Vizitator madfalcon81 Postat Mai 25, 2012 Partajează Postat Mai 25, 2012 Prima mea postare pe acest forum, sunt destul de incepator (ca sa zic asa in acest domeniu), deci aveti mila Avem asa: 1 bucata arduino uno: http://arduino.cc/ 1 bucata motor stepper: Nema17, 4 fire (deci bipolar..sper:P), 0,4 A 1 bucata L298n driver: http://www.magazin_online Cum le conectez intre ele ??? Din cate am inteles cele 4 fire de la motor se duc 2 cate 2 in OUTPUT A, respectiv B (vezi poza driverului), in 12 V si 5 V intra curent de la o sursa (in cazul meu una de calculator). Ce fire "trag"de la arduino ??? Presupun ca trebuie 4 (?!?!) fire trase in cele 4 intrari logice ?! Si daca da, atunci cum controlez directia, si stepul motorului..? Link spre comentariu
MatyC Postat Mai 29, 2012 Partajează Postat Mai 29, 2012 Arduino este pe platforma Atmel si ai mai multe sanse la raspuns pe sectiunea dedicata de pe acest forum. Link spre comentariu
Vizitator AndreiV Postat Mai 30, 2012 Partajează Postat Mai 30, 2012 Pentru a controla un stepper, ai nevoie si de un l297, care vine conectat intre arduino si l298n pentru a genera semnalele necesare unui stepper. http://www.laurentkneip.de/steppers_fil ... t_meas.jpg Link spre comentariu
yo9hnf Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 Intreb si eu aici...Trebuie sa afisez pe un LCD o turatie.Problema este ca din algoritm turatia imi este afisata cu doua zecimale (cu 3 zecimala daca rpm < 1000).Mie imi trebuie sa vad, pentru comoditate, turatie ca numar intreg sau rotunjit (fara virgula). (Ex: 3400 in loc de 3400,22). Am incercat diverse metode de rotunjire a variabilei, care functionau, dar daca cresteam (brusc) turatia de la 600rpm la 3000rpm iar apoi o scadeam brusc, rezultatul "intreg" era de 10 ori mai mare decat realitatea , de exemplu pentru 600,20 , imi arata 6000. Am incercat asa :lcd.print(int(rpm) Am incercat si asa :if (rpm<1000){rpm=rpm/10;} Nicio varianta nu merge. Aveti vreo idee ? Link spre comentariu