Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

3D Printer


cnc_step

Postări Recomandate

Zilele astea m-am apucat si eu de reconstruit Printrbotul de data asta cu piese printate de la chas3.Am intalnit si ceva dificultati din cauza motoarelor mele care nu au prindere standard.Intrebare se gaseste bara filetata sau suruburi foarte lungi de 3 incat sa pot prinde motoarele klumea ??Momentan am scos cate 2 suruburi din motoare ca sa le pot prinde.Am conectat si electronica dupa ce a stat intr-o cute 3 luni, faza tare ca merge z si y, x si extruderul nu vor deocamdata, trebuie sa ma mai uit pe la fire.Alta chestie dubioasa, nu mai imi merge M119 ca sa vad starea enstopurilor, imi zice ca e unknowm GCODE sau ceva de genul.E vreo conditie sa fie conectate bine endstopurile ca sa mearga ?Mai am si o problema ca nu imi vede nici o temperatura pe hotendul de la marius, ori am eu tabel de interpolare pentru alt tip de termistor ori tot asa e scurt pe undeva...

Link spre comentariu

Se gaseste si bara filetata si surub mai lung (de exemplu M3x50).Cat despre M119, ar trebui sa specifici ce firmware folosesti. Daca firmware-ul suporta M119, primesti un status indiferent daca sunt conectate fizic endstop-urile sau nu (ce status, depinde daca le ai inverted sau nu, NC sau NO).Nu vede inseamna zero grade sau temperaturi gresite? Masoara rezistenta pe firele de la termistor. Daca ai zero, inseamna ca e firul intrerupt sau termistorul dus. Daca nu, probabil ai setat pinii pentru termistor gresit si incearca sa citeasca de pe alti pini.

Link spre comentariu

Zilele astea m-am apucat si eu de reconstruit Printrbotul de data asta cu piese printate de la chas3.

Sa inteleg ca printatele alea albastre(de printrbot) a ajuns peste granita? asta ar fi o bulina alba pentru chas3.
Link spre comentariu

Unsfat pentru incepatori... Cand conectati "elemente sensibile" cum ar fi drivrele de motoare si hotendurile, verificati cu atentie urmatoarele:Pentru drivere si motoare (daca nu doriti fum de 50 ron)- Sa nu aveti scurturi sau infasurari montate gresit pe iesirile driverelor motoarelor- Verificati sa nu depasiti curentii suportati de drverul respectiv (reglati de la minim spre maxim suportat de driver-motor)- Verificati conexiunile pentru comanda driverelor si valoarea tensiunii de alimentare pentru logica (+5V)Pentru hotenduri> Verificati detectia temperaturii in prealabil prin conecarea unui potentiometru de 100K la conectorul termistorului (pin central si unul din capete. Rotiti axul potentiometrului si verificati daca se modifica temperatura. Daca nu se modifica remediati:- Setare corecta a portului in firmware- Verificare scurt pe terminalele condensatorului de 1uF sau lipsa conexiune cu rezistenta de pull-up> Conectati hotendul se verificati daca temperatura indicata este aproximativ valoarea mediului ambiantDaca aveti variatie de temperatura si valoarea indicata este mult diferita de cea amediului ambiant, verificati daca ati setet corect tipul termistorului in firmware.> Alimentati elementul de incalzire prin comanda acestuia manuala din software-ul de comanda sau de pe panoul de controal si setati temperatura pentru duza la 100 de grade. Lasati hotendul sa se "coaca timp de 10-15 minute". Mariti la 150 de garde si repetati operatiunea timp de 10 minute. Mariti la 200 si repetati operatiunea timp de 20 minute. In tot acest timp verificati temperatura si stabilitatea ei. Refaciti valorile cu PID autotune (M303 S200 C5) daca aceasta variaza.> Este important sa raciti permanent hotendul (partea de teflon) prin montarea unui cooler alimentat permanent si prin montarea unui ghid de aer adecvat.ATENTIE: Termistoarele rezista pana la 250 de grade!!! Depasirea acestei temperaturi poate defecta termistorului. Din acest motiv ne se recomanda alimentarea hotendului fara un element de monitorizare a temperaturii. Alimentarea manuala este strict interzisa. Hotendul atinge relativ repede temperaturi care pot distruge termistorul.

Link spre comentariu

N-a ajuns inca in Germania, dar de acolo a fost comandat !Aveti idee ce comanda e in Pronterface ptr a vedea starea endstopurilor si de ce nu mai merge ?Inainte stiu ca dadeam M119 parca si imi afisa starea la fiecare endstop, acum imi spune bad GCODE.Ce naiba?

Link spre comentariu

La endstopuri mecanice tb activate pullup-urile de pe pini, iar endstopul pus NC, adica in mod normal in scurt spre ground, iar curentul din pullup se scurge in gnd mereu. Doar cand atinge endstopul mecanic, atunci deconecteaza scurtul, si linia devine 5v. In modul asta daca configurezi bine in firmware dar nu ai endstopurile puse fizic, atunci da eroare, pt ca le considera ca sunt mereu atinse / triggered - daca lipsesc fizic. Thermistorul e un divizor de voltaj cu o rezistenta fixa spre 5v si un thermistor care e rezistenta variabila spre gnd. Indiferent ce thermistor table ar fi, daca sunt legate totate hardware, nu poate sa nu arate o temperatura. Una incorecta da, dar ceva tot tre sa arate daca divizorul de voltaj functioneaza. Daca thermistorul sau o alta rezistenta fixa nu e conectata in locul lui, atunci voltajul din divizor sare la 5v cu o singura rezistenta. Ceea ce reprezinta o eroare pt ca daca sunt doua, si cea de sus e fixa, indiferent cat de mare ar fi cea de jos, niciodata divizorul nu poate atinge 5v pt ca pe rezistenta de sus mereu va fi o cadere de voltaj, mai mica sau mai mare. Altfel spus, firmware-ul poate sa stie daca tu ai conectate sau nu restul chestiilor. Si e normal sa dea eroare daca astea lipsesc. Dar se poate evita / carpi chestia, ca sa faci probe doar la placa. La mechanical endstop poti sa faci un scurt cu un jumper intre pinul gpio si gnd, si el va sti ca are un endstop mechanic acolo care nu e triggered, dar daca faci asa sa nu dai comanda de homing ca o sa o execute forever - se blocheaza. Asta e asa ca sa faci probe si sa se miste axele, avand totusi un firmware configurat corect. Si in loc de thermistor pe connectorul respectiv poti sa pui o rezistenta fixa de orice, 100R-10K si iti arata o temperatura sa zicem approx intre 20 si 300C. Asta daca vrei sa faci probe si sa iti arate cat de cat o temperatura acolo pe ecran, ca sa fii sigur ca chiar functioneaza. Adica pt a afisa ceva, firmware-ul tre sa treaca voltajul prin adc, sa vada unde se incadreaza in table, si sa faca regula de trei simpla fatza de intervalul in care e citirea, adica orice temperatura ar arata, tot tre sa calculeze cate ceva, deci functioneaza.Asta pe partea hardware, dar daca iti spune bad g-code atunci M119 ar putea sa nu fie implementat ca g-code in firmware-ul pe care il folosesti.Tot la categoria "sfaturi pt incepatori" as adauga si chestii mai evidente: - nu deconectati connectorul de la motor atat timp cat driverul e alimentat cu curent si respectiv outputurile functioneaza, daca se intampla asa atunci in mod sigur se ard driverele- verificare scurt ca de obicei pe orice placa, masurata cand nu este alimentata placa, intre linia de 12v si gnd, 5v si gnd, 12v si 5v, masurarile de rezistenta tre sa fie foarte mari, cele mici indica scurturi (legea lui ohm)- termistorii peste 105 sau 150C nu mai sunt "interchangeable" adica fiecare thermistor e de capul lui si se comporta cum vrea, in afara datelor din datasheet, asa ca si cu thermistor table corect diferenta intre temp reala si cea afisata poate fi de +/-10-20C, asa ca nu va incredeti din prima in temperatura afisata. Calibrati thermistor table cu o termocupla in interiorul heater block-ului. Daca nu aveti multimetru cu termocupla, la primele probe, cand restul merge, incalziti blockul la temp dorita si respectiv crescator in incremente de 5-10C, si la fiecare incercati sa apasati filamentul cu mana, adica sa extrudati la mana. O sa vedeti la mana care e efortul care tre sa il depuna motorul de extruder, si la una din temperaturi inepe sa devina relativ *mai usor* de impins. Folositi o pt lucru o setare de la temperatura aia in sus +10 +20C cam asa, cel putin, aia e temp minima.

Link spre comentariu

Merci de sfaturi.N-am mai apucat sa incerc M200.La mine cand nu e conectat termistorul imi arata 0 grade.Daca e scurt intre pinii de la termistor imi arata 900 de grade.Asa mi-am dat seama ca era intrerupt undeva cablul, am facut alt cablu si a mers ok.Cartusul de la marius se incalzeste foarte rapid, e cam scurt ptr suportul de printrbot din pacate, a trebui sa prind furca pe care sta coldendul doar in surubul de sus ca sa fie capul de printare mai josdecat suportul care se misca pe barele cu rulmenti.In rest mi-au facut zile fripte endstopurile, chiar daca nu mi le vede in pronterface, ele functioneaza si le-am configurat pe toate pana la urma.O CHESTIE INTERESANTA PLACA ARE UN FEL DE PROTECTIE LA SCURT.Din greseala am conectat un endstop prost si in momentul cand s-a inchis contactul mi s-a oprit placa si nu mai pornea deloc.Dupa ce m-am gandit ca am ars uc-ul am zis hai sa ma uit la endstop si mi-am dat seama ca l-am conectat cu 1 pin mai la stanga, astfel cand s-a inchis contactul a facut scurt intre vcc si gnd.E bine ca s-a inchis si nu s-a ars ceva pe acolo.Mai am o chestie dubioasa, trebuie sa scot conectorul de la termistorul cand ii dau connect din pronterface, altfel nu merge comunicatia.Dup-aia bag conectorul si e ok.Dubioasa treaba.Din pacate pentru ca azi e ultima zi disponibila, n-am reusit sa printez nimic, tot asa probleme de aderenta cu pat neincalzit.Am decis sa dau partea mecanica unui prieten si o sa-si comande el de la chas3 electronica cea mai ieftina si pat incalzit si sper sa reuseasca sa printeze el ceva.A fost foarte interesant, ma bucur ca am reusit sa fac un gen7tm functional, si imi pare rau ca n-am reusit sa printez si eu ceva.

Link spre comentariu

Iata si noua lucrare. O imprimanta in configuratie CoreXY cu dimensiuni de printare 300x300x400mm. Bedul este incalzit si imprimanta va fi deservita de un dual extruder. O sa inchid totul cu plexiglass si sa realizez astfel o "camera" cu temperatura presetabila pentru a evita deformarea pieselor mari. Nu am idee cat de repede o voi termina... Intentionez sa probez o duza cu orificiu de 0.2mm pentru PLA si sa maresc viteza de printare. Incerc sa modific softwareul astfel incat interiorul pieselor sa fie printat cu 0.5mm (pentru viteza), exteriorul (zonele vizibile) sa fie printat cu 0.1-0.2mm pentru finete (nu sunt sigur ca o sa iasa dar cred ca merita incercat).

post-50430-139829684521_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ce suruburi si ce piulite ai folosit? Sa ai grija sa nu se deformeze plexic-ul. Eu am facut un panou solar din policarbonat transparent si mi s-a deformat de la soare.

Am folosit suruburi M5x10 si M5x15, cu cap ingropat si am pus piulita pe exterior. Temperatura in interior va fi in jur de 45-50 de grade. Nu cred ca vor fi probleme.
Link spre comentariu

Am folosit suruburi M5x10 si M5x15, cu cap ingropat si am pus piulita pe exterior. Temperatura in interior va fi in jur de 45-50 de grade. Nu cred ca vor fi probleme.

Profilele ce tip sant,de unde ai fost procurate si cat au costat.Daca ai bagat surub cu cap inecat in canalul de la profil atunci cand strangi nu se deformeaza profilul tinand cont ca capul conic de la surub se comporta ca o pana? sau sa se roteasca cand strangi piulita?
Link spre comentariu

Am folosit suruburi M5x10 si M5x15, cu cap ingropat si am pus piulita pe exterior. Temperatura in interior va fi in jur de 45-50 de grade. Nu cred ca vor fi probleme.

Profilele ce tip sant,de unde ai fost procurate si cat au costat.Daca ai bagat surub cu cap inecat in canalul de la profil atunci cand strangi nu se deformeaza profilul tinand cont ca capul conic de la surub se comporta ca o pana? sau sa se roteasca cand strangi piulita?
Profilul este 20x40 cu un canal pe partea ingusta si doua canale pe partea lata. Canalul este trapezoidal. Surubul se aseaza bine in profilul canalului. Sistemul isi face treaba. Piulitele speciale sunt scumpe si la cate am nevoie ajung la un pret exorbitant. Profilul a costat 560 ron 12m. Strangerea este buna si stbila. Cubul este suficient de rigid in conditiile in care am pus doar 20 de coltare (36 vor fi in final - dar nu am gasit decat 20), si inca nu am montat placa de jos pe care se monteaza electronica si care va rigidiza latura de baza. In momentul in care voi monta si peretii laterali, cubul va fi super rigid. Imi place acest sistem. Rigiditatea este ultimul lucru care ma ingrijoreaza...De remarcat ca se pot poliza doua laturi opuse ale unei piulite M5 si aceasta va intra perfect in canal...
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări