Vizitator alexdu Postat Mai 22, 2012 Partajează Postat Mai 22, 2012 Buna ziua , sunt incepator in ale electronicii mai ales ale celei practice ( teoretica fac la facultate destul ) si a-si dori daca se poate sa imi aratati o schema pt o sursa de tensiune reglabila 0-30 v si 3 A (daca se poate daca nu 2 A) cu voltmetru si ampermetru digitale.... asa pt un incepator. Am vazut cateva modele realizate de dvs dar si persoane care au spus ca unele piese nu se mai gasesc.multumesc, Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 22, 2012 Partajează Postat Mai 22, 2012 Eu iti recomand, deoarece esti la inceput de drum in electronica, o schema simpla cu LM317 + 2n3055 . Schema o gasesti pe net. INCA nu te avanta la montaje complicate, sursa prea complicata, cu voltmetru si ampermetru (eventual pune unele analogice). Link spre comentariu
Vizitator alexdu Postat Mai 22, 2012 Partajează Postat Mai 22, 2012 am gasit o schema , este ok ? http://www.bristolwatch.com/ele/lm317.htm Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 22, 2012 Partajează Postat Mai 22, 2012 Eu am sursa asta de vreo 4 ani, si nu am avut nicio data probleme cu ea si am folosit un singur 2n3055. Daca vrei instrumente de masura poti face asa: - Iei un instrument care preferabil ai aiba scala liniara, multiplu de 3 (3 V, 3A, 3 carnati..orice, 30, 300, 60, 600 etc); - Pentru voltmetru ii calculezi sau tatonezi o rezistenta aditionala dintr-un semireglabil; - Pentru ampermetru pui pe iesire (in serie) o rezistenta de 0.1ohmi/5W (sau mai multe in paralel) si masori tensiunea care cade pe rezistenta folosind si o rezistenta aditionala (semireglabil), iar etalonarea o faci cu o sarcina inseriata cu un mutlimetru digital. - Daca vrei si ampermetru si voltmetru din acelasi instrument, pui un comutator (serie/paralel). Link spre comentariu
Vizitator alexdu Postat Mai 22, 2012 Partajează Postat Mai 22, 2012 multumesc mult pentru ajutor...... Link spre comentariu