th3-razor Postat Mai 15, 2012 Partajează Postat Mai 15, 2012 Salutare.Am si eu de ceva timp un difuzor la care am tinut destul de mult.Are o valoare sufleteasca mare pentru mine.Acel difuzor este de bass de vreo 15 cm dintr-o boxa tesla.Asa acuma este altfel problema.Bobina o are intrega numai ca s-a muiat acel carton pe care era facuta ....Si sa incepem.Cum pot sa desfac membrana cauciucata???Cu ce ? Solutie ceva??Dupa cu ce desfac acea membrana galbena de dedesubt?? La sfarsit cu ce le lipesc??Am inteles ca bobina merge realizata cu lac sau nitrolac.Inca ceva mai am niste difuzoare mid-bass destul de mititele.La unu membrana are o fisura.Se poate repara cu ceva? Link spre comentariu
popa ionut Postat Mai 15, 2012 Partajează Postat Mai 15, 2012 toluen ,acetat de n-butil ,acetona sau cu diluant dar nu merge asa de bine...poti sa dezlipesti cele 2 suspensii,ale difuzorului..de lipit le lipesti cu adeziv tip prenadez sau alt tip asemenator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 15, 2012 Partajează Postat Mai 15, 2012 Care Tesla? ARS8204-11? De principiu, poate esti interesat, se gasesc de vanzare... toate 4, perfecte, 70 ron... Link spre comentariu
Vizitator goldy Postat Mai 16, 2012 Partajează Postat Mai 16, 2012 Eu folosesc diluant pentru desfacere insa trebe sa-l dai destul de mult sa bea difuzorul... la desfacere incepe cu membrana de sus, dar sa pui diluant si la suspensia pentru a-l inmui un pic. Atunci sa incepi sa-l desfaci foarte foarte incet daca adeshivul sa lasat un pic altfel risti sa rupi membrana, la fel si cu suspensiaO sa observi ca din cauza diluantului membrana va schimba forma, dar nu-ti face grij pentru ca dupa ce se usuca va relua forma originala.La bobina eu folosesc Bison 30min cu 2 componente, e mai ok de cat lacul rezista mai bine la temperatura.Daca vrei sa faci tu rebobinara va trebui sa faci un nou suport pentru bobina, eu ti-as recomanda doza de la SILVA e foarte ok aluminiul, dar ai grij sa iei jos toate vopseaua de pe aluminiu altfel nu va prinde adesivul de ea.Mare atentia la marimile exacta, ca totul sa fie exact acceasi dimensiune la milimetru, inclusiv la suport si la firul de cupru, daca nu atunci risti sa nu-ti intra bobina, sa-ti freaca sau ca impedanta sa nu fie acceasi.La relipire trebe sa cureti foarte foarte bine chasiul cu diluant si cu hartie abraziva astfel sa nu ai probleme mai tarzium. La relipire eu foloses prenandez de la Bison, aplicand atat pe chasiu cat si pe membrane, iar le unesc cand e uscat la atingere.Bafta daca nu-ti iese din prima mai incearca incet incet vei reusi, daca nu te ajut cu placere. Link spre comentariu
walldemar Postat Mai 23, 2012 Partajează Postat Mai 23, 2012 O metoda mai simpla , dar mai migaloasa - se dezlipeste calota prin pensulare cu diluant D209 (cum zice colegul de forum - acetona + acetat de butil) , dupa care se pensuleaza si suportul bobinei pana se poate extrage...mai problematica este confectionarea bobinei incepand cu suportul acesteia... eu lucrez de multi ani prin acest procedeu si am zeci de sabloane (~pivoturi) pentru diverse diametre de bobine. Introducerea bobinei confectionate se face relativ usor daca se slefuieste cu panza abraziva 100-150 locul unde se va lipi. Pentru suportul bobinei sunt f. bune foile de aluminiu de 0.07 - 0,10 pe care le arunca de la tipografii (sunt anodizate (poroase) pe o parte si adera f. bine adezivul (si conductorul). Link spre comentariu
puriu Postat Mai 23, 2012 Partajează Postat Mai 23, 2012 Se foloseste diluant nitro (grupa 200) ce se aplica cu o pensula sau, dupa caz, cu o seringa cu ac lung. Se dezlipesc in ordine si cu rabdare: firele de legatura, calota, distantierele, membrana, centrajul si carcasa bobinei. Carcasa noii bobine se dimensioneaza astfel incat, impreuna cu bobina, sa se pozitioneze in mijlocul intrefierului (jocul interior egal cu cel exterior).Pentru bobinare se foloseste un dorn pe care se infasoara un strat de sarma subtire cu diametrul exterior total egal cu diametrul interior al bobinei. Dupa bobinare, lacuire si uscare se trage cu grija sarma bobinata pe dorn, iar bobina devine libera fara sa sufere nici o deformare.Bobina se aseaza in intrefier astfel incat, pe lungime, sa fie centrata (mijlocul bobinei exact in mijlocul intrefierului). Se blocheaza in aceasta pozitie cu trei pene trapezoidale identice din folie de plastic sau din carton electrotehnic subtire. Penele se introduc intre bobina si miezul circuitului magnetic (circuitul fiind perfect curatat de praf si de pilitura).Membrana impreuna cu centrajul se lipesc pe carcasa bobinei, apoi pe suporturilr lor bine curatate. Dupa uscare se scot penele din interiorul carcasei si se verifica daca ansamblul mobil se misca liber in ambele sensuri fara sa frece. In caz contrar se examineaza cu lupa centrarea bobinei si se corecteaza prin reintroducerea penelor si inmuierea adezivului ce lipeste marginea membranei. Daca lucrarea pare reusita se trece la verificarea in functiune. Se alimenteaza bobina de la o sursa de curent alternativ de 50 Hz (autotransformator) cu tensiune apropiata de cea necesara puterii nominale a difuzorului. Trebuie sa se auda doar sunetul de 50 Hz, fara armonice. Daca totul e OK se lipeste si calota membranei.Spor la munca si succes! Link spre comentariu
Vizitator danimoto Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 sal. stie cineva unde gasesc membrana gata bobinata?de cumparat Link spre comentariu
adrian lucian Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Nomikos : Care Tesla? ARS8204-11? De principiu, poate esti interesat, se gasesc de vanzare... toate 4, perfecte, 70 ron..Unde ? Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 Vezi ca e un post vechi. Cel mai probabil era vorba de difuzoare, deduc. Incintele la banii astia, in stare buna, exclus...Daca vrei ARS8204-11, am eu o pereche perfecta. Convinge-ma sa ti-o vand... Link spre comentariu
rares01 Postat Februarie 11, 2014 Partajează Postat Februarie 11, 2014 are valoare sufleteasca si ti la el , bun atunci nu te baga ca il vei face irecuperabil , du l la cineva care se pricepe daca vrei sa l salvezi din cate se vede nu cunosti deloc procedurile deci este clar ca nu vei reusi sa l faci nu are rost sa intram in detalii tehnice pt ca cel mai greu nu este sa dai membrana spider si restu jos de pe sasiu partea grea vina la urma ..sfaturile sunt cam inutile in cazul tau .. cel mai bun si sincer sfat ar fi sa mergi cu el la cineva care chiar se pricepe si a mai facut asta, spun asta pt ca ai specificat ca nu este un difozr chiar oare care pt tine...daca vrei sa experimentezi fa-o pe altu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum