florianmro Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 Dragut setup-ul pentru prinderea carcasei de rulment.Da , a fost o filozofie intreaga, ,,mi-a luat vreo 2 ore pana l-am facut . Am calibrat axa intai . Trebuia facuta operatia ,,cand strangeam suruburile se gripau rulmentii pe ax , acum se misca bine Link spre comentariu
chas3 Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 Si cu electronica ce probleme ai mai exact? Link spre comentariu
florianmro Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 Nu , nu am probleme cu electronica in sine , urmeaza sa fac legaturile , am urmarit niște tutoriale legate de acest tip de electronica . O sa trec peste asta ,dar apoi ce urmeaza ? Banuiesc ca partea de soft. Link spre comentariu
chas3 Postat Iulie 17, 2016 Partajează Postat Iulie 17, 2016 Daca ai mecanica si electronica, inseamna ca masina este functionala. Deci, da, nu ramane decat sa iti instalezi un feliator, un host si sa printezi. Link spre comentariu
florianmro Postat Iulie 18, 2016 Partajează Postat Iulie 18, 2016 O sa incerc ,un caz ca nu ma descurc imi poti da o mana de ajutor? Cu cinstea de rigoare ,evident . Link spre comentariu
dany_cta Postat Iulie 20, 2016 Partajează Postat Iulie 20, 2016 Printer-ul meu a primit si un display de control . Au fost probleme cu rulmentii liniari , a trebuit sa planez suprafata de asezare in rapord cu axa de culisare.Asa sunt componentele astea chinezesti ,cu cantec . Ar trebui sa abordez partea la.care ma pricep cel mai putin , nu am mai facut asa ceva pana acum , este vorba de conectarea electronicii si apoi setarile de soft . Pe aceasta cale indraznesc sa cer ajutorul celor cu mai multa experienta , eu sumt din București asa cum se vede in semnatura .Mulțumesc anticipat. De curiozitate, a fost diferenta mare la planeitate ? Ai incercat sa schimbi rulmentul sau sa il rotesti in alta pozitie ca sa iti dai seama unde este deviatia ? Link spre comentariu
florianmro Postat Iulie 20, 2016 Partajează Postat Iulie 20, 2016 La cei 4 rulmenti in carcasa de la axa X ,,sa zicem ,deoarece inca nu le-am definit,,au fost diferente de planeitate de aproape 0.2 mm . Rulmentii in sine sunt buni ,gaurile in carcase nu au fost bine practicate , sa nu mai vorbim de faptul ca sunt largi , in mod normal rulmentii ar trebui sa intre in aceste blocuri prin usoara presare ,,la mine au joc , noroc cu acele saibe -arc din capete care ii stabilizeaza . Suplimentar ,toate tijele luate din China sunt cu 2 sutimi mai mici fata de cota ,,iar alt factor de joc . La carcasele de pe axa Z situatia a fost mai buna , nu imi aduc aminte dar parca am luat in etape diferite acest tip de rulmenti , deci e chestie de noroc . Link spre comentariu
dany_cta Postat Iulie 20, 2016 Partajează Postat Iulie 20, 2016 Jocul rulmentului in carcasa il scoti lejer cu putin loctite pentru asamblari cilindrice. Jocul dintre tija si rulment in schimb, daca exista, ma gandesc ca poti sa il scoti exact torsionand usor rulmentul intr-o parte sau alta, bineinteles destul de fin astfel incat sa nu deformezi axul, si torsionarea aia s-ar putea face exact cu diferenta de planeitate pe care ai avut-o. Link spre comentariu
florianmro Postat Iulie 20, 2016 Partajează Postat Iulie 20, 2016 Solutia cu loctite ebuna . Acum ,la cata precizie o sa am la 3 d printer accept aceste mici jocuri , nu sunt catastrofale .Insa nu pot sa nu fac comparatie la aceste elemente de miscare cu cele pe care tocmai le-am folosit in constructia unui cnc respectiv sine profilate cu patine Link spre comentariu
dany_cta Postat Iulie 20, 2016 Partajează Postat Iulie 20, 2016 Mie mi s-au parut interesante carcasele deschise pentru ca au suruburi de reglaj care strang rulmentul si il fixeaza cat de bine vrei pe axa liniara, chiar pana la faza in care il blochezi. Poti sa le faci chiar tu din carcase inchise, eu am taiat rulmenti, dat gauri in carcasa si taiat filet si gata, sunt reglabile si poti sa scoti orice joc. Rulmentii deschisi sunt de fapt rulmenti inchisi taiati, poti sa ii transformi tu exact ca cei originali. Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Salutare, am si eu o intrebare. As dori sa fac upgrade de la QU-BD ONE UP la MendelMax din motive evidente, dar vreau sa refolosesc cat mai mult, adica motoarele, electronica, rulmentii daca se poate . As dori sa cumpar un kit de extrudate de la reprapworld deoarece sunt in DE si e ieftin shippingul, dar nu gasesc exact modelul de MendelMax care se potriveste cu extrudatele pe care le vand ei . Am gasit un kit pe thingiverse, dar lipsesc niste componente si bedul e facut din laser cut parts in loc sa fie printabil ... Daca are cineva un kit de MendelMax cu bedul printat si pe rulmenti liniari poate sa posteze ? Link spre comentariu
chas3 Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 MendelMax 1.5 (si 1.5+ daca ai slider pentru Y).Release-ul oficial de MendelMax are cateva componente lipsa pentru ca presupune ca le vei folosi pe cele de la Prusa, MendelMax fiind de fapt Prusa i2 cu profile din aluminiu. Gasesti aici cateva MendelMax cu carriage Y printat:http://i3d.ro/category/imprimanta-printer-3d-mendelmax/ Link spre comentariu
dany_cta Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 (editat) Am nevoie de niste idei legate de niste mini drivere cel mai des folosite la imprimanta. 3 DRV8825 sursa de 8A motoare nema23 de 2A fara microstepping schema de conectare oficiala de la polu cu totul inclus (condensatori pe fiecare driver) Toate groundurile logice sunt legate intre ele driverele au montate racitoare mari nimic nu se incalzeste, doar motoarele cand am facut test cu amperaj mare. soft mach3 sherline mode on sau off nu a facut nici o diferenta, pulse width 5-10us. Am montat 3 DRV8825 si am observat ca aleator pierd pasi sau se desincronizeaza, nu mai calca pe aceeasi urma, niciodata in aceeasi pozitie, de obicei pe cercuri sau suprafete curbe. Am variat tensiunea intre 20-35v fara nici o modificare. Am incercat mai multe combinatii de limite de viteza, si foarte jos, si aproape de maxim, nici o modificare. Am incercat diferite combinatii de amperaj, si limitat in 1.2A, si 1.8A, nici o modificare. Sistemul merge foarte usor, motoarele nu intampina nici un fel de rezistenta mecanica. Pot sa invart lejer axele cu mana direct de cuplajul flexibil si pasul surubului este de 1mm, cuplul este imens. Nu agata, nu blocheaza nicaieri. Nu am legat ground-ul motoarelor cu ground-ul logic dar diferenta este sub 0.05v. Am incercat si pe direct pe portul paralel, si cu placa optocuploare. Pe direct 4.6v pe pin, cu placa optocuploare 5.02v. Calculatorul merge perfect, are si o freza mare cu DM542 si nu pierde nici un fel de pasi. Am lipit pinul de decay pe fast (5v), diferenta in functionare la zgomot (nu mai bazaie aleator, ci tiuie finut), nici o diferenta la pierdut pasi. Ceva idei inainte sa ii bag 542-uri ? Imi vine greu sa cred ca nu exista o solutie cu DRV8825 fiind atat de folosit. Oare unde am gresit ? Un exemplu de filmare cand apare problema foarte pronuntata, aici a pierdut foarte mult, de obicei pierde putin. Se pare ca sare un pas cand schimba directia cateodata. Nu apare mereu la orice suprafata, cateodata merge 10minute fara nici o problema. Editat August 1, 2016 de dany_cta Link spre comentariu
chas3 Postat August 1, 2016 Partajează Postat August 1, 2016 Conform descrierii tale, situatia este atat de ideala incat pare imposibil de diagnosticat. Adica executie impecabil, insa rezultat defectuos. O varianta simpla ar fi sa rulezi individual pe fiecare axa un gcode care sa faca (,) cursa completa de foarte multe ori si sa vezi daca dupa 5 minute incepe sa piarda pasi. Daca nu apoi 2 axe simultan (miscari diagonale adica). In functie de rezultat, poti trage concluzii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum