Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motoare electrice


Vizitator geo_pyn

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 82
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • The Stressmaker

    9

  • profesorul01

    9

  • tiristor

    6

  • one

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Daca nu va suparati explicati-mi si mie ce numiti voi "motor termic"?

Adica pe benzina/motorina, etc. Cu carburator, aprindere si alte anexe. Am si eu unul, facut de timpuri noi, in 2 cil, in 2 timpi, aprindere cu magnetou. Porneste la pedala. Se pare ca intr-o viata anterioara antrena o triodina pentru sudura in zonele unde nu aveai curent electric (interventii in inima padurii, de ex.)
Link spre comentariu

De pornit poti sa-l pornesti si cu condenstar un motor trifazic, dar dupa aia ce faci?Niste formule: puterea in stea/puterea in triunghi = 1/3, deci daca-l alimentezi de la reteaua de 220 ai 1/3 din puterea lui nominala, intreb si eu, merita ???Si motoarele trifazice sunt facute sa functioneze in triunghi, numai pornirea se face in stea pt. puteri mai mari de 7-8KW (depinde si de retea)

Link spre comentariu
Vizitator Navajo

Nu toate motoarele trifazice sunt facute sa functioneze in triunghi,de exemplu pt ventilatii se folosesc motoare in stea sau motoarele pt sarcina de pe podurile rulante(45kW)sunt tot in stea.

Link spre comentariu

Si??Daca un motor are sau nu rotorul bobinat, principiul ramane aceiasi :)Totusi e bine de stiut ca sunt comandate, si nu fac de capul lor, si mai bine ca de controlere :finga: Sper ca nu am jignit pe nimeniBafta:)

Link spre comentariu

Si??Daca un motor are sau nu rotorul bobinat, principiul ramane aceiasi :)Totusi e bine de stiut ca sunt comandate, si nu fac de capul lor, si mai bine ca de controlere :finga: Sper ca nu am jignit pe nimeniBafta:)

Daca tot e de stiut eu m-am referit la principiul de pornire,un ventilator se porneste direct in turaszie nominala,la pod turatzia motorului e variabila. :finga:
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator b30kdt

am si eu o intrebaream un motor de 2,4kw 2800 rot/m la 220 pus la un circular,daca atinge un picut fulia de curea nu vrea sa porneasca ,tre sa-l ridic cu o parghie si apoi sa-l las usor usor pe curea ,doar asa vrea sa porneasca si e foarte sensibil adica tre sa ma misc incet de tot cu el ca daca nu se opreste.ce tre sa fac ca sa porneasca direct fara sa-l mai ajut?mentionez ca mai am un exemplar identic chiar un pic mai mic (2,2)care nu-mi face probleme este pus pe o scula multifunctionala(circular ,grosime,freza,burghiu) insa asta are mai multi condensatoriaaa si inca ceva tensiunea pe retea e de 197 V ,e o retea f proasta

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

E tarziu s-a discutat vreo 2 ani despre asta,acum m-am trezit si eu si ma bag ca musca in lapte...Va intreb,in cazul inscriptionarii 380/220v,nu se refera la vechea retea de 110-120v care exista in trecut in Romania si mai exista in America de Nord si alte tari din Asia,etc.Adica la tensiunea de 380v motorul se leaga in stea iar la 110-120 trifazat se leaga in triunghi?Ce parere aveti?Cine stie mai multe e rugat sa lamureasca problema.Multumesc.

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

exista pe o revista tehnium anii ,70 un articol referitor la legarea electromotoarelor trifazate la reteaua monofazata schema formula de calcul a condensatorului ; electromotoarele monofazate cu rotorul in scurtcircuit cu puteri mai mari de 0,5 kw au bobina de ajutor inseriata cu condensator fara acestea el nu ,,stie in ce sens sa plece'' sau nu porneste randa mentul electromotorului trifazat este superior celui monofazat cea mai buna varianta este convertizor de frecventa alimentat la 220 ;scoate '' 380 avantaje ;pornire usoara turatie variabila schimbare de sens economie de energie electrica

Link spre comentariu
Vizitator iordachess

salut !Sunt nou pe aici dar va pot sugera cate ceva Sunt mai multe posibilitati sa pornesti un motor trifazic la 220 -230V 1. cea mai simpla - folositi o capacitate intre bobina nealimentata si faza ("aici depinde de tipul motorului .... dar prin incercari puteti gasi capacitatea necesara )2. puteti obtine tensiune bifazica 220 - defazata, folosind un alt motor

Link spre comentariu
Vizitator Motoare electrice

Salut!Pe o instalatie mai veche am pus un motor de putere mai mare decat cel initial, dar imi arde imediat sigurantele. Am pus sigurante de valoare mai mare, dar degeaba. Ce ar trebui sa fac?Multumesc anticipat

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări