daredan Postat Mai 18, 2012 Partajează Postat Mai 18, 2012 Foarte frumoasa masinaria, FELICITARI! Si felicitari si pentru atelier! Cred insa ca nu l-ati amplasat bine in acel atelier frumos/spital Ce pardoseala aveti pe jos? Linoleum sau epoxidica?In legatura cu bara rosie de jos, aceasta este o frana de urgenta. Mult succes in proiectele viitoare! Link spre comentariu
katran Postat Mai 18, 2012 Autor Partajează Postat Mai 18, 2012 Foarte frumoasa masinaria, FELICITARI! Si felicitari si pentru atelier! Cred insa ca nu l-ati amplasat bine in acel atelier frumos/spital Ce pardoseala aveti pe jos? Linoleum sau epoxidica?In legatura cu bara rosie de jos, aceasta este o frana de urgenta. Mult succes in proiectele viitoare!Aoleu !!! Si unde sa-l pun ? Pardoseala e epoxi ... Cred ca pot sa-l mut fara sa distrug podeaua , dar unde ? Linoleum am pus doar in locurile unde este posibil sa mai scap ceva pe jos , ca sa protejez podeaua ... masina sta direct pe pardoseala . Link spre comentariu
daredan Postat Mai 18, 2012 Partajează Postat Mai 18, 2012 Vopseaua epoxidica este suficient de rezistenta si la abraziune si la ulei, agenti chimici. Daca era linoleum exista riscul sa-l ardeti pentru ca strungul asta este capabil de span puternic si fierbinte. Eu mi-am ars mai multe haine cu spanul care sarea in toate partile de la strunguletul meu mic. O sa-i gasiti dumneavoastra un loc dupa ce vedeti ce mizerie poate sa faca Link spre comentariu
katran Postat Mai 18, 2012 Autor Partajează Postat Mai 18, 2012 Asta era problema ? Ca face mizerie ? Credeam ca aveti alta parere fata de pozitionarea masinii in atelier ... Nu-i nici o problema , eu fac curatenie temeinic dupa fiecare sesiune de utilizare . O sa vedeti ca atelierul o sa arate la fel de curat si peste 2-3 ani . La fel si sculele ... Cand am vandut strungul vechi ( un Optimum D 280 x 700 ) , arata dupa 2 ani de utilizare exact ca atunci cand l-am cumparat de la Rocast , chiar mai bine ( ca-i facusem ceva imbunatatiri ... ) . Link spre comentariu
briobit Postat Mai 18, 2012 Partajează Postat Mai 18, 2012 ... rog un administrator sa stearga acest post daca e inutil dar nu am putut sa ma abtin.... omule ... cuvantul farmacie e murdar pe langa curatenia pe care o ai acolo... nu te cunosc ca om nu am treaba cu utilaje si chestii de genu dar iti spun sincer te admir pentru stilul tau de lucru. Jos palaria. Link spre comentariu
daredan Postat Mai 18, 2012 Partajează Postat Mai 18, 2012 Pai nu cred ca se aplica normativele legate de amplasarea utilajelor in atelier din anii '50 la atelierul dumneavoastra ultramodern. Si apoi nu aveti nevoie sa asigurati un flow a pieselor si a personalului ca doar nu este intreprindere. Deci pozitionarea lui ramane la latitudinea dvs. Daca podeaua este suficient de solida (si ma gandesc ca este) poate sta oriunde. Sa va asigurati doar ca sta perfect orizontal in poloboc. Dar de asta o sa se asigure cei care vor face punerea lui in functiune probabil. Numai bine! Link spre comentariu
katran Postat Mai 18, 2012 Autor Partajează Postat Mai 18, 2012 Chestia cu curatenia e o fixatie de-a mea mai veche ... mai ales in atelier . Renovarea atelierului a fost facuta mai ales din aceasta cauza : mentinerea ordinei si curateniei . Pot sa murdaresc peretii si podeaua cu orice , se curata rapid si fara probleme ( pe pereti e tot vopsea epoxi ... ) . Podeaua e chiar dreapta , am pus nivela aia desteapta ( 0.04mm / 1000mm ) pe utilaj , fara sa-l aduc la nivel , doar asa , sa testez ... Transversal , indicatorul ( bula de aer ) fuge vreo 3 gradatii spre perete , iar longitudinal , se duce 5 gradatii catre universal . Duminica vin baietii s-o alinieze si s-o alimenteze , sper sa pot face testele pana seara , sa vad ce stie ... Link spre comentariu
radu cnc Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Felicitari pentru achizitie desi s-a mai spus iar chestiile legate de amortizare trebuie uitate caci tot ceea ce se vede este pasiune si un hobby dus la extrem chiar daca apar si castiguri materiale.Banuiesc ca pentru domnul Katran acel atelier este oaza lui de liniste si acolo se refugiaza sa scape de stresul zilnic... (parerea mea?!, la mine cel putin asa este, deabia ma scoate cineva din atelier)Referitor la pedala eu cred ca este pentru a elibera frana care blocheaza universalul in starea de repaus cand universalul nu se invarteste si trebuie invartit la mana in vederea prinderii piesei sau centrarii ei.Poate fi si sistem de urgenta dar din ce am mai lucrat cred ca nu este asa, ramane sa fim lamuriti de proprietar.PS: Strungul va mai fi mutat cand va fi montat DRO-ul de la Newall, desi este amplasat corect intr-o zona centrala si se pot prelucra axe lungi. Link spre comentariu
popa ionut Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Pe mine ma intereseaa ceva dintr-o poza precedenta aparatul acela de radio pe lamp i ..este de vanzare?? Link spre comentariu
romioltean Postat Mai 19, 2012 Partajează Postat Mai 19, 2012 Felicitari ,a iesit foarte fain "Şopronul"Cum a fost cu datul jos din camion?Sa te bucuri de ele ptr mult mult timp! Link spre comentariu
katran Postat Mai 19, 2012 Autor Partajează Postat Mai 19, 2012 DRO-ul Newall l-am luat , pe doua axe , nu-l pot monta inca pana nu primesc acordul de la firma care se ocupa de garantia masinii ... Radioul pe lampi este un Graetz / Simfonia de prin '60-'70 . L-am cumparat de pe ebay.de cu 100EUR si m-a mai costat reconditionarea inca 100 ... Nu-l dau , ca se-aude foarte frumos , si-mi place ... Intentionez sa-mi fac o colectie de asemenea aparate . Din camion l-am dat jos cu un motostivuitor , dupa care l-am infipt in "gura " atelierului , cat s-a putut de mult ( am un prag acolo , din cauza faptului ca am refacut pardoseala , am pus paletul chiar dupa prag , cat sa pot inchide atelierul ... usa de la atelier este din aia de garaj , segmentata , cu acces pietonal , ca sa nu fiu nevoit sa tot ridic toata dracovenia de fiecare data cand intru ... ) Am pus masina in functiune ( am legat-o la 380 ) si am testat vitezele , feed-urile , toate alea . Ma cam intimideaza , am realizat ca nu e chiar o jucarie , poti foarte usor sa-ti iei peste ochi daca nu esti atent . Am o problema ... butucul sistemului de schimbare rapida nu are piulita de fixare , initial am crezut ca e un M18 standard , da' nu e ... cred ca e imperiala , si habar n-am ce standard e ... Tre' sa ma rastesc la negustorul care mi-a vandut masina , sa-mi zica de ce n-are piulita , sau macar ce piulita e , in puii mei !!! Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 25, 2012 Partajează Postat Mai 25, 2012 Felicitari pentru atelier, ala face toti banii. Imi place cum e realizat, mai ales ideea cu usa de garaj. Vara, deschizi usa de dimineata, bei o cafea si te relaxezi mesterind ceva......Cea mai mare realizare e spatiul de lucru, sculele se rezolva, cladirea costa cei mai multi bani.Strungul e superb. Spor la mesterit. Sa purtati o pereche de ochelari de protectie. Va poate ajunge foarte usor span in ochi. Mai bine ar fi daca gasiti ochelari de vedere cu lentile oarbe, adica dioptrie zero. Aceia nu obosesc ochi, au lentilele corect realizate. Operatiile necesita atentie si ochiul se chinuie sa focalizeze cat mai bine prin lentila ochelarului. Montajul probabil il veti face cu prindere in podea, sau cu amortizoare . Sunt acele palari mari galbene, sunt unele care pot prelua sarcini dinamice mari. E recomandabil cu aceste amortizoare pentru ca ramane spatiu sub el si il puteti muta oricand. Am vazut utilaje si de 3-4 tone care stau pe astfel de picioare. De asemenea sunt reglabile si terenul poate sa fie inclinat si 1-3 cm pe lungimea strungului.Va spun de amortizoare pentru ca strungul meu are 125 kg. L-am pus pe o masa din profile de aluminiu care cantareste cam 40-50kg. Intr el si masa sunt 2 straturi de covor din cauciuc. E prins cu suruburi.In anumite momente cand strunjesc mai apar vibratii. Vecinul de jos ma aude foarte bine. Ceea ce inseamna ca nu se amortizeaza corect vibratiile. Si eu ma gandesc sa imi achizitionez 4 astfel de amortizoare. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 26, 2012 Partajează Postat Mai 26, 2012 In imaginea cu portcutitul lipseste maneta de strangere. Acolo nu e o simpla piulita ci o maneta cum e cea de la papusa mobila, doar ca e mai mare. Daca e un portcutit scump trebuie sa fie 2 manete acolo, una care bloceaza portcutitul si una care blocheaza suportul sculei dupa ce reglezi inaltimea. ( in loc de a 2-a maneta mai poate exista un surub imbus sau o piulita ) Imposibil sa nu le ai. Verifica cutiile de scule. Poate le-au demontat la transport. Oricum vad ca nu ai in trusa de scule chei fixe, imbusuri, o cutie de tabla in care sa le ti. Iti amintesti ca la Optimum ai primit o cutie in care stateau cheile, bacurile intoarse, pinioanele si centrele fixe. Daca ti-au dat portcutit rapid nu ti-au dat si portcutit clasic? ma gandesc poate ai nevoie, sau se strica ceva la mecanica de blocare si te costa ..... http://www.machine.co.nz/lathes-milling ... m-ch-28053 https://www.google.ro/search?q=quick+ch ... 06&bih=837 http://home.inter.net/mthomas/quick_cha ... l_post.htm Link spre comentariu
katran Postat Mai 26, 2012 Autor Partajează Postat Mai 26, 2012 La masina asta nu am primit genul asta de scule ( chei fixe , imbusuri ) , doar bacurile intoarse , centrele fixe si mobile , bullnose-head-ul , mandrina pentru burghie , portcutitele . Pentru butucul portcutit nu exista maneta din aia de care vorbesti . Mi-au trimis piulita necesara ( M18 x 2 ) , si o cheie tubulara de 27 , pentru clichet de 12 . Nu exista roti de schimb . Cand am intrebat , mi-au spus ca de orice problema se ocupa firma care asigura garantia , indiferent de complexitate sau costuri ( masina este asigurata complet pe perioada garantiei ) . Am comandat amortizoarele , trebuie sa apara cam in 8-10 zile , tot de la Metosa . Au avantajul ca sunt construite special pentru masina asta , exista deja gaurile filetate in baza batiului pentru ele . O sa-mi mai comand linetele ( cea fixa si cea mobila ) , si cand mai fac rost de bani , sistemul de control electronic al turatiei / cuplului ( pot obtine viteze de taiere constante la diametre diferite / viteza de rotatie creste odata cu scaderea diametrului prelucrat ) . Nu prea am cutite ... mi-am comandat cateva , dar nu suficiente , iar cele de otel rapid sunt o enigma pentru mine ( nu stiu sa le ascut ) . Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Mai 26, 2012 Administratori Partajează Postat Mai 26, 2012 E foarte fain ca are si dispozitiv de control al turatie, eu sunt incantat de asa ceva cum iese lucrareaIn legatura cu cutitele eu zic ca cele de otel rapid sunt niste porcarii, am luat o trusa noua nouta ascutita de fabrica si nu taie nici pe departe cum taie cea mai proasta placuta de carbura, indiferent de turatie sau materiale. Tot imi spuneau unii ca sa vezi ce merg etc dar eu conside ca am dat banii de pomana pe ele. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum