin porbagaje ,sau pe sub scaune cand e mai simplu sa conectezi protectia pe bornele de unde se face jumpstart sau direct la bornele bateriei daca este in compartimentul motor ;) Ca idee,banui ca nu pot pune orice varistor,ci doar unul care sa lucreze la tensiune de maxim 14 v nu? adica ceva de genul(nu vreau sa fac reclama!) http://mmag.ro/Componente-electronice/V ... =shopmania asta ar fi bun? Link spre comentariu
popa ionut Postat Martie 7, 2014 Partajează Postat Martie 7, 2014 este perfect...pui vre-o 20..30 de bucati in paralel...cu cat mai multe cu atat mai bine..cu ei in paralel mai pui si o dioza stabilizatoare de 18V/3W parca asa era in schema si vre-o 2 condesatori de 100nF toti in paralel... Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 8, 2014 Autor Partajează Postat Martie 8, 2014 Multumesc!o sa comand si mai ramane o singura chestie,cum le pot face proba,sa stiu ca functioneaza oare daca in timp ce sudez la masina pun un ampermetru inseriat cu unul din clestii de la baterie sa vad ce curent se misca prin protectia asta ar trebui sa fie de ajuns ca sa-mi dau seama daca totusi isi face treaba? Link spre comentariu
popa ionut Postat Martie 8, 2014 Partajează Postat Martie 8, 2014 Exact...asa iti dai seama!Lucreaza 100%..fara nici o problema...dar sa pui un A cu ac,analogic.. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 Sacrifici piesele pe iesirea apartului de sudura...N-ar fi rau sa ai o sarcina care sa traga 150A sau cat folosesti uzual, inseriata cu aparatul de sudura si protectia. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Martie 9, 2014 Autor Partajează Postat Martie 9, 2014 De ce sacrific piesele de pe iesirea aparatului?sudura n-o fac in instalatia electrica a masinii,sudura o fac doar pe tabla masinii,iar de obicei clestele de sudura e cat de aproape pot de zona unde sudez,daca sudez pe evacuare e direct pe teava de evacuare,daca sudez la caroserie la fel e in zona vecina sudurii din motive de perderi de tensiune... La servici timp de 2 ani nu s-a intamplat nimic cu aparatele(tig si mig/mag) si am folosit asa ceva http://www.goodallmfg.com/wp-content/up ... 14x329.jpg Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 9, 2014 Partajează Postat Martie 9, 2014 Tu ai zis ca vrei s-o testezi... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum