catasebi Postat Aprilie 28, 2012 Partajează Postat Aprilie 28, 2012 Salutare. Am si eu o problema la o placa de bord de la un camion Mercedes. Nu stiu daca am deschis bine subiectul nou aici, sau poate mai e pe undeva un raspuns, dar eu nu am gasit. Problema e urmatoarea: de cateva zile mi se stinge bordul de tot. Lumini, ceasuri, tot, tot. Dimineata cand pornesc merg toate, dupa 10 minute se sting si nu mai merg toata ziua. A doua zi, problema la fel. Logic, ceva se incalzeste sau nu face contact undeva. Am desfacut bordul si totul se rezuma la 2 mufe care intra in placa. Pe cealalta parte a mufelor, pe placa, am descoperit o problema si anume, o piesa de acolo e ciupita intr-un colt si parca afumata un pic. Eu nu am cunostite avansate de electronica, nu stiu cum ii zice la piesa aia, dar atesez o poza sa va dati seama. Intrebarea mea e urmatoarea: se poate schimba piesa respectiva? Multumesc http://uploadimage.ro/images/14124711966195320146.jpg Link spre comentariu
worker Postat Aprilie 28, 2012 Partajează Postat Aprilie 28, 2012 imaginea are rezolutie mica.a curs ceva pe placa? pare oxidata.daca da curata placa cu alcool izopropilic, monteaza la loc si mai probeaza odata.daca defectul persista poate mai apar idei Link spre comentariu
catasebi Postat Aprilie 28, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 28, 2012 http://uploadimage.ro/images/19826320859427947852.jpg rog un moderator sa stearga linkul anterior si sal lase pe asta. ps: placa era curata cand am desfacuto nu avea nimic pe ea. piesa incercuita e ciobita in coltul dreapta sus. ms Link spre comentariu
remus68 Postat Aprilie 28, 2012 Partajează Postat Aprilie 28, 2012 Acest topic deschis la "depanari rtv" a fost mutat la "electronica auto". Succes in depanare! Link spre comentariu
catasebi Postat Aprilie 29, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Nimeni, nimic?? Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 eu as zice ca piesa aceea incercuita este un condensator smd...! din pacate pentru dvs , aceste tipuri de smd-uri nu se marcheaza in clar sau in codul culorilor , asa ca dvs nu il puteti identifica si / sau repara...!trebuie mers cu el la un depanator autorizat , care sa incerce sa afle , folosind un capacimetru , cam ce capacitate ar avea acea piesa aparent ciupita...! Link spre comentariu
molioa Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 http://uploadimage.ro/images/19826320859427947852.jpgrog un moderator sa stearga linkul anterior si sal lase pe asta. ps: placa era curata cand am desfacuto nu avea nimic pe ea. piesa incercuita e ciobita in coltul dreapta sus. msAsa cum vad amplasata pe placa piesa respectiva, nu cred ca de la ea s-ar trage problema prezentata -adica sa influenteze tot bordul. Nu cumva, bordul este alimentat printr-un releu? ce spui tu, da o intrerupere a alimentarii. Poate bordul in alimentare, are o protectie (releu, termistor) si in cazul unei nefunctionalitati, in parametrii optimi, intrerupe alimentarea. Eu imi dau cu parerea, ca daca piesa aia era o problema, din atatea alimentari, ceda de tot. Cand il alimentezi, nu se supraincalzeste vre-o siguranta? Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 1-- nu cred ca de la ea s-ar trage problema prezentata -adica sa influenteze tot bordul. 2-- daca piesa aia era o problema, din atatea alimentari, ceda de tot. 3-- nu se supraincalzeste vre-o siguranta?... o suma mai mare de timpenii pe metru patrat , rar mi-a fost dat sa intilnesc...! domnu` molioa , daca taceati , filosof ramineati...! daca nu stapiniti domeniul , cel mai bine este sa va abtineti de la a posta ineptii pe acest forum respectabil...! unde naiba ati vazut dvs SIGURANTE FIERBINTI intr-un aparat electronic oarecare ...?!?! e adevarat ca legea lui joule-lenz spune ca orice corp parcurs de curent electric se incalzeste , insa de aici si pina la a pune mina pe o siguranta care alimenteaza un montaj delicat si de curent oarecum mic cum este un bord de masina si a spune ca siguranta repectiva poate fi fierbinte este ceva aproape imposibil...! Link spre comentariu
molioa Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Pai cred ca n`ai pus tu mana, pe mai multe sigurante auto, decat mine. Daca o siguranta este de o valoare mai mare decat cere protectia sistemului, si daca undeva are un scurtcircuit, nu se incalzeste siguranta? Si daca sistemul este supraprotejat printr-un releu sau termistor, nu intrerupe?Daca esti asa maestru, spune-i omului cum sa-si rezolve problema, ca la clanta vad ca esti tare. Sa te vad la meserie, ca de papagali, e plina lumea! :nebunrau:Vad ca esti postac de meserie (dupa numarul de mesaje) cand draq mai ai tu timp sa si lucrezi? Link spre comentariu
danb1974 Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Cauta un electronist. Probabil ai o lipitura rupta pe undeva, cum se incalzeste un pic zona cu pricina se intrerupe. Ce ai incercuit poate sa fie un pic de surplus de cositor. Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Daca o siguranta este de o valoare mai mare decat cere protectia sistemului, si daca undeva are un scurtcircuit, nu se incalzeste siguranta? Si daca sistemul este spraprotejat printr-un releu sau termistor, nu intrerupe?eu am vaga banuiala ca orice om cu mintea intreaga nu risca sa-si prajeasca inutil bordul unui camion mercedes...deci foarte scump ca valoare ... montind niste sigurante superioare ca amperaj decit cele recomandate de producator , doar de dragul de a verifica daca siguranta aia se incalzeste rau si supra-protectia --- formata din siguranta termica sau releu termic sau ntc --- actioneaza ferm ... cum as face eu daca as fi in situatia domnului respectiv...? 1-- as masura consumul de curent al bordului , din baterie , in acele prime 10 minute cit timp bordul merge ...si l-as nota undeva...! in secundele imediat urmatoare stingerii bordului , trebuie verificate prezenta tensiunii la intrarea in bord si curentul absorbit ...! se noteaza si acestea undeva...!2-- as dezlipi piesa aparent identica virgula care se afla in poza prezentata imediat deasupra aceleia ciupite...!3-- as identifica piesa respectiva folosind un multimetru care sa aiba si capacimetru pe el...! 4-- daca este ceea ce banuiesc eu , adica un condensator smd , i-as determina valoarea si as cauta unul identic ca valoare...!5-- as lipi la loc cele 2 smd-uri si as alimenta bordul din nou , cu un ampermetru inseriat...!6-- as verifica daca obtin tot aproximativ acelasi curent ca si la punctul 1-- , evident , lasind sa treaca acele prime 10 minute fatidice...! 7-- daca bordul ramine aprins si dupa cele 10 minute , atunci inseamna ca il putem lasa alimentat o jumatate de ora cu toate becurile si semnalizarile posibile ale masinii aprinse , ca sa simulam regimul electric cel mai dur de functionare a bordului...! daca bordul trece acest test , atunci am scapat de problema cea spinoasa...!8-- daca bordul se stinge iar dupa cele 10 minute , atunci trebuie cautata cauza reala in alta parte , pe acea placa pcb...! in general , se duce un circuit integrat fabricat de infineon , din seria bts...!ps...din nefericire pentru dvs , eu nu fac parte dintre cei 3 ilustri / celebri vinatori de posturi ai acestui forum... Link spre comentariu
molioa Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Mai misura...vad ca esti greu la cap, desi pari -in aparenta- un meserias. Da`...aparentele mai inseala Soferul, cand i se arde o siguranta "in drum" poate nu are o siguranta calibrata sa o schimbe, si schimba cu ce gaseste in torpedou. De regula una mai mare. Si daca merge s`asa...merge mult si bine. Sau, uita sa mai puna una la valoarea ceruta.Intelegi tu? Deci n-o face intentionat, ca sa verifice daca lucreaza sau nu protectia. Si cand apare "hiba" siguranta nu mai cedeaza, dar sistemul electronic de supraprotectie, isi face treaba.Hai ca ai mai inregistrat niste postari, si ajungi si tu, in ravnitul top 3! Mai misura....camionul nu-i telecomanda , ma! Link spre comentariu
alfabit Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Hai sa dam drumu la pariuri... Eu tin cu buzau ca tata e din partea locului.... Link spre comentariu
worker Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 cum as face eu daca as fi in situatia domnului respectiv...? 1-- 2-- 3-- 4-- 5-- 6-- 8--«catasebi» este incepator in acest domeniu si atunci ii va fi greu sa depisteze si sa remedieze defectul.detalii aici: viewtopic.php?f=209&t=100423&p=907147#p907147cel mai simplu ar fi: «catasebi» sa faca un drum pana la Bistrita (~300km dus-intors) si «molioa» sa-i rezolve problema.Daca este cum zice «misuraelectronic» nu ia niciun ban.daca «molioa» are dreptate ia si banul.Ok, acum plec la munca ca nu castig nimic aici daca acumulez post-uri. Link spre comentariu
molioa Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Salutare. Am si eu o problema la o placa de bord de la un camion Mercedes. Nu stiu daca am deschis bine subiectul nou aici, sau poate mai e pe undeva un raspuns, dar eu nu am gasit. Problema e urmatoarea: de cateva zile mi se stinge bordul de tot. Lumini, ceasuri, tot, tot. Dimineata cand pornesc merg toate, dupa 10 minute se sting si nu mai merg toata ziua. A doua zi, problema la fel. Logic, ceva se incalzeste sau nu face contact undeva. Am desfacut bordul si totul se rezuma la 2 mufe care intra in placa. Pe cealalta parte a mufelor, pe placa, am descoperit o problema si anume, o piesa de acolo e ciupita intr-un colt si parca afumata un pic. Eu nu am cunostite avansate de electronica, nu stiu cum ii zice la piesa aia, dar atesez o poza sa va dati seama. Intrebarea mea e urmatoarea: se poate schimba piesa respectiva? Multumeschttp://uploadimage.ro/images/14124711966195320146.jpgMonteaza totul la loc, si fa in felul urmator:-nu cupla nici un consumator-pornesti motorul, lasi 10 minute-cuplezi consumatorii pe rand, cu pauza de 10-15 min. -pozitie, scurta, lunga, semnalizare, avarii.Ce s-a intamplat? Daca totul este ok, treci la ceilalti consumatori.Daca ti-se intrerupe alimentarea in bord, verifica sigurantele si vezi care este fierbinte, si pe consumatorul respectiv cauta defectiunea. Poate fi si un contact imperfect in mufa de alimentare bord.Nu te lua dupa misura, si dezlipi piese din bord, ca lui ii plac lucrurile complicate!!! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum