Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

H-Bridge


Vizitator tavy72

Postări Recomandate

Vizitator tavy72

Daca ar fi asa de musai sa faci montajul cu o punte H, mas rezuma la integrate specializate si comanda PWM, nu numa pentru reglarea vitezei, dar si pentru ca folosesti punte H, sa foloses punte H pentru o singura viteza, nui vad rostul.

Păi nu este doar o viteză, sunt două: +v și -v. :)PWM nu are rost aici, motorul este și așa lent nu are rost să-l mai încetinesc. Poate doar dacă aș schimba motorul cu unul mai puternic, ceea ce nu este tocmai banal.Și în schema cu relee tot o punte H este doar că nu este cu MOSFET.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    5

  • puriu

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Da ai dreptate in legatura cu viteza actuala a motorului, doar ca eu ma refeream la punte H cu mosfet, am omis sa scriu "mosfet". Totusi schema postata de tine pe partea de actionare a motorului mi se pare un pic complicata.O mica atentie din partea mea, la conexiunea surselor lui T3 si T4, trebuie puse impreuna cu sursele lui T5 si T6, asta daca vrei sa monitorizezi curentul motorului, cum este legat acuma , monitorizezi curentul doar lui T5 si T6, dar curentul care este supt de motor nu este monitorizat.Asta din cea ce vad eu in ultima schema postata de tine.Oricum schema nu este complecta ca sa vedem exact functionare totala.La treaba cu +V si -V nu te referi la sensul de rotatie?Nu vad in schema asa ceva.Spor.

Link spre comentariu
Vizitator tavy72
Da ai dreptate in legatura cu viteza actuala a motorului, doar ca eu ma refeream la punte H cu mosfet, am omis sa scriu "mosfet". Totusi schema postata de tine pe partea de actionare a motorului mi se pare un pic complicata.

O mica atentie din partea mea, la conexiunea surselor lui T3 si T4, trebuie puse impreuna cu sursele lui T5 si T6, asta daca vrei sa monitorizezi curentul motorului, cum este legat acuma , monitorizezi curentul doar lui T5 si T6, dar curentul care este supt de motor nu este monitorizat.

Uită-te mai cu atenție la schemă, eu monitorizez practic tensiunea pe grupul R7..R16 care-mi dă informația despre curentul prin T5 și T6 deci despre curentul prin motor. Să nu te încurce notația „MGND”, a fost o notație nefericită și atenție că nu este masa. Am notat cu MGND pentru că tensiunea de acolo este foarte aproape de masă (GND) și este monitorizată (M). Masa este legată la pinul 2 al lui CON2 și CON1.

MGND merge, probabil nu tocmai direct, pe una din intrările unui comparator, pe cealaltă intrare a comparatorului venind tensiunea dată de RV1.

 

Oricum schema nu este complecta ca sa vedem exact functionare totala.

Acesta este doar modulul de putere, modulul de comandă nu l-am făcut încă dar acela este partea simplă. Comanda va fi ori cu câte un pic pentru fiecare modul de putere, și atunci practic va veni pe aceeași placă cu modulul de putere, ori va fi un singur PIC pentru toate cele 4 module și va fi pe placă separată.

 

La treaba cu +V si -V nu te referi la sensul de rotatie?

Nu vad in schema asa ceva.

Spor.

Era o glumă, dar la modul propriu două sensuri de rotație char reprezintă două viteze char dacă cu același modul dar cu sensuri diferite. Poate trebuia să folosesc +ω, -ω pentru că vorbim de viteze unghiulare în loc de +v, -v. (forumul nu permite ecuații TEX și nu știu cum să pun semnul de vector peste ω și v)

Oricum am folosit „v mic” ca pentru viteză, nu „V mare” ca pentru Volt sau potențial.

Rolul punții H este, firește, tocmai comanda sensului de rotație.

 

P.S.

Pentru Administratori/Moderatori.

Nu s-ar putea adăuga un modul pentru ecuații TEX la forum? Alte forumuri au așa ceva.

Link spre comentariu

Temporizarea RC a comenzii MOS-urilor inseriate nu ajuta la nimic: tot simultan se comanda, dar putin mai tarziu. Circuitul trebuie sa treaca printr-o stare in care motorul nu este alimentat, chiar mai lunga, pentru a se opri inainte de a porni in sens invers.

Link spre comentariu
Vizitator tavy72

Temporizarea RC a comenzii MOS-urilor inseriate nu ajuta la nimic: tot simultan se comanda, dar putin mai tarziu. Circuitul trebuie sa treaca printr-o stare in care motorul nu este alimentat, chiar mai lunga, pentru a se opri inainte de a porni in sens invers.

Problema nu era la pornirea în sens invers, asta pot să limitez din soft în modulul de control, problema era că, pentru scurt timp, fără temporizare, în schema inițială tranzistorii de pe aceeași latură a punții, independent de existența motorului, se vor deschide simultan.În ce privește „Temporizarea RC a comenzii MOS-urilor inseriate nu ajuta la nimic: tot simultan se comanda, dar putin mai tarziu”, să înțeleg că am desenat prea mici diodele în paralel cu rezistențele de 100k și nu le-ai văzut?http://www.elforum.info/download/file.php?id=20138Pentru cazul în care ai văzut diodele dar nu te-ai prin pentru ce sunt explic acum rolul lor.Condensatorul din grilă se încarcă prin rezistența de 100k deci tranzistorul se va deschide întârziat. Descărcarea se face prin intermediul diodei și astfel închiderea tranzistorului nu este întârziată, decât nesemnificativ, de condensator. Chiar dacă C1 de descarcă prin R1(10k), descărcarea acestuia este mult mai rapidă decât încărcarea lui C2 priin R2(100k).Încă odată, valorile pentru condensatori și rezistențe sunt scoase în această schemă din burtă, dar nu sunt prea departe de adevăr. Schema aceasta cu întârziere este mai mult o schemă de principiu. Oricum RC de 1μs pentru valorile rezistenței și a condensatorului pare OK la o primă vedere, pentru siguranță se poate mari condensatorul chiar și cu un ordin de mărime fără probleme.Oricum interesant de aflat cât este de grav dacă nu se folosește temporizarea și un tranzistor se deschide în timp ce celalalt se închide. Interesant este de analizat teoretic ce se întâmplă, ceea ce este foarte greu, practic ar fi foarte simplu de urmărit cu un osciloscop ce se întâmplă dar asta ar fi prea ușor și unde mai este toată distracția.Când spun că analiza teoretică a situației tranzitorii este foarte grea mă refer la mine, pentru mine analiza este foarte grea, poate pentru voi este mai ușor. Trebuie luat în calcul capacitatea tranzistorilor, cantitatea de sarcină care o poate înmagazina poarta, timpii de deschidere și de închidere a tranzistorilor, impedanța firelor de alimentare și cine știe câți alți parametrii care poate nici nu-mi trec prin cap.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări