Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

strung Pinacho SP 165


katran

Postări Recomandate

Frumoasa "bijuterie", sa o folosesti sanatos, un timp cat mai indelungat si cu realizari cat mai performante. Asteptam si "ceva produse" facute cu respectivul utilaj. :aplauze

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 38
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • katran

    13

  • andreigradu

    4

  • daredan

    3

  • goguboeru

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

E foarte fain ca are si dispozitiv de control al turatie, eu sunt incantat de asa ceva cum iese lucrareaIn legatura cu cutitele eu zic ca cele de otel rapid sunt niste porcarii, am luat o trusa noua nouta ascutita de fabrica si nu taie nici pe departe cum taie cea mai proasta placuta de carbura, indiferent de turatie sau materiale. Tot imi spuneau unii ca sa vezi ce merg etc dar eu conside ca am dat banii de pomana pe ele.

Cutitele din otel rapid sau maraton sunt f bune pentru strunjirea otelului moale.Corect ascutite, la o turatie corect aleasa si racite permanent cu lichid, pot fi de mare ajutor.Se lucreaza mai frumos cu cele cu placuta, dar sunt mai sensibile.La orice greseala spargi placuta si de multe ori devine inutilizabil.Maratonul il ascuti si il reascuti pana te plictisesti.Si eu sunt fanul celor cu placuta cu carbura, dar un strungar batran mi-a aratat cum se lucreaza si cu maratoanele.Acum cand imi cade in mana un maraton si imi convine pretul il iau chiar daca nu imi trebuie imediat.Stima.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am o problema ... tre' sa fac plinul de ulei ( ai dracului nenorociti nu mi-au zis ca n-are , si era sa distrug cutia de viteze , noroc ca mi-a dat peste ceafa vecinu' , care e strungar de meserie la Mefin Sinaia ... ) . Eu stiam ca la strungurile cu cutie de viteze inchisa , se pune ulei de transmisie ( T90 sau echivalent ) . in manualul masinii , zice sa pun Mobil DTE 26 sau Shell Tellus 68 . Am sapat pe goagle si am aflat ca astea sunt uleiuri hidraulice ... L-am injurat pe negustor , pe fabricant , pe toata lumea ... Ca raspuns la mailul de " felicitari " adresat firmei constructoare , primesc sfatul sa respect manualul ... Ce sa fac ? Respect manualul sau ma " usurez " pe el ?

Link spre comentariu

Acel ulei T90 este un ulei mixt, transmisie si hidraulic, de calitate mai proasta, sa zicem ca nu are aceeasi vascozitate si nu tine la fel in pompa de ulei ca unul mai scump.

La nevoie se poate pune pe durate foarte mici.

 

Acele uleiuri recomandate nu sunt neaparat avioane americane. Sunt diferite uleiuri.

Trebuie sa vezi grupa din care fac parte si caracteristicile. Probabil uleiul original e vreo 25-30 lei litrul.

 

Eu am patit asa ceva la o firma unde am lucrat. Am avut T90 si l-am inlocuit cu HLP 32, trebuie sa iti spun ca diferenta e ca de la Dacie la Mercedes.

 

Iti recomand sa vezi vascozitatea. Pana la urma e posibil sa mearga si 80W90 care e ulei de cutie de viteze. Tu nu ai specificat daca e vreo pompa ce suge/recircula ulei pe acolo, sau sunt doar roti chioare.

 

Vezi ca e posibil sa ai carter cu ulei si la carucior. Vezi daca are pe margine un capac transparent de verificare a nivelului de ulei.

 

Oricum ar fi, tu va trebui sa schimbi aceste uleiuri dupa o perioada mica de rodaj, sa elimini eventuale resturi de span.

 

ITI SPUN DIN PROPRIE EXPERIENTA CA ITALIENII SUNT NISTE SAARLATANI.

 

Ai mare grija cu produsul de la ei. Ei se bazeaza pe necunostinta utilizatorului ca sa-i repare masina cat mai repede. Am patit si eu chestia asta. Italienii se bazeaza pe service si postgarantie, sau defecte datorita tie in garantie pe care ti le factureaza.

 

Este un ulei ISO VG68, ai un tabel cu producatorii si clasele de vascozitate. Dupa cum vad aici e un ulei subtire, ( cred ca sa urce pe pinioane pana sus la universal, nivelul cred ca e sub partea inferioara a rulmentului papusii fixe. ) ( ISO VG 100 se pune la compresoare si e subtire ).

 

http://www.drillspot.com/products/30884 ... raulic_Oil

 

uite aici ce povestesc cei de la Mobil despre acel ulei, e special pentru uzura redusa, protectie anticoroziva. Probabil pentru a dura strungul tau multi ani de acum inainte ei recomanda uleiuri speciale, pe masura costului strungului. Oricum trebuie sa scrie undeva ca vine fara ulei si negresat.

http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... eries.aspx

Probabil e un ulei pe care il schimbi cam la 8.000-10.000 ore de functionare.

 

Printeaza pagina cu specificatiile si poti cauta si la alti producatori.

post-4831-139829446995_thumb.jpg

Link spre comentariu

Bun , ma iau dupa manual ... masina e facuta de spanioli , nu de italieni ( nu ca ar avea vreo importanta ... ) . Super chestie tabelul ala , mersi fain , apreciez . Ma doare in bascheti de cat costa galeata de ulei ... unde puii mei gasesc sa cumpar ? Ca la benzinarii sau service-uri auto nu cred ca ma aleg decat cu niste priviri din alea bovine ... I-mi trebuie 11 litri ... 7 in headstock , 4 in gearbox si 1,25 in carucior . Dupa 150 de ore trebuie zvarlit...dup-aia , schimbat la fiecare 1000 de ore .

Link spre comentariu

Tipurile acelea de ulei chiar se folosesc la strunguri.

Eu as recomanda Mobil DTE 26, stiu ca Mobil chiar fac uleiuri bune.

Mai jos un print screen cu o discutie despre uleiurile folosite la un

anumit tip de strung (raspunsul subliniat cu rosu).

 

o posibila sursa aici: link

post-28184-139829447012_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nu conteaza cine face uleiul. Apoi daca il schimbi la 1000 ore de functionare e nasol. Cam costisitor. Spre exemplu la un compresor cu surub se schimba uleiul la 8.000-10.000 ore de functionare.

Pagina de la noi ce vinde uleiuri industriale . Sunt aici in Bucuresti, da-le un telefon. Vad ca vand orice industrial.

http://automotivecar.ro/index.php?optio ... iu-2-buton

 

Alte variante:

http://www.afacerist.ro/catalog/comerci ... brifianti/

 

Trebuie sa fi atent daca ai pompa de ulei, cum e in imaginea asta , sau se invart pur si simplu in balta ca in cutia de viteze de la masina ?????

 

Daca ai pompa, sa nu-i mai dai drumul ca se gripeaza pompa.

 

Pentru primele 150 ore cauta cel mai ieftin ulei ce respecta STAS-ul respectiv.

Intre timp gasesti si unul potrivit.

Mobil nu sunt neaparat cei mai buni, depinde de aplicatie. Poti folosi si multe alte firme industriale de care n-ai auzit si nici n-ai sa auzi decat daca ai ceva fiare prin cutre. Ai acolo un link.

Pui maine dimineata mana pe telefon si te apuci sa suni.

 

http://www.engineeringtoolbox.com/iso-g ... _1207.html

 

Ulei mai poti gasi la magazinele de piese auto, alege magazine mari sa nu te incarce la pret.

Cumpara la bidon de 20 Litri ca vei iesi mai convenabil. Probabil va fi pe undeva la 15-20 lei/litru.

 

P.S. Adaugare - Acum am vazut link-ul colegului PL500, e chiar bine la pret si e aici in oras. Se pare ca ai rezolvat problema.

post-4831-139829447448_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nu conteaza cine face uleiul. Apoi daca il schimbi la 1000 ore de functionare e nasol. Cam costisitor. Spre exemplu la un compresor cu surub se schimba uleiul la 8.000-10.000 ore de functionare................................Ulei mai poti gasi la magazinele de piese auto, alege magazine mari sa nu te incarce la pret.Cumpara la bidon de 20 Litri ca vei iesi mai convenabil. Probabil va fi pe undeva la 15-20 lei/litru.

Sincer chiar conteaza. Dupa 1000 de ore de functionare s-a amortizat de 10 ori uleiul si jumatate din strung.In link-ul indicat bidonul de 20l de Mobil DTE 26 (unul din tipurile specificate de fabricant) costa 302 lei deci 15 lei/litru.
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

@ PL500 : mersi fain , am gasit baiatul din link-ul tau si am luat un bidon de 20 de litri de Mobil DTE 26 . L-am bagat in masina conform specificatiilor si alta e calimera !!! Suna ca o pisica in calduri ... L-am testat intr-un surub cu bile ISEL de 16 , fara sa decalesc capatul ( a trebuit sa scurtez surubul cu vreo 10cm si sa refac lagarul rulmentului de la capatul " float " ) . Nici macar n-a simtit ...si nici nu am vreun cutit serios ... D-aia nici nu mi-a iesit finish-ul "oglinda " din cutit , dar l-am rezolvat cu un pic de pasta abraziva ... Concluzie : masina e in regula , functioneaza corect , face treaba pentru care am luat-o ( prelucrarea la capete a suruburilor cu bile ) asa cum trebuie . In configuratie stock , fara reglaje suplimentare , precizia obtinuta se situeaza undeva la mai putin de o sutime . Daca schimb universalul cu unul de la Bison sau port penseta , cred ca se poate aduce la zero fara nici o problema . Cam asta ar fi ...cand o sa iau o camera HD , o sa fac o serie de filmulete pentru prezentare . Multumiri pentru ajutor si aprecieri tuturor .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări