Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Arduino

Vizitator madfalcon81

Postări Recomandate

Vizitator madfalcon81

Prima mea postare pe acest forum, sunt destul de incepator (ca sa zic asa in acest domeniu), deci aveti mila :speriat

Avem asa:

1 bucata arduino uno: http://arduino.cc/

1 bucata motor stepper: Nema17, 4 fire (deci bipolar..sper:P), 0,4 A

1 bucata L298n driver: http://www.magazin_online

Cum le conectez intre ele ???

Din cate am inteles cele 4 fire de la motor se duc 2 cate 2 in OUTPUT A, respectiv B (vezi poza driverului), in 12 V si 5 V intra curent de la o sursa (in cazul meu una de calculator). Ce fire "trag"de la arduino ??? Presupun ca trebuie 4 (?!?!) fire trase in cele 4 intrari logice ?! Si daca da, atunci cum controlez directia, si stepul motorului..?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• yo9hnf

2

• MatyC

1

• 2 luni mai târziu...

Intreb si eu aici...Trebuie sa afisez pe un LCD o turatie.Problema este ca din algoritm turatia imi este afisata cu doua zecimale (cu 3 zecimala daca rpm < 1000).Mie imi trebuie sa vad, pentru comoditate, turatie ca numar intreg sau rotunjit (fara virgula). (Ex: 3400 in loc de 3400,22). Am incercat diverse metode de rotunjire a variabilei, care functionau, dar daca cresteam (brusc) turatia de la 600rpm la 3000rpm iar apoi o scadeam brusc, rezultatul "intreg" era de 10 ori mai mare decat realitatea , de exemplu pentru 600,20 , imi arata 6000. Am incercat asa :lcd.print(int(rpm) Am incercat si asa :if (rpm<1000){rpm=rpm/10;} Nicio varianta nu merge. Aveti vreo idee ?

Link spre comentariu

Si inca o chestie...

Codul intreg (momentan) este :

#include <LiquidCrystal.h>LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 6);byte trigger;                                                    // Set to TRUE if the interrupt has triggered at least once since the last loopunsigned long t0, t1;                                            // The time in milliseconds that the interrupt fired qfloat rpm;                                                     void setup(){  lcd.begin(20, 4);    attachInterrupt(0, rpm_fun, RISING);                           // to pin2 of the ArduinoSerial.begin(9600);  t0 = 0;                                                        // Previous time = 0  t1 = 0;                                                        // This time = 0  trigger = 0;  lcd.setCursor(0,0);  lcd.print("--------------------");  lcd.setCursor(0, 3);  lcd.print("---------------- RPM");  lcd.setCursor(0, 1);  lcd.print("Turatie  impusa=");  lcd.setCursor(0,2);  lcd.print("RPM acum=");}void loop(){  float g = 0;  if (trigger != 0) {    // If the interrupt has been fired, work out the new RPM    g = t1 - t0;    //g = g/1000; // Convert to milliseconds    rpm = (1/g) * 60000000;      trigger = 0;  // Reset the interrupt   }  // Print RPM every second, or thereabouts, provided there's at least one average     // Wait around 1s delay(1000);  lcd.setCursor(10,2);  lcd.print(rpm);  Serial.println(rpm);   }void rpm_fun(){  // Each rotation, this interrupt function is run twice  // (is it?? Why? A: It's not (necessarily), it depends on the magnet.  if (t0 == 0)    t0 = micros();  else {    t0 = t1;    t1 = micros();    trigger = 1;  }} 

Daca opresc motorul (deci rpm=0), el imi arata in continuare pe ecran, dar si in consola seriala o turatie de circa 500-600 rpm fixa, gen 530.26 .

Cum pot face sa imi arate 0 cand motorul este oprit ?

Am incercat cu if pulseIn..... , sa stearga secventa respectiva de pe LCD, dar tot asa face.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator alxrdl

Salutare ,

Am un proiect care include un Arduino si putina electronica, in principal ma intereseaza programarea unui Arduino cu un altgoritm . Problema este ca nu ma pricep la nici una. Nu caut un ajutor ci un serviciu contra cost .

Urgent : 072663388 Alex

si email , [email protected]

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări