andreigradu Postat Mai 13, 2012 Partajează Postat Mai 13, 2012 Da, tot un capac metalic sprijinit la fel. Nu am desfacut, dar asa se vede din lateral.Eu unul sunt de parere ca un capac metalic e sfant, si apoi cum facu tu strangerea la rulmentii aia daca pui simering???Practic saibele de strangere sunt insasi capacele astea.Rulmentii conici trebuie stransi cu o anumita forta si apoi dai in spate un sfert de tura sau o pura.Piulita trebuie sa aiba blocare pentru ca invarti universalul in ambele sensuri.Uita-te in pozele mele si o sa vezi blocajul la piulita facut cu 2 surubele care strang in piulita spintecata.La tine inainte nu stiu cum era , dar sigur nu cred ca faceai strangere pe rulmenti normali. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 14, 2012 Autor Partajează Postat Mai 14, 2012 Strangerea/reglarea rulmentilor nu are nimic de a face cu simeringurile. Am pus din nou schita cu asezarea simeringului de data asta am incercuit "umarul"pe care se fixeaza rulmentul. In partea din spate exista o zona filetata pe care se strang 2 inele filetate .Unul pentru strangerea/reglarea jocului in rulmenti al axului, altul pentru blocarea primului.Iar legat de piesa de metal de la tine din partea din spate ,spatiul care ramane intre marginea piesei si corpul papusii este cam mare pentru a fi la fel si in fata unde posibilitatea de a intra aschii metalice este mai mare. Este doar parerea mea. Am fost ieri in targ in VItan,nu am gasit nici un simering de care imi trebuie mie.O sa caut in dimineata asta pe net. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 14, 2012 Autor Partajează Postat Mai 14, 2012 Am gasit pe net simeringuri 48/80/10 cu inel antipraf la 1,20Euro plus tva.Ma duc maine dimineata sa le iau si pot sa continui montajul strunguletului. O sa pun poze cu montajul semeringului si ce mai fac pe acolo. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 14, 2012 Partajează Postat Mai 14, 2012 Am observat. Practic strungul tau era pregatit pentru rulmenti conici, dar chinezu a pus normali ca sa traga la pret in jos. Asa cum spui e bine. Acel semering e bun. Oricum mai bine decat nimic. La mine asa e, praf si span nu ajunge acolo pentru ca se invarte, iar fierul se prelucreaza pe partea cealalta. Din invartire spanul e aruncat lateral, nu ajunge acolo in spate. la mine acolo e curat de atatea luni de cand i-am dat drumul.Cu semeringul vei rezolva mai repede si mai simplu. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 14, 2012 Autor Partajează Postat Mai 14, 2012 La mine e o piesa de plastic ce umple acel gol dar ramane intre ea si ax cam 2mm spatiu si am zis ca daca tot se fabrica simeringuri de dimensiunea aceea sa ii pun unul acolo. Acum am primit telefon de la cei cu care vb sa iau semeringuri ca ii aduc de azi in trei zile.Asta este ,ma simt prea rau(gripa )ca sa ma mai agit.. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 14, 2012 Autor Partajează Postat Mai 14, 2012 Si pentru ca pana joi -vineri nu mai pot face nimic la CQ sa va zic ce probleme mai am.Am spus ca am masurat cureaua si am obtinut 4,5mm pitch-ul. Am zis ca am masurat io aiurea si ca de fapt e 5mm, pt ca pe toate site-urile de curele pe unde am cautat ziceau de 5 mm. Am zis si io ca ei si am cumparat o curea T5 Goodyear. Am probat-o pe pinionul mare ,cel care se fixeaza pe axul intermediar si constat ca masurasem bine ,iar cureaua cu distanta intre dinti de 5 mm nu merge. . Acum trebuie sa caut curele cu pitch 4,5 mm. Si sincer ...nu prea am gasit. Oare trebuie sa fac alte pinioane pt pitch de 5mm :cry: Stie cineva pe unde gasesc in tara curea cu pitch 4,5... sa am si io ceva rezerve.Am vorbit la powerbelt .Daca ma simt bine ma duc maine la ei cu cureaua si pinionul Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 14, 2012 Partajează Postat Mai 14, 2012 Sunt destule firme care aduc curele, incepe sa suni la rand, uite cateva exemple. http://www.adix.ro/products-bellts.php http://www.powerbelt.ro/ In caz ca nu se rezolva luati de la Vasile 2 fulii HTD cu pas de 5 si o curea corespunzatoare. Asta cand se va rupe si nu veti fi gasit pana atunci curea de rezerva. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 14, 2012 Autor Partajează Postat Mai 14, 2012 Pai chiar la power belt a doua din cele puse de tine ma duc(sper sa pot). Si la varianta cu alte pinioane pe T5 ma gandeam si io cand se va duce ceea ce am. Oricum pinioanele se schimba usor. Deocamdata il pornesc cu ce am si in timp daca nu gasesc ,schimb. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 14, 2012 Partajează Postat Mai 14, 2012 Ar trebui sa mearga aia de 5 ,pentru ca atunci cand cureaua se muleaza pe fulie la varfuri nu mai are 5 mm ci mai putin(4,5) din cauza indoirii. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 14, 2012 Autor Partajează Postat Mai 14, 2012 Nu merge am probat .Am zis mai sus ca am cumparat una de 5 si nu merge Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 15, 2012 Autor Partajează Postat Mai 15, 2012 Am primit azi tel ca au sosit simeringurile. Am luat la mine si cureaua originala cu pitch de 4,5 si pe cea cu pich de 5 plus pinionul mare ,cu gand sa ma duc si pe la powerbelt sa vad daca au .Am ajuns la Adeko (cei cu simeringurile)si in timp ce facea factura vad niste curele pe la ei .Intreb daca vand si le arat si cureaua mea.Dupa ce cauta vreo 5 minute in catalogul de la Optibelt fata care a cautat zice ca a gasit ceva ce crede ca se potriveste ,or sa o aduca ,probam si daca merge e ok o iau (si mai comand inca 2-3 buc imi zic io in gand ) daca nu, nu e nici o problema nu am nimic de platit. Ok. Astept sa sune in cateva zile. Ca sa nu zic ca nu ma duc si pe la powerbelt ma opresc si la ei .Nu zic ca Adeko e la Bellu si powerbelt la Lujerului. Noroc ca eram cu scuterul. La powerbelt le zic de curea si un angajat de acolo(am si cartea de vizita a lui)cauta si el culmea tot in acelasi catalog Optibelt .SI NU GASESTE NIMIC ! Fata a gasit ,am vazut si io ca era cu pitch de 4,5 diferea putin la forma dintelui .Nu era cu varful dintelui drept era putin rotunjit.De aia era nesigura ca se potriveste.Asa ca e problema cu cureaua la modelul asta de strung. Sa vad daca gasesc pana la urma daca nu cu timpul trec pe pitch de 5 .Maine sau poimaine(daca nu ploua -scuter) sa montez axul ca imi trebuie din targ la Obor o teava sa fac o presa pt rulmenti. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 17, 2012 Autor Partajează Postat Mai 17, 2012 Am inceput sa montez axul principal si pe cel secundar. Am facut degajarea corespunzatoare in simering pentru rulmentul axului secundar. Am montat rulmentul cu role conice pe ax cu ajutorul unei tevi de 1.5 toli si lunga de 200mm. Montam inelele mari ale rulmentilor in locasurile din papusa Montarea axului se face introducand rotile si distantorul de metal si cele de plastic in prealabil in interiorul papusii fixe. Se monteaza pana si se introduce axul in papusa si prin interiorul rotilor si distantoarelor. Ordinea de montaj pe ax este urmatoarea : 1-simeringul 2-rulmentul 3-inel distantor subtire din plastic negru 4-pana (care se pozitioneaza in asa fel incat sa fie vizibila)si acum se introduce axul in papusa si prin urmatoarele 5-roata mica 6-distantor de metal 7-roata mare 8-distantor de plastic negru .Acum se poate monta si rulmentul din spate. Urmeaza un distantor mare din plastic negru care trebuie micsorat 2-3 mm pt a compensa marimea diferita a rulmentilor.Eu m-am oprit cu montajul la acest distantor. Intentionez in timp, ca sa inlocuiesc cu inele distantoare de metal toate inelele distantoare din plastic care se pot deforma plastic datorita presiunii la care sunt supuse. Am verificat functionarea rotii confectionate prin montarea provizoria a axului si trebuie sa o duc inapoi deoarece intr-o directie de rotatie nu merge lin la invartire. Parca ati cobit Continui montarea si reglarea cand e gata roata. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 17, 2012 Autor Partajează Postat Mai 17, 2012 Si acum o etansare fara semering a rulmentului din spate. A fost realizata dintr-o bucata de plastic taiata in asa fel incat sa fie fest pe ax. Cu timpul o sa modific si aceasta etansare cu toate ca aici e putin probabil sa intre mizerie mai ales ca are si un capac ce acopera mecanismele din spate. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 17, 2012 Partajează Postat Mai 17, 2012 ...Am verificat functionarea rotii confectionate prin montarea provizoria a axului si trebuie sa o duc inapoi deoarece intr-o directie de rotatie nu merge lin la invartire. Parca ati cobit ..Nu este vorba despre cobit, ci despre cat de departe poti merge doar cu increderea fara limite in propriile cunostinte, fara a mai tine cont de sfaturi. ...Toate rotile dintate cu un numar de dinti sub 14, sunt proiectate si uzinate special. Iar ca regula, atunci cand se inlocuieste o roata din aceasta categorie, este inlocuita si roata sa conjugata... ...cea mai mare problema la pinioanele construite dupa aceste criterii, o reprezinta interferenta dintilor si in consecinta blocajul mecanic. Daca insa rotile conjugate sunt realizate cu corectia adecvata perechilor lor, atunci se evita acest fenomen. Procedeul se poate realiza numai prin rularea prin frezare, sau prin mortezare a danturii in ateliere de precizie. Pe o freza universala si prin procedee clasice (dinte cu dinte) nu se pot realiza astfel de perechi... Intr-un asemenea caz, eu personal as fi procedat de urmatoarea maniera:- As fi intocmit desene de executie pentru ambele roti implicate (cele aflate direct in angrenare) in urma unui calcul obligatoriu si al verificarilor de tot felul prin procedee specifice design-ului. - Dupa ce as fi fost sigur de rezultat, as fi cautat un atelier dotat cu o masina de mortezat dantura prin rulare cu cutite-roata. - As fi impus prin orice mijloc - in special prin plata la final si refuzul la plata in cazuri de incertitudine - respectarea unei anumite tehnologii. In special legate de perechea de roti in care lucra roata cu doar 12 dinti. Doua dintre verificarile obligatorii la astfel de angrenaje sunt: cota peste N dinti si verificarea profilului la un evolventmetru. Toate aceste lucruri sugereaza niste preturi destul de mari in cazul unei uzinari de calitate. De aceea te-am si sfatuit sa nu le confectionezi, decat la nevoie. In concluzie, ia deci aminte la fraza din semnatura subsemnatului, care nu este de loc gratuita. Nu incerca sa inveti din propriile greseli, caci te va costa mult prea mult. Pana la urma, eu sunt aproape convins ca vei remonta rotile originale din plastic si cine stie daca nu cumva vei scoate strungul "la pensie" fara ca acestea sa se deterioreze. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 18, 2012 Autor Partajează Postat Mai 18, 2012 Maine dimineata am intalnire cu frezorul. Iau la mine la intalnire si papusa fixa cu roata montata sa stabilim impreuna modalitatea de rezolvare. Suntem in Bucuresti si nu numai ca e ditamai fabrica dar daca nu se poate rezolva aici mai sunt inca o gramada de locuri unde se poate rezolva. Si daca a ajuns ca un client doritor de roti dintate sa inveta CAD sau alte metode de a desena si sa faca o scoala special ca sa invete sa proiecteze/calculeze o roata dintata atunci ma intelege lumea de ce nu vreau/place sa apelez la "domnii" strungari sau frezori si prefer sa-mi cumpar strung si freza. Si in nici un caz nu sunt de acord ca intr-o masina unealta(M.U.) chiar si "mini" dar M.U propietatea mea, sa exista in lantul cinematic roti de plastic. Mai ales ca este pozitionata in cel mai greu loc de ajuns din intregul strung. Si va rog sa imi permiteti-mi sa nu tin cont de sfaturi care ma obliga sa mai fac o facultate de mecanica , doar ca sa pot avea o amarata de roata dintata (chit ca DPDV al meseriasului reprezinta o problema ). De restul sfaturilor/recomandarilor am tinut cont si au importanta pentru mine in cazul ca se potrivesc la problema mea si sunt fezabile.Chiar ma asteptam sa fie probleme cu aceasta roata important este ca s-a inceput confectionarea ei. Problemele se rezova daca exista bunavointa si ....bani. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum