Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu CQ9318


goguboeru

Postări Recomandate

Vad ca nu ma intelegi. Doar un simplu strungar, sau frezor, sau amandoi la un loc nu pot rezolva aceasta problema. De aceea, in cazul in care nu stii personal sa proiectezi si sa impui o tehnologie adecvata, este mult mai bine sa renunti acum. Interferenta dintilor la un angrenaj, poate avea consecinte mult mai grave decat simpla blocare sau uzura prematura a angrenajului in cauza. Ea poate sa cauzeze spre exemplu deteriorarea prin uzura, sau chiar accidentala (in urma unor socuri) a lagarelor de fus ale uneia dintre roti, sau chiar amandoua. Va fi mult mai complicat, din toate punctele de vedere sa reconditionezi lagarul din papusa fixa a strungului. De multe ori constructorii profesionisti de masini unelte, apeleaza la astfel de piese in aparenta slabe, tocmai ca o protectie a lagarelor din papusa fixa, care stiu din experienta ca se deterioreaza foarte usor. Exista, chiar organe special subdimensionate in acest scop. Spre exemplu exista pene subdimensionate cu un rol similar sigurantelor fuzibile din electrotehnica. Este mult mai ieftin sa se distruga si sa se inlocuiasca o astfel de pana, decat spre exemplu un arbore de precizie de la o masina unealta. Probabil ca proiectantul acelei masini a gandit in acesti termeni. Deci ambitia de a "remedia" ceea ce nu ti se pare in regula, poate duce in final chiar la iesirea prematura din functiune a strungului.In alta ordine de idei, indiferent cat de bun profesionist crezi ca esti, este intotdeauna de evitat sa demontezi si sa faci modificari esentiale la o masina unealta, inainte chiar de a o folosi efectiv.

Link spre comentariu

M-am apucat sa fac aceste inlocuiri DOAR datorita faptului ca exista de vanzare Kituri de inlocuire a acestor roti ,a tuturor rotilor dinstrung care sunt din plastic. De unde credeti ca am pozele cu rotile gata facute din metal? Si multi propietari din America(de ei vorbesc deoarece ei au site-uri care se ocupa de strungulete din acestea) au rupt/spart aceste roti din plastic si le-au inlocuit cu metal.Nu spun ca nu se pot sparge datorita folosirii necorespunzatoare a masinii .Da aceasta se intampla cand sunt noi,doar ca plasticul lucreaza in timp si se deterioreaza astfel putand sa se sparga/rupa si in uz normal al M.U. Asta o stiu din propie experianta de lucrat cu angrenaje cu elemente din plastic.In papusa fixa am rulmenti radiali nu lagare de metal alb sau altfel de metal.Si in nici un caz nu pornesc masina pana nu functioneaza angrenajul corect(asta stiu si eu cum trebuie sa functioneze un angrenaj cu roti dintate)

Link spre comentariu

...In papusa fixa am rulmenti radiali nu lagare de metal alb sau altfel de metal...

Si lagarele de rulmenti (mai ales acestea) se pot distruge la socuri.
Link spre comentariu

Pana marti nu mai pot face nimic pt strung , asa ca va dau o lista cu ce trebuie sa aveti pregatit inainte de a va apuca sa demontati strungul in afara de cele ce sunt in trusa strungului ,sunt scule care le-am folosit si eu in disecarea lui :

- O cheie fixa sau inelara de 8 (pt contrapiulitele de la penele saniilor}

- O cheie fixa sau tubulara de 10 (pentru reglajul pozitiei motorului)

- Un cleste de desfacut eclise sau sigurante pentru axe(la axul secundar si la pinionul de pe axul motorului)

- Un cleste papagal bun sau o menghina mica din aceea rosie din piata(pt scosul diferitelor pene- eu cu menghina aceea am reusit sa scot pana lunga de pe axul principal)

- Acelasi cleste papagal sau o cheie pt desfacut piulitele rotunde cu 4 fante laterale, nu stiu cum se numeste (pt desfacut cele 2 piulite din spatele axului principal)

- Un cleste patent sau o cheie de 14 fixa ( pt. reglarea sistemului de blocare a papusii mobile pe batiu)

- O surubelnita plata de 2,5-3 mm ( destul de ascutita, pentru suruburile de reglaj ale penelor saniilor)

- O surubelnita plata de 5-8 mm (pentru suruburilede fixare ale rotilor de avans )

- O surubelnita Philips nr 2 ( diverse suruburi la capace si diverse piese)

- O surubelnita Phillips nr 1 (pentru suruburile de fixare ale placii regulator)

- O teava de 1,5 toli lunga de 200-250mm ,sau una cu diametrul exterior de 40mm si interiorul de 30mm(pt intr. rulmentilor axului principal)

- Un dorn cu varf ascutit de 8-10 mm diametru, lung de 200-250 mm (pt intr. diverselor axe sau roti)

- Un ciocan de metal de 500 g (pentru introducerea rulmentilor sau scoaterea axului principal din papusa fixa in lipsa unei prese )

- O placa de lemn de fag sau stejar de 250-300mm grosime mare cat sa acopere diametrul axului principal(pt a fi folosita la scoaterea axului principal din papusa fixa in lipsa unei prese)

- Un ciocan de cauciuc de dimensiune medie (pentru a regla axul principal si saniile : strangi penele ,le reglezi si dupa ce zici ca e gata reglata lovesti puternic cu ciocanul de cauciuc in lateralele saniei-simulezi eventuale socuri si verifici astfel daca se pastreaza reglajul )

- O pila plata de medie rugozitate(pt ce o sa fie nevoie, ca o sa fie)

- O presa de scos rulmenti mare cu lungimea bratelor de cel putin 300 mm(pentru scos rulmentul dinspre universal)

- O presa de scos rulmenti mica (pt rulmentii de la axul secundar)

- Vaselina de buna calitate si ulei nefolosit de motor ,un diluant (benzina sau altceva ce nu strica vopseaua) smirghel de 120 ,si mai fin si carpe multe.

- Vaselina termoconductoare (pt tranzistorul montat pe papusa fixa)

- Un spatiu de lucru ce poate asigura nedeteriorarea vopselei strungului

 

Daca am mai uitat ceva,dar nu cred, o sa mai completez lista .

Cei ce vor sa puna rulmenti cu role au nevoie de astea si de niste mici modificari personalizate pe tip de strung.

Link spre comentariu

La lista asta eu as mai adauga comparatorul si o bara rectificata pt alinierea papusii fixe cu batiul, operatiune care personal mi se pare foarte delicata.

Link spre comentariu

Nu exista absolut nici o posibilitate de reglaj,nici radial nici axial.Se poate vedea din pozele puse mai inainte. Poate daca te apuci sa pilesti dintr-un ghidaj .Iar asta ,comparatorul intra dupa cum spui si tu la reglaje/verificari .Lista era doar pentru demontat/remontat.Oricum, multumesc pentru recomandare, un comparator nu trebuie sa lipseasca din trusa unui strung.

Link spre comentariu

Pentru ca nu am facut eu un filmulet despre demontarea-remontare :jytuiyu pun aici un link catre un video facut de Luigi Destefano din Australia demonstrand efectele montarii de rulmenti cu role conice in locul celor cu bile la strungurile de acest tip. El foloseste si un set de prese.

A mai facut el se pare si o modificare la carucior dar nu am avut timp sa verific.

Daca urmariti subiectul pe net se observa ca foarte multi au "indraznit" sa demonteze papusa fixa la acest tip de strung si chiar sa puna roti metalice (un tip a facut o roata din stejar :da ). Si sunt chiar oameni ce cunosc ce inseamna aia strungarie si care detin si alte utilaje mari si stiu ce e aia o reconditionare.Ca nu am reusit io din prima sa fac o roata dintata asta nu inseamna ca nu am sa o fac pana la urma.Si in ultima instanta 42 de USD de la Little mashine shop si gata ,pacat ca imi mai da si inca o roata pe care o am.

 

Poate fi vazut pe You Tube :

Trebuie sa recunosc ca nu am avut rabdare inca sa urmaresc tot ,deja am vazut si pe alte siteuri si …am facut deja

 

Linkurile de rapid share nu mai sunt valabile

Link spre comentariu

Am dat azi roata la "corectat" (ca asta mi-a zis ca se va face la ea), am lasat si papusa fixa, asa ca am sa o iau de data asta corect functionala de la facut. Inca nu stiu cand, astept telef.Daca o sa o reuseasca inseamna ca nu este citez: "Doar un simplu strungar, sau frezor, sau amandoi la un loc nu pot rezolva aceasta problema" :da si pot sa mai colaborez cu dumnealui. Eu continui sa am incredere in muncitorul Roman ca atunci cand il determini sa se apuce de o treaba si are cu ce si "de ce " o duce la bun sfarsit. Ce vreti, sunt un Nationalist Roman si alb pe deasupra.

De abia astept sa fie gata sa pot termina montajul sa trec la micuta masina de gaurit de banc. Modificarile ce sunt in proiect pt CQ or sa mai astepte pana ma hotarasc/termin ce fac cu masina de gaurit.

Aici este un link unde se vad abaterile inainte si dupa schimbarea rulmentilor :

Link spre comentariu

Dupa cum se vede in film, modificarea e fantastica.Daca va reuseste si dv. aceeasi modificare de abatere e foarte bine.La al meu nu are abatere de genul asta, desi in carte e trebuta o concentricitate minima de 5 sutimi, oamenii si-au luat masuri de siguranta.Am masurat si eu la al meu acum pe flansa fara universal si am 1 sutime, dar suprafata e doar strunjita, nerectificata, se aude ca freaca bila ceasului comparator pe metalul respectiv.Apoi am prins in universal un bolt de la un piston de masina. Acesta e rectificat. Prins fara pretentii are 2 sutimi bataie, probabil se poate insista prin strangeri/desfaceri repetata se se obrina si 1 sutime.Oricum strungul meu a produs ceva span si avea posibilitatea sa se mai uzeze.Suparafata pe care sta asezata flansa de adaptare si universalul nu am verificat-o.

Link spre comentariu

Din aceasta cauza am acceptat sa platesc 40 Ron pe un rulment cu role conice de la SKF si toata munca . Sper sa se vada si calitatea rulmentilor. Astept sa termine roata de rectificat sa vad si eu ce poate CQ. Si omul nu se pricepe foarte bine la mecanica cel putin asa reiese de cum a demontat strungul.A demontat si chestii ce nu erau necesare.P.S Inca nu m-am invrednicit sa cumpar un comparator, da am si bolit vre-o 10 zile. De 2 zile e totul in regula. Sper duminica asta daca nu ploua sa ma duc in Militari.

Link spre comentariu

Aceaste cuvinte le spune autorul site-ului mini-lathe.com referitoare la demontarea papusii fixe. Fac aceasta precizare pentru cei ce sunt reticenti in a face aceasta operatie. Siteul de mai sus cred ca poate inspira sentimentul ca acel om stie ce spune, avand in vedere realizarile lui. Dupa ce am citit tot acest site m-am hotarat in a achizitiona acest model de strung si nu un altul (inclinam spre un MD Hobbymat , SH sau un combinat A125), cu toate ca el prezinta un model mai vechi cu mai putine facilitati fata de ce se vinde acum .

Si acum citatul promis:

 

Nu am Inlocuit rulmentii de la axul principal de la strungul meu. (Ei bine, asta a fost adevarat atunci cand am scris asta cu ani în urmă .De atunci l-am desfacut de câteva ori.). Am evitat acest lucru în conformitate cu presupunerea că alinierea lor este critica pentru precizia strungului. Iată câteva imagini cu privire la modul de a face acest lucru, mi la trimis de la fabrica de strunguri Sieg -China.......

........Baza papusii fixe are un profil V care se potriveste cu profilul ghidajelor de pe batiu pentru a asigura o aliniere corecta, dar asiguraţi-vă că suprafetele sunt perfect curate atunci cand remontati papusa fixa.

 

Aceasta este traducerea selectiva si literara a textului de mai jos :

 

I have never removed the main bearings or the spindle on my lathe. (Well, that was true when I wrote this years ago. Since then I've done it quite a few times.) I have avoided this under the assumption that their alignment is critical to the accuracy of the lathe. Here are some pictures on how to do this, sent to me by the Sieg factory.

Reassemly is basically just a reversal of the above steps but you will need to realign the motor mounts so that the drive belt runs freely. The base of the headstock has a V-groove ground into it which mates with the ways to ensure proper alignment when the headstock is reinstalled, but make sure no chips or grit are on the base of the headstock when you reinstall it.

 

Exemple asemanatoare se pot gasi multe pe net l-am ales pe acesta pentru ca sunt convins ca multi din posesorii de strunguri mini l-au vizitat.

Link spre comentariu

Nici eu nu cred sa aveti probleme cu alinierea papusii fixe atata vreme cat ea se aseaza pe ghidajele prismatice. Logic sa fie perfect aliniata in acelasi fel in care si papusa mobila se aliniaza perfect de fiecare data cand este mutata de-a lungul ghidajelor. Deci este in regula. Spor la treaba si rezolvati-l cat mai repede ca sa intrati in span :)

Link spre comentariu

Nu depinde de mine acum. :91 De asta am timp sa mai "haladuiesc" din nou pe site-urile ce le -am vizitat inainte sa ma hotarasc ce strung iau. Cred ca site-ul Mini -Lathe l-am salvat pe tot in HDD. Stiam strungul pe d erost inainte a vinain tara . :86 Am pus acele info despre demontarea papusii fixe ca sa ofer mai multa incredere celor care au nevoie sa o demonteze si sunt reticenti. Sa nu se astepte RK sau sa se sparga rulmentul care face galagie pentru a-l demonta si inlocui de ce nu cu unul cu role conice sau ai pune roti de metal in lantul cinematic :freaza: Mai ales ca acest tip de strung CQ este foarte asemanator cu Einhelul sau Quantum sau alte chinezesti . :da

Link spre comentariu

Am asteptat 2 zile degeaba. Rotile au fost gata corectate la putin timp dupa ce le-am dat ,in aceeiasi zi. Nu a inteles ca trebuie sa ma sune... :rade: Dar tot nu am fost multumit de ea. Intr-un sens uruia putin. Am hotarat ca piesa aceea sa o fac din 2 bucati (s-a mai discutat aici despre varianta aceasta)astfel permitand ca roata mica (12) dinti sa poata fi prelucrata pe freza nu mortezata. Le voi asambla prin 3-4 puncte de sudura . Luni ma duc sa le iau. La naiba a durat o saptamana... :rade: Le aduceam de afara in timpul asta. :scarpin

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări