Incepator Postat Mai 26, 2012 Partajează Postat Mai 26, 2012 Un proiect mai vechi . Produce suficent pentru a aprinde la max. o halogen lampa de 12V/30WL-am facut ptr experiment. Link spre comentariu
Incepator Postat Mai 26, 2012 Autor Partajează Postat Mai 26, 2012 Scuzati-ma nu mi-am dat seama ca se poate interpreta ca este de vanzare.NU este de vanzare ...am vrut doar sa va arat doar un mic proiect care este in desfasurare ..de cativa ani , din pacate. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 26, 2012 Partajează Postat Mai 26, 2012 Si totusi in ce directie se invarte? Apoi,cum se inchide campul magnetic?In rest,arata bine! Link spre comentariu
Incepator Postat Mai 27, 2012 Autor Partajează Postat Mai 27, 2012 Produce in ambele directii.Magnetii sunt orientati unul cu fata nord urmatorul sud etc.Nu are magneti decat pe o parte.Am sa mai pun cateva poze cum arata in momentul de fata cu pale facute din teava pvc. Fulia am inlocuit-o cu o alta paza de flex de aceiasi dimensiuni ca cea cu magneti. Nu a fost chip sa-i pot monta paletii pe fulie si plus de asta nu era balansata. Link spre comentariu
mișa Postat Mai 30, 2012 Partajează Postat Mai 30, 2012 Daca faci bobinele pe miez, iar acest miez e montat pe o placa metalica vei obtine putere de sute de ori mai mare. De asemenea trebuie sa montezi un anumit numar de bobine pe miez si un alt numar de magneti...(asta cercetezi tu) Am desenat o sectiune a generatorului asa cum iti propun eu sa-l construiesti. Poti folosi 2 discuri de flex, dar monteaza obligatoriu miezuri in bobine ca in desen. Nu o sa-ti para rau. Lasa povestile de pe net cu generatoare de lemn si fibra de sticla...sunt doar niste frectii. Liniile de cimp trebuie sa se inchida, altfel randamentul e extrem de mic. Atasez desenul. Generator.pdf Link spre comentariu
Incepator Postat Iulie 21, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2012 Mersi de sfat .Cand voi avea timp voi cereceta mai mult proiectul tau ...oricum este logic sa fie asa cum spui. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 E asa cum spune Misa.Rotorul e magnetul(-ti) iar statorul sant bobinele ,altfel ai nevoie de sistem colector. Intrebare care apare e :'care e deosebirea dintre generatoarele axial si cele radiale ?' Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Principiul e acelasi. Sunt forme constructive diferite. Cel radial poate fi mai compact, mai mic la aceeasi putere comparativ cu unul axial. Generatorul radial e mai greu de construit acasa. Cele industriale, care chiar functioneaza si au randament bun sunt radiale. Totusi, daca respecti legile fizicii, poti construi si acasa un generator axial bun. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Atunci unul radial e usor de facut dintr-un motor electric asincron ,numai ca are rotorul la interior ; statorul se rebobineaza ,dar rotorul trebuie reconstruit dintr-un fi de aluminiu . Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Atunci unul radial e usor de facut dintr-un motor electric asincron ,numai ca are rotorul la interior ; statorul se rebobineaza ,dar rotorul trebuie reconstruit dintr-un fi de aluminiu .In nici un caz de aluminiu rotorul. Aluminiul nu e feromagnetic! Trebuie sa se inchida circuitul magnetic rotor stator. Daca tot ai rotor din tole, trebuie sa profiti de acest lucru. Miezul din tole e mult mai bun ca unul din metal compact.Da, teoretic e usor de facut dintr-un motor asincron in colivie...Practic insa, vei constata ca trebuie sa strunjesti rotorul. Asta nu ar fi mare lucru. Tolele rotorului, daca il iei in mina si te uiti la el, sunt rotite cu un unghi una fata de alta, lucru care te va incurca foarte tare la aranjarea magnetilor doar pe zonele magnetice, nu si pe cele din aluminiu. De asemenea, trebuie eliminata colivia, adica barele de cupru din rotor. Clar, poti sa faci un supergenerator dar randamentul nu va fi ca al unuia construit pentru asta. Oricum e mult mai bun ca unul de lemn fara miezuri.Hai, desfa un motor si studiaza putin problema ca altfel imi e foarte greu sa-ti explic. Se vede aluminiu pe laterale da' de fapt aluminiul e doar de umplutura. Partile esentiale ale rotorului sunt tolele si colivia, adica acele bare de cupru care nu se vad si trec longitudinal prin rotor si niste cercuri de cupru care scrtcircuiteaza barele la cele 2 capete ale rotorului. Aceste cercuri la unele motoare se vad. Practic ala e sistemul care invirte...restu-s umpluturi pentru rezistenta si ventilatieDaca ai vreun rotor care nu iti e util, ia flexul si taie-l sa vezi la ce ma refer. Fara acea colivie de cupru din interior nu merge...Aia e baza si principiul de functionare. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Cam in toata ziua desfac motoare ,cu perii sau cu rotor in scurt ;la locomotivele electrice sant asincroane mari ,la diesel electrice DA sant numai de cc si la EGM sant si si ;Desiro are niste generatoare interesante ,alternatoare cu rotor bobinat dar transmisia curentului de excitatie e prin camp .Toate magnetourile auto pe care le-am vazut aveau rotor din aluminiu cu magneti incorporati in masa (din turnare) . Locomotivele vechi au tahogeneratoare pe osii ,la alea avem documentatie . Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 22, 2012 Partajează Postat Iulie 22, 2012 Cam in toata ziua desfac motoare ,cu perii sau cu rotor in scurt ;la locomotivele electrice sant asincroane mari ,la diesel electrice DA sant numai de cc si la EGM sant si si ;Desiro are niste generatoare interesante ,alternatoare cu rotor bobinat dar transmisia curentului de excitatie e prin camp .Toate magnetourile auto pe care le-am vazut aveau rotor din aluminiu cu magneti incorporati in masa (din turnare) . Locomotivele vechi au tahogeneratoare pe osii ,la alea avem documentatie .Poate ca tu lucrezi cu motoare mai smechere. Eu comentam doar de motoare asincrone cu colivie.Oricum, in orice situatie exista si miez magnetic pe orice rotor. De asta iti poti da seama foarte simplu daca ai la tine un mic magnet. Ia vezi pe ce zone care le consideri tu din aluminiu e atras! Serios zic.Chiar fa acest test si sune-mi. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 23, 2012 Partajează Postat Iulie 23, 2012 Magnetii sant incorporati in rotorul turnat din aluminiu . Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 23, 2012 Partajează Postat Iulie 23, 2012 Inseamna ca partea magnetica e turnata in aluminiu la fel cum e turnata si colivia de cupru (aia care nu se vede) la rotoarele in scurt circuit.(rotor in scurt circuit = rotor in colivie. Se folosesc uzual ambele denumiri) Link spre comentariu
arcadius Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Felicitari pentru proiect sa inteleg ca ati luat cu experimente de la zero la fel ca si mine acum 4 ani in urma am experimentat si eu pana cand am ajuns la performanta maxima .Am facut teste inclusiv cu pilitura in centrul bobinei nu e o noutate pentru mine avantaje si dezavantaje avantajul este ca intradevar mareste cu putin eficienta magnetica .dezavantajul este infranarea magnetica (agatare).Daca se facea bobina trapezoidala se putea obtine mai multi v cat si transportul de curent mai mult, in felul aceste spatiul va fi mai mare pentru a creea laturile bobinei atit cat este un magnet . cu acesti magneti latura activa este latura bobinei nu centrul ei .Am vazut ca se merge pe monofazat mai bine daca se face trifazat adica 9 bobini si 12 poli . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum