goguboeru Postat Mai 29, 2012 Autor Partajează Postat Mai 29, 2012 Postez acum si fisierul word cu explicatiile autorului dar sunt legate de montajul pe strungul lui care are transmisia pe curea la axul univ.La cei cu roti dintate se poate dantura suprafata exterioara. Ce e important e ca aflam de unde se pot procura angrenajele si unde se monteaza transm.planetara. Nu a vrut sa il ia .docx si a trebuit sa il .RAR Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 31, 2012 Autor Partajează Postat Mai 31, 2012 Am luat rotile dintate de la frezor . Merg perfect .Nici o diferenta de fct. intre cea mare si cea mica. Roata mica a fost danturata cu freza modul (cred ca asa se numeste). Dintii au aceeiasi forma cu cei de pe roata mare si celelelte roti originale.Merg lin si fara nici un fel de uruit sau zgomot.Nu se vad urme de corectura pe dinti , corect spus "nu se vedeau" ca acum am mai pilit eu cu pila mai jos mentionata .Sunt din 2 bucati, deci trebuie sa le fixez prin 3-4 pct de sudura. Aparatul meu de sudura a fost sub apa circa 20 cm. O sa-l desfac maine sa vad daca s-a uscat (pivnita partial inundata acum 3 zile).Daca e inca ud o sa ma duc sa il sudez prin "vecini" la un service auto . Am mai slefuit cu o pila fina(cea de la corabia Sf Ioan) marginile care erau cam taioase si am facut un fel de varf pe lateralele dintilor numai pe o latura, pentru o angrenare mai usoara la schimbare de viteza.Maine sudez si mai fac niste modificari mici la distantoarele de plastic de pe axul principal. Sper ca maine sa fie gata papusa fixa...sper .Poze maine, acum l-am "infofolit" in scotch de hartie (muuult) ca sa protejez suprafetele de stropi de sudura. Link spre comentariu
fenobarbital Postat Mai 31, 2012 Partajează Postat Mai 31, 2012 Eu ma inscriu primul sa cumpar roata de plastic care o sa-ti ramina. Am mare nevoie de ea sa o montez in freza. Cea originala s-a rupt am reparat-o a mai mers 6 luni-1 an apoi a explodat si acum freza functioneaza cu una facuta de mine acasa (din plastic). Datorita faptului ca a fost realizata cam rudimentar, as fi mai linistit sa o stiu schimbata cu una de fabrica. Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 31, 2012 Autor Partajează Postat Mai 31, 2012 Este inca la frezor.Cand am fost sa iau ansamblul de la el (toata papusa fixa) de bine ce mergeau rotile am uitat si de roata de plastic si de toate grijile. icon_jook Am sunat la el si daca e la munca o iau maine. Iar freza lui fenobarbital primeste roata cadou :cadouDa.. nu vrei mai bine una de metal ca acum stie frezorul sa o faca, ca s-a antrenat pe neuronii mei? :nebun:Cred ca si tu fenobarbital te rugai la fel ca mine sa iasa dreaqului odata rotile alea... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 1, 2012 Partajează Postat Iunie 1, 2012 Cred ca ar trebui sa mai ai inca putina rabdare, pana vei verifica roata sudata in angrenare. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 1, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 1, 2012 Ca sa nu ma enervez pentru felul in care va lucra un sudor pe care nu il cunosc, am decis sa sudez singur roata. Asa ca am carat din pivnita trafo, ( un etaj pivnita si inca doua pina in casa :cry: :cry: :cry: ) am dat jos carcasa si am pus o aeroterma pe el sa-l usuce. O sa-l las la uscat pana luni daca va fi nevoie. Am rabdare, oricum weekend-urile sunt dedicate familiei si nu hobby-urilor, de abia luini pot sa ma ocup din nou de strung. Link spre comentariu
fenobarbital Postat Iunie 1, 2012 Partajează Postat Iunie 1, 2012 Ma bag si eu in seama cu o remarca - Cred ca este destul de dificil sa sudezi corect ansamblu; ar fi o idee si sa incerci prima data sa sudezi de proba un ansamblu asemanator sa vezi cum iese la concentricitate, ma gindesc ca vrei sa-l faci cu MMA (electrozi inveliti) -nu ar fi mai ok cu TIG-MIG sau lipite cu alama (lampa cu acetilena)? Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 1, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 1, 2012 Ansamblu este fixat rigid si cu axul in ele pentru a pastra centrarea. Rotile vor fi fixate (pachetul format ) in 2 menghini. Am sa punctez (niste pct. mai solide) cu electrozi de 2 mm in spatiu ramas intre cele 2 menghini, apoi demontez si fixez menghinile in zona in care s-a sudat si mai dau inca 2 pct. de sudura in spatiul ramas. In tinerete mi-am castigat painea in Italia vre-o cateva luni sudand electric cu electrozi si decupand cu plasma iar de atunci am mai sudat de cate ori a fost nevoie ( am facut si niste serpentine pt boilerul de la imobilul in care locuiesc din teava de 2 toli si lungi de 1,5 M si nu au curs nici una din prima . ma laud si io...) Asa ca singura problema este fixarea ca sa nu traga sudura nu sudatul .Si alamirea da ,este o solutie buna si frumoasa dar iar ma pot lovi de nepriceperea meseriasilor. Si mi-e frica pt ca am axul introdus in roti si sa nu curga flux sa il blocheze. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 2, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 2, 2012 Am terminat de sudat ansamblul format din cele 2 roti. Am montat pentru test rotile in papusa fixa. Am constatat cu multumire ca "epopeea" mea cu acesta confectionare a lor din metal s-a sfarsit cu bine in felul in care mi-am dorit. icon_jook Functioneaza perfect. Fara a se simti la mana altceva decat o miscare lina. Din experienta, daca merg asa aplicand rotatia si dinspre axul principal si dinspre cel secundar inclusiv cu sens de rotatie stanga dreapta, nici la viteze mari nu va aparea zgomot. Luni o sa demontez din nou axul principal pentru a verifica niste distantori din plastic care se pare ca trebuie subtiati la un cap, am uitat sa verific la montajul preliminar. Si poate ca o sa ii dau la facut din metal daca trebuiesc si mai lati putin ,dupa cum se pare, am sa mai verific . Oricum toate modificarile care le fac am sa le prezint aici inclusiv cu schite si dimensiuni. Tot luni am sa pun poze deoarece azi am reusit sa-mi fac doar putin timp sa remontez trafo de sudura si sa sudez repede rotile. Sudura care a mers usor, deoarece jucul rotilor pe ax era minim aproape ca nici nu se simtea asa ca nici nu s-au descentrat. Mai mult timp sa lucrez azi si maine nu am ... Oricum chiar daca as vrea sa fac eu acesti distantori nu am material. P.S Am reusit pana la urma sa gasesc in Bucuresti un frezor care sa stie sa faca aceste roti asa cum trebuie. Cinste lui ,intr-adevar este un om mai in varsta cu multa experienta se pare. Pina cand o sa am o freza o sa mai colaboram. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 3, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2012 Marti dimineata trebuie sa ma intalnesc cu Domnul Frezor. Nuuu, nu pentru rotile acelea ci pentru o alta.Dar tot de la strung. In timp ce examinam cu atentie piesele ce compun axul principal am vazut ca una din rotile ce sunt fixate pe ax respectiv cea mare in diametru prezinta fisuri in zona danturii. Am apasat in lateral cu degetul mare pe una din ele si un dinte s-a desprins. Este o intreeaga zona ce cuprinde un nr de 5-6 dinti care prezinta defecte de turnare. Noroc ca m-am apucat sa curat bine de vaselina rotile si s-a vazut zona aceea. Si este roata cea mai folosita presupun deoarece este de la viteza L(redusa).Am vb. cu omul la telefon si deoarece Luni nu se lucreaza o sa o am marti. Pana atunci o sa mai verific daca nu am nevoie si de alti distantori,dar pt aceeia trebuie sa ma adresez unui strungar din fericire lucreaza in aceeiasi zona.Pun poze cu ansamblul de roti facute si cu roata cu fisura.Deci atentie, cand desfaceti un mecanism de la strung e bine sa controlati cu atentie daca nu exista fisuri in rotile dintate. Eu cand l-am luat strungul l-am invartit in toata plaja de turatii in gol,chiar am incercat sa opresc universalul cu mana si nu a sarit dintele poate pt. ca se angreneaza cate doi odata. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 3, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2012 Si urmatoarele poze cu angrenarea rotilor. Si daca nu va suparati ca intreb aici, aceasta freza la ce fel de materiale poate fi folosita si cam la ce turatii ? Link spre comentariu
fenobarbital Postat Iunie 3, 2012 Partajează Postat Iunie 3, 2012 Frezele de genul asta au o larga utilizare; orientativ dupa numarul de dinti cele cu dinti mai rari se preteaza la lemn, plastic, compozite (textolit) si probabil aluminiu (n-am incercat), cele cu dinti mai desi (mici) merg in otel netratat. Viteza o stabilesti in functie de diametrul rotii si nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare (catalog) ca se uzeaza prematur dintii si se sparg datorita caldurii. Trebuie folosit mai ales cind se lucreaza in otel, un ulei de taiat. Nu se prind decit in dorn fixat in bucsa elastica (penseta) sau portscula specifica. Nu flex, nu alte improvizatii. Eu personal incerc sa evit folosirea celor de diametru mare (si cumparatul lor), datorita abaterilor inevitabile pe care le au dornurile facute de mine (3..5μM la periferia duscului deja suna urit si mu-mi place). Le mai poti ascutii si manual (am incercat, a iesit satisfacator) destul de usor. Cind se cumpara (in magazin au preturi astronomice) de la piata sint intre 3-5 lei/buc, trebuie examinate sa nu fie crapate si prea uzate. Pilana are catalog cu ele, insa din pacate numai in ceha, dar te poti descurca: http://www.pilana.com/ro/pentru-downloa ... -metalelor "Pânze circulare HSS pentru metal " Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 3, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2012 Multumesc pentru Info legat de freza aceea. Am deja pentru ea facut un ax cilindric de fixare care se poate prinde in universal sau in penseta. Sincer incep din ce in ce mai mult sa simt nevoia unei freze (masina). Chestia asta care se numeste "strung" nu se simte bine daca nu are si o freza pe langa el... Daca aveam o freza repede faceam/cumparam un cap divizor si gata roata defecta... Iar intr-adevar dupa cum spunea cineva de profesie pe aici: frezarea pe strung e o solutie disperata . Intervin o gramada de limitari gabaritice mai ales la strungurile acestea mici.Scuzati va rog de OFF topic dar e un off.. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 4, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2012 Am mai pregatit sa dau maine la facut in afara de roata dintata de mai sus si distantorii de plastic care erau pe axul principal pentru a fi confectionati din metal.(deja se observa o strivire/evazare a suprafetei laterale a celor 2 distantoare subtiri). Nu au canal de pana.Dupa cum am spus pun schite si dimensiuni cu modificarile ce le fac.Dimensiunile lor pentru montarea rulmentilor conici sunt in schita de mai jos. (facuta in Paint ) Ce se modifica la ei sunt : dimensiunea de 9 mm deci mai lat pt. rulm.cu role conice in loc de cea veche de 7,5 mm iar cel lung de la 34 mm trebuie micsorat la 30 mm pentru a putea pune rulmentii cu role conice.Astea sunt modificarile ce le suporta distantorii de plastic de pe axul principal. Unde sunt pozitionati se poate citi intr-un post anterior. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 5, 2012 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2012 Am luat roata dintata de la facut .A si calit-o,pt ca m-a auzit pe mine data trecuta ca as fi vrut sa ii zic sa le caleasca pe cele de dinainte si acum... a calit-o, nu mai prinde pila deloc pe ea Acum alta dracie, ma gandesc sa i-le dau pe toate sa le caleasca ... nooo ca ar fi culmea sa rupa vre-un dinte parodia aia de curea de transmisie ( e chiar penibila sincer ,dar asta e ) Am pus poza si cu distantorii ce au fost facuti din metal.Maine ma bag in abataj (pivnita ) si ma apuc de montajul final al papusii fixe.Cred ca nu mai aveam nimic de facut ? Am si uitat de cand nu am mai lucrat la intreaga masina. O sa modific pinioanele pentru curea cu pitch de 5mm si poate mai lata dupa ce ma lamuresc ce e cu masina de gaurit de banc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum