Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aprindere electronica cu FET - intrebare???


Vizitator MCL2k6

Postări Recomandate

Vizitator MCL2k6

Banuiesc ca Zala vrea sa faca la Dacie cum e si la Trabant, adica cate o bobina pt. fiecare cilindru.Nu stiu daca merita osteneala, avand in vedere ca o sa-ti trebuiasca 4 bobine identice si 4 aprinderi absolut identice, altfel motorul o sa fie dezechilibrat din pdv. aprindere, ceea ce poate produce probleme in timp.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Abram Burel

    4

  • niq_ro

    2

  • draku

    1

  • florin.bulau

    1

Top autori în acest subiect

Chestia cu "absolutul" e... relativa."Dezechilibre" exista oricum si in sistemele clasice si in cele electronice. Mai mari sau mai mici.

Link spre comentariu
Vizitator MCL2k6

Chestia cu "absolutul" e... relativa."Dezechilibre" exista oricum si in sistemele clasice si in cele electronice. Mai mari sau mai mici.

Dap, ai dreptate. Totusi nu strica sa ai montajele acelea cat se poate de identice. Deci zic ca tot nu merita osteneala. La Trabant tre numa 2. La Dacie i-ar trebui 4. Asta inseamna deja 4 chestii in plus ce se pot defecta, si ramai pre drum. Pana ai capacul de delcou, si se duce, in 2 min poti sa-l schimbi (bineinteles, daca ai unul de rezerva). Daca se busheste electronica, e mai nasoala faza (cine are si piese de schimb, si multimetrul si ciocanul cu el tot timpu' :smt003 ).
Link spre comentariu
Vizitator Zala

Oricind, aprinderea electronica se poate sa te lase de caruta, de aceea e bine sa ai firele cu fise, papuci etc., asa incit imediat ai scos firul si ai trecut pe platina. N-o sa stai in intersectie cu letconu sa faci lipituri :toimonster: Sau ai inca un sistem de rezerva si il comutzi de la un buton din masina. O idee interesanta care merita incercata cred: pe durata aprinderii, in circuitul LC, bobina de inductie - condensator platina, sa am oscilatii intretinute si nu amortizate in timp. vezi schema.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Ca unu care a construit prima aprindere electronica (ma rog e vorba de un modul intermediar, ca exista si platina) in 1976, ma bag si eu in discutie.1. Balbaiala peste 3000rpm e cauzata de o scadere a energiei stocate in bobina (la sistemul ala de aprindere conteaza unghiul Dwell dar si curentul maxim prin bobina; vezi ca la 6 volti, orice pierdere de tensiune pe tranzistorul de comutatie e mult mai semnificativa ca la 12 volti) 2. Personal ti-as recomanda o apridere cu stocare capacitiva. Tot prin Tehnium s-a publicat o schema cu un singur convertizor si doua tiristoare si doua condensatoare; eventual de incercat inlocuirea tranzistoarelor de putere cu germaniu cu altceva, dar atentie, siliciul are tensiuni de saturatie semnificativ mai mari. 3. Problema fiabilitatii electronicelor pe automobil e destul de veche; "conservatoristii" viseaza la automobilul din 1889 cu aprindere la magnetou si faruri cu acetilena, dar realitatea e ca electronica depaseste voiniceste 10% din costurile pe un automobil....Siliciul a redus sensibilitatea la pertubatiile termice iar restul e o problema e tehnologie (casetare, impregnare, rezistenta la vibratii, s.a.) Daca se lucreaza corect functionalitatea e asigurata. Dar cati inteleg chestia asta? Asta-i alta problema... Succes cu Trabantu!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări