Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incalzire scaune


Vizitator mihai1407

Postări Recomandate

Vizitator mihai1407

salut....mi-am pus la masina incalzire in scaune (un chit de renault luat de pe net) .pachetul continea doar rezistentele si firele....le-am montat si am pus 2 intrerupatoare si merg doar la maxim intr0una pana decupleaza termostatul de la ele. intrebare: ce rezistenta sa leg in serie cu rezistentele ca sa le pot regla putin mai incet?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • worker

    4

  • Ticu

    2

  • Dr.L

    1

  • C.D.

    1

Top autori în acest subiect

daca vrei sa poti regla temperatura iti trebuie un montaj electronic.

cel mai simplu poti sa o faci cu termostatul electronic de clocitoare putin modificat

sau cu cele de ambient folosite la centralele termice

 

mai simplu poti folosi un termostat cu bimetal normal inchis pentru temperatura dorita

(nu stiu daca exista pentru temperatura dorita de tine)

 

alta varianta, de compromis, dar cea mai simpla este sa legi in serie circuitele de incalzire de la scaune

 

ca sa stii ce rezistenta sa legi in serie pentru a incalzi mai putin vezi aici:

http://ro.wikipedia.org/wiki/Legea_lui_Ohm

 

vezi sa folosesti rezistente de putere corespunzatoare.

 

Succes!

Link spre comentariu

Daca nu te avantajeaza solutia cu circuitele inseriate,fa un circuit cu PWM. Varianta cu rezistenta inseriata nu e buna,ca se va incalzi tare de tot rezistenta aia...

Link spre comentariu

Scuze pentru revenire, acum am timp mai mult sa detaliez cateva aspecte pentru autorul topicului, care e incepator.Legarea in serie a "celor doua scaune" este simpla dar conduce la reducerea puterii la 25% pentru fiecare scaun, ceea ce poate fi prea putin.Sa discutam putin solutia propusa tine: adaugarea unei rezistente in serie.Sa luam un exemplu, sper nu departe de realitate:Daca setul de incalzire pt. un scaun are 48W si se alimenteaza la 12V:Rezulta un curent de 48/12 = 4A iar rezistenta este 12/4=3 ohm.Adaugand in serie o rezistenta de 0,8 ohm:Rezistenta totala devine 3,8 ohm, curentul 3,16A iar puterea totala 38W.Acesti 38W se distribuie (proportional cu rezistenta) astfel: 30W pe incalzitor (62% din puterea nominala de 48W) si 8W pe rezistenta suplimentara.Recapituland: s-a adaugat o rezistenta de 0,8 ohmi care disipa minimum 8 Watt. Practic poate fi realizata si "din bucati", de exemplu din 8 bucati rezistente 0,1 ohm / 1W legate in serie. Caldura degajata de ea (8 Watt) este destul de mare (cam cat un bec de frigider) si de aceea rezistenta trebuie montata intr-un loc unde nu produce pagube sau accidente.Desigur cea mai economica este solutia unui alimentator in pulsuri de 4 A cu latime variabila dupa dorinta (PWM pulse width modulator), asa cum au propus mai sus cativa colegi, daca esti dispus sa construiesti asa ceva. Acesta intrerupe periodic curentul maxim, rezultand o valoare medie intre 1 si 100% din valoarea maxima, valoare ce poate fi reglata cu un buton

Link spre comentariu

« PWM pulse width modulator » este cea mai buna solutie dar nu este realizabila de catre un incepator.are cineva o schema simpla pentru 12V la un curent de 20A?am intrebat aici sa nu mai deschid un alt topic.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator sg_solei

salutare,va rog sa am ajutati cu o schema pentru urmatoarea povestioara:am un ford f si vreau sa-mi achizitionez un set de duze incalzite.principiul lor de functionare este simplu le alimentez la o sursa de curent si se incalzesc, insa eu as vrea ca la cest circuit sa montez un termostat care cu ajutoul caruia duzele sa se incalzeasca doar la temperaturi sub 0 grade(initila aceste dunctioneaza tot timpul ).multumesc,GS

Link spre comentariu

salutare,va rog sa am ajutati cu o schema pentru urmatoarea povestioara:am un ford f si vreau sa-mi achizitionez un set de duze incalzite.principiul lor de functionare este simplu le alimentez la o sursa de curent si se incalzesc, insa eu as vrea ca la cest circuit sa montez un termostat care cu ajutoul caruia duzele sa se incalzeasca doar la temperaturi sub 0 grade(initila aceste dunctioneaza tot timpul ).multumesc,GS

la masinile ce sunt dotate din fabrica cu aceasta optiune incalzirea duzelor este legata pe degivrarea oglinzilor sau a parbrizelor (fordul are degivrare electria in parbriz), sau daca nu poti folosi un termostat insa trebuie sa te gandesti ca nu il poti lasa sa functioneze permanent daca afara este ger... cred ca varianta folosita de producator este cea mai buna.
Link spre comentariu

acum am inteles si eu. este vorba de duzele de la stropitoarea de parbriz.si eu am un FF1 1,8 benzina si nu mi-am pus problema alimentarii duzelor.cel mai mult ma deranjeaza consumul rezistentei din parbriz.Iarna si pe timp ploios il folosesc pentru dezaburire.Dar suntem offtopic ca aici e topicul cu scaune incalzite.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator lenon

Domnilor nu gasesc acest termostat , e din scaun Opel Frontera .Oare cu ce as putea sa o inlocuiesc , binenteles ced ca e vorba de un curent minim 10A . L36E M3804 94E nu reusesc sa pun o poza , e vorba de un termostat pastila cu papuci auto este bagat in buretele scaunului. Respecte

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări