radu cnc Postat Iunie 29, 2012 Partajează Postat Iunie 29, 2012 Cat a costat axul si roata melcata?Posibil sa fiu si eu interesat pentru o pereche in functie de pret. Link spre comentariu
ndc74 Postat Iunie 29, 2012 Partajează Postat Iunie 29, 2012 Eu pt metric standard folosesc cu succes formula:Diametru burghiu = Metric *0,8.Pt filete cu pas fin folosesc formula care tine cont si de pasul filetului:Diametru burghiu = Metric - 1.0825*Pas.Cu cat pasul e mai fin cu atat burghiul folosit e mai apropiat ca valoare de diametrul exterior al surubului.Pt pasi mai mari ca cel standard nu am tarozi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 29, 2012 Partajează Postat Iunie 29, 2012 Eu pt metric standard folosesc cu succes formula: Diametru burghiu = Metric *0,8... Probabil te referi la pasul normal. Da, formula este cu aproximatie valabila pana la M10 inclusiv. ...Pt pasi mai mari ca cel standard nu am tarozi.Evident. pasul normal, este cel mai mare pas standardizat. Orice alt pas mai mare decat pasul normal, este nestandardizat si din cate stiu eu, nimeni nu produce tarozi sau filiere pentru filete ne-standard. Ele se vor putea fileta doar la cutit, in regim de unicat, sau serie mica. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 5, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 5, 2012 Pret ax si roata cu materialul lor 80ron. Diametru exterior roata 65mm latime parte danturata 15 mm.Lungime ax melcat :totala 85mmm,parte danturata 50mm. Diametru la exteriorul filetului 25 mm.latime dinte cam 1,5 mm. Masuratori facute cu rigla de desen (subler in pivnita la racoare...)Si inca odata scuze dar nu maiam timpcelputin 2 saptamani sa ma ocupdeCQ. Ajut un prieten cu o lucrare de electrica si plec dimineata si vin seara tarziu dupa ce ne racorim la terasa icon_jook icon_jook icon_jook ... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 5, 2012 Partajează Postat Iulie 5, 2012 Cea mai interesanta caracteristica geometrica a angrenajului este distanta dintre axe in stare de angrenare. De fapt pe asta ar fi trebuit sa o verifici personal la prelucrare. Tot la prelucrare trebuia verificata scula cu care s-a danturat roata, care trebuie sa aibe diametrul primitiv identic cu al melcului. Cei mai multi meseriasi, la pretul pe care l-ai platit, iti dantureaza roata la "urgenta" cu o freza melc avand modulul respectiv, indiferent de diametrul sau primitiv. Astfel roata si melcul vor intra in angrenare dupa o "pata de contact" punctiforma, sau dupa doua puncte, in functie de relatia geometrica dintre diametrele melcului propriu zis si sculei de danturat. Dupa primele 2...3 ore de lucru in "span" vei constata desfacand si inspectand roata, ca deja au aparut urmele de uzura profunda. Nu exista metode de reconditionare. Iar daca vrei sa repui in functiune angrenajul, va trebui sa confectionezi din nou ambele componente. In productia de serie mijlocie/mare se utilizeaza asanumitii melci duplex (cu pas variabil) care se preteaza la cateva reglaje, pana sa isi incheie misiunea. Pe acestia insa, nu ii poti obtine la acest pret. O alta chestiune pe care nu ai studiat-o in mod amanuntit, este sistemul de antrenare de la capatul melcului, care este prevazut cu o gaura radiala pentru levier, asemanator cu sistemul unei menghine. Pentru sistemele capetelor divizoare, se folosesc sisteme specifice de antrenare. De asemenea melcul trebuie prevazut la capete cu suprafete frontale precis prelucrate (fara bataie frontala) cu ajutorul carora se vor prelua si interzice jocurile axiale ale melcului, esentiale in mecanismele cinematice cu sistem de angrenare melc-roata melcata.Ti-am prezentat aici, doar cateva elemente geometrice, care trebuiesc stict respectate la aceste tipuri de angrenaje, cu riscul de a-mi mai atrage "bombanelile" tale. Daca totusi ai tinut cont de toate aceste lucruri, atunci nu ai de ce sa te temi. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 5, 2012 Partajează Postat Iulie 5, 2012 Daca se doreste folosirea doar pe strung, se poate folosi un disc perforat si se elimina melcul.Astfel se construieste o carcasa cu 2 rulmenti conici, la un capat vine platou , menghina, sau universalul, la celalt capat se face un canal de pana sau o profilare si se cupleaza discuri perdorate cu diverse gradatii. Discul se blocheaza pe lateral cu un cui cu arc.( un cui facut special pe strung ).Zic asta pentru ca metoda e buna la strung.Daca se doreste ca divizorul sa fie pus pe o masa de freza cu platoul in sus e mai dificil de sustinut carcasa pe masa frezei, dar nu imposibil.Astfel se poate scapa de acel melc si jocul ansamblului e dat de acel cui, adica in functie de cat de bine blochezi discul . Eventual se poate implementa o frana pe acel disc.Poate ramane si roata melcata aplicata ca dispozitiv de deplasare grosier.Conditia e ca axul sa iasa si pe spatele carcasei sa poti cupla discurile. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 8, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 8, 2012 In primul rand trebuie sa precizez ca relatia cu cel/cei ce lucreaza pe strung-freza este una de gen “nufarul” : dai schita impreuna cu niste precizari si dupa catva timp iei produsul finit si platesti . Daca e ok la primire bine daca nu Il dai inapoi si se modifica. Nu ai acces in atelier cu atit mai putin in timpul prelucrarii. “Cea mai interesanta caracteristica geometrica a angrenajului este distanta dintre axe in stare de angrenare. De fapt pe asta ar fi trebuit sa o verifici personal la prelucrare. Tot la prelucrare trebuia verificata scula cu care s-a danturat roata, care trebuie sa aibe diametrul primitiv identic cu al melcului. Cei mai multi meseriasi, la pretul pe care l-ai platit, iti dantureaza roata la "urgenta" cu o freza melc avand modulul respectiv, indiferent de diametrul sau primitiv. Astfel roata si melcul vor intra in angrenare dupa o "pata de contact" punctiforma, sau dupa doua puncte, in functie de relatia geometrica dintre diametrele melcului propriu zis si sculei de danturat.” Ceea ce am subliniat cred ca se poate regla prin apropierea sau distantarea axului melcat de roata melcata care in montajul meu este fixa. In rest “diametrul primitiv identic” este un termen necunoscut mie iar tot textul de mai sus eu il traduc astfel: ca roata si melcul sa fie cat mai asemanatoare (dantura) DPDV geometric Daca sunt ??? Habar nu am ! Eu le-am apropiat (angrenat) in mana si imi place ce se simte la mana are o pozitie in care nu se simte joc . Si sa nu uitam ca viteza cu care se roteste melcul este de cateva ture pe minut si din cand in cand. Cred ca nu e cazul sa vorbim de uzura accentuata/rapida chiar daca este punctiform sau BIpunctiform contactul. Mai ales ca angrenajul este blocat mecanic in timpul actionarii sculei de frezare si nu suporta forte directe. Totusi sa ne amintim ca vorbim aici de 2 piese metalice una dintr-un otel si alta dintr-o fonta si nu de piese din mamaliga , ce vor sta intr-o masa rotativa dintr-un atelier de hobby . Jocul final de nou este important pentru mine . Cat pot eu sa il reduc prin ajustarea pozitiei celor doua lagare ale axului melcat si daca este mare nu-I nimic merg cu angrenajul inapoi si se va reface piesa vinovata. Link spre comentariu
Vizitator laolinux Postat Iulie 10, 2012 Partajează Postat Iulie 10, 2012 diametrul primitiv = diametrul initial (primordial) al piesei cilindrice inainte de filetare ... Link spre comentariu
andreigradu Postat Iulie 10, 2012 Partajează Postat Iulie 10, 2012 desfacand bormasina mea cea verde am gasit pinion de otel si coroana din alama.va atasez poze sa vedeti.precizia angrenajului e 2 sutimi dupa cum se observa in poze.melcul e fixat intre 2 rulmenti de presiune axiali, dupa cum se vede in poze.axul pinionului nu stiu cum e montat ca nu am ajuns inca la el.alte imagini vor fi in prezentarea bormasinii.P.S. Se pare ca a avut dreptate ola-nicolas despre mecanismele de precizie pinion-melc. Link spre comentariu
goguboeru Postat August 3, 2012 Autor Partajează Postat August 3, 2012 Eu inca sunt in pauza cu lucrul la strung si masa rotativa , pur si simplu nu mai am timp pt hobby-uri deocamdata. Nu am avut timp (a fost si infernal de cald ca sa te plimbi prin oras) nici sa duc fuliile strunjite la rectificat/modificat.Am sa comand zilele acestea un set de fulii pentru curele Poli-V de la Powerbelt pt curea cu 6 canale -PJ 20 -6 si PJ 40-6 . Fac asta deoarece nu ma astept ca fuliile confectionate sa fie facute foarte bine 20 si 40 reprezinta diametrul exterior. Sunt negaurite la dimensiune trebuie gaurite si facut canal de pana. Le aduc in 3 saptamani tocmai bine pt ca atunci am sa fiu mai liber. Avand cureaua montata pot sa folosesc strungul sa -si confectioneze singur piese pt. el pt. ce mai am de facut la el. Am mai cumparat suruburi cu cap inbus de 3,5-4-5 mm pt a schimba suruburile cu cap pt surubelnita lata de la reglajele penelor saniilor. Link spre comentariu
andreigradu Postat August 4, 2012 Partajează Postat August 4, 2012 Printre altele am reusit sa desfac masina de gaurit.Cel mai interesant aspect este posibilitatea reglarii distantei intre melc si pinionAcel ansamblu cu 3 fante rotunde care se vede in poza 4 , se rorteste si isi modifica distanta fata de melc.Distanta se modifica cu 0,5 mm. Se strang cele 3 suruburi M4 cu cap inbus dupa reglaj.E utila o astfel de reglare si la un cap divizor, mai ales ca orice componenta e supusa uzurii.In discutia despre bormasina sunt poze mai multe si se vede acolo si ansamblul desfacut, daca intereseaza pe cineva, nu mai reatasez si aici pozele. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 4, 2012 Partajează Postat August 4, 2012 Eu nu am inteles care este principiul acestui reglaj. Poti schita un desen cat de simplu? ...E utila o astfel de reglare si la un cap divizor, mai ales ca orice componenta e supusa uzurii...Reglarea compensarii uzurii se face prin deplasarea axiala a melcului, astfel incat zona uzata a eleicei melcului sa se deplaseze cu 1...2 mm si o alta zona neuzata sa-i ia locul. Pentru acest reglaj se folosesc niste distantiere frontale speciale. La sistemele clasice, deplasarea zonei uzate se poate face cel mult de doua ori in timpul "vietii" angrenajului, de o parte si de alta a primei zone uzate, dupa care se "arunca". Mult mai utilizate in sistemele cinematice sunt angrenajele avand melci "duplex". Acestia au pasul variabil si pot fi reglate de un numar nedefinit de ori. La fiecare reglaj, melcul se deplaseaza in aceeasi directie (directia de micsorare a pasului) cu doar 2...3 zecimi de mm. Deci in mod practic, uzura s-ar putea compensa cam de 10...15 ori in timpul "vietii" angrenajului. Link spre comentariu
andreigradu Postat August 5, 2012 Partajează Postat August 5, 2012 In poze se vede ansamblulBucsa mare ce are o flansa cu 3 suruburi cu cap inbus, ea este strunjita excentric la cota interioara, cu 0,5 mm.Axul melcat se invarte in ea, dar cand invarti sistemul cu totul se deplaseaza lateral.Practic acele 3 fante permit rotirea ansamblului, adica a bucsei si axului.Prin rotire se apropie sau se indeparteaza axul de pinion.Practic poti face ca sa nu mai fie joc intre melc si pinion.Pentru a realiza aceasta flansa excentrica e nevoie de un universal cu 4 bacuri independente. Acest sistem de reglaj poate fi foarte util la capul divizor pentru ca e imposibil sa se nimereasca exact cotele si la asamblare angrenajul sa nu prezinte jocuri. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 6, 2012 Partajează Postat August 6, 2012 Acum am inteles. Melcul are un singur lagar. Acest lucru il face insa slab calitativ, chiar daca se poate regla pentru un joc minimal. In angrenajul melcat, forta rezultanta, care actioneaza asupra melcului (si a rotii) are o lege dictata de forma si inclinarea dintelui. Sistemele stabile, folosite la angrenaje cinematice, cuprind aproape obligatoriu doua lagare extreme pentru melc. Link spre comentariu
stres4all Postat Septembrie 22, 2012 Partajează Postat Septembrie 22, 2012 Cu exceptia pretului care sunt diferentele fata de Einhell BT-ML 300 ? Cu garantia cum se procedeaza pentru CQ9318? Intentionez sa achizitionez unul din cele 2 modele pentru ca bugetul e foarte limitat; chiar oscilez intre a face toate piesele de care am nevoie la un strungar sau a cumpara unul.Multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum