vio2007 Postat Ianuarie 8, 2011 Partajează Postat Ianuarie 8, 2011 Salut,Trebuie mai multe detalii despre motoare(monofazat,trifazat) ,cum ai legat motorul ,in stea,triunghi,etc.Spune puterea motorului original si puterea celui de acum (cel care arde sigurantele).Reteaua este casnica sau industriala?Motorul poate fi defect (in scurt) sau puterea consumata de el este peste posibilitatile retelei de unde este alimentat. Link spre comentariu
sla Postat Ianuarie 9, 2011 Partajează Postat Ianuarie 9, 2011 Pana dl. Motoare electrice vine cu mai multe detalii, din informatiile foarte putine pe care ni le-a dat, banuiesc ca ar putea fi vorba despre o instalatie casnica veche, monofazata si un motor monofazat. Curentul de pornire la un motor monofazat este mai mare decat curentul nominal ( de sarcina) de 3.5-4.5 ori. Daca motorul inlocuit este de putere mult mai mare decat cel initial, acesta va avea si un curent de pornire mai mare si s-ar putea ca sigurantele sa nu reziste ( nu numai sigurantele, nici reteaua din casa, respectiv este periculos sa se foloseasca acest motor).Dar, inainte de a porni un nou motor, trebuie facute cateva verificari:- se verifica starea generala a motorului ( daca axul se roteste usor, daca nu este plin de umiditate, daca starea cablurilor este corespunzatoare, daca condensatorul este legat si arata corespunzator, etc)- se masoara rezistenta de izolatie ( intre firele care ies din motor si carcasa acestuia)- se masoara rezistenta infasurarilor (faza principala, faza auxiliara) si a condensatorului ( sa nu fie strapuns)- se face legatura la protectia de pamant ( se leaga la o priza de pamant carcasa motorului printr-un cablu montat la surubul special care este pus pe carcasa oricarui motor electric)- se verifica daca priza la care se va conecta motorul este corespunzatoare si are tensiunea de 230V- un motor electric este bine sa se lege la o priza montata pentru acesta, prevazuta cu sigurante fuzibile (un tablou electric care sa aiba priza si sigurantele, eventual un comutator pentru intreruperea circuitului, daca nu exista alt comutator langa motor)-se porneste motorul in gol (fara sarcina) si se verifica daca functioneaza bine ( fara vibratii, fara zgomote deosebite, daca se ventileaza corespunzator, etc)-toate aceste lucruri trebuie executate de catre un electrician autorizat, care stie ce face si cunoaste masurile de protectia muncii! Motorul electric nu este o jucarie si se pot intampla lucruri deosebit de grave! Intorcandu-ma la cazul concret, banuiesc ca noul motor nu poate fi mult mai mare decat cel initial, deci nici curentul sau nu va fi asa de mare incat sa arda si sigurantele noi, mai mari, puse. Eu inclin sa cred ca motorul este defect. Un electrician ar trebui sa faca verificarile de mai sus.Asteptam lamuririle "beneficiarului". Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 BUNA ZIUA.Am si eu un motor despre care stiu ca este la 380V pt ca scrie pe eticheta(restul datelor NU SUNT VIZIBILE) si ale carui fire sunt asa cum le vedeti.De unde stiu cum sunt legate bobinele inautru?...cam ce turatie ar putea sa aiba?....si ce putere?.Multumesc anticipat. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Cutia de borne nu-mi spune prea multe decat ca, la 90% probabilitate, ai un motor cu legaturile stea si conexiunea "stelei" in interiorul motorului daca acel motor a functionat intr-o retea trifazata de 380V. Pune o poza cu acea eticheta de unde ai luat informatia poate descifram mai multe. Eventual, pentru aprecierea puterii motorului, o poza a lui ar fi binevenita. Ca sa poti observa ce scrie pe o eticheta stearsa incearca sa o "aburesti" (sufli peste ea) si sa privesti putin din lateral. Vei observa ca unele cifre devin vizibile ca o modificare in gradul de "abureala" a placutei. Daca stii la ce a fost folosit, poti aprecia si turatia, de exemplu, la uz general se prefera 1500 (antrenare utilaje) sau 3000 (pompe) rotatii/ min (minus cateva sute de rotatii care reprezinta alunecarea, asincronismul).Turatiile mai scazute de genul 750 sau 900 rot/min se foloseau de regula la ventilatoare. Dupa forma exterioara nu se prea poate indentifica turatia aceasta depinzand de felul cum este bobinat statorul. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Motorul este perfect fuctional si este intr-adevar la 380V,de la un fost ministrung,care NU avea NICI o eticheta,nici un nume,marca sau ceva.Poza e facuta cu telefonul asa caa: .Cand mai ajung pe tara la MIHAI BRAVU (de Giurgiu) incerc sa fac poze mai BUNE si mai detaliate. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Si inca ceva poze: Link spre comentariu
sla Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Motoarele sunt standardizate din punct de vedere al corelarii gabarit/putere/turatie. Gabaritul motorului este dat de distanta dintra planul talpilor (postament) si centrul axului. Gabaritul acestui motor poate avea una din valorile: 71, 80, 90, 100. Fiecare gabarit are o dimensiune standard pentru capatul de ax. Iar in cadrul gabaritului exista puteri standardizate pentru fiecare turatie sincrona ( 3000, 1500, 1000 sau 750 rot/min). Daca motorul a fost pe un ministrung pentru lemn, probabil ca are turatia de 3000. Ar fi bine sa izolati mai bine cablurile care ies din carcasa ( cu tuburi izolatoare) si la montati o placa de borne care sa fie fixata de carcasa. Nu legati cablurile de iesure direct de cablul de alimentare, caz in care cablurile se pot misca, existand astfel riscul de a se deteriora izolatia si de a va electrocuta. Folositi si legarea la pamantare, daca vreti sa nu aveti probleme. Actionarea la care vreti sa utilizati motorul va dicta daca motorul are putere suficienta sau nu ( vedeti daca porneste usor, daca functioneaza fara zgomote deosebite, daca nu se incalzeste excesiv si daca nu-i scade turatia mult in sarcina. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 @slaAm retinut TOATE sfaturile si am sa tin cont de ele. Totodata am sa folosesc relatia pe care mi-ai dat-o:"standardizate din punct de vedere al corelarii gabarit/putere/turatie. Gabaritul motorului este dat de distanta dintra planul talpilor (postament) si centrul axului. Gabaritul acestui motor poate avea una din valorile: 71, 80, 90, 100. Fiecare gabarit are o dimensiune standard pentru capatul de ax. Iar in cadrul gabaritului exista puteri standardizate pentru fiecare turatie sincrona ( 3000, 1500, 1000 sau 750 rot/min",pt a incerca sa aflu aproximativ ce caracteristici are.Motorul a fost pe un ministrung de METALE si vroiam sa fiu sigur ca nu sunt probleme in utilizarea lui asa cum este.La probe NU s-a incalzit deloc.MULTUMESC MULT, MARIUS. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 E motor de 0.75 kW si 1380 rotatii pe minut si parca cos fi 0,7. Scrie pe tablita caracteristicile originale, dar motorul este rebobinat. Cel mai probabil acum ai bobinajul stea la 380V cum am banuit prima data. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 Esti Tare! Eu si cu ochelari NU mi-am putut da seama ce scrie pe eticheta din poza.Multumesc mult inca odata. P.S. dupa ce ti-ai dat seama ca e rebobinat?....si in ce varianta e legat?,nu de alta dar asa invata omul. Link spre comentariu
rasputin Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 P.S. dupa ce ti-ai dat seama ca e rebobinat?....si in ce varianta e legat?,nu de alta dar asa invata omul. Am să zic eu: Pe eticheta motorului, fabricantul a specificat că motorul poate funcţiona legat în stea sau în triunghi. Pentru a fi posibil acest lucru, în cutia de borne trebuiau să se regăsească şase fire, cum în realitate sînt doar trei, concluzia firească este că acest motor a fost rebobinat. Dat fiind faptul că în România, tensiunea reţei ( tensiunea de linie ) este de 380V, firesc este să concluzionăm că motorul este legat în stea, asta pentru a putea fi folosit la tensiunea de care vorbeam.Acu', eu de zis am zis, sper să nu fie cu supărare. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 MULTUMESC pt Explicatie. Uite asa mai invat si eu cate ceva. Link spre comentariu
Vizitator FlorinCFR Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 http://www.elforum.info/download/file.php?id=62510&mode=view Fulia aceasta este reglabila sau fixa ? Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Salut.@FlorinCFR-este reglabila si mai are o "sora" tot reglabila pe un ax cu 2 fulii fixe mai mici egale,care prin 2 curele angreneaza axul pe care este universalul.Acolo in chenarul rosu vine perechea ei.Si cu maneta care pe spate acest angrenaj simplu in timp ce motorul este pornit se regleaza cela 4 trepte de turatii(pe fata sunt 4 gradatii la maneta cu surub). Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Explicatia data de @rasputin este foarte corecta la care as mai adauga faptul ca la un motor bobinat de fabrica nu se foloseste conductor cu izolatie siliconica de acel tip. Acum o intrebare despre fulia motorului. Mie mi se pare cam ciudat sa fie vizibila pana pe ax in zona unde calca cureaua, doar daca cele 2 jumatati ale fuliei se pot apropia sau departa una de cealalta (asemanator ca la CVT), ori ansamblul fuliei are distanta fixa intre jumatati, putandu-se deplasa lateral pe axul motorului? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum