marius75 Postat Mai 26, 2012 Autor Partajează Postat Mai 26, 2012 Intradevar nu am reusit sa masor tranzistorul ala si nici scurt intre pini nu are. Nu reusesc sa vad ce scrie pe finali ca are o tabla in dreptul lor, trebuie sa-i desfac si au prea multi pini...La inspectie ochiometrica ma pricep asa ca o sa iau lupa si o sa ma uit la toate legaturile pieselor care se incalzesc. Multumesc pentru raspunsuri !PS : nu am schema electronica. Link spre comentariu
marius75 Postat Mai 26, 2012 Autor Partajează Postat Mai 26, 2012 Nu se vede nimic suspect, toate piesele sunt bine lipite. Stabilizatorul de tensiune mi-ati spus ca poate sa faca problema asta, dar nu stiu care este ca i-as face niste masuratori. Caut acum informatii despre el. V-am spus eu ca aparatul asta e greu de reparat, cand merge, cand nu merge, astea sunt cel mai dificile Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 1, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Ma vad nevoit sa-l repar pe asta... Intre timp mi-am luat un alt aparat de nou (no name) dar a scos fum mare si negru cat era in garantie (cam la un an de cand l-am cumparat). M-am dus cu el inapoi si a refuzat sa mi-l repare la garantie ...cei de la service au scris supratensiune alimentare si gata L-am desfacut din curiozitate si am vazut fum in zona contactelor de pe cablaj intre +/-. L-am legat la o alta baterie si a facut flama tot in zona aia, era o portiune din cablaj topita...In fine, bine ca am avut buton separat pentru alimentare casetofon si l-a oprit din mers cand s-a intamplat eram in trafic. Volumul mai jos de jumatate, bateria/incarcarea verificate cand am facut garantia la baterie + inca o data separat ca un electrician (dupa ce s-a intamplat faza asta) si totul era ok. Nu stiu de ce a facut asa...Pun o poza cu fostul mp3 (NO NAME) prajit la suprasarcina de 12-14V Faza comica este ca el canta in timp ce iesea fum mare si negru Asta e chinezarie facuta in turcia luata din altecs, Acum revin la blaupunkt (l-am pus din nou pe masina). Ceva detalii suplimentare: Vara merge si cate 3-4 ore, iarna maxim 15-30 minute. Daca depasesc un anumit volum (cam 3 sferturi din cat mergea bine inainte) se opreste si reporneste. Motorul pornit sau oprit nu conteaza, incarcare am/bateria este buna/contacte bune, etc. Daca reglez balansul numai pe spate sau numai pe fata merge mai mult volum dar tot se opreste. Problema este din el, ma gandesc sa-i schimb circuitul final, cred ca acolo este si o protectie care il opreste la suprasarcina. Il demontez sa vad ce final are. Link spre comentariu
dan cod Postat Aprilie 1, 2014 Partajează Postat Aprilie 1, 2014 Dupa mine nu are nici o treaba finalul cu oprirea lui. Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Oprirea este comandata de o piesa din aparat...sunt sigur ca-i ceva din el pentru ca l-am pus pe alta baterie, alte mufe si face la fel, indiferent ca are sau nu difuzoare legate. Vara merge mai mult, cred ca e o piesa care este influentata si de temperatura ambientala. Din momentul in care s-a oprit singur cateva ore nu mai porneste deloc, iar perioada de functionare este in stransa legatura cu perioada care a stat oprit (cu cat sta mai mult oprit cu atat merge mai mult la repornire). In momentul in care isi revine merge totul ok (mai putin volumul pana la maxim in ultima perioada, de pilda anul trecut mergea cu volumul la maxim, cat sa se auda clar zic). Cand isi revine il pot opri/porni fara probleme...numai sa nu depasesc perioada maxima (vara cateva ore, iarna max juma de ora). Aparatul are o protectie la supraincalzire care cred ca este in circuitul final, mai demult (chiar la inceput) am pus ceva peste el (o patura) si dupa 5 minute de muzica mai tare s-a oprit si era foarte incins (nu mai circula aerul) cred ca tot protectia aia face figuri si cum. Dupa ce s-a intamplat treaba asta a mers bine 3-4 ani, deci nu cred ca a cauzat cu ceva, doar v-am spus ca declanseaza automat daca este supraincalzit...dar acum pare ca declanseaza la numarul de ore /zi. Vara este ziua mai lunga, merge si el mai mult Daca il duc la reparat ce-i spun lui nenea : Nu merge...si el o sa zica: ba uite-l ca merge sau : vino maine (automat o doua zi merge si fara reparatie)... mai depinde cat costa reparatia... Asa ii luam circuitul final si daca face la fel macar stiu ca am incercat. Il demontez sa vad ce scrie pe circuit si daca gasesc echivalent. De pierdut nu pierd prea mare lucru (banii pe circuit)....dar este enervant sa se opreasca tocmai cand asculti o stire interesanta la radio sau incepe piesa favorita. :sparge:L-am desfacut are doua circuite mai micute, doar pe unul dintre ele vad ce scrie TDA 7377A pe celalalt trebuie sa-l demontez ca nu am vizibilitate. Sunt pereche astea de obicei? Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2014 M-am uitat pe datasheet si circuitul are protectie pentru scurtcircuit/suprasarcina/temperatura. La oricare dintre ele opreste aparatul. (la temperatura l-am vazut eu...aparatul nu a pornit pana nu s-a racit). Cred ca circuitul are in interior piese care nu mai sunt in parametrii si a inceput sa dea rateuri dupa perioade scurte de functionare. Problema nu este externa din moment ce s-a oprit fara difuzoare legate. O sa risc si comand doua circuite TDA 7377. Scuze pentru postare dubla, nu am putut sa mai editez postul vechi. Link spre comentariu
dan cod Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Unde are TDA7377 blocare aparatului?Te referi la pinul 10?Daca da desfa-l din circuit si vezi cum se comporta. Link spre comentariu
EDDIY Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 vara trecuta JVC-ul de pe masina unei prietene facea la fel..rezolvat inlocuind pasta termoconductoare final audio si sursa..de atunci merge perfect..inca ceva: piesele care sunt atasate pe radiatoare asigura-te ca fac un contact cat mai ferm cu acestea,astfel se supraincalzesc si ori intra in limitare termica ori crapa.. Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Unde are TDA7377 blocare aparatului?Te referi la pinul 10?Daca da desfa-l din circuit si vezi cum se comporta. Da, despre pinul 10 este vorba, doar ca nu reusesc sa ajung la zona respectiva pana nu demontez radiatorul si trebuie sa iau un bit stea mai mic... vara trecuta JVC-ul de pe masina unei prietene facea la fel..rezolvat inlocuind pasta termoconductoare final audio si sursa..de atunci merge perfect..inca ceva: piesele care sunt atasate pe radiatoare asigura-te ca fac un contact cat mai ferm cu acestea,astfel se supraincalzesc si ori intra in limitare termica ori crapa..O sa incerc si varianta asta, mai aman comanda circuitelor. Va multumesc pentru implicare! Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Sunt doua TDA-uri acolo, am reusit sa scap de tabla care ii masca dar nu am bitul pentru surubul ala. Posibil sa mai dureze un pic... Intre timp ma gandesc sa-i fac o proba fara capac pus, ii dau volum si vad daca se incalzesc finalii sau sursa (sau alte piese). LE: La 3 sferturi din volum se opreste (indiferent daca motorul este pornit sau nu), toate piesele sunt reci. Am facut proba doar 15-20 de minute asa ca nu a intrat la somn din proprie initiativa, l-am oprit eu... Trebuie sa comand pasta termoconductoare (posibil sa arunc si doua TDA-uri in cosul de cumparaturi) Daca mai aveti idee de alta piesa care ar putea comanda oprirea aparatului va rog sa-mi spuneti (oprit definiv, nu stand by). Mai vad inca doua piese montate pe radiator (tranzistoare P36NE06FP si LM 317P). Cred ca le iau si pe astea (sau echivalenti). Ce spuneti? Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Am cautat datasheet la LM 317 si se pare ca este de fapt un circuit care are la randul lui protectie pentru suprasarcina/temperatura si scurtcircuit (cel putin asa am inteles eu ). Cand m-am apucat prima data sa-l repar acum 2 ani (tentativa de fapt ) am masurat curentul si tensiunea de 12 V se pierdea undeva in zona acestor doua piese (LM 317 si P36NE) dar nu am reusit sa-mi dau seama exact din cauza cablajului pe ambele fete (si lipsa cunostintelor necesare). In acelasi timp scadea si curentul de la unul din pinii circuitelor TDA de la 12 V la 0,5 V in momentul in care aparatul se oprea singur. Posibil sa fi fost si la celalalt TDA la fel dar eu doar la unul am masurat (vedeam doar unul din cauza acelei table si am crezut ca are unul singur) ...Posibil sa fie vorba despre pinul 10, dar la vremea aia nu m-am uitat pe datasheet sa vad ce si cum. Acum sunt hotarat, ori il fac ori Incep sa cred ca de fapt LM 317 este cauza acestor opriri ciudate. Link spre comentariu
dan cod Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 Torx 8 iti trebuie la suruburile alea.Daca ai avea tehnica poti desface din circuit doar pinul 10 la Ciuri.Sau tai traseul daca poti ajunge la el. Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 2, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2014 In masina sotiei se afla o trusa cu tot felul de torx-uri si de bit-uri care trebuiau sa fie ale mele de fapt. Astept sa vina sa-mi revendic torx-ul de 8 Dupa aia fie tai pinul 10 (ulterior il cositoresc) fie tai traseul (la fel il cositoresc). Momentan nu ajung in zona pinului 10 prea bine si mi-e sa nu fac vreo prostie. Ce spuneti despre LM 317 ar putea sa faca figura asta (sa dea curentul afara cum s-ar zice)...imi vine mai usor sa-l schimb...Toata comanda doua TDA-uri + LM 317 costa undeva la 10 lei. Nu gasesc echivalent pentru P36NE06.Nu vreau sa cumpar piese prea scumpe ca poate nu este de acolo (iau in calcul si varianta asta) Link spre comentariu
EDDIY Postat Aprilie 2, 2014 Partajează Postat Aprilie 2, 2014 merge cu o surubelnita dreapta T-ul ala,doar sa intre la fix,iar pasta poti lua din aia la seringa de 10 lei pt procesoare,nu trebuie sa comanzi cine stie ce.. Link spre comentariu
marius75 Postat Aprilie 3, 2014 Autor Partajează Postat Aprilie 3, 2014 Pana la urma am reusit cu o surubelnita dreapta la un TDA si LM 317, insa al doilea TDA a avut surubul cam intepenit, asa ca l-am scos in forta (taiat pini + taiat capatul surubului la flex + scos surubul ramas la dorn si ciocan) asta e lacatuserie nu electronica Prinderea pieselor pe radiator va fi facuta ulterior cu surub si piulita la toate (eventual largesc gaurile din radiator). Ce am vazut ca la nici unul dintre circuite nu este pusa pasta termoconductoare (radiatorul curat, piesele curate). Dupa ce scot pinii ramasi in cablaj dau o tura sa vad ce pret au TDA-urile la magazinul din oras, daca nu-mi convine le comand on-line (asta presupune ca abia miercuri/joi mai continui reparatia) :cry: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum