Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu CQ9318


goguboeru

Postări Recomandate

Am reusit sa imi fac putin timp pt.CQ.Am confectionat axul intermediar la cotele fuliei achizitionate.Axul a iesit conform schitei ce am dat-o . Confectionat din inox , nu am cerut eu ci asa a avut material strungarul. Nu am ce sa ii reprosez ,poate atunci cand am saam si eu o freza am sa fac niste pene mai precise. Acestea nu au joc dar a trebuit sa le mai ajustez eu ca sa se asambleze cum imi place mie.Pun niste poze ca sa vedeti ce a iesit ,cate 5

post-63486-139829653271_thumb.jpg

post-63486-139829653279_thumb.jpg

post-63486-139829653287_thumb.jpg

post-63486-139829653295_thumb.jpg

post-63486-139829653304_thumb.jpg

Link spre comentariu

Alte poze ,tot cinci , cu axul nou.Da, este adevarat fulia pt cureaua PoliV cu 8 canale este prea lata.Nu mai are loc sistemul de avans automat. Am hotarat a pornesc strungul asa fara avans automat, ca sa incerc sa mai confectionez pe el anumite piese ce mai am nevoie pentru el. Am sa incerc sa scot cureaua progresiv de pe fulie sa vad cum se comporta , cu 6 sau cu 4 canale. Bineinteles daca o sa mearga asa.Daca nu o sa o tai pt 6 canale si asta este. Cu 6 canale nu face probleme avansului.Saibele de fixare ale rulmentilor sunt cu gaura de 6 iar suruburile de 5. Le-am pus ca sa pot asambla masina. De exemplu aceste saibe de fixare as vrea sa le fac pe strung,pt ca vreau sa aiba un anumit profil si dimensiune(sa fixeze si sa protejeze totodata tot rulmentul).Urmeaza acum sa ma ocup de fulia motorului.

post-63486-139829653311_thumb.jpg

post-63486-139829653322_thumb.jpg

post-63486-139829653333_thumb.jpg

post-63486-13982965334_thumb.jpg

post-63486-139829653349_thumb.jpg

Link spre comentariu

Sper sa nu tai din elan. Aceasta curea trebuie tensionata..asta inseamna interpunerea fie a unei role de intindere fie se modifica pozitia motorului electric.Indiferent cum va fi, tensiunea necesara intinderii, va actiona asupra axului motorului-> rulmentii acestuia. Atentie sa nu cedeze. De obicei motorul nu este dimensionat pentru a rezista. Oricum un pas bun este si schimbarea rulmentiilor acestuia.Spor, succes si sa auzim numai de bine!

Link spre comentariu

Motorul electric se fixeaza de batiu pe niste canale ce permit reglarea pozitiei lui cam pe toate axele. Sistemul este destul de nasol de reglat si intentionez sa-l modific, dar cu piese facute pe el (pe CQ), cele strunjite. Cele ce trebuie frezate merg la freza. Am o idee de cum ar trebui sa artate sistemul dar inca nu am pus pe hartie.Oricum il reglez si il pornesc asa cum este acum. Rulmentii axului sunt noi SKF.Cei de la motor nu i-am schimbat , am scris pe undeva pe topic si indicativul lor, dar profit de ocazie ca este pe birou,motorul si mai il scriu odata 608z ambii.Il las pe astia deocamdata pe timpul probelor si in timp voi schimba cu ceva de calitate.A si am uitat sa spun : pretul axului a fost, material si manopera 30 Ron.

Link spre comentariu

Nu prea e bine daca cureaua este mai lata, cea originala se potriveste la fix ca si latime si daca nu este reglajul pozitiei la motor bine facut, deja freaca in capacul cu "trenul" rotilor dintate de schimb pentru avans automat si filete. Acuma mi-am schimbat rotile baladoare si de la arbore la al meu si la remontaj, nu imi place cum am "reusit" reglajul curelei. Cred ca ar merge sa se distanteze acest capac de aluminiu de carcasa din fonta cu o "garnitura" de metal croita corespunzator sa incapa noua curea (ceva tabla, decupata si gaurita, nu trebuie freza neaparat). La arbore cred ca mai este loc pentru deplasarea rotii dintate de la capatul lui, daca se face o bucsa distantoare mai lata (cea de la rulment pina la roata dintata). Eventual ingustata putin una din cele doua piulite de pe arbore. Apoi trebuie vazut surubul conducator, daca roata de la capatul lui si cele doua lagare ce il tin pe batiu se pot deplasa cit ar fi necesar (cred ca da). Sistemul ala de prindere si reglaj al motorului, este cum nu se putea mai idiot, astept sa vad cum il veti modifica. Daca eu as fi modificat ceva la curele, as fi facut ceva sa mai scad din turatie, asta este iarasi un minus din punctul meu de vedere - turatia prea mare.

Link spre comentariu

- "fenobarbital" ai redat formidabil de exact problemele cu care ma confrunt in intentia mea de a folosi o curea mai lata. Chiar si problema cu axul care ar trebui sa fie cu 3 cm mai lung ca sa nu mai am probleme daca vreau sa o pun pe cea de 8. :aplauze Maine/poimaine este gata si fulia pt motor si pot sa ma apuc sa montez motorul(cu blestemele de rigoare la adresa suportului) si sa probez cum se comporta in span cu diferite latimi de curea ,4-6-8.Bineinteles deocamdata fara avansul automat.In legatura cu viteza minima care se spune ca e cam mare sunt 2 posibilitati de rezolvare pe care le am in vedere.Prima a fost sa maresc la 40 mm diametrul fuliei de pe axul secundar si sa pun pe motor o fulie de 20 mm (era cea mai mica disponibila pt tipul acesta de curea )Ce nu mai stiu exact care erau dimensiunile exacte ale celor 2 fulii originale doar pe cea mare stiu ca era de 35. Mea culpa... :bataie Exista posibilitatea sa mai maresc fulia de 40 cu inca 5 mm cu micsorarea grosimii unei bucsi distantoare ce se afla pe axul principal.Dar magazinul de unde am luat fuliile nu are de 45 au doar de 50. Oricum nu cred ca as fi luat de la ei pt ca vreau sa o fac eu. Este o piesa frumoasa ce necesita precizie in realizarea exacta a acelor santuri 8 sau 6.Aici o sa isi arate valoarea DRO achizitionat.Si o sa ma oblige sa fac un cutit special sa fac canalul de pana...A doua varianta este sa reduc din regulatorul de turatie minimul. Se regleaza din 2 semi,unul pentru scaderea sau marirea turatiei minime iar celalalt pt cuplu. Mai e unul dar acela e pt reglajul turatiei maxime .Sincer am sa ma ocup de asta (reglajul electronic)dupa ce ii pun turometru pe el.Inca nu am timpul/linistea necesara sa ma apuc sa fac o schita pentru suportul reglabil pt. motor.Oricum cand am ceva scanez si pun aici sa vedeti si dac' aveti chef, sa discutam despre el.

Link spre comentariu

A doua varianta este sa reduc din regulatorul de turatie minimul. Se regleaza din 2 semi,unul pentru scaderea sau marirea turatiei minime iar celalalt pt cuplu. Mai e unul dar acela e pt reglajul turatiei maxime .Sincer am sa ma ocup de asta (reglajul electronic)dupa ce ii pun turometru pe el.

Mai era cineva aici pe forum care a incercat reducerea turatiei si a constatat ca trebuie umblat si la cuplu ,iar ca rezultat in cateva zile cauta rotor la motor ca se arsese.Cel mai bine mecanic si creste si cuplul.
Link spre comentariu

Probabil ca nu era electronist de meserie sau nu a fost atent ... Cineva care stie meserie si are grija stie si ce fac acei semi si nu face greseli stupide. Eu deja m-am "jucat" cu ei testand modul de reglaj al lor si am vazut ce stiu sa faca fiecare. Exista un mod de reglaj , nu stiu daca l-am pus aici inca. Oricum cand am sa ma ocup de ei am sa pun si modul( pasii necesari) de reglaj. Deja am mai redus minimul cand inca era cu , cureaua originala si am obtinut si la un minim mai redus decat cel de fabrica (ochiometic, cu numarat de ture pe minut) un cuplu foarte bun ,tot "ochiometric" masurat/verificat prin incercarea de a opri universalul cu mana.Oricum testul corect se face cu turometrul si sarcina reala (cutit in span) Bineinteles ca o viteza redusa nu mai asigura o racire suficienta . Este nevoie de un ventilator aditional care sa raceasca motorul atunci cand ajunge la o T prestabilita printr-un termostat sau chiar sa opreasca motorul daca T depaseste un anumit prag( cu o semnalizare prealabila optica sau sonora) Existau chiar module electronice la KIT prin magazine , de termostate cu 2 praguri.Daca il folosesti mult pe turatie redusa atunci e obligatorie ventilatie suplimentaraVarianta cu termostat si nu pe direct cu functionare tot timpul, e buna atunci cand vrei sa mentii nivelul de zgomot la minimSi nu se mai arde .... :da

Link spre comentariu

Multi fac greseala daca lucreaza cu convertizoare de frecventa si uita ca la turatii mici motorul nu mai este ventilat corespunzator cu elicea echipata de producator, eu am rezolvat problema asa...

post-45737-139829657308_thumb.jpg

Link spre comentariu

Daca te uiti la modelele de calculator vei observa ca le poti taia colturile si devin rotunde.La toate servomotoarele trifazate am vazut ventilator actionat separat. Ma refer la cele trifazate actionate cu tensiuni de la 24 la 80 V.Poti pune orice ventilator, doar sa faci deflectorul sa duca curentul pe motor, si daca e posibil sa faci o prelungire de 2-3 cm pe alveolele motorului ca sa plimbe curentul de-a lungul motorului, nu sa scape in capat si atat. Exista riscul ca in partea cu fulia sa nu ajunga curentul de aer si sa incalzeasca mai mult acea parte.La motoarele de la aceste strungulete parca am vazut ca au carcasa lina, fara striatii de racire ca la motoarele asincrone. Daca reusesti sa faci un radiator din aluminiu rotund pentru motor e posibil sa nu se mai incalzeasca asa mult starorul, DAR, trebuie circulat aer prin rotor. A se vedea principiul aspiratoarelor unde aerul trece prin motor, sau la orice bormasina. Valabil la motoarele cu rotor bobinat. De aceea e posibil ca discutia sa urmeze 2 cai: 1. - racirea motoarelor asincrone capsulate.2. - racirea motoarelor cu perii la care curentul de aer trece prin rotor.La punctul 2 e posibil sa fie necesar un filtru in fata ventilatorului sa nu antreneze accidental mici particule de span sau alte impuritati si sa le duca in perii.

Link spre comentariu

Nu stiu daca nu spun o prostie dar parca motoarele astea au statorul numai din magneti permanenti nu au bobina in stator. Nu am acces la ora asta la motor dar parca asa erau.Ce stiu sigur este ca are o elice interna in motor in partea din fata unde este partea utila din ax .Periile fiind in spate.Oricum sunt foarte bune sugestiile:- de a face un ajutaj care sa ghideze jetul pe o mai mare parte din carcasa- filtru , care este bine sa existe/adapteze chiar daca nu se pune un vent. suplimentarSi da ,la acest model de motor curentul de aer trece prin interiorul lui.Cred ca ar fi mai eficient pt tipul acesta asta un motor(chiar si cu perii) si elice/turbina de la uscatoarele de par. Acestea au un jet mai puternic decat cele de la calculatoare. De ce cu jet mai puternic? Ca sa asigure totusi un curent/jet de aer prin motor (care are niste fante de admisie nu foarte generoase) suficient de puternic ca sa -l raceasca. Deja am unul cu elice cu tot prin cutii.Si daca e cu termostat, nu face galagie decat cand trebuie neaparat. O sa mai pun poze mai detaliate cu motorul cand primesc fulia .

Link spre comentariu

Nu stiu daca nu spun o prostie dar parca motoarele astea au statorul numai din magneti permanenti nu au bobina in stator. Ce stiu sigur este ca are o elice interna in motor in partea din fata unde este partea utila din ax .Periile fiind in spate.

Asa este ,motorul este de cc cu stator de magnet si atunci trebuie racit cu curent de aer intre stator si rotor.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări