Vizitator Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 ...As avea si o curiozitate. Cum o sa aliniezi papusa fixa cu batiul?Cum adica? In mod sigur a fost aliniat de fabrica. La linia axiala, nu se umbla decat la reparatia capitala! Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 ...As avea si o curiozitate. Cum o sa aliniezi papusa fixa cu batiul?Cum adica? In mod sigur a fost aliniat de fabrica. La linia axiala, nu se umbla decat la reparatia capitala!Da da se pare ca proprietarul este hotarat sa-l demonteze tot si nu ai ce face,daca nu stie s-ar putea sa umble si acolo Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Asa arata rotile dintate, in varianta de metal...Daca nu ai de unde procura tandemul de roti metalice originale impreuna cu roata conjugata cu care angreneaza cea mica (cu 12 dinti) nu te-as sfatui sa faci altele pe la cine stie ce atelier mecanic de "doi bani". Roata mica este in mod sigur cu dantura corijata si se schimba numai concomitent cu conjugata sa. Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Legat de universal. In cartea tehnica trebuie sa ai diametrul maxim de prindere cu bacuri intoarse.De obicei acest diametru este egal cu diametrul universalului.Verifica si la tine. La strungul meu asa este. Prind in mod curent platoul in el pentru ca nu am cum sa-l prind altfel. E mai mic, e pentru strungul einhell cu universal de 80mm, acela ce se gaseste prin magazine. La universalul meu bacurile intoarse si prins diametrul maxim in universal da un diametru aproximativ de 165 mm. La diametre mai mici si bacurile sunt mai mici.Probabil doresti universal mai mare pentru a prinde piese mai mari cu forme paralelipipedice. Sincer si eu ma gandesc ca o piesa de 125 mm lungime poate fi mica uneori. Te poti orienta sa iti cumperi un platou. Costa 50 lei si il gasesti la OBI. Pe el poti monta piesele mai lungi. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Mai intai de toate Buna seara.Sa o luam in ordine.Legat de demontarea papusii mobile ;- papusa mobila a fost deja demontata dupa cum se vede in pag precedenta in poza "demontare strung 1.- am fost nevoit sa demontez si axul principal deoarece axul secundar cu rotile din plastic nu iesea altfel. Dupa ce am studiat strungul si info ce aveam strans despre el am hotarat ca pot sa demontez deoarece este auto centrant avand baza in trapez intr-o parte in cealalta plana,la fel cu caruciorul. - NU avea nici un element de reglaj sau vre-un joc in nici o directie dupa ce am desurubat suruburile de fixare . - am demontat rulmentii axului princxipal pentru a fi inlocuiti cu rulmenti de calitate si cu role conice. Am hotarat sa fac acest lucru deoarece dupa nopti lungi de adunat info de pe net am vazut ca in GB unul din dealerii de strunguri asemanatoare propun clientilor sa faca ei asta inainte de al livra. Bineinteles pe bani . Din ceea ce au prezentat ei, foarte detailat de altfel; am concluzionat si eu ca e foarte buna aceasta modificare.Si unii propietari de strunguri de acest tip din Statele Unite au facut la fel sau intentioneaza. Exemplu Unimaxul de 250 are rulmenti cu role conice din fabrica.Si daca se incing inseamna ca nu sunt bine reglati: prea stransi si /sau nealiniati.- inlocuiesc si rulmentii axului secundar tot cu rulmenti de calitate. am verificat la BADI si ii au si pe cei mari si pe acestia ma duc luni sa-i cumpar - legat de rotile dintate din plastic .Am absolvit un liceu cu specializarea "mecanic masini si utilaje" Am avut numai note bune la materiile tehnice /mecanice deoarece mi-a placut si imi place in continuare mecanica. Am dobandit de a lungul timpului cunostinte de mecanica ce mi-au permis sa repar (RK) diferite motoare auto.Schimbat cilindrii .alezari, inlocuiri , reglari cu bailagare (pe vremea lui ceasca) de arbori cotiti etc si orice e legat de motor sau parti mecanice sau electrice.Stiu sa folosesc scule si am un atelier mecanic destul de utilat. Mecanica pentru mine e o pasiune.De aceeia am indragit magurile si cassurile .Sunt absolvent de electronica.Si va rog sa ma credeti aceste roti dintate care sunt din plastic sunt mai mult decat banale .Aceste roti dintate transmit miscarea de rotatie de la axul secundar antrenat de curea la axul universal Odata prin o roata de diametru mai mare si alta data prin roata cu diametru mai mic =H si L. Ca aceasta miscare a axului principal este folosita si de sistemul de avans nu discutam. rotile acestea stau pe un ax cu pana si chiar daca la una din ele pana este diferita ca pozitie fata de cealalta ele nu vin niciodata angrenate in acelasi timp ,rezulta probleme zero. Aceste roti sunt banale ,nu implica decat un cap divizor si o prelucrare pe o masina fie ea freza sau strung adaptat.- nu am nevoie de garantie .Strungul e banal si orice problema mecanica sau electrica o pot rezolva ,cu bani bineinteles dar nu stau sa ma chinui cu o scula 2 ani doar ca e in garantie.Am avut o nelamurire referitoare la modul de actionare a axului unei masini de gaurit deoarece intentionez sa -mi construiesc singur freza. Am mai scotocit pe net si m-am lamurit.Se poate face dintr-un ax cardanic de auto. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Legat de universal. Deocamdata sa termin cu asamblarea si reglarea/ajustarea masinii ,dupa aia trec la problema universalului.Reatasez o poza in care se vede "talpa"papusii fixe Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Ia uitati ce portcutit are acest strung care este facut in regimDIY dupa cum precizeaza Domnul ola_nicolas cel care a postat aceasta poza in topicul M.U in regim DIY Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 ...aceste roti dintate care sunt din plastic sunt mai mult decat banale...Niciodata o roata cu doar 12 dinti nu va fi una banala. Numarul minim de dinti la o roata banala, se situeaza intre 14 si 17 in functie de unghiul de angrenare utilizat (α<20⁰/α=20⁰/α>20⁰) dar si de alti parametri. Pentru ca spui ca ai pasiunea mecanicii auto, incearca sa scoti un pinion cu 6 dinti, de la o pompa de ulei DACIA si sa-l angrenezi cu unul oarecare de acelasi modul. Spune-ne si noua apoi rezultatul. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 5, 2012 Autor Partajează Postat Mai 5, 2012 Pentru ca aceea este o POMPA iar precizia ajustarii dintilor si rugozitatea este esentiala pt randamentul ei sau au un modul special . Nu am avut curiozitatea sa verific, stiu doar ca se pierde mult din presiune cand apar jocuri axiale in corpul pompei. Imi plac mecanismele oricare ar fi ele auto ,M.U orice angrenaj sau ansamblu mecanic.Aceasta este o roata dintata obisnuita care transmite o miscare de rotatie a unui ax invartit de o curea(fulie/pinion etc) la un alt ax Ar fi putut sa aibe si 20-30 de dinti de dimensiune mai mica(modul) inclusiv inclinati (pt zgomot mai mic -este un alt proiect de viitor pt aceste roti dar dupa ce imi fac freza chiar am sa intreb frezorul cat cere sa le faca) important este diametrul ei si al rolei antrenate de ea pentru a avea la axul universalului viteza pe care a stabilit-o proiectantul pt acea treapta de viteza.Dintii ei au o inaltime de circa 5 mm si o latime la baza de circa 3 mm masurati cu o rigla de desen acum. Presupun ca i-au facut asa de mari ca sa fie mai usoara schimbarea vitezelor(angrenarea celor 2 roti) sau pt cresterea rezistentei dintilor avand in vedere ca antreneaza universalul. Daca frezorului ii este greu sau nu sa o faca nu ma intereseaza decat in masura in care se reflecta in pret. Eu platesc pretul cerut daca sunt de acord. O sa ma intereseze cand am sa fac eu.Dar cred ca a curs prea multa cerneala (inegrit topicul ca sa va citez)pe acest subiect. Am sa pun poze cu roata/ansamblul facuta din metal si sa descriu daca au fost probleme.Si bineinteles ca am sa fac roata acolo unde am sa pot, pt ca "domnii" strungari sau frezori nu prea au timp sa faca asa ceva datorita faptului ca sunt foarte ocupati sa astepte comenzile de sute-mii de asemenea roti si sa -si admire capul divizor proaspat sters de praf ...Scuzati OFF topicul dar e un OFF de-al meu.Sper sa am timp azi, ca sa nu stau degeaba cu masina si sa avansez cu montajul, sa reglez /ajustez sania portcutitului, bineinteles cu poze. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 5, 2012 Autor Partajează Postat Mai 5, 2012 Cu scuzele de rigoare o ERATA pentru postarea din 04 Mai 2012, 21:43 ,in care descriu ce am demontat .In loc de :"Legat de demontarea papusii mobile " si " papusa mobila a fost deja demontata"se va citi : "Legat de demontarea papusii FIXE" si " papusa FIXA a fost deja demontata" Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 5, 2012 Partajează Postat Mai 5, 2012 Nu vorbim despre scopul in care a fost facut pinionul cu 6 dinti, ci de modul special de design si uzinare. Toate rotile dintate cu un numar de dinti sub 14, sunt proiectate si uzinate special. Iar ca regula, atunci cand se inlocuieste o roata din aceasta categorie, este inlocuita si roata sa conjugata.Ca offtopic, amintesc dilema unui cunoscut de-al meu, care a observat urme (ciupituri) de cavitatie (pitting) pe pinionul conducator de la pompa de ungere DACIA - care nu-si mai realiza functia - si inlocuindu-l doar pe acesta cu unul nou, a ramas dezamagit de faptul ca nu rezolvase mare lucru. Pompa functiona aproape la fel ca inainte. La indicatia mea, a rezolvat problema, doar dupa inlocuirea si a pinionului condus cu unul nou, imperecheat cu celalalt si probat pe un stand special.Acum lasand la o parte off-ul si revenind la chestiunea noastra, cea mai mare problema la pinioanele construite dupa aceste criterii, o reprezinta interferenta dintilor si in consecinta blocajul mecanic. Daca insa rotile conjugate sunt realizate cu corectia adecvata perechilor lor, atunci se evita acest fenomen. Procedeul se poate realiza numai prin rularea prin frezare, sau prin mortezare a danturii in ateliere de precizie. Pe o freza universala si prin procedee clasice (dinte cu dinte) nu se pot realiza astfel de perechi. ...papusa FIXA a fost deja demontata...Se pare ca avea dreptate colegul mihaighe. Parerea mea este ca ai procedat gresit, demontand papusa fixa. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 5, 2012 Autor Partajează Postat Mai 5, 2012 Avand in vedere ceea ce ati scris o sa pun in punga pt frezor si rotile cu care vin angrenate sa nu ma trezesc ca le cere conform spuselor Dvs.si sa nu le am la mine.Macar sa gasesc frezorul asa repede. Sper ca luni sa ma ajute cineva. Am luat nr de tel. si am sa sun luni. Iar daca am gresit cu papusa fixa , daca se rupeau dintii tot eram nevoit sa intervin .Cu un comparator si o bara de otel rectificata , cumparata de la Dnl .Vasile am sa o prind intr-un varf fix in axul principal si in papusa mobila in virf rotativ/fix si o sa vedem atunci cat am zbarcit-o. Dar credeti-ma ca nu are absolut nici un pic de joc papusa fixa cand sta pe ghidaje iar de strans suruburile o sa le strang cu cheia dinamometrica ca stringerile sa poata fi controlate. Si eu mi-am pus problema asta inainte de a o demonta dar nu am avut incotro. Oricum o sa descriu aici cum fac verificarea si ce rezultate obtin ca sa pot fi corectat daca gresesc ceva. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 6, 2012 Autor Partajează Postat Mai 6, 2012 La 2 noaptea am terminat de remontat reglat/ajustat caruciorul si saniile de pe el. Nu am "tusat"sa vad cum sunt rectificate am zis sa incerc un montaj si sa le reglez asa cum sunt si daca nu iese bine sa "tusez"si sa rectific. A iesit fooooarte bine . icon_jook O singura problema am avut la un ghidaj de pe batiu pe partea inferioara de pe latura plata nu cea cu trapezul era acoperit cu vopsea spre papusa fixa si a trebuit curatata bine ca tindea sa se blocheze.Acum totul e ok.Nu am jocuri de loc cat am tras eu de ele in toate directiile si totul merge usor la manivele . Am uns ghidajele cu ulei de tip sintetic nou, de motor. Sunt foarte multumit de cum a iesit. Legat de fixarea bucsei filetate de la papusa mobila. Are filetul dat chiar in axul care iese din ea si in care e facut conul. nu stiu cum e ld Dvs.Domnule ola_nicolas dar aici nu vad unde ar trebui sa mai rigidizez fixarea. Ce are slab dupa mine este sistemul care impiedica rotirea axulul .Un canal de pana de-a lungul axului in care intra un surub cu cap profilat de 4 mm . Cred ca ala ar trebui dublat triplat ca nr de suruburi daca spatiul o permite fara sa mai fie nevoie de un alt canal de pana.Ce ar trebui modificat ar fi suruburile de reglaj ale penelor .E foarte idiot sistemul asta cu surub taiat .Cred ca o sa caut niste suruburi cu cap inbus chiar daca arata mai nasol dar sunt mult mai practice si rezistente capetele.La un moment dat ai nevoie sa strangi puternic si apoi sa slabesti ca sa faci un reglaj corect dar incearca sa faci asta cu un surub de 4-5 mm despicat in cap si cu o surubelnita lata ,plesneste instant. Cam atat .Sper ca sa mai am timp azi sa masor cursele la sanii. Dar trebuie sa fac "razie "in pod ca nu mai ai loc de prostii(ordin de la soata Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 6, 2012 Autor Partajează Postat Mai 6, 2012 Pentru cei ce au strunguri de acest gen(einhell) vedeti ca in foarte multe lucuri unde sunt lagare de fier pe fier merg bucsi de bronz grafitat de la vechea Dacia 1300. Bucsile de la demaror, cea din fata( diam interior 12 ext16) si cea din spate (asta e mai mica in diametru int. o sa pun si dimensiunile curand), bucsa de la priza directa (diam int. 12 ext. 16). Merg puse cu alezarea corespunzatoare a gaurii lagarului, la manivelele de pe caruciorul mobil, la diferite axe ce mai sunt prin carucior, la manivelele de la sanii.chiar vreau sa ma duc sa cumpar vre-o 10 din fiecare sa fie de rezerve .Am eu cateva pt testari si prototip dar nu se stie cat se mai gasesc.Va spun de ele pt ca stiu ca sunt din material bun ,rezista mult in timp ,testat in ani de zile si la forte mult mai mari ,decat in strungulet, si fara ungere suplimentara.Pentru axul cu surub pentru avans automat recomand rulmenti radiali axiali de tipul pe care ii are si Dnl.Vasile in oferta .Dar trebuie modificat suportul de rulment .Trebuie un bloc de material ( ce aveti prin "magazie") de 50/50/16-20 mm pentru cel din dreapta si aceelasi si pt cel din stanga dar trebuie recuperat prin taiere din vechiul lagar un distantor, pentru cei il stiu partea rotunda unde e data gaura de ungere. Costa cam mult circa 39 ron /buc dar merita daca sunt si de calitate ,la Badi sunt putin mai scumpi.Rulmentii radiali axiali au codul 7201 si au diametrul exterior 32 mm iar cel interior de 16 mm.Latimea parca 16 dar nu importa prea mult.Am reusit sa vad ce rulmenti are la motor .Sunt tip 608 Z .Nu am mai pus poze de la reglare montare pt ca sunt pe net o gramada cu ce am facut eu .De acolo m-am inspirat(capatat curaj ) si eu.Si eram teribil de obosit .Daca sunt intrebari pot sa exemplific si cu poze dar de pe net. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2012 Partajează Postat Mai 6, 2012 ...in foarte multe lucuri unde sunt lagare de fier pe fier merg bucsi de bronz grafitat de la vechea Dacia 1300...Referitor la cuplele alezaj/arbore. Ele nu sunt cuple otel/otel ci sunt lagare fonta/otel. Este o mare diferenta, intrucat doua oteluri cuplate intr-un sistem de rotatie/translatie cu alunecare se gripeaza in scurt timp, indiferent de cantitatea si calitatea ungerii. Daca cel putin una dintre parti este din fonta, lucrurile difera in mod radical pana la turatii, sau frecvente de translatie nu prea mari. Filozofic vorbind, acest fenomen este intruchiparea principiului conform caruia "doua pietre tari" se distrug reciproc. Fiind vorba deci despre miscari de rotatie cu turatie mica, sau foarte mica, manivelele saniilor, sau chiar arborele filetat care transmite avansul, nu au nevoie de bucsi de lagar din bronz, sau de rulmenti. Deci atentie mare, caci este o complicatie inutila, care costa destul de mult, fara a fi necesara. Pentru montarea bucsilor din bronz, care costa, este necesara prelucrarea in conditii speciale (largire si alezare) a patului de lagar respectiv - lucru care costa de obicei si mai mult. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum