radu cnc Postat Mai 7, 2012 Partajează Postat Mai 7, 2012 ola_nicolas "Niciodata o roata cu doar 12 dinti nu va fi una banala. Numarul minim de dinti la o roata banala, se situeaza intre 14 si 17 "Nu cred sa fie vreo problema cu z=12, de obicei rotile sub 12 dinti sunt corectate si nu mai exista freze disc standard profilate.Asa stiu eu din experienta mea si dupa ce am lucrat.Atasez o poza, caci informatia din poza poate fi utila multora. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 8, 2012 Partajează Postat Mai 8, 2012 Targul Militari e : joi, sambata, duminica, de pe la 7.00 pana se plictisesc.... depinde de anotimp si conditii meteo. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 8, 2012 Autor Partajează Postat Mai 8, 2012 Multumesc pentru tabelul de freze modul .Acum stiu si eu ce sa cumpar.Si pentru orarul de targ.Sper ca pe la sfarsitul saptamanii sa am gata rotile dintate si un adaptor pentru freza .Am hotarat ca dimensiunea la conul morse al frezei sa fie MK2 (MT2). Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 10, 2012 Autor Partajează Postat Mai 10, 2012 Azi a fost gata roata dubla dintOASA de metal. M-am conformat sfatului Dnlui. ola_nicolas si nu le-am facut la " micul atelier din curte" si m-am dus la fabrica AVERSA si am facut-o acolo. Pret net 5o Ron. Data in lucru dimineata si la h 15 era gata. Si ca de obicei Dnl.ola_nicolas are dreptate ... se vad urme de rectificare/corectare pe roata mica. Nu va plictisiti sa aveti mereu dreptate...Ce inseamna anii de experienta ,jos palaria .Multumesc inca odata tuturor pentru pentru ajutorul dat.P.S. Tot azi am primit prin posta si un universal cu 3 bacuri de 160 mm ,nu are si bacuri intoarse. Nu ,nu l-am luat pt strungulet ,cred ca l-ar da in nas la cat de greu e. Sincer nu stiu pt ce o sa il folosesc...poate pt capul divizor ...nu stiu inca .A costat 120 Ron cu taxe postale incluse.Si pentru "andreigradu" - daca vrei sa faci probe sa vezi cum se comporta al tau cu un universal de 160 iti sta la dispozitie pentru teste. Eu oricum nu il folosesc acum. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 10, 2012 Partajează Postat Mai 10, 2012 Frumoase rotile sa le vedem in exploatare. Sa le dai cu vaselina din plin inclusiv pe pana, sa nu isi faca uzura.Am retinut oferta de probare a universalului.Pe mine ma tenteaza unul cu 4 bacuri de 160 ca sa pot prinde piese cat mai mari excentrice. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 10, 2012 Autor Partajează Postat Mai 10, 2012 Ziceam ca sa vezi cum se comporta :inertii si altele. Am niste vaselina albastra scrie pe tub ca e pt. heavy duty. Ma simt tare rau azi cred ca ma incearca o gripa ,am frisoane ...e nasol, iar in pivnita in boxa e frig . Nu cred ca am putere sa le montez azi, poate maine dimineata daca ma simt mai bine. Link spre comentariu
radu cnc Postat Mai 10, 2012 Partajează Postat Mai 10, 2012 Pt. goguboeru, acum am citit postul acesta si am vazut ce ma interesa.Roata mica este executata prin mortezare si de aceea se vad unele urme de prelucrare.Dupa parerea mea si ce am vazut in poze a fost executata cu un cutit profilat dupa roata de plastic si nu cu o freza pieptene disc pe masina de danturat prin mortezare. Profilul evolventei nu pare sa aibe curbura corecta, posibil sa functioneze fara probleme sau se va uza varful dintelui dar asta se va vedea in exploatare.Asta este parerea mea. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 10, 2012 Autor Partajează Postat Mai 10, 2012 Ai intrutotul dreptate .Roata mica a fost mortezata si intr-adevar sunt neregularitati in profilul dintilor.Oricum e din metal si o sa se uzeze una din ele dupa cealalta. Sunt curios daca o sa faca zgomot. In timp poate ca o sa le fac din nou. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 10, 2012 Partajează Postat Mai 10, 2012 Ca sa maresti durata de viata ma gandesc sa le faci mai late pe toate 4, sa le dublezi latimea, sau macar 50% mai groase. Astfel scade forta punctuala ( forta distrubuita pe cm 2 ) si metalul se uzeaza mai greu fiind o suprafata de contact mai mare, solicitarea la arborele final ramanand aceeasi.Daca au asperitati, poate faci un amestec de vaselina si aditiv cu teflon, din ala negru si le ungi des, in speranta ca teflonul se va lipi de dantura si va scadea frecarea. E o idee, sa nu radeti, la motoarele uzate merge teflonul sa acopere asperitati si uzuri.Dupa cum le vad nu sunt tratate, deci le mai poti sterge cu smirghel pe varful dintilor sa le faci o usoara tesire daca crezi ca se agata cand se invart. E posibil ca muchiile ascutite ale danturii sa faca urme in pinionul antrenat in timpul functionarii, de obicei le-am vazut cu dantura usor curbata tocmai din acest motiv. Ma refer la cutiile de viteze, poolizoare unghiulare, bormasini. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2012 Partajează Postat Mai 10, 2012 ...Dupa parerea mea si ce am vazut in poze a fost executata cu un cutit profilat dupa roata de plastic si nu cu o freza pieptene disc pe masina de danturat prin mortezare. Profilul evolventei nu pare sa aibe curbura corecta, posibil sa functioneze fara probleme sau se va uza varful dintelui dar asta se va vedea in exploatare.Asta este parerea mea.Cel mai grav ar fi blocajul prin interferenta dintilor. Daca ai dreptate si a fost mortezata cu profil copiat dupa roata de plastic, atunci necazurile lui goguboeru vor fi destul de mari. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 11, 2012 Autor Partajează Postat Mai 11, 2012 Cu greu(bonlav) m-am apucat sa montez. Am observat ca puteam sa scot axul secundar fara a fi nevoit sa scot si axul principal .Se scoate siguranta din partea din fata a axului (nu cum am facut eu pe cea din spate) si se ciocaneste cu un dorn ascutit(sa intre in gaura de centrare a axului) pana cand iese axul prin spate.Acum m-am apucat normal ,sa montez intai axul principal.Am constatat ca trebuie modificate capacele de plastic care inchid locasul rulmentilor si trebuie modificate inainte de a monta primul rulment pe ax cel dinspre universal. Acestia fiind cu role cilindrice nu au etansare asa ca trebuie inventat ceva ca sa tina afara spanul si praful.Am pus o schita cu ce vreau sa fac la ,lagarul din fata1 este o"saiba "de plastic subtire cu un diametru cat mai apropiat de al axului cu rolul de a opri obiectele de dimensiuni mari .2 este o "saiba " de pasla care este impregnata cu vaselina ,are rolul de a opri obiectele de mici dimensiuni3 este o"saiba "de plastic subtire cu un diametru cat mai apropiat de al axului cu rolul de a tine pe pozitie pasla4 piesa originala din plasticAXul are diametrul de 48 mm masurat cu sublerulAsa ceva intentionez sa fac si la , lagarul din spate .Vre-o idee mai buna ? .P.S. Nu am cum sa verific rotile confectionate decit DUPA ce am terminat montajul axului principalP.P.S. Ar rezista si ar face treaba un semering montat in locul piesei de plastic originale eventual sa se potriveasca doar pe ax si confectionata o bucsa care sa preia spatiul lateral daca este prea subtire semeringul ? Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 11, 2012 Partajează Postat Mai 11, 2012 Nu inteleg exact ce zici tu acolo. Insa te poti uita prin pozele strungului meu, eu acolo am 2 capace facute din metal care se sprijina pe camasa interioara. Practic nu are cum sa intre mizerie, ele sunt facute la cota fixa, sa zicem ca e mai mica cu 10-15 sutimi decat camasa. La mine dupa cum observi capacul are si rol de distantier. Si in partea cealalta la universal faci la fel, o saiba in care poti incorpora si distantierul. Capacele ti le poti face chiar tu pe strung si apoi demontezi si le asamblezi la locul lor. Ce vad acolo la tine pare mai degraba un sistem de ungere a unei bucsi din bronz, sau o protectie la arbori. Chiar imi place ideea si voi face si eu niste capacele din plastic cu pasla in ele la CNC-ul meu. Pasla va fi umezita cu ulei si astfel se va unge permanent tija. Vezi ca ai sistemul acesta la sania principala, acolo trebuie sa pui ulei sa fie umede acele bucati din pasla. Revin si modific/adaug. Vad ca nu ai acele 4 capacele de tabla cu pasla in ele. Iti recomand sa te uiti prin pozele mele si sa iti faci si la strungul tau. Eu le-am curatat de 2 ori pana acum, le -am reasezat pentru ca se uzasera si intra span fin in interior. Mai ales atunci cand iei ultimul span si uzi zona, rezulta o pasta fina care ajunge pe batiu, aia intra foarte usor sub carucior. http://www.99poze.ro/Ansamblu_ax_papusa ... g_Quantum/ Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 11, 2012 Autor Partajează Postat Mai 11, 2012 In capul axului principal dupa rulment spre iesire la universal era initial o piesa de plastic ca un cerc ce avea rolul de a acoperi rulmentii. Aceasta piesa nu era foarte fest facuta pe ax deoarece rulmentii originali erau cu bile si aveau etansare pe capac de plastic. Acum avand rulmenti cu bile conice complet deschisi ,trebuie sa modific aceasta etansare, sa fie mai eficienta .Am propus varianta aceea si mai am o alta varianta cu Simering planetara Dacia SuperNova, Solenza care au dimensiunea48x80x10. Dimensiunea axului ce trbuie etansat este 48mm iar diametrul locasului este de 80mm.Sunt un pic mai lati 10mm fata de 8 mm si al dracului de scumpi 65 RON.Ia uitati cat costa simeringurile de fapt ... Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 11, 2012 Autor Partajează Postat Mai 11, 2012 La tine (andreigradu) la strung in fata la universal etansarea rulmentilor e ca in spate (vezi poza) ?Si fii sigur ca o sa fac niste pasle pt carucior, dar sa termin mai intai cu montajul ca se complica daca vreau sa il fac corect Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 12, 2012 Autor Partajează Postat Mai 12, 2012 Am decis ca etansarea rulmentilor cu role conice sa se faca in partea dinspre universal cu semering tip A S cu dubla etansare si dimensiunile 48/80/10. Atasez o schita in care se vede cum si unde se monteaza simeringurile. Sper sa gasesc maine in targ dar nu la 65 Ron bucata ,daca nu o sa iau luni de pe net.Poze cand o sa ii cumpar si montez Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum