Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu CQ9318


goguboeru

Postări Recomandate

Cam intr-o juma de ora cand ajung acasa. Apropo de gaurile acelea ,ele vin din fabrica cu niste prezoane in ele ca su nu intre gunoaie in ele daca ar fi libere. E o mica dovada de lucru ingrijit al fabricantului.Dar eu nu am AT am CQ stii asta da? Iar la mine gaurile sunt vertical date in sanie nu orizontal ca cea de la AT din link

Link spre comentariu

Cam intr-o juma de ora cand ajung acasa. Apropo de gaurile acelea ,ele vin din fabrica cu niste prezoane in ele ca su nu intre gunoaie in ele daca ar fi libere. E o mica dovada de lucru ingrijit al fabricantului.Dar eu nu am AT am CQ stii asta da? Iar la mine gaurile sunt vertical date in sanie nu orizontal ca cea de la AT din link

Inteleg!Se pare ca mi-a scapat din vedere acest aspect. Ma gandesc daca acest tip de lineta se poate adapta si pe alte versiuni de strunguri, sau e mai ok sa se contruiasca una de la 0.Multumesc foarte mult pentru raspuns si rabdare.
Link spre comentariu

E mai distractiv sa o faci singur, pe bune, sunt atat de multe posibiltati chiar si pe strungurile astea mici.Oricum in 10 minute ai dimensiunile si o poza unde sunt puse. Inca nu m-am bagat sa reglez motorul pt ca ma gandesc serios sa ii schimb sistemul de fixare si pinioanele de curea pt curea cu pitch de 5mm, mai des intalnita.

Link spre comentariu

E mai distractiv sa o faci singur, pe bune, sunt atat de multe posibiltati chiar si pe strungurile astea mici.Oricum in 10 minute ai dimensiunile si o poza unde sunt puse. Inca nu m-am bagat sa reglez motorul pt ca ma gandesc serios sa ii schimb sistemul de fixare si pinioanele de curea pt curea cu pitch de 5mm, mai des intalnita.

Este interesant, insa din pacate lipsa de materiale si in cazul de fata masina de frezat, cred ca impinge utilizatorul sa devina cumparator...ceea ce nu este ok. Ma voi documenta voi aduna informatii si voi face pana la urma poate un sistem propriu, dac ava fi necesar.
Link spre comentariu

Distanta intre centrele gaurilor este de 95 mm. Gaurile au filet metric de 6 mm. Latimea zonei unde se poate aseza lineta si sunt gaurile date este de 18mm . Gaura din stanga este dezaxata fata de centru. Fata de latura exterioara are centrul la 13 mm ,cea din dreapta este pe centruAm pus poze cu gaura astupata de prezon si cu prezonul scos sa se vada mai bineIar referitor la materiale am vazut facute si din bara patrata sau teava patrata sudate sa formeze un hexa- penta -octo-etc GON si pe el erau sudate bucsile filetate care se gasesc si gata facute ,chestiile alea ca niste piulite mai lungi.Cam atat. Spor la surubarit.

post-63486-139829448598_thumb.jpg

post-63486-139829448609_thumb.jpg

post-63486-139829448618_thumb.jpg

post-63486-13982944863_thumb.jpg

post-63486-13982944864_thumb.jpg

Link spre comentariu

Distanta intre centrele gaurilor este de 95 mm. Gaurile au filet metric de 6 mm. Latimea zonei unde se poate aseza lineta si sunt gaurile date este de 18mm . Gaura din stanga este dezaxata fata de centru. Fata de latura exterioara are centrul la 13 mm ,cea din dreapta este pe centruCam atat. Spor la surubarit.

Multumesc mult!Am sa incropesc o schita, fotografiile sunt superedificatoare! O zi frumoasa sa aveti!
Link spre comentariu

Ma gandesc serios sa schimb cureaua dintata cu una de tip Multi V. Nu imi place de loc ca nu se gaseste usor si oricand poate sa ii sara 1-2 dinti sau sa se rupa si dupa aia stau si ma rog de unul sau altul sa imi faca pinioane cu pitch de 5.Am mai mare incredere in Multi V , DPDV al rezistentei si fiabilitatii. Pinioanele se pot confectiona usor chiar pe strungulet, iar costul nici el nu este prohibitiv . 1euro/ dintele(v-ul) iar seria PJ care ma avantajeaza are aceste date: Pitch : 2,34 mm/ Heigth : 3,8 mm Angle: 40 degree Ar intra in jur de 7-8 dinti pe 15 -16 mm latime de pinion , 7-8 euro plus TVA.Am la masina de spalat o curea de tipul asta si sincer are viata grea, tot 8 dinti si cam 15mm latime are si merge de 5 ani fara sa zica nimic, cam 4h ,5 zile pe saptamana(Indesit de 1200 RPM si cu uscator) .Dupa ce iau cureaua(nu o au pe stoc si dureaza cam o saptamana) cred ca ma apuc sa fac niste pinioane . Mai greu cu canalul de pana. Nu o merge sa il faci pe strung folosind avansul automat si un cutit HSS facut special , bineinteles cu schimbatorul de viteze de la axul principal pus pe zero ? Un fel de mortezare .Problema e ca materialul ce il am e fier nu fonta sau aluminiu.

Link spre comentariu

Am dat la facut noile pinioane (sper ca asa se numesc) pentru curea tip Multi V .Asa cum am promis postez toate modificarile ce le aduc strungului.(bune, rele, voi hotarati ce faceti cu aceste info)Schitele pt ele ,partea cu detaliile de realizare a "canalelor" in V ,sunt la strungar o sa le pun cand le iau gata ,sper ca maine.Pun acum poze cu pinioanele originale si cu schitele de realizare a pinioanelor Multi V , fara detaliile mai susmentionate. Dimensiunile incercuite sunt maxime nu trebuie depasite.Este o doar poza schitei nu am mai scanat-o ...leneee :95 .

post-63486-139829450002_thumb.jpg

post-63486-139829450012_thumb.jpg

post-63486-139829450022_thumb.jpg

post-63486-139829450031_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am gasit prin PC ce am dat strungarului ,adica schita pt realizarea celor 8 canale in "V" in pinioane

Datele sunt valabile pentru tipul de curea "J" in cazul Optibelt " PJ 330" unde 330 este lungimea in mm. corespunzatoare strungului CQ

Acum poza.

post-63486-139829450652_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am luat azi pinioanele de la strungar si am dat si piesele strunjite frezorului sa faca ansamblul melcat.Pun poze cu pinioanele facute. In poze se vede solutia ce am adoptat-o pentru simplificarea executiei . S-a strunjit pana la o cota oarecare pinioanele originale si nu s-a mai confectionat un pinion nou cu gaura si canal de pana, nu am facut decat o bucsa si pe ea s-au facut canalele pentru curea. Bucsile au fost introduse la cald pe pinioane.Au fost lasate acele "gauri" in pinioane pentru a se putea monta eclisele/sigurantele de fixare a pinioanelor pe ax.Mai urmeaza un post (din cauza limitarii de 5 poze)in care descriu 2 probleme aparute in confectionarea pinioanelor

post-63486-139829451294_thumb.jpg

post-63486-139829451304_thumb.jpg

post-63486-139829451316_thumb.jpg

Link spre comentariu

Cand s-a confectionat pinionul mic strungarul cu toate ca a avut schita a considerat ca rebuie sa inlature un profil /"gat" ce il avea acel pinion si folosea la interzicerea deplasarii acestui pinion spre motor. Blocarea delpasarii se facea cu un prezon ce se fixa prin insurubare in interiorul canalului de pana. Ca sa nu iasa de pe ax spre exterior, axul are un canal circular in care se monteaza o eclisa/siguranta . Asta e necazul ,care se poate rezolva in cel putin 2 moduri:1.Varianta simpla : o bucsa cu o gaura radiala filetata ,care sa inlocuiasca profilul /"gatul"inlaturat2. Varianta complicata: un nou pinion complet :gaura ,canal de pana ,profil curea.Dar cum se spune "tot raul spre bine"Daca nu se taia acel profil nu se vedea ca era extrem de fisurat.Am pus poze in care sa vede cat de mare era fisura.

post-63486-139829451327_thumb.jpg

post-63486-139829451335_thumb.jpg

post-63486-139829451341_thumb.jpg

post-63486-139829451347_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Administratori

A inlaturat aia pentru ca strungarul roman ie destept dle, mai destept ca si proiectantul. Oricum si canalele nu sunt unu cu unu Din ce naiba fac chinezii pinioanele alea de sunt toate fisurate ? Eu nu am mai vazut asa ceva

Link spre comentariu

Noroc ca, cureaua e mai desteapta si cedeaza prima(se da dupa canal sau sare ...se duce unde e mai cald si bine... :ras: ).Se gasesc pinioane de vanzare dar le aduc in 3 saptamani . Si sunt cam 65Ron ala mic si 75 Ron ala mare , fara gaura pt ax. Trebuie sa o faci singur.Oricum ma joc cu ele ,vad cum merg si mai vedem dupE.De aia am pus si io pozele cu toate fisurile ce le-am intalnit pe masina asta sa stie omu' nostru la ce se poate astepta... Si io creZ ca strungarul a avut" raze X " in ochi(ca Superman) si a vazut fisura si a luat masuri :96

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări