Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Freza cu motor bldc mica, puternica si ieftina


florint

Postări Recomandate

Ma gandesc ca poliamidele, Zelamid 1400, cu ungere ar fi numai bune pentru piesele ce se deplaseaza pe bare de la axa Y si se poate renunta astfel la bucsele cu bile.

Ma refer la proiectul suedezului, daca nu o fi rus, http://www.onel.se/. Tipul are planurile la versiunea 1 si 2 gratis, pe forum, in format 3D (iges), fiecare piesa in parte cat si ansamblat (lucreaza metric tipul).

Mie imi plac proiectele lui.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • florint

    11

  • cnc_step

    7

  • katran

    4

  • alin 105

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator Danco

Daca vrei calitate nu cred ca e o idee buna sa renunti (acum sau pe viitor) la elementele de precizie care asigura deplasarea carelor X,Y,Z. In schimb plasticul de mare rezistenta mecanica poate fi folosit pentru unele componente "statice", adica nu au de-a face cu sistemele de deplasare.Asta-i parerea mea. Unii folosesc MDF pentru manufacturarea corpului masinii. Cred ca acest tip de plastic se preteaza mult mai bine petru corpul masinii, in plus se prelucreaza bine prin aschiere si arata ca si finisat dupa prelucrare (nu mai necesita vopsire sau alte operatii de finisare)

Link spre comentariu

Eu nu o vad ca fiind reclama atata timp aceste informatii duc la creerea unor "utilaje" comparabile ca cele din aluminiu dar mai ieftine.Daca postez caracteristicile tehnice ale acestor polietilene nu cred sa incalc vre-o regula, chiar daca printre randuri este si adresa site-ului

" comparabile" ? din ce punct de vedere ? Plastic v/s aluminiu ? Hai sa fim seriosi ... daca vrei sa prelucrezi PCB-uri sau alte plastice , probabil va functiona . Dar daca indraznesti sa frezezi aluminiu , mai bine o lasi balta ... crezi ca vei scoate o cota decenta sau un finish cat de cat rezonabil ? Eu zic sa te mai gandesti oleaca ... componentele serioase nu sunt chiar asa de scumpe , iar investitia merita ... banii sunt " scumpi " , si e pacat de munca ta . Sugestia mea este sa investesti nitel mai mult in ghidaje , suruburi si structura ( mecanica ) . Restul e mai simplu de imbunatatit ( motor frezare , motoare actionare , controller ) . Daca ai o mecanica buna , poti sa treci oricand de la stepper la servo , sa pui un motor de frezare serios . Succes .
Link spre comentariu

Astea care ti le-am prezentat eu sunt cartuse cu sisteme er16 si er 11. Sunt facute de mine. Le pui doar motoare normale sau servo sau cu esc de aeromodel, curele, si ti-ai facut un sistem precis si performant care poti sa lucrezi si in otel cu ele. La cel prezentat de tine, baza este di plastic (presupun ca printat cu 3d), unde daca intri intr-un material mai dur rupi baza. Iar ca pret ajungi tot pe acolo, dar ca dai cu 50% mai mult (carcasa+rulmenti).Fiecare are 5 rulmenti.

Salut, Ma pregatesc sa-mi fac un cartus de acel gen, pe care il voi folosi la o freza cu actionare manuala (deocamdata).Motorul de actionare va fi un trifazic de 0.75 KW.M-ar interesa ce rulmenti ai folosit in cartusele acelea?Si de ce 5?3 pare sa fie solutia obisnuita, cel putin la capurile de freza pe care le tot studiez de ceva vreme incoace....
Link spre comentariu

Si de ce 5?3 pare sa fie solutia obisnuita, cel putin la capurile de freza pe care le tot studiez de ceva vreme incoace....Depinde la care. La ala mare 7001 cdp4, 4 buc. Iar la celelalte 2, 7000 cdp4, 3 buc, si 2 radiali.De ce am folosit 5? Depinde ce vrei sa faci cu el. Axialii sunt reglabili prin strangere, iar radialii iti scoate vibratiile din interior, iti va prelua si din solicitarile axialilor, si vei avea precizie maxima.Acum trebuie sa stii sa pui axialii, mai ales daca folosesti 3buc, ca sa-i strangi dintr-o singura piulita.Oricum daca pui skf cdp4 (sau alta natie, dar neaparat cdp4 daca vrei sa ai scula) de precizie, vezi ca nu sunt ieftini.Eu ti-am dat o idee, acum tu trebuie sa o dezvolti cum sa asezi rulmentii in carcasa (in ce ordine), ca sa scoti precizii de 0,001-5mm, sau mai bine. Depinde si de ax cat de bine este lucrat, cat si de frezele folosite.

Link spre comentariu

Pai preturile la cdp4 incep de pe la 400 lei /buc...x 4buc=1600 lei, doar rulmentii?Mie imi trebuie turatie de max 2000 ture/min.Presupun ca am nevoie de cu totul alt rulmenti.Sper in primul rand ca ami ieftini

Link spre comentariu

Pai preturile la cdp4 incep de pe la 400 lei /buc...x 4buc=1600 lei, doar rulmentii?Mie imi trebuie turatie de max 2000 ture/min.Presupun ca am nevoie de cu totul alt rulmenti.Sper in primul rand ca ami ieftini

Pai daca vrei precizie, cumperi ce este bun.Aici nu este vorba de rotatii, ci de precizii.Deci intre cei cdp4 si a sau b, nu este doar precizia la bile, difera si unghiul de strangere din camasa rulmentilor. Poti sa cauti si in alta parte, de exemplu si noi facem rulmenti de precizie, dar trebuie sa gasesti furnizorul.De ce crezi ca un motor de frezare italian (colombo), sau german costa cat 6 chinezesti?Toti chinezii spun ca motoarele lor sunt cu rulmenti importati din germania, dar nu spun ca sunt normali a sau b. Unii pun radiali si nu pun axiali deloc.De exemplu sherline, la cartusul de frezare sau strung gasesti 2 rulmenti radiali. Ia pune doi axiali cdp4 sa vezi atunci precizie.
Link spre comentariu

" comparabile" ? din ce punct de vedere ? Plastic v/s aluminiu ?Succes .

Am gasit un site unde se poate face o comparatie intre aluminiu si poliamida.Binenteles se poate alege si alte materiale. La poliamide se poate intra mai adanc si se poate, la cele cu fibra de sticla sau carbon in amestec, afla caracteristicile fizico/chimice.Aluminiu vs Poliamida
Link spre comentariu

intrebarea mea era retorica ... pe link-ul tau se vede clar ca nu suporta comparatie ( daca mai era necesara demonstratia ... ) . In sfarsit , vei proceda asa cum vei crede de cuviinta .

Link spre comentariu

Eu am pus linkul pentru informatii legat de parametrii fizico-chimici a diferiteror materiale si nu sa arat musai ca poliamida bate alumina.Pentru o mai buna informare.

Link spre comentariu

O.K , atunci iarta-ma daca nu inteleg ... ai vrut sa demonstrezi ca plasticul e mai slab decat aluminiul ? Bun , si cu ce ne ajuta asta ? Este posibil sa construiesti un router ( partea de mecanica / structura ) folosind anumite feluri de plastic ( poliamida si alte alea ) , dar asta nu inseamna ca ai facut vreo treaba buna ... Eu bat campii pe forumul asta de cativa ani , si spun tuturor : mai oameni buni , e pacat de munca , bani si timp , sa faci o chestie doar ca se poate . Mai bine investeste ceva mai serios , si construieste ceva cum trebuie , care sa si faca treaba ( eventual sa produca ceva ... ) . Asta e punctul meu de vedere . Nu doresc sa-l impun nimanui , dar nu cred ca e gresit ( cel putin asa sper ) . Pana acum , n-a putut nimeni sa ma convinga ca se poate face o treaba buna fara sa investesti pe masura .Totul se reduce de fapt la urmatoarele : Ce vrei sa faci cu masina , care sunt cursele de lucru necesare , precizia de lucru , si bugetul alocat . Vrei sa lucrezi in metale , la precizii corecte , atunci trebuie sa cheltui niste bani ... Daca te rezumi la plastice , PCB-uri si alte flecustete , atunci e alta poveste ... Repet , asta este punctul meu de vedere doar ... n-am scoala de profil , nici facultate , nici altceva . Meseria pe care o practic de 20 de ani n-are nici o legatura cu tehnica in general ... Asa ca este foarte posibil ca tot ce am debitat pana acu' sa fie apa de ploaie ... dar eu cred totusi ca nu are de-a face decat cu bunul simt al fiecaruia ...

Link spre comentariu

Nu sunt necesare scuze deoarece nimeni nu a gresit.Nu mi-am propus sa caut sa gasesc "plastice" ce bat aluminiu, nu ca nu ar exista.Ideea este ca fiecare face masina in primul rand de cata finantare dispune. Eu vreau sa fac masina cat mai ieftina intr-o eroare acceptata pentru hobby sa zicem 0,05mm.Degeaba fac si investec intr-o masina cu erori la nivel de 0,001mm daca nu am ce realiza cu ea (proiectele mele ar accepta si erori mai mari) sau nu am comenzi pentru asa ceva ori nici macar nu am un aparat cu care sa masor aceste valori.Realizarea unei masini cat mai simple si cat mai ieftine si cu rezultate multumitoare este un vis al multora ca mine.Cred ca este ca la autoturisme. Toate sunt folosite la deplasarea din punctul A in punctul B dar nu toate cu aceleasi costuri de intretinere, de siguranta, de consum, etc..

Link spre comentariu
Vizitator Danco

Repet , asta este punctul meu de vedere doar ... n-am scoala de profil , nici facultate , nici altceva . Meseria pe care o practic de 20 de ani n-are nici o legatura cu tehnica in general ... Asa ca este foarte posibil ca tot ce am debitat pana acu' sa fie apa de ploaie ... dar eu cred totusi ca nu are de-a face decat cu bunul simt al fiecaruia ...

:aplauzecu o mica corectura...e vorba de bunul simt tehnic. Ma incadrez la categoria descrisa de tine. Oricum ai cele mai pertinente afirmatii...am citit multe din ce ai scris pe forum si am invatat multe.Dar cum florin spune, e vorba de buget, tu ai ani de practica inaintea noastra, noi doar incercam marea cu degetul acum... :rade:

Daca te rezumi la plastice , PCB-uri si alte flecustete , atunci e alta poveste ...

...si asta poate fi un segment de piata pentru un intreprinzator....mici, multe, ieftine, pentru oricineOricum plasticul nu este cea mai rea alegere...am vazut CNC-uri si din MDF...
Link spre comentariu

Eu vreau sa fac masina cat mai ieftina intr-o eroare acceptata pentru hobby sa zicem 0,05mm.

Nu e chiar usor sa obtii asemena precizie ... 5 sutimi e al naibii de putin , si e suficient ca masina sa fie doar foarte usor " stramba" , ca sa nu reusesti ... Ne tot laudam pe-aici ca masinile noastre frezeaza la puta de furnica , dar , realmente , pe masuratelea , nu e chiar asa ... Eu n-am reusit pana acum sa scot o precizie mai buna de 2-2,5 sutimi , si stiu cat de greu e saimbunatatesti performanta cu doar 1 sutime ... In ecuatie intra o gramada de chestii , si e foarte usor sa treci cu vederea ceva important ( deflexia sculei , TIR-ul motorului , alinierea corecta , temperatura de lucru , viteze si adancimi de lucru , si tot asa ... ) In continuare , sugestia mea este sa nu faci compromisuri ( prea multe ) .Chiar daca trebuie sa mai strangi din dinti nitel , foloseste componente cat mai bune , fa-ti un proiect cat mai bine gandit , si tine-te de el ... Nu construiesti un cotet de gaini , ci o masina unealta controlata de computer , iar asta nu e o bagatela . Esti dispus sa inveti lucruri noi , sa cureti panzele de paianjen de pe creier , sa pui osul si mintea la treaba . Doar pentru asta , si meriti tot respectul . Succes si spor lal treaba . Tine-ne la curent cu progresul facut , si mai ales , arata-ne poze !!!
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări