Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Circlotron


blue

Postări Recomandate

... cind unul din tuburi (daca nu e clasa A) ajunge sa fie blocat atunci infasurarea respectiva e nefolosita iar cuplajul intre primar si secundar scade. E ca si cum am lasa un spatiu nefolosit, sau niste spatii daca vorbim de mai multe sectiuni. ...

Ce natură are acest cuplaj ?(în discuţie) ,spaţiile în cauză sunt goale sau ca şi goale ?(la momentul descris).
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 191
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mișa

    29

  • adrian_pic

    24

  • adigh

    20

  • zbodeoc

    19

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sunt ca si goale, evident, nimeni nu scoate bobinajul de acolo numai ca pe acea parte a alternantei acea ramura a primarului nu foloseste la nimic. Exista o tensiune in ea indusa din cealalta parte a primarului inseriata cu tensiunea de alimentare dar din moment ce tubul e inchis nu apare curent si nu va induce nimic in secundar. In schimb acea jumatate a primarului contribuie in continuare la capacitatea parazita primar/secundar. Cuplajul capacitiv primar/secundar e parazit, e nedorit, nu se foloseste la transferul de energie. Scade cuplajul inductiv, acesta e dorit. Creste inductanta de pierderi. Si asta e un fenomen nedorit.

Link spre comentariu

Cum definim clasaA în situaţia Push-Pull clasic ?

Din umilele mele cunostinte si luand in considerare prima caracteristica care defineste aceste clase de functionare , as putea spune ca termenul de "Push-Pull in Clasa A" este folosit cam impropriu.Clasa A presupune cel putin doua caracteristici :- un element activ care trebuie sa genereze semnal sinusoidal de 360 de grade continuu (fara intrerupere) intr-un ciclu de functionare- curentul trebuie sa fie setat pt a asigura tot timpul maximul de amplitudine dar la limita producerii distorsiunilor (clipping).Clasa B (Push Pull)foloseste doua sinusoide de cate 180 de grade. Bineinteles ca se pot face setari si in PP care sa fie echivalente clasei A de functionare. In PP se pot elimina distorsiunile de crossover si se poate seta curentul echivalent clasei A.Dar din cate inteleg circlotronul de fapt nu este un PP clasic . Fiecare din cele doua tuburi montate in punte genereaza fiecare cate o sinusoida de 360 de grade dar in contratimp . Momentul de repaus nu este la fiecare 180 de grade ci la 360.Cam asta inteleg eu din toata tarasenia asta . Daca nu este bine am rugamintea sa corectati
Link spre comentariu

...Clasa A presupune cel putin doua elemente :- un element activ care trebuie sa genereze semnal sinusoidal de 360 de grade continuu (fara intrerupere) intr-un ciclu de functionare......Dar din cate inteleg circlotronul de fapt nu este un PP clasic . Fiecare din cele doua tuburi montate in punte genereaza fiecare cate o sinusoida de 360 de grade dar in contratimp . Cam asta inteleg eu din toata tarasenia asta . Daca nu este bine am rugamintea sa corectati

Nici un element activ nu genereaza semnal 360 grade prin transformator, nici in PP, nici in SE si nici in circlotron. La SE se transfera energie din miez pe o alternanta si doar pe cealalta se transfera direct. La PP si circlotron nu se acumuleaza energie in miez decit ca fenomen parazit, se transfera direct energie din sursa numai pe perioada de conductie a tubulul cind curentul e crescator. Din momentul cind tubul incepe sa se inchida, chiar daca tubul e la un curent mare, din acel moment din acea ramura a transformatorului nu se mai induce nimic in secundar. Doar cind curentul e crescator prin tub, pe acea ramura, se transfera energie in secundar, indiferent de valoarea acelui curent. Daca trebuie fac si un desen. E o falsa perceptie ca la PP pe o portiune a clasei AB ambele tuburi cu jumatatea corespondenta a primarului transfera energie in secundar. Nici macar cind functioneaza in clasa A nu exista transfer de energie din ambele ramuri ale transformatorului. Ar fi trebuit lamurita problema asta de mai demult fiindca multi cred ca pe o anumita portiune in clasa AB si tot timpul in clasa A ambele tuburi sustin sarcina. Fiecare tub la PP sustine sarcina 180 grade, clasa AB sau A. Nici mai mult nici mai putin.Nu-mi spuneti ca trebuia sa vorbesc despre asta la "Detalii transformatoare de iesire" si aici sunt offtopic.Daca mai inainte am fost confuz si nu am explicat foarte corect vin acum si corectez. Cuplajul inductiv primar/secundar la circlotron e mai bun tot timpul decit la PP, nu numai pe o parte a alternantei.
Link spre comentariu

@gggÎn clasăA. ia_0 are valoare maxim admisă sau aproape maxim admisă anodul fiind în prag de disipaţie maximă sau aproape maximă ,modulaţia curentului anodic se face aproape simetric în raport cu ia_0 ,dimamic vârful minim de curent anodic poate fi considerat teoretic ia_min=0mA şi vârful maxim de curent anodic poate fi considerat teoretic ia_max=2ia_0ClasaA este comună atât SE cât şi PP ce considerente aveţi dumneavoastră(ggg) asupra claseiA în PP nu contează(cred)........................................................................................................................................

.. Nici macar cind functioneaza in clasa A nu exista transfer de energie din ambele ramuri ale transformatorului. ...

Ee na ?!PP-clasaA să luăm dinamic ,un tub tinde către ia_max celălalt tub către ia_min şi invers,ce fac cele două variaţii ia la 180 ?! se compun sau nu ?! ,unde cum se compun ?!...,ce se întâmplă într-o bobină dată oarecare(cu miez fără miez...)dacă scad de la ia_0 dat la ia=0 urmărind o funcţie dată sinus sau ştiu şi eu ?!.
Link spre comentariu

Nici un element activ nu genereaza semnal 360 grade prin transformator,

Aici te afli intr-o grava eroare .In primul rand clasele de functionare sunt aplicabile pt toate elementele active , indiferent ca functioneaza sau nu , cu transformator .Ori nu te exprimi in termeni in care sa inteleaga toata lumea.Iar functional ,Clasa A nu exista decat la SE . Alte configuratii sau setari sunt echivalente acestei clase. Doar atat.Am gasit rapid un articol scris de Rod Elliott care explica destul de bine ce se intampla cu clasele asteahttp://sound.westhost.com/class-a.htm
Link spre comentariu

adigh pune niste desene. Ziua rationam intr-un fel seara ... ne mai ajuta desenele. Ai vazut ce bune si clare au fost desenele puse de valderama (cu ia1_0, ia2_0, ia1 si ia2) ori cel cu puntea sau desenul pus de lazaroiu (ala cu text in francea). Dureaza mai mult pana faci un desen dar asa vede oricine.

 

ggg aceeasi rugaminte si pentru tine.

 

Oricum topicul a devenit consistent. Si un strain daca se uita intelege ceva.

Link spre comentariu

..Iar functional ,Clasa A nu exista decat la SE ...

Fals(total fals ,"Aici te afli intr-o grava eroare").Uite tot ai pomenit 360 ,vin cu exemplu PP-clasăA , pentru fiecare tub ia_0=48mA ia_min=5mA şi ia_max=91mA (modulaţie 86mA vârf la vârf fiecare tub) câte grade funcţionează fiecare tub ?,uite pun si sarcina 8K anod-anod să zic (situaţie fizică materială binecunoscută) se poate preciza şi puterea în sarcina dacă vrei...
Link spre comentariu

adigh pune niste desene. Ziua rationam intr-un fel seara ... ne mai ajuta desenele. Ai vazut ce bune si clare au fost desenele puse de valderama (cu ia1_0, ia2_0, ia1 si ia2) ori cel cu puntea sau desenul pus de lazaroiu (ala cu text in francea). Dureaza mai mult pana faci un desen dar asa vede oricine.

Eu am randament mult mai bun dimineata in comparatie cu seara. Sper ca ceea ce am spus nu se datoreaza serii. O sa pun desene, vreau sa argumentez ceea ce am spus. Un desen bun face cit o pagina de explicatii. Ar putea fi o dezbatere interesanta. Putina rabdare cu desenele, nu ne grabeste nimeni.
Link spre comentariu

..Iar functional ,Clasa A nu exista decat la SE ...

Fals(total fals ,"Aici te afli intr-o grava eroare").Uite tot ai pomenit 360 ,vin cu exemplu PP-clasăA , pentru fiecare tub ia_0=48mA ia_min=5mA şi ia_max=91mA câte grade funcţionează fiecare tub ?,uite pun si sarcina 8K anod-anod să zic (situaţie fizică materială binecunoscută) se poate preciza şi puterea în sarcina dacă vrei...
Domn'Vali! Inteleg foarte bine ce spuneti si nu neg ca un PP poate functiona ca si intr-o clasa A. Si eu prefer PP-ul cu astfel de setari. Dar definitia pt Clasa A spune ca in decursul unui ciclu nu trebuie sa existe NUL in vreun moment. Iar in PP ,indiferent cat de bine l-am construi,exista un asemenea moment fix la 180 de grade. Asta spune si Elliott si alte documentatii.Eu am luat efectiv in sensul definitiilor gasite prin "RCA Electron tube magazine", care au inceput sa fie tiparite prin anii '35. Dar mai scriu si altii http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... er_classes
Link spre comentariu

ggg uite aici un desen (al lui valderama) pentru clasa AB:

 

http://www.elforum.info/download/file.php?id=19433&mode=view

 

ca sa fie transformat in clasa A pur si simplu maresti ia_o pana cand in partea de jos sinusoida nu mai este aplatizata. Atunci cand nu mai ai sinusoida aplatizata esti in clasa A.

 

Daca printr-un tub ai tot timpul un ia > 0 => ca tubul nu este OFF => clasa A

 

Deci uita-te la primele doua grafice: variatia curentului la anozi si variatia curentului in sarcina (in sarcina ai sinusoida coompleta desi la anozi nu ai sinusoida completa). In clasa A ai sinusoida completa si la anozi.

 

lazaroiu daca poate face o simulare si pune poze la o schema PP la care mareste bias-ul pana cand curentul la anod este o sinusoida completa cred ca se va vedea cel mai bine.

Link spre comentariu

@ggg

Unde se regăseşte acest nul ?!, pe elementul activ(tub final) ?! ,fiecare element activ pe întreaga perioadă(360) nu ajunge blocat în clasăA(curent anodic nul) ,sau unde ?! zici că ar fi acest nul ?

Link spre comentariu

lazaroiu daca poate face o simulare si pune poze la o schema PP la care mareste bias-ul pana cand curentul la anod este o sinusoida completa cred ca se va vedea cel mai bine.

Nu este vorba despre simulare .O simulare cu scop didactic se face repede. Dar pana la simulare mai bine citim ce scrie Elliott in articolul ala .

Exista acest unghi care se numeste ,de conductibilitate (tau) si care reflecta ,oarecum, liniaritatea acestor amplificatoare .

Semnalul de intrare este 100% conductibil intr-un ciclu de 360 de grade . Amplificatorul cu tuburi cel mai linear este cel in clasa A.

Asta inseamna ca la iesirea din componenta activa, semnalul este la fel de conductibil ,....adica 100% .

La clasa B, sinusoida este compusa si nu mai exista continuitate .Una din componentele active poate ramane in conductibilitate dar in acel moment numai exista decat semnal rezidual care nu contribuie la compunerea sinusoidei.

Link spre comentariu

În push-pull clasaA pe toată întinderea claseiA componenta activa(tubul final) participa permanent la compunerea sinusoidei.

Mai mult , chiar şi în clasă AB1 sau AB2 există o întindere(prag de putere) pentru care amplificatorul funcţionează în clasaA ,sau "dacă vrei" un amplificator AB2 poftim funcţionează pentru un prag de putere în clasaA apoi un prag superior de putereAB1 şi în final AB2.

 

ggg poate faci o lectură mai atentă(a documentului invocat).

Lasă clasaB acum...,nu clasaB discutam.

ClasaB teoretic implica ia_0=0 ,în audio aceasta clasăB este impropriu cotată.Un amplificator în clasăB-reală(ia_0=0) ar fi "dezastru" la măsurători şi nu numai.

Link spre comentariu

Uite domn ggg cum vine treaba cu A chiar în AB(aşa cum poţi vedea galben participa pe toată durata perioadei).

Dacă ia_0=ia_max/2 ne aflăm în clasaA domn ggg(un ia_0 astfel încât să nu depăşim disipaţia maxim admisă la anod).

Acum se poate reveni la circlotron să vedem dacă avem clasă.

post-18717-139829442589_thumb.gif

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări