MTGp93 Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Reset tb sa fie high ca driverul sa opereze, la tine e lasat free float, pune-i un pullup, iar cap-ul de 100nF e acolo ca sa nu faca debounce, adica sa nu dea semnale hi/low aiurea, adica sa fie cat de cat stabil. Reset are pulldown intern, adica rezistor spre gnd, asa ca tb pullup neaparat. " When the RESETpin is Low, the outputs are put in the Initial mode as shown in the table below. In thismode, the states of the CLK and CW/CCW pins are don’t-cares. "Adica nu porneste daca resetul nu e high.Apropos, tb6560 nu prea e bun pt reprap, pt ca are timpul minim de step ridicat, ~30uS(pt 330pf Cosc). O fi bun pt altele dar nu reprap. Adica e lent. In comparatie, vechiul a3977 are 1usec timpul minim pt step.Poti incerca cu Cosc de 100pF, asta reduce timpul minim de step la 10uSec, nici asa nu e grozav si in plus datasheet da o nota "Not tested in production", deci cum ti-o fi norocul. Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Pai tocmai asta e faza.Pe schema de la rus EN si RESET sunt ambele legate la iesireade enable de la microcontroler.In schimb pe driverul meu vechi EN l-am legat la ATMEGa,dar e posibil ca RESET sa fi ramas intr-ader pullup...Ar fi chiar tare ca asta sa fie problema, maine incerc sa lipescpermanent RESET la +5 printr-o rezistenta sa vad daca se rezolva.Merci mult de sfaturi, maine incerc varianta asta si sper sa rezolv asa cum spui tu.Poti sa explici mai pe larg de ce e prea putin 30 us intre pasi?Pare destul de ok adica 33000 pasi pe secunda? Link spre comentariu
MTGp93 Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Sa legi EN si Reset impreuna e o magareala.Pt ca en si reset sunt foarte diferite. Enable doar da disable la outputs, restul tot merge 100%, doar output e off. La sleep pierzi microspasii, adica inchide o parte din circuit si pierzi distanta max fatza de ce pozitie avea la micropasire, adica mereu face wake up de la pozitia full step anterioara, macar se pastreaza ceva din informatia translatorului. In schim la reset pierzi tot, poate sa inceapa de unde vrea: doar asa pt ca la bootare trebuia sa inceapa cu ceva si aia de au facut cipul si-au zis incepem cu bobina aia din dreapta pt ca asa cum e desenata pe waffer, seamana cu doi sani. Eu in locul tau as pune pullup si pe reset si pe enable, pe reset pullup de 4k7 si cap de 100n iar la enable as pune pullup de 10k, pt ca ala tre sa fie high mai tarziu. Tb6560 are o secventa de boot care tb respectata.Sa pui pullup pe DIR sau Step e ceva aiurea. Pt ca DIR e directia si nu inseamna nimic, poate fi la fel de bine in orice stare, si nici pullup nici pulldown nu ajuta la nimic, decat eventual intarzie informatia. Iar Step sau Clk la fel, e frecventa pasilor, atata tot. Asa, daca vrei sa pui ceva, pe STEP poti sa pui asa, cu grija un cap de 100p spre 1n ca sa faca debounce la semnat pt ca e de frecventa. Sau, poti sa pui un filtru RC cu un resistor in serie de 1k si un cap dar tb sa calculezi C si respectiv frecventa de cutoff a filtrului RC sa fie peste frecventa la care o sa fie linia de step, care in cazul tau e limitata de timpul minim de step. Oricum la reprap numai driverul 2.3 are filtru pe step, si avea si valori proaste si lumea il si scotea afara de pe pcb. Dar pullupuri asa, la dir si step mi se pare aiurea: probabil o chestie facuta din reflex.Timpul minim de step inseamna timpul minim pe care linia trebuie sa fie high, adica 5v, pt ca driverul sa inregistreze o comanda de step, si adica sa faca un pas. Interesul e ca timpul asta sa fie cat mai mic astfel incat sa poata face cat mai multi pasi in cat mai putin timp. Pt ca reprap a fost de la driverul 2.0 cu chipuri allegro, majoritatea firmware-urilor dau comenzile de step rapid, si s-ar putea sa tb sa modifici in firmware setari la frecventa step astfel incat sa le dea suficient de lungi pt ca tb6560 sa le si inteleaga ca atare, adica sa execute step la fiecare. Nu sunt 33k, sunt 16k pt ca dupa perioada min, e inca una care e off, pana incepe urmatoare, ca square wave. In mod concret aia care incearca sa impinga treaba la limite ajung pe la 30-40k se lovesc in principal de faptul ca arduino nu scoate o frecventa foarte curata la valori mari, chestie care e si in functie de frecv de clock. Pentru 16Mhz clock si output peste 16khz incepe sa faca figuri si zgomot pe semnal, iar daca te uiti in unele firmware ai sa vezi moduri si setari speciale pt asta la frecventele de step, de doubler or quadrupler, etc.Si nu sunt nici 16000 de pasi decat daca e fullstep. Daca face micropasire x16 ca pololu inseamna doar 1000 pasi intregi. Si daca ai madkite mod sau roti dintate cum era la mendelul original sau etc, e tot mai putin. Ca sa scoti viteza de 50mm/sec din 1000 pasi tb sa ai un sistem care sa faca 20 pasi pt un mm? Cat scrie valori default "steps per mm" la firmware-ul pe care vrei sa il folosesti, poti compara cu ce valori vezi acolo. Oricum asta nu inseamna ca nu o sa il poti folosi, o sa poti, dar tre sa te astepti la chestia cu timpul minim si probabil ceva gen microstep 1/4 pt X si Y si poate full step pt motorul de extruder si tot full step pt Z. Zic si io asa, imi dau cu parerea cred ca pe aici ar fi ~ok. Cauta pe forumul de pe reprap.org eu am vazut ca s-au mai lovit oamenii de problema asta si vezi si tu cum au rezolvat-o. Link spre comentariu
dandumit Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 nah macar partial Adica am reusit sa misc si eu axele.BUna,De unde ai luat fisierele de decupare ? ce grosime are placajul ? 6mm ?Daniel Link spre comentariu
crys281 Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 nah macar partial Adica am reusit sa misc si eu axele.Dar ce zgomotoasa este!!!! Sau nu era calibrata axa Y? Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Ok chiar ma bucur ca este cineva care stie chestiile astea in detaliu.Cu RESET legat tot timpul la 5 V printr-o rezistenta am inteles care e treaba,si asa o sa fac.Dar EN ca sa-i pun PULLUP ar insemna ca pinul de pe microcontrolersa fie setat ca input si sa traga la masa cand vreau sa fac disable?Sau merge si asa cum e, adica daca ii dau En == 0cand are pullup tb o sa vada intrarea 0 si cand ii dau 1 o vede 1.Adica nu risc sa ard portul daca le pun cu pullup si dau si 0 pe portReferitor la Reset trebuie si rezistenta si capacitor numaidecat? Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 nah macar partial Adica am reusit sa misc si eu axele.BUna,De unde ai luat fisierele de decupare ? ce grosime are placajul ? 6mm ?DanielBuna Daniel.Atasez dxf-ul cu piesele decupate, dar trebuie sa cauti si tu pe net deoarece unele dintre ele trebuie decupate de 2 ori si pe schema ele sunt o singura data si sigur iti iei teapa daca te grabesti.[attachment=0]Printrbot-LC-Unique-Release.dxf[/attachment]http://www.thingiverse.com/thing:23602There's more info on the printrbot talk forums:http://www.printrbottalk.com/f...&t=490#p4420From CL1:--Note that he says "unique" parts in the description. You will need to double up on many of the parts there to actually make a complete LC set. I suggest that when you do, consider my posts on laser-cutting's cone-shaped cut and be sure you have created LEFT and RIGHT pairs. The parts needing doubling are: 105,106,107,108. 150,151,152,153,154, and 191. These P/N's taken from the JPG link at the LC Thing. I've also added them to the LC 4 Letter code listing here. Here are the parts needing doubling up listed the 4 letter way: FOOT, RDEP, LRDC, BSTR. REPC, RSHC, CVRC, RSLC, NSPC, and GUSS.Plus la asta, sincer sa fiu, daca nu ai CNC-ul tau sau laserul tau care sa taie cu precizie gen 0.1 mm nu se merita sa faci din mdf de 6 mm ...Uita-te pe topicul lui chase, are kitul printat de la Printrbot la 30 de euro cred, mai dai 15 euro si iei cu 45 de euro kitul printat echivalent care e mult mai fain decat asta din lemn.Eu cand am inceput cu mdf-ul nu-l cunoasteam pe chase, poti sa vezi in topicurile mele anterioare cat m-am chinuit cu acest mdf si tot o porcarie a iesit...Dar vreau sa-l scot la capat asa si dup-aia o sa fac unul printat sau o sa iau un sasiu de Mendel Max de la chas3 si o sa transfer piesele mele pe el ...@crys asa e vibreaza ca naiba, din cauza improvizatiilor facut pe acolo si din cauza ca am undeva ceva neparalel, si "tine" masa cand o misc.Dupa ce am toata electronica functionala o sa refac partea mecanica, sau intaresc si reglez ce am, sau fac din nou, in functie de cat de tare se dezmembreaza cand o sa se miste toate motoarele.Vibratiile induse sunt atat de puternice incat se desfac suruburile alea M3 daca nu sunt stranse :P Link spre comentariu
florinangeru Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 intre timp am mai facut si eu cate ceva ... sorry de disparitie, stau destul de rau cu timpul liber in perioada asta :(. Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Stai bine!!!Poate pana termini cu mecanica fac si eu driverul asta si daca merge bine iti fac si tie o varianta ieftineala :PFaza tare am vorbit cu rusul de faza cu RESET si EN legate si el mi-a zis ca printeaza cu ele fara nici o problema!Foarte interesant, ori difera firmwareul ori am gresit eu ceva in circuitul meu...ceva este.Tre sa iau circuitul care nu merge linie cu linie sa vad ce ar putea fi gresit si sa-l compar cu cel care merge. Link spre comentariu
MTGp93 Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Ok chiar ma bucur ca este cineva care stie chestiile astea in detaliu.Cu RESET legat tot timpul la 5 V printr-o rezistenta am inteles care e treaba,si asa o sa fac.Dar EN ca sa-i pun PULLUP ar insemna ca pinul de pe microcontrolersa fie setat ca input si sa traga la masa cand vreau sa fac disable?Sau merge si asa cum e, adica daca ii dau En == 0cand are pullup tb o sa vada intrarea 0 si cand ii dau 1 o vede 1.Adica nu risc sa ard portul daca le pun cu pullup si dau si 0 pe portReferitor la Reset trebuie si rezistenta si capacitor numaidecat?Pullup si pulldown sunt resistori catre v+(logic) respectiv gnd, si au valori mari, gen 4k7 sau 10k, si ca atare baga un curent extrem de mic pe linia aia. Pe microcontroller nu il deranjeaza deloc si poate sa schimbe starea liniei indiferent daca e pullup acolo sau nu, tocmai pt ca curentul de pullup e extrem de mic. Asa ca nu e nici o pb sa pui pullup oriunde vrei, nu e nimic extrem, ba chiar asa e normal. La stepper driver, Reset/Sleep/En/MS sunt pini de setari, si ca atare de asta au un "default", iar pullup si pulldown asta fac. Trag linia in sus sau in jos, dar doar o "trag" putintel, asa finutz. Cand microcontrollerul scoate altceva, scoate mai tare si iese cum vrea uC. Asa ca poti folosi linistit pullup si pulldown pe oricare din liniile de microcontroller, nu schimba nimic. In multe situatii, ca de ex la endstops, sau la sda/scl, chiar e musai sa pui pullup pt ca asa e configuratia. Mai mult, pinii de la arduino au pullup-uri intern pe care ii poti seta. In chip. La configuratia de endstop in firmware ai o setare daca sa dea enable la pullupurile interne pe pinii aia. Dar aia sunt pt microcontroller, cand e on, iar in cazul tau iti tb pini pe placa de tb6560, putin diferit. In general daca ar fi o problema undeva, de care sa tii cont, atunci nu e bine sa fol pullupurile integrate de pe micro decat cand e musai, pt ca un uC are de ex un spec de absolute maximum ca de exemplu "maxim 130mA" prin integrat, pe toti pinii la un moment dat. Chiar daca fiecare pin poate scrie 1 sau 0 cu o putere de 10mA (unele cu 40mA/pin). Iar un pullup de 10k sau 4k7 la 5v reprezinta un curent neglijabil, tot se aduna. Pinii de dir si step nu sunt setari, sunt de comanda, si pt ce sa pui pullup pe ei, ca nu au stare "default", si ca atare nu poate folosi la nimic.In caz concret, la arduino, setezi ca output si in modul asta poti "digitalWrite" sa scrii si unu (adica 5v) si zero (gnd). Sa scrii ambele e setezi pinul ca output. In modul input un GPIO citeste doar ce se intampla sa fie pe linie, sau in cazul unui pin ADC trece voltajul de pe linie printr-o serie de comparatori si da valoarea adc. Dar ca sa schimbi in mod activ linia de la 0 la 1 (de la 5v la gnd) o poti face in mod de output. De ars pinul nu il poti arde cu un curent de pullup care din nou este 5v/10kohmi=0.5mA, sau nici macare 1mA cat e un pullup de 4k7. Deci, nici o grija. Referitor la reset da, capul de 100nF e acolo ca sa asigure o stabilitate. E bine sa pui cap de 100nF pe langa orice integrat, cam peste tot. In special driverele de stepper care sunt ca un fel de surse in comutatie, si ca atare fac mult "zgomot". Daca citeste pt o nanosec 0v acolo o sa faca ce trebuie cand reset e 0v, si s-ar putea sa iti inchida integratul si sa booteze din nou dupa cand citeste iar 5v. Asa ca capul ala e pt debounce si deparazitare. Cap de 100nF sau mai bine de 220nF tre sa ai cu pumnul ca intra la fiecare integrat si la fiecare circuit logic cel putin 2-3 din astea. Link spre comentariu
MTGp93 Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Faza tare am vorbit cu rusul de faza cu RESET si EN legate si el mi-a zis ca printeaza cu ele fara nici o problema!Foarte interesant, ori difera firmwareul ori am gresit eu ceva in circuitul meu...ceva este.Da, pt ca de cand incepe sa printeze pana cand se opreste EN si Reset sunt tot timpul high, adica 5v. Adica de fapt nu le foloseste ca funcii pt ce au fost facute. Pai asa la fel de bine putea sa le lege direct la 5v pe placa lui tb6560. Enable e acolo pt ca sa dai disable la un motor atunci cand nu il folosesti. Pt ca stepperele consuma cel mai mult curent cand stau pe loc. Cand legi enable si reset impreuna, practic cand folosesti enable folosesti si reset, deci pierzi mai mult sau mai putin din pozitia curenta, dupa noroc. Ceea ce nu s-ar intampla daca reset ar fi separat. Daca chiar chestiile astea doua ar fi acelasi lucru crezi ca se mai chinuiau aia de au facut chipul sa faca 2 pini separati? Plus ca reset tb sa fie intr-un anumit fel cand booteaza chipul si ca atare respecti procedura de startup din datasheet doar daca deschizi microcontrollerul prima data si stepperele dupa. Daca faci invers nu prea respecti procedura.Dar bineinteles, fa cum vrei. Multa bafta si spor la construit. Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Scuze n-am vrut sa fiu inteles gresit, tocmai ca nu vreau sa fac dupa capul meu deoarece nu inteleg perfect toate chestiile astea.De asta am si intrebat cum ar fi bine sa fac, si sa-mi spui tu:-asadar daca leg reset la +5 V prin 10K si la masa prin 100nF e bine?-daca EN il leg direct la ATMEGA e bine?-daca DIR si STEP le leg direct la ATMEGA e bine?Postez si schema de la placuta cu ATMEGA, ca sa vezi exact cum vin semnalele la drivere.Si postez si schema de la driver, daca vrei poti sa o editezi in Paint si sa postezi cam cum ar trebui sa modific ca sa fie ok.Merci mult, nici n-ai idee cat m-am chinuit, eram convins ca era ceva in firmware, nici nu m-am gandit vreo clipa ca driverul e prost, marele noroc ca pe la o bucata am zis hai totusi sa incerc si cu driverul vechi, care sigur a mers ... altfel nici acum nu as fi rezolvat.Se pare ca nu trebuie sa iei nimic de bun, e bine sa te indoiesti de orice schema si circuit pana nu le vezi ca merg.Oricum am invatat enorm de cand cu proiectul asta, mult mai mult decat daca pur si simplu as fi comandat controlerul si driverele pe ebay si le-as fi conectat la calculator si ar fi mers. Link spre comentariu
MTGp93 Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Dap, step si dir sunt pinii de comanda. Cand dir e 5v merge intr-un sens, si cand e 0v merge in celalalt sens. Step sau clk da frecventa, e un semnal de comanda care e pas sau micropas depinde in ce mod e setat driverul care primeste semnalul. EN da disable la output dar pastreaza pozitia sau mai bine zis starea in care se afla translatorul intern al driverului de mpp. Pt ca pozitia efectiva in spatiul cartezian e pe uC, aia e altceva. Pentru X si Y de cand incepe sa printeze pana termina, enable nu e folosit, pt ca nu vrei sa pierzi nimic din pozitie. Asadar cand printezi, X si Y sunt mereu "on", si cam la fel si pt extruder. In timpul printarii EN se foloseste doar pt axa Z, pt ca se printeaza straturi si Z e pe surub care are un efect numit "autoblocare", atunci e relativ ok sa dai disable la motorul de Z, care se misca doar cand x si y termina stratul curent, Z ridica pt urmatorul strat, etc. Practic utilizand enable pt Z, atunci Z devine un motor folosit chiar foarte putin si foarte rar si nu se mai incalzeste deloc. Si economia la curent e considerabila. Multe placi foloses EN pt x si y impreuna, acelasi pin. Pt ca niciodata nu sunt folosite separat. Altele si pt extruder. Initial la extruder erau motoare DC cu o placa numita Extruder Controller 2.2, si cand au aparut stepperele pt extruder nici nu era pin de en pt extruder asa ca lumea lipea EN direct pe placa. Eu am asa unul demult. Concluzia e ca poti sa faci cum vrei, logic si uzual e sa ai acelasi pin pt X si Y, iar pt Z unul separat, si eventual la fel pt E separat. Poti sa ai si individual, dar nu o sa intrerupi niciodata X in timp ce misca Y. In privinta unde le pui pe microcontroller, si unde le faci legatura, nu are nici o importanta. Daca modifici definitia pinilor in firmware in pins.h poti folosi orice pin de oriunde de pe placa. Trebuie doar sa corespunda definitia din firmware cu modul cum cablezi fizic si vice versa. De fapt poti nu doar sa ii cablezi la Atmega, ci poti sa cablezi la orice placa de dezvoltare vrei, pt care ai un firmware care sa mearga. La EN tre sa intelegi ca poti sa pui si pullup si pulldown, in functie de care vrei sa fie starea default, cand microcontrollerul e off. Fiecare varianta are consecintele ei. Cel mai bine sa fie disabled la outputs in modul "default", ca atare tre sa ii pui pulldown, dar asta inseamna ca iti tb obligatoriu linie de EN catre uC care sa faca outputs on. Altfel, poti sa nu folosesti niciodata linie de EN catre uC. Alternativ, poti sa pui pullup pe placa si o ai outputs on si cand microcontrollerul e deconectat. Unele chipuri dau disable la output (nu mai baga curent in motor) cand en e 0v, iar altele cand enable e 5v, deci depinde de chip/producator. In rest functia e la fel. Nu stiu daca ai facut partea asta sau nu, asa ca detaliez. Toshiba e pe invers fatza de Allegro: allegro: When set to a logic high, the outputs are disabled. toshiba: When the ENABLE pin is Low, outputs are off. Si pt ca toshiba e invers decat la allegro, iar firmware e in general pt allegro cred ca o sa tb sa schimbi si definitia la functia de enable in firmware, ca atunci cand vrea sa miste motorul sa scoata 5v pe linia EN. In mod normal firmware e pt allegro si ca sa miste motorul scoate pe EN 0v iar pt toshiba asta inseamna sa inchida outputul. Concluzie: 1) Reset: da, parerea mea e sa pui la reset un pullup si condensator. 2) Enable: pe EN o varianta "profi" e cu pulldown (asta inseamna ca default=outputs disabled) si asta inseamna obligatoriu linie de EN catre uC care sa faca 5v ca sa faca outputs on. Altfel outputs nu or sa fie niciodata on pt ca fiind off default e musai sa le sch cineva, si doar uC poate sa o faca. Daca nu vrei asa, poti sa faci si alta configuratie, de ex pui pullup pe placa, si asta e o varianta si mai putin restrictiva ca sa zic asa, pt ca face ca outputs sa fie mereu on chiar si cand deconectezi uC outputs tot on or sa fie. 3) Ma gandesc ca in firmware ai modificat tipul de enable, dar daca nu, atunci tre sa faci si asta. 4) Daca pui post pe sectiunea electronica de pe forumul reprap ai mai multe sanse sa te clarifici. De ex de multe ori am vz ca Traumflug raspunde aproape imediat la orice post legat de Gen7. Desi probabil mai putin la varianta cu tb6560. Iar chestiile cu enable cre ca or fi scrise in vreo 10++ locuri acolo pe paginile aferente de wiki. Link spre comentariu
bbogdanmircea Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Ok, deci dupa cum se poate vedea in in linkul la youtube postat, schema la controler am implementat-o deja deci nu mai am ce sa refac pe acolo.Si dupa cum se poate vedea EN este comun ptr X, Y, Z, si E.Intr-adevar am commentat linia cu INVERT_ENABLE din firmware, asadar EN este activ pe 1.Toate bune pana aici.Cum functioneaza placa asa GEN7TM din ce am inteles de la rus si din schema:Deoarece Tb6560 are nevoie de o anumita secventa de startup care este descrisa in datasheet, si anume ca Power-on Sequence with Control Input SignalsTurn on VDD. Then, when the VDD voltage has stabilized, turn on VMA/B.Hold the control input pins Low while turning on VDD and VMA/B.(All the control input pins are internally pulled down.)After VDD and VMA/B completely stabilizes at the rated voltages, the RESET and ENABLE pins can beset High. If this sequence is not properly followed, the IC may not operate correctly, or the IC and theperipheral parts may be damaged.When RESET is released High, the CLK signal is applied and excitation is started. Only after ENABLEis also set High, outputs are enabled. When only RESET is set High, outputs are disabled and only theinternal counter advances. Likewise, when only ENABLE is set High, the excitation will not be performedeven if the CLK signal is applied and the outputs will remain in the initial state.An example of a control input sequence is shown below.A power-off sequence should be the reverse of this sequence.Din ce am inteles de la rus, si din ce se vede din schema, intrarea de 12 V spre driver, este data de acel releu.Asadar la un reset firmwareul face cam asa ceva:-5 V se duce primul spre driver ptr ca nu e controlat de nimic-la scurt timp ii da si 12 V prin releuDup-aia ca sa fie secventa in regula ar trebui sa fie pus si RESET~ pe 1 si dupa inca un timp sa fie si EN pe 1.Din putina electronica pe care o stiu, acel capacitor la masa de la RESET va intarzia un pic timpul in care TB va vedea ~RESET pe 1.Despre ENABLE nu stiu nimic.Interesant de vazut cum o sa se incinga motoarele de la extruder si Z atunci cand X si Y lucreaza deoarece nu pot fi facute disable separat...dar rusul mi-a zis pe mail ca pe Z ar trebui sa setez din jumperi curent la 50% sau chiar 25% ca sa nu se incinga motoarele, si la extruder la fel cat mai mic, sau sa pun ceva ventilator pe ele...Ce e clar ca primul lucru care il fac cand merg acasa e sa lipesc o rezistenta de 10K spre 5V la reset si un condensator de 100nF spre GND si sa vad daca merge asa...daca nu merge atunci trebuie luat la puricat...Am postat pe reprap, si ma poti gasi pe acolo, dar chiar si Traumflug mi-a zis ca deoarece GEN7TM nu e standard si controlerul difera, nu ma prea poate ajuta.Totusi nu inteleg cum naiba ii merge la rus cu EN si RESET legate si la mine nu. Mai bag si niste condensatoare langa TB pe partea de 12 V si pe partea de 5 V sa fiu sigur ca e ok. Link spre comentariu
MTGp93 Postat Aprilie 26, 2013 Partajează Postat Aprilie 26, 2013 Din ce am inteles de la rus, si din ce se vede din schema, intrarea de 12 V spre driver, este data de acel releu. Releul e pt power on, ca sa dea intai 5v si abia dupa 12v (sau ce voltaj are V+mot). Altfel tb6560 cica au sanse bune sa se arda daca nu au 5v inainte de Vmot. [...] acel capacitor la masa de la RESET va intarzia un pic timpul in care TB va vedea ~RESET pe 1. Foarte adevarat. Speram sa nu fie fatal. Zice ca "Likewise, when only ENABLE is set High, the excitation will not be performed [...]", deci cel putin e posibil ca en sa fie high si reset low, si bineinteles in modul asta outputs sunt off. Cel putin e posibil, rezultatul e logic, deci ar trebui sa fie ok. Dealtfel la toate chipurile ai sa vezi condensator de 100nf pe linia de reset, de la stepper drivere pana si inclusiv la arduino. Foarte comun, se cheama debounce. Cand voltajul se modifica, sa zicem scade brusc, in partea de jos pe osciloscop datorita L si C parazitare, apare un fel de "damped sinusoid", adica o mica sinusoida care scade in amplitudine si incet dispare. In felul asta daca varful sinusoidei trece peste la logic interpretat ca "high", atunci semnalul devine o serie de 1 si 0, altfel spus "bounce", adica sare ca o minge de la 1 la 0 pana se stabilizeaza. Cu un condensator pus acolo semnalul devine mai "curat" si nu mai face atata "bounce", si de aia se cheama "debounce". Interesant de vazut cum o sa se incinga motoarele de la extruder si Z atunci cand X si Y lucreaza deoarece nu pot fi facute disable separat...dar rusul mi-a zis pe mail ca pe Z ar trebui sa setez din jumperi curent la 50% sau chiar 25% ca sa nu se incinga motoarele, si la extruder la fel cat mai mic, sau sa pun ceva ventilator pe ele... Cine zice ca nu pot fi facute separat. Ca sa citez pe cineva: asta e "...nonsense". Bineinteles ca se poate. Si iti tb doar un pin liber pe uC. Pui in pins.h definitie separata pt pinul de enable pt Z. Tragi linia separata. Si asta e tot. Sa setezi curentul mai putin (tocmai la motorul care merge cel mai putin), sa pui ventilatoare, sau sa te apuci sa sufli in motor? E o varianta, la fel si cu legatul pinilor, dar cam la fel de aiurea. Sincer, nush ce rus iti zice chestiile astea, dar imho posteaza pe forumul de reprap si acolo poti primi opinii mai bune pe tematica asta. Poate altii nu or fi de acord, si e dreptul lor, dar cel putin mie mi se par mai bune. Fa si tu topic separat nu asa cum ai pus la sfarsitul altui thread. Am vz cand l-ai pus. Dar se considera urat sa postezi problemele tale in threadul altcuiva. Adica ca sa iti rezolvi problema ta, tu sa schimbi subiectul intr-un thread al altcuiva care are nevoie de ajutor pe problema lui. Si inainte sa postezi, cauta informatia ca sigur e pe undeva, forumul e vechi si gasesti aproape orice iti trece prin cap. Da pe search - Advanced si schimba pe "All dates" (ca default de doar cu 30 zile in urma ca sa nu forteze serverul de reprap ca si asa abia se screme saracul). Poti gasi de exemplu: http://forums.reprap.org/read.php?267,127783,127783 sau daca vrei gasesti inclusiv si schema care ai postat-o in urma cu ceva posturi, si care e chiar veche, in atasamentul de la msg asta http://forums.reprap.org/read.php?13,80 ... #msg-80125 - nici nu mai tin minte de unde am luat-o atunci. Sry daca par putin coroziv, asa sunt eu, nu e ca vreau sa te critic sau ceva, dar prefer sa fiu asa ca sa pot spune pe sleau cum cred eu ca sunt lucrurile. Cu chestiile cu ascunsul dupa deget sau treburile de diplomatie, nu le am, ca daca eram bun ma bagam in politica. Sau cu chestiile sociale, daca eram cat de cat bun acuma eram cu vreo 5 tipe la masa la o bere in oras. Dar nah, cum sunt varza pe criteriile anterioare, in loc de altele acu postez despre electronica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum