MTGp93 Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 O CHESTIE INTERESANTA PLACA ARE UN FEL DE PROTECTIE LA SCURT.Din greseala am conectat un endstop prost si in momentul cand s-a inchis contactul mi s-a oprit placa si nu mai pornea deloc.Dupa ce m-am gandit ca am ars uc-ul am zis hai sa ma uit la endstop si mi-am dat seama ca l-am conectat cu 1 pin mai la stanga, astfel cand s-a inchis contactul a facut scurt intre vcc si gnd.E bine ca s-a inchis si nu s-a ars ceva pe acolo.Asa functioneaza enstopul, in mod corect tb sa fie mereu in scurt cu pullup (rezistenta spre 5v, care trage linia in "sus" spre logic high), iar endstopul in scurt scurge curentul dat de pullup in impamantare. Si la modul asta linia sta normal la 0v. Abia cand atingi endstopul deschide linia si endstopul nu mai scurge curentul in impamantare iar linia sare la 5v. Asta daca e configurat corect si legat la NC - normally connected. La tine e invers, adica normally open, si tot asa configurat, dar nu e prea corect pt ca daca se rup firele, sare mufa, sau din astea, firmware-ul nu are cum sa stie. Pe cand in primul mod, curentul se scurge mereu, si daca sare mufa sau vine un soricel si roade cablurile, firmware-ul stie sa se opreasca. Pt ca orice intrerupere a liniei face ca aceasta sa sara la 5v. Ceea ce nu se intampla in configuratia inversa la tine, daca scoti cablurile firmware-ul considera ca e starea normala si daca dai homing o sa sara in capat forever pt ca endstopul nu mai da semnal. Si oricum, "scurt" tot face in unul din moduri. Chiar daca la tine e configurat pe normally open, si legat ca atare, cand atingi endstopul tot scurt face, adica inchide contactul si linia devine 0v, si asta e semnalul pt a se opri din orice ar face imprimanta ulterior nu mai primeste comenzi pt a nu se strica ceva. Gandeste-te la cnc-uri din metal cu motoare puternice, daca sare peste capat rupe axa etc. Asa ca tre sa se opreasca, chiar daca la imprimantele noastre cand sare dupa capat nu prea conteaza ca nu se intampla nimic grav."Scurtul" respectiv daca pullupul este de 10k la 5v, atunci curentul e de 0.5mA. Deci nu e chiar scurt la modul critic, e doar o impamantare pt a schimba starea logica a liniei, semnalul de la logic high la low si invers, adica de la 5v la 0v si invers. Link spre comentariu
claudiuh Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Am terminat cu montajul, acum-s la setari.Capul de printare l-am incalzit un pic de proba la 50 si 60 grade, si sta destul de stabil.Probleme:1. am miscat motoarele de la X, Y si 2xZ; ce mi se pare ciudat este ca in momentul in care atinge un limitator nu mai pleaca de acolo cand ii dau comanda sa se miste in sensul opus, daca ii dau in aceasi directie da sa forteze. 2. daca dau din repetir emergeci stop, de unde se opreste acolo zice ca e 0 pentru toate axele.( am urcat z la maxim si acuma mi-a ramas acolo, nu vrea sa mai coboare la comanda din soft)3. Motorul de la extruder , la placa megatronix v2, se monteaza pe E0 ? sau E 1 /(E2)? Link spre comentariu
chas3 Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Am terminat cu montajul, acum-s la setari.1. am miscat motoarele de la X, Y si 2xZ; ce mi se pare ciudat este ca in momentul in care atinge un limitator nu mai pleaca de acolo cand ii dau comanda sa se miste in sensul opus, daca ii dau in aceasi directie da sa forteze. 2. daca dau din repetir emergeci stop, de unde se opreste acolo zice ca e 0 pentru toate axele.( am urcat z la maxim si acuma mi-a ramas acolo, nu vrea sa mai coboare la comanda din soft)Din ce descrii ai instalat endstop-urile cu logica inversata fata de setarile din firmware, adica se asteapta la circuit inchis cand e deschis. Ar mai fi varianta ca ai pus endstop-ul de Z min in pinii de Z max, dar presupun ca nu e cazul.Am terminat cu montajul, acum-s la setari.3. Motorul de la extruder , la placa megatronix v2, se monteaza pe E0 ? sau E 1 /(E2)?Primul extrudor sau daca ai un singur extrudor, il conectezi la E0. Link spre comentariu
MTGp93 Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Dap, daca endstopurile sunt puse invers fatza de setarile din config.h, practic firmware-ul citeste endstopurile ca fiind mereu "apasate" si atunci indiferent ce directie ii dai sa miste, motoarele nu se vor misca decat intr-un sens pt ca firmware-ul de fapt incearca sa "fuga" sau sa "iasa" din endstopuri. Emergency stop e ca sa opresti totul, imediat, e buton de panica. Pt a opri doar motoarele e buton "motors off" pe pagina manual, iar asta doar schimba starea logica la pinii de enable si atunci driverele de motoare nu mai dau curent in motoare. Zerorizarea axelor e altceva, se face la homing cu endstopurile, sau cu repetier mai e o comanda "@isathome", dar asta e altceva, pt anumite pozitionari speciale sau pt o imprimanta care nu are endstopuri deloc. Sunt multe chestii de configurare, o sa treaca timp pana te obisnuiesti, dar parerea mea e sa o iei incet si sa citesti bine documentatia la fiecare chestie, pt ca atunci cand o intelegi devine chiar usor sa configurezi, dar in schimb daca nu intelegi detaliile de functionare atunci cred ca devine cam chinuitor. Link spre comentariu
claudiuh Postat Octombrie 10, 2013 Partajează Postat Octombrie 10, 2013 Cu limitatoarele am rezolvat inversand conectori ce vin la megantronics, x+ a devenit x- si tot asa, acuma merge bine pe toate axele, face homing pe fiecare axa.Nu reusesc sa-mi dau seama cum sa misc din Repetir motorul de la extruder, ( am conectat motorul la driverul de la axa X si se misca , deci nu-i de cabluri).Aveti ideie despre :- a 3a termorezistenta unde apare afisata? as vrea sa o folosesc la vizualizarea temperaturi driverelor de la motoare. ( eventual vreo posibilitate sa porneasca un ventilator).- eu folosesc o sursa de Xbox, si are posibilitatea de pornire automata, stiti unde trebuie conectata pe placa? ( nu am gasit inca specificatii pentru asa ceva, zice ca se poate dar nu si cum). ma gandeam sa folosesc ca protectie pentru motoare, drivere - daca se incing, sau se intampla altele sa taie 12V.- la driverul 8825, in ce directie e maxim/ minim curent, am miscat eu de semireglabil, dar nu mi-e clara treaba. Link spre comentariu
chas3 Postat Octombrie 10, 2013 Partajează Postat Octombrie 10, 2013 Cu limitatoarele am rezolvat inversand conectori ce vin la megantronics, x+ a devenit x- si tot asa, acuma merge bine pe toate axele, face homing pe fiecare axa.Nu reusesc sa-mi dau seama cum sa misc din Repetir motorul de la extruder, ( am conectat motorul la driverul de la axa X si se misca , deci nu-i de cabluri).Aveti ideie despre :- a 3a termorezistenta unde apare afisata? as vrea sa o folosesc la vizualizarea temperaturi driverelor de la motoare. ( eventual vreo posibilitate sa porneasca un ventilator).- eu folosesc o sursa de Xbox, si are posibilitatea de pornire automata, stiti unde trebuie conectata pe placa? ( nu am gasit inca specificatii pentru asa ceva, zice ca se poate dar nu si cum). ma gandeam sa folosesc ca protectie pentru motoare, drivere - daca se incing, sau se intampla altele sa taie 12V.- la driverul 8825, in ce directie e maxim/ minim curent, am miscat eu de semireglabil, dar nu mi-e clara treaba.Extrudorul nu o sa se miste atat timp cat hotend-ul nu este adus la temperatura minima de extrudare setata in firmware. Motivul este simplu, daca incerci sa extrudezi la 24 de grade, o sa se roada filamentul, surubul neavand vreo sansa sa impinga filamentul prin hotend. Prin urmare, du-l la 185 de grade sa zicem si apoi extrudeaza.Dupa setup-ul descris de tine, primul termistor ar fi hotend 1, al 2-lea termistor patul si al 3-lea hotend 2. Dupa ce il definesti in firmware, o sa apara si in Repetier. Insa pentru sistemul de monitorizare descris de tine, trebuie scrisa o bucata de program in plus in firmware.Atat la ATX, cat si la XBOX definesti un pin PS_ON_AWAKE care sa porneasca sursa. In cazul Megatronics v2 ar fi: #define PS_ON_PIN 12 in pins.h. Nu are absolut nici o legatura cu protectie in plus, doar porneste sursa la cerere.In sensul acelor de ceasornic obtii un Vref mai mare si implicit un amperaj mai mare pentru motoare.http://www.pololu.com/catalog/product/2132 Link spre comentariu
claudiuh Postat Octombrie 15, 2013 Partajează Postat Octombrie 15, 2013 Evolutie :Am reusit sa incalzesc capul de printare, se misca motorul de la extruder la peste 180 de grade ( dar se misca invers, o sa modific in soft)In schimb nu-mi incalzeste patul, dau comanda din repetier dar din megatronics nu iese nici un volt.Acuma ce nu am inteles eu in documentatia de la megatronics unde sa-i conectez 12V (in poza de la documentatie arata 2 perechi de fire de la sursa la megatronics); eu acum alimentez prin perechea de langa mufa USB- conectorul pentru 12v1-7A. dar mai are alaturi inca o intrare pentru 12V - 12V2-18A.Nelamurerea mea este cum fac alimentarea sa mearga si patul incalzit :montez alimentarea de 12v pe cealalta intrare sau fac punte intre cele 2 intrari, sau pun inca o sursa( sa fie cate o sursa pentru fiecarea intrare)?cam asa arata imprimanta mea in momentul de fata.Sa nu uit, initial am conectat 12v printr-un cablu lung de "boxe" 2x0,50-0,75 si cand incalzea capul de printare motoarele mergeau sacadat ( tensiunea pe intrarea megatronics-ului scadea la 9v)- rezolvat prin schimbarea cablului cu unu mai scurt ~0,5m 2x2,5. Link spre comentariu
chas3 Postat Octombrie 15, 2013 Partajează Postat Octombrie 15, 2013 Ca alternativa, daca un motor ti se misca invers, poti intoarce mufa fara sa modifici din firmware (pinul care era in stanga sa pice in dreapta).Scrie si pe placa. Dupa poza ta:-alimentarea este corecta-suruburile 2 si 3 din setul 2, vor fi patul (6 si 7 daca inumeri de langa USB)-suruburile 4 si 5 din setul 2, vor fi hotend-ul (8 si 9 daca inumeri de langa USB)Poti pune aparatul pe ele ca sa te asiguri.Mai are o alimentare individuala pentru pat, dar din ce ai povestit tu, folosesti doar o sursa, deci conectezi ca mai sus.Cu 0.5 o sa observi ca de exemplu cablul care duce spre pat incepe sa se incalzeasca. Nu se topeste, e doar mai cald. Cand te plictisesti, ar fi bine sa treci pe 0.75 macar, pana la pat, iar 1 intre priza-sursa-Megatronics. Link spre comentariu
claudiuh Postat Octombrie 15, 2013 Partajează Postat Octombrie 15, 2013 Ca alternativa, daca un motor ti se misca invers, poti intoarce mufa fara sa modifici din firmware (pinul care era in stanga sa pice in dreapta).Scrie si pe placa. Dupa poza ta:-alimentarea este corecta-suruburile 2 si 3 din setul 2, vor fi patul (6 si 7 daca inumeri de langa USB)-suruburile 4 si 5 din setul 2, vor fi hotend-ul (8 si 9 daca inumeri de langa USB)Poti pune aparatul pe ele ca sa te asiguri.Mai are o alimentare individuala pentru pat, dar din ce ai povestit tu, folosesti doar o sursa, deci conectezi ca mai sus.Cu 0.5 o sa observi ca de exemplu cablul care duce spre pat incepe sa se incalzeasca. Nu se topeste, e doar mai cald. Cand te plictisesti, ar fi bine sa treci pe 0.75 macar, pana la pat, iar 1 intre priza-sursa-Megatronics.In momentul realizarii pozelor nu erau montate si firele pentru pat.Conform acestei poze eu alimentez de la sursa pe intrarea de "+12V"; intrarea "+12V HB circuit" este goala; pe iesirea Heated bed am conectat patul, masurat cu ap de masura in timp ce in repetier imi indica activarea incalziri aveam 0V.Nedumerirea mea vine de la :De ce ei indica sa fie alimentate amandoua intrarile? ( o data ce si pe placa zice ca intrarea de langa mufa usb este pentru 7A si cea de-a alaturi de 18A, ma gandeam daca nu cumva pe intrarea de 7A nu poate alimenta HB; acesta sa fiind alimentat doar in cazul intrarii de 18A ? )Intre sursa si megatronics acum am montat cablu de 2sau2,5 mm; intre megatronics si capul de printare si pat am pus fire siliconice de 1mm.Adaugiream descoperit acestea in pdf-ul de la megatronics :- "Operating Voltage High 12-24V (15A heated bed, 7A electronics)"-" 12V1 _ +12V1 line input (11A Max) when SRC12v is NOT jumpered up to 24V is accepted. *12V2 _ +12V2 line input for heated BED (11A Max) can handle up to 24V. "adica 12v1 e doar pentru electronica si 12v2 pentru pat? Link spre comentariu
crys281 Postat Octombrie 22, 2013 Partajează Postat Octombrie 22, 2013 fisierul este pt chas3 . Link spre comentariu
claudiuh Postat Octombrie 23, 2013 Partajează Postat Octombrie 23, 2013 Ca alternativa, daca un motor ti se misca invers, poti intoarce mufa fara sa modifici din firmware (pinul care era in stanga sa pice in dreapta).Scrie si pe placa. Dupa poza ta:-alimentarea este corecta-suruburile 2 si 3 din setul 2, vor fi patul (6 si 7 daca inumeri de langa USB)-suruburile 4 si 5 din setul 2, vor fi hotend-ul (8 si 9 daca inumeri de langa USB)Poti pune aparatul pe ele ca sa te asiguri.Mai are o alimentare individuala pentru pat, dar din ce ai povestit tu, folosesti doar o sursa, deci conectezi ca mai sus.Cu 0.5 o sa observi ca de exemplu cablul care duce spre pat incepe sa se incalzeasca. Nu se topeste, e doar mai cald. Cand te plictisesti, ar fi bine sa treci pe 0.75 macar, pana la pat, iar 1 intre priza-sursa-Megatronics.Am conectat cum ai zis si acuma se incalzeste si patul.Dar imi ramane problema pe axa Z, si cu extruderul :( Link spre comentariu
chas3 Postat Octombrie 23, 2013 Partajează Postat Octombrie 23, 2013 Am conectat cum ai zis si acuma se incalzeste si patul.Dar imi ramane problema pe axa Z, si cu extruderul :(Pai nu ai zis nimic de Z si extruder. Ce problema anume au? Link spre comentariu
claudiuh Postat Octombrie 23, 2013 Partajează Postat Octombrie 23, 2013 - La axa Z am mutat homing-ul jos( am umblat si in soft), si acuma ajunge al limitator si nu se opreste. - Daca ii dau din Repetier sa se miste 10mm pe axa Z, imprimanta se misca doar 2,8mm ( cu aproximatie). La axele X si Y se misca 9,7mm in loc de 10mm.- La extruder, ii dau incalzire la 200 de grade il las cateva minute sa stea in 200 de grade, si daca ii dau comanda sa extrudeze se misca, cred ca pana ajunge filamentul in capul de printare si apoi nu mai misca si motorul de la extruder se incalzeste. Link spre comentariu
chas3 Postat Octombrie 23, 2013 Partajează Postat Octombrie 23, 2013 - La axa Z am mutat homing-ul jos( am umblat si in soft), si acuma ajunge al limitator si nu se opreste. Pai din cate tin minte ti-am mai zis legat de endstop-uri, poate ti-e mai simplu babeste asa: Despre switch. Switch-ul are 3 pini care sunt marcati daca te uiti in dreptul lor: -C, common, comun -NO, normally open, circuit normal deschis, adica atunci cand nu e apasat butonul nu trece curent intre C si NO, iar cand e apasat butonul trece curent intre C si NO -NC, normally closed, circuit normal inchis, adica atunci cand nu e apasat butonul trece curent intre C si NC, iar cand e apasat butonul nu trece curent intre C si NC Despre firmware. Firmware-ul poate fi setat in 2 moduri, in sectiunea: const bool X_MIN_ENDSTOP_INVERTING = false; // set to true to invert the logic of the endstop.const bool Y_MIN_ENDSTOP_INVERTING = false; // set to true to invert the logic of the endstop.const bool Z_MIN_ENDSTOP_INVERTING = false; // set to true to invert the logic of the endstop.-false, adica se asteapta sa treaca curent atunci cand axa nu a ajuns la capatul cursei, iar cand ajunge la capatul cursei sa numai treaca curent-true, adica se asteapta sa nu treaca curent atunci cand axa nu a ajuns la capatul cursei, iar cand ajunge la capatul cursei sa treaca curent In plus, pentru endstop-uri mecanice, aka microswitch, se folosesc doar pinii S si - (sau marcati GND pe alte placi). Polaritatea (care fir sa fie S si care sa fie -) nu conteaza, vorbim doar de inchis un circuit. Pinul de + se foloseste doar pentru endstop-uri care au nevoie de curent ca sa functioneze, cum ar fi cel optic, dar nu e cazul tau, din cate inteleg. Cablarea switch-urilor si setarile din firmware trebuie sa fie sincronizate, altfel in anumite cazuri, axa va refuza sa se miste, firmware-ul interpretand gresit ca este la capat de cursa. Adica fizic se afla la jumatatea cursei, dar in loc sa ii indice ca mai e loc, switch-ul ii indica invers, ca a ajuns la capatul cursei. Cablarea unanim acceptata este: -2 cabluri legate la C si NC de la switch (pinii din extremitati, poti sa si rupi pinul din mijloc daca te deranjeaza) -aceste cabluri legate la S si - pe placa (nu conteaza care din ele e S si care e -) -setat in firmware endstop-ul respectiv pe ..........INVERTING = false. Astfel: -cand e la mijlocul axei, circuitul va fi inchis -cand e la capatul cursei, circuitul va fi deschis -daca accidental ti se desprind cablurile din switch sau de pe placa, circuitul va fi implicit deschis (ai nevoie de cabluri ca sa treaca curent) iar firmware-ul va refuza sa homeze la nesfarsit in cazul acestui accident De asemenea, la Z, homingul, Z minim, este jos. - Daca ii dau din Repetier sa se miste 10mm pe axa Z, imprimanta se misca doar 2,8mm ( cu aproximatie). La axele X si Y se misca 9,7mm in loc de 10mm Probabil ai pasii/mm setati gresit la axele respective. Presupunand ca ai un motor de 1.8 grade, microstepping de 1/32 si un surub pe Z de 8mm, trebuie sa ai setat 5120 steps/mm pentru Z. Nu am cum sa ghicesc ce componente folosesti, ce motoare ai si ce microstepping ai setat. Dupa ce le specifici, pot sa iti zic exact ce setari ai nevoie. De asemenea, ar fi de verificat daca motoarele fac fata si nu skipeaza de iti rezulta distante parcurse nitel mai mici. - La extruder, ii dau incalzire la 200 de grade il las cateva minute sa stea in 200 de grade, si daca ii dau comanda sa extrudeze se misca, cred ca pana ajunge filamentul in capul de printare si apoi nu mai misca si motorul de la extruder se incalzeste. Daca filamentul reuseste sa inainteze doar pana in varful hotend-ului iar acolo se blocheaza: -ori motorul e prea slab ca sa impinga filamentul prin melting chamber si sa il extrudeze. Pana sa ajunga la melting chamber in varf, miscarea filamentului sa fost libera si nu il impiedica nimic. De acolo ai nevoie de ceva forta in plus sa il treci prin orificiu. -ori orificiul hotend-ului este infundat si nu permite filamentului sa treaca. Odata ajuns la varful filamentului si orificiul fiind infundat, evident ca numai are unde sa inainteze. Incearca sa impingi filamentul cu mana, sa vezi daca se extrudeaza ceva. Daca da, inseamna ca nu are muschi motorul. Daca nu, inseamna ca e infundat. Evident, nu te astepta sa apesi cu usurinta si sa se extrudeze in fericire, este dificil si cu mana de extrudat, in fond transformi pi*3 in pi*0.5 (sau ce orificiu are hotend-ul tau). Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Octombrie 25, 2013 Partajează Postat Octombrie 25, 2013 Totusi cand apesi cu mana daca varful chiar are 200 de grade extrudeaza destul de usor pentru ca forta cu care apesi tu e mult mai mare decat cea data de stepper. Vroiam sa semnalizez acesta campanie pe kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/qu- ... y-3d-print La 243$ pentru Europa e cam cea mai ieftina imprimanta disponibila. Stiu ca nu are heated bed, suprafata de printare e doar 100 x 100 si are doar un surub pe Z, dar totusi la pretul asta ofera destul de multe. Pentru cei interesati se vinde foarte repede,acum 2 zile avea cam 60000$, azi vad ca e deja la $90000. Sunt curios la cat o sa ajunga finantarea in urmatoarele zile. chas3 faci si tu o campanie cu Mendelul tau poate ajungi la vreun milion de dolari :P :P ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum