Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema incalzire motor hidrofor


Vizitator tequilla_163

Postări Recomandate

Vizitator tequilla_163

Salutare. Am o problema si sper ca ma va ajuta cineva.

Am un hidrofor intr-un camin betonat. In timp ce functiona s-a spart furtunul si caminul s-a inundat cu apa ( a ajuns apa inclusiv la motor). Am desfacut motorul, l-am curatat cu un smirgel fin (rotorul si statorul), am suflat cu compresorul sa fie totul uscat, am uns rulmentii, l-am asamblat si i-am dat drumul.

Merge... doar ca nu ca inainte. Parca nu mai are turatia care o avea, presiunea nu mai creste mai mult de 1 bar (in conditiile in care furtunul este legat la 2 aspersoare. Inainte urca mai mult, aveam presiune mai buna) si dupa 5 minute de functionare se incalzeste destul de tare incat intra protectia termica si imi opreste motorul.

Care ar putea fi cauza acestei supraincalziri (paletele de la elicee sunt intregi) si lipsa de presiune?

Mentionez ca prima data dupa ce l-am montat, am pus statorul invers. Nu avea nici un semn cum vine pus si normal ca am pus invers :P

Multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    2

  • blazeu

    1

Top autori în acest subiect

Care ar putea fi cauza acestei supraincalziri (paletele de la elicee sunt intregi) si lipsa de presiune?

 

In timp ce functiona a ajuns apa inclusiv la motor).

Cred ca ti-ai dat raspunsul singur...daca motorul nu functiona cat a fost imersat si ii faceai ce i-ai facut,aveai sanse sa mearga,altfel,tot ce i-ai facut a fost inutil pt repunerea in functie,dar a fost util ca si instructie.(lipsa presiunii se datoreaza turatiei mici cu care functioneaza acum,cu bobinajul compromis).

Remediul,ca sa nu mai ai dubii,e rebobinarea sau inlocuirea motorului...personal as merge pe ultima varianta.

Succes.

Link spre comentariu

Subscriu. Incercati sa masurati curentul absorbit si veti constata o valoare marita. Cauza e un scurtcircuit in bobinaj. Mai puteati incerca sa uscati motorul in cuptor (atelierul de bobinaj asa proceda cu motoarele de pe instalatiile exterioare care nu fusesera demontate si adapostite in timpul iernii), insa asta insemna minim 12 ore la 80-120 grade, depinzand de tipul de izolatie, suflatul dv la compresor e cam zero barat la capitolul uscare. Functionand in mediu umed, bobinajul motorului de hidrofor e impregnat destul de bine la fabricare, insa in timp izolatia imbatraneste, apar fisuri in email si imersia devine prea agresiva. Si a nu se uita ca la fiecare pornire socul de curent produce un soc mecanic si termic, care contribuie si el la oboseala izolatiei.Rebobinarea e posibila, insa colegul nu v-a recomandat-o deoarece presupune utilizarea unui conductor izolat cu email mai bun si mai ales aplicarea unei impregnari cat mai bune (presupun ca atat prin vidare cat si prin alegerea unor materiale cat mai performante). De aici provine diferenta de pret intre diverse produse, si tot de aici probabil si intervalul de functionare de la montare pana la defectare...Spor!

Link spre comentariu
Vizitator tequilla_163

Mda... multumesc pentru raspunsuri. O sa imi cumpar alt motor. Dar am alta intrebarea acuma. Cand a ajuns apa la motor, de ce mama naibi nu a sarit siguranta din tablou? Instalatia este noua, cu pamantare masurata. Sigurantele sunt Moeller... Am gasit hidroforul "in apa" si nu era cazuta nici o siguranta.

Link spre comentariu

Pt ca l-a prins apa "mestecand",pt ca daca primea comanda de pornire cu spire in scurt,sigur se lasa cu scantei,in momentul cand a patruns apa la bobinaj,a gasit locul de care spunea @blazeu cu izolatie slabita si curentul nu a fost comparabil cu un scurt pe care sa-l simta siguranta din panou de (probabil) 16A sau mai mare... daca era diferentiala,alta era treaba.A mers cu spire in scurt,si in mod normal ar fi iesit fum,dar cum i-ai asigurat o racire de invidiat pe toata suprafata,inclusiv la interior,a rezistat cu stoicism,pana ai dat de isprava.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări