goguboeru Postat Aprilie 27, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 27, 2012 Da ,am scris/comunicat in engleza ,daca doriti va pot da Emailul unui tip ,ceh din echipa lor cu care am colaborat excelent.Si pentru masuratori cred ca mai degraba fac niste poze macro la toate rotile dintate si va pun si o linie sau chiar sublerul pe ele ca sa aveti reper de dimensiune.Dar... mai pe dupa amiaza/seara ca am cam aminat niste treburi ca sa vad daca cade guvernu' si acum trebuie sa recuperez.Da a meritat ca a cazut icon_jookA si sa nu uit ,exista de vanzare kit de roti de metal pe un site de afara in jur de 100euro, daca va intereseaza pot sa caut in info-ul meu pentru strung. Link spre comentariu
goguboeru Postat Aprilie 29, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Am fost in subsol si am mai masurat :Dimensiuni roti dintate pt avansuri metrice si whitworth.Nr dinti 80 diam 82mmNr dinti 65 diam 63 mmNr dinti 60 diam 62 mmNr dinti 54 diam 56 mmNr dinti 50 diam 52 mmNr dinti 42 diam 44 mmNr dinti 40 diam 42 mm x 2 bucNr dinti 35 diam 37 mmNr dinti 30 diam 32 mmNr dinti 20 diam 22 mmGrosimea rotilor – 8 mmDimensiunea gaurii la toate rotile de avans este de 12 mm iar canalul de pana are 3mm latime si o adancime de 2 mm. Nr de dinti este pansonat pe fiecare. Lant cinematic :Roata dintata de pe axul principal/universal (ce este antrenat de curea prin intermediul schimbatorului de viteze H-L) cu nr dinti 45 si diam 47 mm angreneaza o roata intermediara de pe dispozitivul de schimbat sensul de avans ,care la randul ei angreneaza o alta roata cu nr de dinti 45 si diam 47 mm care este coaxiala (pe acelasi ax cu pana)cu rola “A” din setul de schimbare a avansurilor .Aici roata “A” poate sa fie una din tabelul de avansuri. Vezi foto cu tabelul.Diametrul axului care transmite miscarea de la angrenaje filete la “carucior” ,masurat cu sublerul pe partea filetata =16 mm iar pasul filetului este Metric 1,5 masurat cu lera de filete.Model motor : 83ZYT-400400W DC2301.74 A RPM-4500CLASS-E REVERSECarbunii au dimensiunile H carbune-14 mm ,L-8 mm , l-5 mmLungimea ansamblului carbune + arc presor 19mmNu am demontat inca motorul sa vad daca are rulmenti sau bucsi la ax.Curea – nu scrie nimic pe ea cod sau altcevaNumar de dinti profil trapez - 71 numarati :cry: Latimea curelei – 10 mmLungimea curelei -34 cm ,masurata cu ruleta de jur imprejur pe exterior, nu garantez ca este extrem de precisa masuratoarea.Distanta intre varfurile dintilor ,masurata la jumatatea dintelui - 4,5mmInaltimea dintelui – 1,5 mmGrosimea curelei masurata fara H dinte -1,5 mmToate masuratorile facute cu sublerul, lera de filete sau ruleta. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Bravo putini ar avea bunavointa ta sa ofere atatea date despre strungul lor . Link spre comentariu
PL500 Postat Aprilie 29, 2012 Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Multumesc din suflet ! Chiar bunavointa si o gramada de munca.Din pacate rotile nu se potrivesc la strunguletul meu (z=20,25,30,35,40,45,50,60,75; modul=1, gaura 16mm). Link spre comentariu
goguboeru Postat Aprilie 29, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2012 Cu placere .PL500 Iar legat de info puse aici ,acum imi fac si eu "cartea masinii "si daca tot o fac ,asa cum am luat si eu info despre ministrunguri de pe alte site-uri straine am zis sa avem si noi in Limba Romana info .Si mai urmeaza ca trebuie sa-l demontez sa il degresez,curat eventual , reglaje de "cozi de randunica"si jocuri ale manivelelor, scos schema electrica a montajului regulator.Incet incet se fac toate... Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Felicitari pentru achizitie si spor la mesterit.Fata de strungurile similare ca dimensiuni e bine ca are pinioane metalice. Si actionarea cutiei pare interesanta.Eu am un strung mai marisor Quantum 250x550 ce are 125kg. Al meu e la etajul 3 actualmente in sufragerie, dar are ca destinatie balconul. La strungul meu am demontat pinionul intermediar care actioneaza cutia de viteze. Il atasez doar daca am de facut filete.Astfel i se reduce uzura inutila. La strungul dv. e posibil sa se decupleze din maneta si axul principal sa nu mai invarta nici un pinion cand strunjiti. L-am postat si eu aici pe forum.M-ar interesa suportul de cutit rapid. Mi se pare interesant lucrat, acel surub care blocheaza sania prin strangere. Alte modele blocheaza prin apasare din spate prin actoinarea unei manete, dar acel sistem e mai sofisticat si costa suplimentar.Pentru scule si instrumente de masura va recomand targul din Militati ( joi, sambata, duminica ) si piata Obor. In targul Vitan nu am ajuns inca. Daca ajungeti pe acolo poate ne scrieti ce ati gasit. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Felicitari pentru achizitie si spor la mesterit. Fata de strungurile similare ca dimensiuni e bine ca are pinioane metalice. Si actionarea cutiei pare interesanta. Eu am un strung mai marisor Quantum 250x550 ce are 125kg. Al meu e la etajul 3 actualmente in sufragerie, dar are ca destinatie balconul. La strungul meu am demontat pinionul intermediar care actioneaza cutia de viteze. Il atasez doar daca am de facut filete. Astfel i se reduce uzura inutila. La strungul dv. e posibil sa se decupleze din maneta si axul principal sa nu mai invarta nici un pinion cand strunjiti. L-am postat si eu aici pe forum. M-ar interesa suportul de cutit rapid. Mi se pare interesant lucrat, acel surub care blocheaza sania prin strangere. Alte modele blocheaza prin apasare din spate prin actoinarea unei manete, dar acel sistem e mai sofisticat si costa suplimentar. Pentru scule si instrumente de masura va recomand targul din Militati ( joi, sambata, duminica ) si piata Obor. In targul Vitan nu am ajuns inca. Daca ajungeti pe acolo poate ne scrieti ce ati gasit. P.S. Am vazut ingrijorare legata de curea. Gasiti aici pe site la Vasile ceva curele asemanatoare, poate una chiar se potriveste. Ar putea fi aceasta: http://www.hi-end.ro/curea-htd-5m-325-p ... 5a71fd9e78 Acolo banuiesc ca aveti si un intinzator. sau aceasta, dar e din poliuretan, verificati profilul http://www.hi-end.ro/curea-t-330mm-lati ... -3321.html . Mai probabil e sa aveti primul model de curea. Aici poti vedea diferenta intre cureaua HTD (rotunjita la profil ) si cureaua T ( e trapezoidala ) http://www.powerbelt.ro/produse.cfm?type=c#curele12 Cautand am mai dat de cateva informatii utile, vei gasi tabele cu numarul de dinti, lungimea curelei, codul. La cureaua HTD vad ca exista 2 tipuri de profil, unul rotunjit simplu si unul ce mai are o mica adancitura in profil. Urmareste tabelele si vezi daca iti sunt de ajutor. http://www.selftrust.ro/consumabile-ind ... uc-metric/ Link spre comentariu
goguboeru Postat Aprilie 30, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Daca trebuie pun poze si niste schite ori facute cu creionu' si scanate sau in paint( inca nu vreau sa invat CAD )pentru portcutit.Dar e doar 2sute si ceva de RON ,vezi cat costa transportul si poate nu merita oboseala sa il faci tu,zic si io ...Oricum daca trebuie ma ocup si de portcutit ca am terminat cu zugraveala ,mai am doar de reasezat mobila :cry: si in pauzele "tehnologice "mai cobor in boxa si mai bibilesc la strung.O sa mai fac poze cu ce am demontat pana acum. M-ar interesa o comparatie cu Einhelul ce sa-a vandut la noi daca au dimensiuni asemanatoare .Un anumit model de Einhell are un mic dispozitiv indicator de filet,asta nu are ,vreau sa vad daca nu se poate adapta la CQ. O sa ma duc cu lera de filete la mine, in brico sau praktik sa masor filetul de la axul de avans filete.Mai sunt de vanzare si pe alte site-uri dar doar de la einhel pot vedea daca se potriveste cu filetul de la axul meu.Oricum e chestie de viitor..Si da are maneta cu schimbare de sens la avans cu pozitie de zero/neangrenat nimic. Strungul are cam tot ce trebuie pe el imi place. Iar io i-mi propusesem ca buget pt el maxim 2000Ron, vechi sau nou,asa ca m-am bucurat cand am gasit CQ asa convenabil nou.Iar cureaua cea din primul link mai mult ca sigur ca ea este. Si cred ca e din poliuretan a mea ca e deschisa/transparenta la culoare. Si am vorbit la telefon saptamana trecuta cu cei de la powerbelt ,m-au invatat cum sa o masor si am trimis mail cu info sa vad acum ce raspund dupa minivacanta .As cumpara vre-o doua mai rezistente ca rezerve ,care o fi cauciuc sau poliuretan cu insertiile aferente.Site-ul Hi end e din Bucuresti ? Ca nu scrie nimic la contact la ei, ca nu as mai vrea sa platesc si taxe postale, deaia am vb cu cei de la powerbelt,ca au si in Buc filiala.In Vitan am vazut cutite intre 3-5 ron cu placute sudate si ceva materiale brute, dar sincer am fost doar odata sa ma uit pt strungarie, pe primul rand dinspre Dambovita mai spre capat erau. Link spre comentariu
andreigradu Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Hi-end este magazinul on-line detinut de Vasile.Acest forum este proprietatea tot a lui Vasile.Practic trimiti un mesaj la rubrica de contact sau suni si discutati.El se afla in Bucuresti si marfa o poti ridica personal de la el.Acum daca spui ca ai curea transparenta e cazul sa verifici forma profilului. E posibil sa ai profil T. Aceste curele le gasesti tot aici la Vasile.Cel mai bine ar fi sa iei cureaua la tine, sa il suni pe Vasile si sa va intalniti sa comparati cu ce are el pe stoc.Astfel cred ca vei rezolva mai usor. Si te intorci acasa cu cureaua corespunzatoare.E foarte bine ca ti se decupleaza definitiv pinioanele de pe axul principal.In exploatare sa ai grija de motor. E posibil sa se incalzeasca la turatii mici si sarcini mari. La motoarele de acest gen am vazut atasat un ventilator ce pornea la cuplarea motorului. Practic cand vei merge cu motorul la turatie minima el nu poate genera un flux suficient de aer pentru racire, astfel se supraincalzeste. Acest ventilator era la aplicatii mai scumpe. Oricum daca poti gasi un ventilator de 12x12 cm alimentat la 220V e bine sa racesti suplimentar motorul. Te va scuti de necazuri. ( poti folosi si unul la 12V sau 24 V cu transformator, redresare si filtrare ).Colegul Ola-Nicolas are un strung asemanator, marca Asist. Mai este cineva care are un Einhell ca al tau. Cauta pe forum si vei gasi.Indicatorul de filet e minunat, dar nici eu nu-l am. Daca dai de el da-mi si mie de veste. Sunt si eu interesat de el. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 1, 2012 Autor Partajează Postat Mai 1, 2012 Am cautat pe net din nou niste info pentru acest dispozitiv (cauti cu :lathe thread dial) Am pus si niste poze.Este relativ simplu de facut. Un ax prelucrat in lungime ca o roata dintata cu dinti foarte lungi ce este antrenat de axul de avans si e facut din plastic de respectivul. Bineinteles cu un pas ce sa se potriveasca cu filetul axului de avans. Dispozitivul e fixat in dreapta caruciorului pe el si e tinut pe loc de surubul acela cu maner de plastic negru.http://andysmachines.weebly.com/roll-yo ... -dial.html e doar un exemplu luat rapid de pe net. Aici e un video de cum functioneaza si are si un alt tip de roata de antrenara ,foarte subtire http://www.youtube.com/watch?v=ZKMqa2NTP00 Un model de Einhell perfect asemanator cu altele de altfel, il au pe el din fabrica. Si se pare ca exista si ca piesa de schimb. Nu stiu ce inseamna dinti in T .Cureaua are clar dinti trapezoidali. Tot legat de curea o sa fac niste poze bune la ea si vad dupa aceea ce fac. Astept mai intai raspunsul celor de la powerbelt.Am comunicat deja cu ei si la cat de amabili au fost e corect sa vad ce spun ei . Legat de ventilatia/racirea motorului la RPM mici ,am 2 variante : un ventilator tip sursa cred ca 80/80mm de PC ,dar este un PAPST la 220 sau alte modele de la 2,5/2,5 pana la 120/120 mm la 12v. Am deja construite niste montaje cu 723 parca(o sursa reglabila) cu un termistor ce regleza tensiunea de alimentare a ventilatorului (cele de 12 V),ce se poate fixa pe motor,termistorul, sa il raceasca (sa invarta) mai tare sau mai incet ventilatorul in fct de T. motorului. Le-am folosit cateva pentru racirea carcaselor unor PC uri de ale mele(ca sa fie silentioase dar sa nu se incinga) . Nu ai spus daca mai ai nevoie de detalii despre portcutite Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 1, 2012 Partajează Postat Mai 1, 2012 Am observat si eu pe sait la uni.max ca setul e circa 240lei. Nu stiu cat o sa fie transportul.Avand un design mai usor e posibil sa il faca cineva sa zicem cu maxim 100lei cu materialul lui. Apoi suportii de cutit ramane de vazut cat o sa coste o bucata.In acest sens te rog daca poti sa cotezi portcutitul cat mai detaliat, mai ales unghiul saniei , adancimea taieturii de strangere, diametrul gaurii de strangere si tot ce mai vezi .Poti desena pe o foaie si apoi o scanezi sau o fotografiezi, ca sa nu te chinui cu programe de proiectare.Suportul cutitului de asemenea e bine sa il desenezi separat pe alta foaie., am vazut ca ai mai multe modele.De curand am intalnit un sculer-matriter care s-a oferit sa imi realizeze diferite scule si dispozitive pentru strungul meu. Doresc sa-i dau desenele si sa vedem ce pret cere. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 1, 2012 Autor Partajează Postat Mai 1, 2012 Ca sa vezi cat e transportul da-le un email. la mine 45 kg a facut 144 fara tva-ul de la ei. Sunt f.amabili si raspund repede ,iar legat de schite pt portcutit ,mai pe la noapte , sa scap de "activitatile gospodaresti " de dupa zugraveala impuse de soata :cry: Si ce e aia "unghiul saniei " ca io nu stiu ? Link spre comentariu
andreigradu Postat Mai 1, 2012 Partajează Postat Mai 1, 2012 Daaa... nasol cu zugravitu. Acum am teminat si eu in baie, doar tavanul, dar a avut huma si a inceput sa se cojeasca (chiar daca fusese smirgeluit, tot mai ramasese cate ceva). A trebuit sa curat tot ce s-a umflat. As fi dat tot jos sa trag tavan nou, dar baia trebuie renovata total. Sper sa tina asa 1an-2 maxim pana se strang finantele. Maine incepe bucataria. Acolo trebuie sa iasa perfect. Deja am primit atentionare/avertisment ca nu se accepta calitatea din baie.Unghiul de care vorbesc e zona aceea pe care se face strangerea, dar nu mai conteaza, va depinde de freza disponibila la prelucrare. Coteaza restul. Eventual si cateva poze la acele 5 adaptoare. Pozele i le voi arata celui care realizeaza piesele sa fie mai lamurit. O forma 3D e mai graitoare decat un desen perfect. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 1, 2012 Autor Partajează Postat Mai 1, 2012 Am facut schita si poze ,dar o scanez si pun pozele maine ca sunt rupt, iar daca mai e nevoie de ceva pot sa reactionez. Am mai pozat si placa de circuit de reglaj de turatie sa o compar cu una de la care am si scheme si stiu sa o reglez sa aiba o turatie minima mai mica dar sa nu piarda din puterea motorului. Are trei semireglabili ,unul pt reglaj de minim unul de maxim si unul pt "puterea" in sarcina.Ca fapt divers, surubul de avans automat are axul din dreapta (dinspre papusa mobila) de diametrul 12 mm, si se potriveste perfect o bucsa de bronz grafitat de "priza directa " de dacia 1300 si tot de la dacia 1300 merge acolo si bucsa de bronz grafitat de pe capatul demarorului ( cea de la bendix nu cea de la carbuni) Cea de "priza" are lungimea exact cat lagarul adica 20 mm si diam ext de 16 mm cea de demaror are la exterior 15mm si lungimea de 12 mm. Ma gandesc sa bucsez lagarele cu bucsi din acestea. Voi ce spuneti care sa aleg cea de "priza" care are "carnea" mai groasa sau doua de demaror, ca sa fac lungimea de 20 mm ,in cazul acestora sa las un spatiu intre ele pentru gresare la cea de mai sus pot sa dau doar o gaura prin ea tot pt o gresare suplimentara ? Lagarul original din metal are o gaura de gresare din fabricatie.Si legat zona aia de strangere unghiul ala e dat de forma frezei "coada de randunica" de care dispui. O sa incerc maine sa aflu exact cu un raportor unghiul ,dar sincer e in fct. de freza pe care o ai la dispozitie.Io nu stiu daca e un unghi standard sau nu pt aceste freze ,poate ne spune cine stie cum e ... Link spre comentariu
dunca sorin Postat Mai 2, 2012 Partajează Postat Mai 2, 2012 http://www.uni-max.ro/strung-pentru-met ... 18-mini/d/ aici la specificatii apare ca motorul are putere de 250W tu ai scris ca are 400W, :confuz1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum