crocobaurul Postat Mai 18, 2012 Partajează Postat Mai 18, 2012 Cum vi se pare modul cel mai interesant de a petrece vacanta ? Off Road ? Poate si niste antene de radioamatori ? La peste ? Vizitezi un muzeu cu care sa te lauzi sau vrei natura salbatica ? Mie mi s-ar parea interesat un off road. Dar nu am bani de asa ceva. Poate vre un Aro rugint.... dar nu prea exista. Imagine de aici: http://facutinromania.wordpress.com/2010/08/28/aro-autorulota/ Exista si varinata Jeep dar iarsi cine isi permite: http://fluxmag.com/travel/the-jeep-action-camper/ Am vazut si oameni care spuneau: "Poati sa-ti faci singur " Exista frigider pe motorina... da' totusi trebuie trecuta in talon altfel. De sta ma gandeam la ARO, poate avem si noi vreo varainta romanesca mai ieftina la jeepul ala. Sau poate exista seconduri si tu ai voie sa recondtionezi totul din rulota: mobilier nou, tv nou,....Totul este sa fie trecuta in talon asa... Link spre comentariu
C.D. Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 ARO nu este recomandabil deoarece nu se mai gasesc piese de schimb, capacitatea cilindrica de 3100cm cubi asigura un impozit urias, si puterea este undeva pe la 60CP care este destul de mica pentru drumurile de munte si mai ales cu o rulota in spate. Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Sa fim seriosi, 60CP e exact puterea pe care o au unele TAF-uri, perfect adaptate conditiilor de munte. Cuplul, in schimb, e cel ce conteaza pe munte.Poate vroiai sa zici ca 60CP nu sunt potriviti conditiilor de sosea, pentru cei ce vor sa mearga cu mai mult de 80km/h. Asta e mai aproape de realitate.Ca sa revin la subiect, de obicei auto-rulotele nu ies asa direct de la producator. Exista firme care se ocupa de carosare si omologare. Preturile, in mod normal, nu sunt tocmai mici, in functie de confort te poate aduce catre pretul unei locuinte.Cea mai apropiata varianta e sa gasesti asa ceva gata facut, second-hand, dar e greu sa gasesti ceva 4x4.O varianta mai accesibila ar putea fi cea de a lua un furgon si de a-l mobila dupa dorinte. Cat timp nu intervii asupra exteriorului, nu se va lega nimeni de ceea ce faci in interior. A, si numarul de locuri pe scaune nu poate fi marit, fata de ceea ce e trecut in talon.Probabil ceva gen vw transporter, lt-uri, sprinter-e, etc, de preferat cu 3 locuri in fata. Se pot gasi si unele 4x4. Link spre comentariu
draku Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 ... Se pot gasi si unele 4x4.ca de exemplu:http://zizengineering.com/machineinfo/u ... r_75t.html Link spre comentariu
stefan_k Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Hai sa fim seriosi, unimog-ul ala face cat o casa plus teren, si intretinerea pe 10 ani.Plus ca iti trebuie si C-ul.Daca se incadra in bugetul celui ce a intrebat, nu mai intreba aici :)Asa mai sunt masini faine, de ex Iveco Daily 4x4, care se preteaza la carosare in rulota pentru cei ce fac expeditii prin sahara sau siberia.Dar, sa fie si fonduri pt ele ... Link spre comentariu
draku Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 pai daca nu are atatia bani si nici categ C, poate ii place un UAZ 452, 4x4 il transforma in camper si poate merge pe oriunde asta daca il tine buzunarul sa cumpere benzina pentru el si nervii pentru zgomotul din interior. stiu unul care se vindea cam cu 3000 eur, luat de la armata, cu cativa km la bord. http://www.google.ro/search?q=uaz&hl=ro ... 24&bih=653 merge si offroad PS am auzit ca in rusia benzina e ieftina, cam 10 centi litrul, so.... Link spre comentariu
one Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 Nu cunosc daca masina se incadreaza in normele de poluare... este posibil ca in alte tari sa atragi atentia cu o masina de epoca transformata.Pentru excursia in Romania nu as face oricum modificarea, mai degraba as cumpara un VW Transporter de acum 15 ani...Puterea nu are mare relevata daca ai un diesel de teren... un tractor comunist avea 65CP. Dar camperele nu sunt de teren ci mai degraba de autostrada. Rulotele merg destul de bine la 120km/h (consum, siguranta) ceea ce nu cred ca se poate spune despre un ARO.In general camperele se inchiriaza, caci omul are vacanta cam o luna pe an si uneori este mai bine sa inchiriezi decat sa cumperi camperul, sa construiesti garaj, sa platesti intretinerea, etc. In anumite tari (Olanda) multi au rulote pentru ca si locuiesc in ele.Am observat ca in Germania in special inca se mai poarta rulotele separate. Aceasta mi se pare cea mai buna idee. Un Audi A4 sau Mercedes C-classe il folosesti tot anul. In concediu agati rulota (probabil inchiriata), intri pe autostrada si iesi peste 1000km. Ajungi in camping, lasi rulota, mai faci o tura prin imprejurimi. Imi veti spune... noi romanii, suntem mai saraci, as raspunde nu toti. In Romania sunt o gramada de masini de lux. Apoi, transformarea unei masini costa destul de mult si s-ar putea sa coste mai putin sa mergi cu trenul si sa stai la hotel pentru cateva concedii.Transformarea unui ARO cred ca i-ar multiplica valoarea cu un numar cuprins intre 3 si 10. Link spre comentariu
stefan_k Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 Cu o rulota-remorca dupa tine nu mergi pe unde mergi cu un camion carosat in rulota. Asta e clar. Asta e toata ideea de a folosi un Aro, Unimog, Iveco sau ce are omul "la indemana".Anglia e cea mai permisiva, din cate stiu eu, privind regimul rulotelor-remorci. Pana la un anumit tonaj, nu e nevoie sa le inmatriculezi, nu platesti impozit, iei numarul din spatele masinii, il pui pe rulota, si circuli legal. Valabil si pentru peridocuri sau alt gen de remorci usoare (limita e undeva peste 750kg, parca 950kg, dupa care trebuie inmatriculata).Totul depinde de ce ai de gand cu rulota respectiva. Daca stii ca vrei doar sosea, o remorca poate fi solutia ideala (impozit relativ mic si la noi). Daca in schimb stii ca vrei sa mergi pe drumuri de munte, atunci nu ai ce cauta cu o remorca. Link spre comentariu
one Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Am considerat ca un Aro, chiar si carosat, nu ofera prea mult spatiu in comparatie cu o rulota adevarata. De obicei se transforma in camper vehiculele mai mari.Banuiesc de asemenea ca Aro nu este o masina chiar economica la combustibil de aceea as avea un motiv in plus.Recunosc ca nu prea imi amintesc performantele masinii, dar ma indoiesc ca se poate compara macar cu un Suzuki Vitara.Daca o rulota e inchiriata, nu are importanta impozitul sau inmatricularea.Daca nu sunt pretentii ca acea masina sa se cheme "camper" atunci probabil ca poate fi ceva interesant, in scopuri comerciale au carosat romanii si Dacia "papuc", deci un pasionat poate carosa Aro.Un iubitor al muntelui isi lasa masina jos si urca la picior sau cu bicicleta. Presupun ca amicul nostru are mai multe pasiuni. Link spre comentariu
stefan_k Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Exista munti si munti. Anul acesta am fost iar prin Apuseni; nu zic, acestia se pot face si la picior, dar ... totusi. Sunt brazdati de drumuri accesibile si cu masina mica (daca ... insisti), dar total nepotrivite pentru accesul cu rulota. Zeci/sute de kilometri, ai ce vedea, si locuri frumoase si ... ce a mai ramas in urma defrisarilor. Daca mai adaug si un copil de nici doi ani, o masina carosata (aro, camion, ceva) ar fi fost excelenta. In lipsa, ne-am descurcat cum am putut, ideea e ca dupa o saptamana deja visam la un camion carosat. Cand nu ai nimic, chiar si un ARO poate fi excelent. Iar ca "performante", ignorand consumul, eu sunt convins ca iese din locuri unde vitara s-ar munci (presupunand ca ambele masini au dotarile din fabrica, sau daca au fost imbunatatite ambele au beneficiat de acelasi tratament). Dar astea sunt alte discutii, in fine, eu vorbeam de drumuri de munte si nu de gropi de noroi si mers prin albia raului. Sa inchiriezi o rulota, la noi ... nu tare cred ca o vei face curand. Pe de alta parte, multi prefera sa si le cumpere, investitia nu e chiar asa de mare. Chiar luand una mai veche, macar o cureti si o intretii tu, eu unul asa am preferat. Deci, sa fiu mai clar, chiar am o rulota, dar momentan nu ma intereseaza sa o inmatriculez, o tin pe un teren unde mai ies in weekend-uri. Nu as lua-o dupa mine prin munti, stiu despre ce vorbesc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum