Vizitator Postat Mai 3, 2012 Partajează Postat Mai 3, 2012 Problema cu universalul este cam in felul urmator: Universalul cu bacurile deschise la maximum, nu trebuie sa loveasca sania transversala. Deci daca la universalul de 80 mai ai rezerve, atunci poti sa incerci cu marimea urmatoare (probabil 100) Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 3, 2012 Autor Partajează Postat Mai 3, 2012 Ma duc jos in "boxa " sa masor cu bacurile deschise in asa fel incat sa mai asigure o fixare sigura ,si scriu ce dimensiuni obtin.Multumesc pt. info , dnl. ola_nicolas Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Sunt suparat... Am demontat tot strungul dar pe subansamble mari ,adica carucior fara sa demontez sania transversala ,cred ca asa ii zice si nici sania portcutitului, papusa mobila, surubul de avans si schimbatorul de sens de avans ,si am ajuns la papusa fixa. Am oscilat :sa o demontez, sa nu... Pana la urma curiozitatea a invins si am demontat. Si am gasit ansamblul de roti baladoare care fac trecerea de pe H pe L din PLASTIC. . Sunt 2 roti dintate cu un distantor intre ele care formeaza un bloc unitar. Se pot face si separat adica 2 roti si un distantor. Ca sa le scot a trebuit sa demontez si axul principal. Nici o problema ,cu ocazia asta schimb si rullmentii cu unii cu role cilindrice de la SKF sau alta firma buna . Au codul,citit pe ei de data asta si nu din cartea masinii , 6205 RZ HRB CHINA . Am sa schimb si rulmentii de la axul secundar ,au codul 6001 RZ HRB CHINA astia raman normali cu bile .Si acum 5 poze si mai pun inca 5 .O sa mai fac poze cu subansamblele demontate si din timpul reglajelor/ajustarilor si a montajului final.Oricum acum am de cautat un mester frezor sa faca rotile si sa caut niste rulmenti de calitate.Imi pare rau ca am gasit plastic acolo dar pe de-o parte sunt multumit ca ii pun rulmenti cu role ce se pot regla pentru un joc radial extrem de mic ,crescand astfel precizia masinii (daca si celelalte elemente mobile sunt bine reglate) Gata cu vorba sa vedem poze... Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 A si sa nu uit ,nu am mai apucat sa fac masuratori la universal. Acum alte poze inclusiv cu modul in care am scos rulmentul dinspre universal. Cam empiric dar presa si-a facut treaba. O sa pun si o lista de scule si dispozitive necesare pt a demonta de tot strungul. Oricum cele mai "speciale" sunt 2 prese de extras rulmenti ,una modelul cel mai mic ce se gaseste prin targ si cea de a doua sa fie mult mai mare ,ca in poza, poate chiar mai mica. In rest inbusurile din trusa strungului si o cheie fixa de 10 si una inelara dreapta sau cu cot (ce ai ) de 14. Daca nu ai inelara merge si fixa, dar suruburile care fixeaza papusa fixa sunt stranse foarte tare si ca sa nu strici suruburile e mai buna cheia inelara. Si mai e o cheie dar mi-a fost lene atunci sa caut chei si am desfacut cu un papagal, cred ca tot de 14 era ,cand am ajuns la suruburile papusii acolo am fost obligat sa caut chei .Mai trebuie si un cleste de scos eclise sunt 2 ,cate una in capetele axului secundar.O sa fac o lista de scule pentru fiecare subansamblu in parte.Eu oricum fac astea pentru mine pt "cartea masinii" asa ca nu e nici o problema sa o pun si aici.Strungul asta seamana bucatica rupta cu Einhelul de la noi asa ca poate mai foloseste si altora sa vada ce e in el si cum il "farami". Am mai pus si o poza cu o parte din cablaj si o regleta ce trebuie demontata ca sa scoti cutia cu electronica . Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Eu as lasa pinioanele alea de plastic ca fiind cuplate in lantul cinematic acolo unde este cea mai mare turatie nu fac zgomot,plus ca acolo este frecare laterala tot timpul intre pinioane si maneta aia de schimbare a vitezei(maneta o fi avand 2 puncta fixe de cuplare dar pinionul se misca liber si va freca tot timpul de furca .Daca vrei cred ca poti face unul din poliamida de rezerva sau sa cumperi unul de la Einhell ca au reprezentanta in Romania. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Se pot face si separat adica 2 roti si un distantor. Neaparat trebuie sa se miste simultan si sa fie unitare.Nu conteaza daca la faci din 2 sau 3 fiese trebuie sa fie unitare in miscare. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Axul are canal de pana, cu o pana lunga iar ele culiseaza pe aceasta pana( o sa pun si poze ) cat de curand) deci nu e nevoie sa fie solidare ( oricum in acest caz trebuie modificat levierul de comanda ), iar daca face zgomot prin frecarea rotii de levierul schimbator o sa modific levierul astfel incat in zona de contact cu rotile sa aibe o pastila de "duramit' Vreau roti de metal peste tot, exista de vanzare pe un site afara il am notat pe undeva prin PC, dar dau azi cateva telefoane si sper sa ramana banii in Romania . Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 M-am mai gandit , daca e complicat de facut dintr-o singura bucata, atunci pentru varianta cu 3 piese, ca sa nu mai modific levierul, ca am vazut ca e cam stramt locul, se pot solidariza cele 3 piese prin intermediul a cateva pct. de sudura/alamire date la interior in zona distantorului. Sudura/alamirea nu trebuie sa reziste decat la forta cu care tragi tu de roata opusa sa o dezangrenezi, lucru care se intampla cu masina oprita, alte forte nu mai apar acolo( la sudura) decat cele de inertie a distantorului si a rotii neangrenate si alea foarte reduse datorita canalului de pana. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Axul are canal de pana, cu o pana lunga iar ele culiseaza pe aceasta pana( o sa pun si poze ) cat de curand) deci nu e nevoie sa fie solidare ( oricum in acest caz trebuie modificat levierul de comanda ), iar daca face zgomot prin frecarea rotii de levierul schimbator o sa modific levierul astfel incat in zona de contact cu rotile sa aibe o pastila de "duramit' Vreau roti de metal peste tot, exista de vanzare pe un site afara il am notat pe undeva prin PC, dar dau azi cateva telefoane si sper sa ramana banii in Romania .Daca nu sant solidare cand deplasezi unul spre dreapta cine iti garanteaza ca cel din spate il urmeaza si nu ramane agatat de pinion? Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Schimbarea vitezelor facandu-se cu 2 pinioane unul este impins si celalalt tras in acelasi timp,musai sa fie solidare. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Am gasit rulmenti la BADI pe strada Laminorului 97-91 .Cei mari 30206 pret 33.15 Ron buc dela SKFCei mici 6001 pret 9.5 cu capace de metal si 10,nustiu cat RON cu capace de plastic Buc. tot de la SKF.Si uite asa devine mai solida si mai precisa papusa fixa(axul ). , "tot raul spre bine" (existenta rotilor de plastic)Diseara vb. cu cineva pt. roti .Sau daca e cineva amator ,din Bucuresti ,de pe forum sa le faca ,cu cea mai mare placere colaborez. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Asa arata rotile dintate, in varianta de metal Sunt mici, cea mare are diam de 50 mm masurat la virful dintilor iar cea mica 35 mm iar latimea ansamblului de 25mm ,gaura de 12 mm cu canal de pana Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 4, 2012 Autor Partajează Postat Mai 4, 2012 Tot cautand rulmenti, am gasit niste rulmenti radiali axiali cod 7201 de la SKF 40RON fara TVA ce ar fi buni pentru axul filetat pentru avans automat( diam 12 mm) .Asa ca varianta de bucsare cade deoarece acolo apar si forte axiale nu numai radiale iar ideea cu saibe de reglaj nu prea e ok. Sa termin cu rulmentii mari si reglajul/ajustarea saniilor si ma ocup si de ideea asta. Sunt cam mari in diametru exterior, au 32 mm deci trebuie si colivii. Sa mai astepte putin... Ii are si Dnl.Vasile la acelasi pret ,nu stiu daca SKF ,dar la el pe site zice ca nu vinde decat la juridice...Oricum mai stau cu proiectul asta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 ...cu ocazia asta schimb si rullmentii cu unii cu role cilindrice de la SKF sau alta firma buna...Cred ca ai face mai bine sa exploatezi strungul asa cum este - in perioada de garantie. Daca nu vei avea probleme importante, atunci mergi cu el asa pana la o defectare oarecare. Daca mai este in garantie, profiti de ea. Daca nu, vei face atunci, tot ce ti-ai propus acum. Link spre comentariu
ndc74 Postat Mai 4, 2012 Partajează Postat Mai 4, 2012 Eu nu am mers atat de departe cu demontarea strungului meu. O sa fac actiunea asta pe masura ce vor aparea probleme.As avea si o curiozitate. Cum o sa aliniezi papusa fixa cu batiul? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum