Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

3D Printer


cnc_step

Postări Recomandate

Àr putea cineva sa posteze un config ptr Repetier pe RAMPS1.4 cu hotend de la marius?Ma refer la configurarea din fisier ca sa mearga electronica fara probleme, daca sunt decalibrate axele un pic nu e problema, ideea sa fie bun lookuptableul de la termistor la hotend si sa fie configurate ok endstopurile.Multumesc![attachment=0]Configuration.h[/attachment] Asta e fisierul care trebuie editat.A cumparat cineva o electronica si vrea sa puna Repetier pe ea, si eu nu ma prea pricep la acest firmware, pare ceva mai complicat de configurat in comparatie cu Teacup.

Link spre comentariu

Eu am instalat pentru megatronics + repetier :[attachment=0]Configuration.h[/attachment]

in continuare ma streseaza cu deformarea piesei prin pierdere/adaugare de pasi :

https://www.wetransfer.com/downloads/29 ... 716/afe7e5

prima din cele 3 de "mica" inaltime a iesit aproape ok, o mica deplasare la penultimele straturi, a 2a a iesit naspa rau, a 3a, (printata dupa un pic de pauza) a fost intre 1 si 2 ca si calitate. Am tot sucit eu de semireglabili penutr curent, dar nu am gasit rezolvarea.

Link spre comentariu

Salutare, eu detin arduino mega si ramps1.4 dar o mare perioada de timp am stagnat si abia de o saptamana m-am reapucat de lucru la imprimanta. Mai am ceva pana ajung sa gasesc setarile corecte, dar daca se intampla sa termin in timp util pentru colegul tau o sa postez setarile aici :).

Link spre comentariu

Pentru configurarea corecta a hotend-ului (oricare ar fi el) recomand calibrarea cu o termocupla. Sunt foarte multe variabile care influenteaza transferul termic la duza (pozitionare si mentinere transfer termic la elementul de masura, utilizarea unui cooler, temperatura ambientala, materiale folosite la fabricatie, izolare termica, oxidare duza e.t.c). Practic nu sunt doua hotend-uri identice ca transfer termic. Masurati temperatura cu termocupla se editati harta de temperaturi in tabelul din firmware... Acestea sunt motivele pentru care lucrez la un nou hotend cu iesire de 0.2mm. Duza va fi cu diametrul exterior de 10mm (pentru transfer termic optim). Coldend-ul va impinge filamentul cu doua roti sincronizate. Dintii vor fi circulari. Practic vor printe peste 80% din suprafata filamentului.

Link spre comentariu

Totusi marius, in cazul in care nu avem termocupla si nu stim cum sa editam valorile alea din tabel, ai putea sa pui un config ptr Repetier si ptr hotendul tau ?Partea cu hotendul e cea mai dificila deoarece daca nu ai tabel ok risti sa arzi cartusul ... eu nici nu mai tin minte cum am facut la primul meu hotend, dar cred ca pur si simplu am masurat termistorul si apoi am ales un tabel pe baza valorilor masurate, dup-aia cand am dat drumul la firmware stiam care era temperatura ambianta si m-am uitat ca sa arate in pronterface o temperatura asemanatoare.Daca nu avem termocupla o alta solutie e cu statie de incalzit, se preseteaza diferite temperaturi din statie si se pune letconul langa termistor, daca e in zona atunci e ok ...Si prietenul meu se misca foarte greu, asa ca e posibil pana reuseste el ceva sa ajung eu in tara, sau sa termine florinangeru si sa ne ajute cu un fisier de configurare.

Link spre comentariu

Eu nu am folosit repetier. Termistorul folosit de mine este de 100K. Deci in consecinta se va seta firmwareul pentru termistor de 100K. Pentru repetier si RAMPS 1.4 se configureaza:#define MOTHERBOARD 33 // Placa utilizata RAMPS 1.4Configurare Extruder: ( Extruder configuration )#define EXT0_TEMPSENSOR_TYPE 1 // Numarul 1 = termistor generic de 100K

Link spre comentariu

Setarile de baza pentru repetier firmware. Filmuletul prezinta schimbarile necesare pentru migrarea de la Marlin la Repetier. Configuratia mecanica este pentru Rostock MAX, dar configuratia extruder-ului se pastreaza. Se poate vedea cum se configureaza valorile pentru termistor, PID si pasi/mm...

 

Link spre comentariu

@schumyicrMomentan am demontat-o de tot si m-am apucat sa o reasez.Am descoperit o miscare neuniforma a patului mobil (tijele erau paralele intre ele, dar nu si cu patul si cu cadrul) si o diferenta de neplaneitate intre cele 2 dreptunghiuri care formeaza baza imprimantei. Acuma sunt la faza de tras firele, dar se pare ca cel putin patul mobil se misca mult mai lejer si uniform. Sa vad cum o sa fie al aza Z, am achizitionat alta tija filetata, una din cele 2 nu era chiar dreapta, si adunate toate frecarile generau incalzirea driverelor si automat pierderi de pasi.La a mea constatasem ca la piese de mici dimensiuni ( necesar mic de filament) mergea binisor, dar in momentul cand piesa crestea in inaltime si/sau dimensiuni, primele straturi mergea acceptabil, apoi incepea sa sara pasi.

Link spre comentariu

Progrese... Axele X si Y complete. Axa Z montata. Suportul de bed complet. Se vor adauga si suruburile si motoarele axei Z... Dimensiuni aproximative de printare 300 x 250 x 350 mm. Imprimanta este foarte rigida. Va fi cu incinta inchisa pentru a elimina deformarea pieselor de ABS.

post-50430-139829714574_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am o intrebare, se poate printa o piesa de LEGO cu imprimantele de gen Mendel ?M-a intrebat un coleg si eu am spus ca teoretic da, ar avea precizie destula in ABS, el a zis ca s-a uitat pe net si totusi nu sunt destul de precise incat sa reproduca o piesa de LEGO destul de bine ca sa se potriveasca cu celelalte.E vorba de piese LEGO din kituri foarte scumpe, care se vand si cu 10 euro bucata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări