SORAN Postat Iunie 26, 2006 Partajează Postat Iunie 26, 2006 Da cu un autotransformator ridicator si un condensator pt a treia infasurare ar porni? Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 26, 2006 Partajează Postat Iunie 26, 2006 Daca nu va suparati explicati-mi si mie ce numiti voi "motor termic"?Adica pe benzina/motorina, etc. Cu carburator, aprindere si alte anexe. Am si eu unul, facut de timpuri noi, in 2 cil, in 2 timpi, aprindere cu magnetou. Porneste la pedala. Se pare ca intr-o viata anterioara antrena o triodina pentru sudura in zonele unde nu aveai curent electric (interventii in inima padurii, de ex.) Link spre comentariu
Laci Postat Iunie 26, 2006 Partajează Postat Iunie 26, 2006 De pornit poti sa-l pornesti si cu condenstar un motor trifazic, dar dupa aia ce faci?Niste formule: puterea in stea/puterea in triunghi = 1/3, deci daca-l alimentezi de la reteaua de 220 ai 1/3 din puterea lui nominala, intreb si eu, merita ???Si motoarele trifazice sunt facute sa functioneze in triunghi, numai pornirea se face in stea pt. puteri mai mari de 7-8KW (depinde si de retea) Link spre comentariu
Vizitator Navajo Postat Iunie 27, 2006 Partajează Postat Iunie 27, 2006 Nu toate motoarele trifazice sunt facute sa functioneze in triunghi,de exemplu pt ventilatii se folosesc motoare in stea sau motoarele pt sarcina de pe podurile rulante(45kW)sunt tot in stea. Link spre comentariu
tiristor Postat Iulie 2, 2006 Partajează Postat Iulie 2, 2006 Motoarele de pe poduril;e rulante sunt cu rotor bobinat si comandate prin cotrolere. :finga: Link spre comentariu
Laci Postat Iulie 2, 2006 Partajează Postat Iulie 2, 2006 Si??Daca un motor are sau nu rotorul bobinat, principiul ramane aceiasi :)Totusi e bine de stiut ca sunt comandate, si nu fac de capul lor, si mai bine ca de controlere :finga: Sper ca nu am jignit pe nimeniBafta:) Link spre comentariu
tiristor Postat Iulie 8, 2006 Partajează Postat Iulie 8, 2006 Si??Daca un motor are sau nu rotorul bobinat, principiul ramane aceiasi :)Totusi e bine de stiut ca sunt comandate, si nu fac de capul lor, si mai bine ca de controlere :finga: Sper ca nu am jignit pe nimeniBafta:)Daca tot e de stiut eu m-am referit la principiul de pornire,un ventilator se porneste direct in turaszie nominala,la pod turatzia motorului e variabila. :finga: Link spre comentariu
Vizitator b30kdt Postat August 19, 2006 Partajează Postat August 19, 2006 am si eu o intrebaream un motor de 2,4kw 2800 rot/m la 220 pus la un circular,daca atinge un picut fulia de curea nu vrea sa porneasca ,tre sa-l ridic cu o parghie si apoi sa-l las usor usor pe curea ,doar asa vrea sa porneasca si e foarte sensibil adica tre sa ma misc incet de tot cu el ca daca nu se opreste.ce tre sa fac ca sa porneasca direct fara sa-l mai ajut?mentionez ca mai am un exemplar identic chiar un pic mai mic (2,2)care nu-mi face probleme este pus pe o scula multifunctionala(circular ,grosime,freza,burghiu) insa asta are mai multi condensatoriaaa si inca ceva tensiunea pe retea e de 197 V ,e o retea f proasta Link spre comentariu
tiristor Postat August 26, 2006 Partajează Postat August 26, 2006 Incearca sa maresti cond.de pornire ,sau sa vezi bobina de pornire daca e buna ,oricum condensatorul tre marit. :supz: Link spre comentariu
NICA Postat Ianuarie 1, 2007 Partajează Postat Ianuarie 1, 2007 E tarziu s-a discutat vreo 2 ani despre asta,acum m-am trezit si eu si ma bag ca musca in lapte...Va intreb,in cazul inscriptionarii 380/220v,nu se refera la vechea retea de 110-120v care exista in trecut in Romania si mai exista in America de Nord si alte tari din Asia,etc.Adica la tensiunea de 380v motorul se leaga in stea iar la 110-120 trifazat se leaga in triunghi?Ce parere aveti?Cine stie mai multe e rugat sa lamureasca problema.Multumesc. Link spre comentariu
tiristor Postat Ianuarie 1, 2007 Partajează Postat Ianuarie 1, 2007 Inscriptia arata Ureal de alimentare 380 in stea si 220 in triunghi trifazat,in sua monofazicul e 120/60hz iar trifazic 3x220. Link spre comentariu
liviu-acy Postat Ianuarie 1, 2011 Partajează Postat Ianuarie 1, 2011 se mai poate pune cond si dupa urechea muzicala daca o ai. Link spre comentariu
lyka Postat Ianuarie 1, 2011 Partajează Postat Ianuarie 1, 2011 exista pe o revista tehnium anii ,70 un articol referitor la legarea electromotoarelor trifazate la reteaua monofazata schema formula de calcul a condensatorului ; electromotoarele monofazate cu rotorul in scurtcircuit cu puteri mai mari de 0,5 kw au bobina de ajutor inseriata cu condensator fara acestea el nu ,,stie in ce sens sa plece'' sau nu porneste randa mentul electromotorului trifazat este superior celui monofazat cea mai buna varianta este convertizor de frecventa alimentat la 220 ;scoate '' 380 avantaje ;pornire usoara turatie variabila schimbare de sens economie de energie electrica Link spre comentariu
Vizitator iordachess Postat Ianuarie 8, 2011 Partajează Postat Ianuarie 8, 2011 salut !Sunt nou pe aici dar va pot sugera cate ceva Sunt mai multe posibilitati sa pornesti un motor trifazic la 220 -230V 1. cea mai simpla - folositi o capacitate intre bobina nealimentata si faza ("aici depinde de tipul motorului .... dar prin incercari puteti gasi capacitatea necesara )2. puteti obtine tensiune bifazica 220 - defazata, folosind un alt motor Link spre comentariu
Vizitator Motoare electrice Postat Ianuarie 8, 2011 Partajează Postat Ianuarie 8, 2011 Salut!Pe o instalatie mai veche am pus un motor de putere mai mare decat cel initial, dar imi arde imediat sigurantele. Am pus sigurante de valoare mai mare, dar degeaba. Ce ar trebui sa fac?Multumesc anticipat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum