Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu CQ9318


goguboeru

Postări Recomandate

Daca a fost prelucrata pe morteza, prin rulare cu cutit-roata, atunci este in regula. Mai buna nu vei face nici pe freza. Problema asa dupa cum am spus este la calculul corectiilor. Ele se determina intr-un mod foarte precis, prin masurare cu aparatura optica. In lipsa acestei aparaturi, un proiectant cu experienta, le poate recalcula conform procedurilor standard din tratatele de organe de masini, asa dupa cum am mai spus, impreuna si cu roata care angreneaza in mod direct cu cea cu 12 dinti. Daca spui ca se gasesc de schimb pe Internet, atunci eu iti recomand sa le cumperi si sa renunti la o actiune, unde nu ai sorti de izbanda. Apoi ideia cu sudura, este probabil cea mai neinspirata posibil. In cazul cand le faci prin frezare separat, este mult mai indicat sa asamblezi roata cu 12 dinti, printr-o pana pe coada celeilalte roti, prelucrata si ea asa cum scrie la carte. Se va prelucra atat cota de imbinare (tolerata) cat si umarul de asezare, din aceeasi prindere in strung cu roata si cu gaura de centrare pentru orientare si sprijin pe masina de frezat prin rulare.

 

Daca totusi insisti, atunci iti propun urmatoarea chestiune. Fa cate o poza cat mai clara si dintr-un punct de vedere situat cat mai axial, ambelor roti - cea de 12 dinti (din plastic) si cea cu care angreneaza in mod direct. Masoara diametrul exterior cu un micrometru si trece cotele (in paint) pe cele doua poze. Fa apoi inca doua randuri de poze dintr-o directie perpendiculara pe cea dintai, masoara de asemeni cu precizie una dintre cote (pentru fiecare roata in parte) Ataseaza-le toate pe acest topic si am sa proiectez eu ansamblul de roti, impreuna cu toate datele necesare prelucrarii. Desenele ti le voi atasa intr-un format de asa maniera incat sa le poti trage la imprimanta.

Link spre comentariu

Raspund in ordine Domnului ola_nicolas: Nu, a fost mortezata cu cutit simplu profilat manual pe polizor. Sudura nu foloseste decat a mentine unit ansamblul de 2 piese (o roata simpla si o roata cu distantor).Ele nu vin niciodata angrenate impreuna ci doar pe rand. Este vorba de un ansamblu ce baladeaza stanga -dreapta pt. a angrena pe rand una din cele 2 roti cu rotile corespunzatoare aflate pe axul principal. Necesitatea realizarii sudurilor este aceea de a putea plimba acest ansamblu cu o simpla lamela introdusa intre ele pt a schimba vitezele.Singura forta aplicata pe sudura este aceea a manetei schimbatorului de turatie care se blocheaza singura pe pozitia dorita. Nici chiar alinierea pozitiei dintilor a unei roti cu cealalta nu e necesara deoarece schimbarea vitezelor sa face cu masina oprita. Si cel mai important : axul pe care se plimba acest ansamblu are pana pe intreaga suprafata de lucru si rotile sunt angrenate impreuna de aceasta pana lunga avand si ele si distantorul canal de pana.Si nu in ultimul rand vreau sa va multumesc Domnule ola_nicolas pentru propunerea de ajutor facuta. Va rog insa sa avem rabdare sa vedem ultima realizare a frezorului. A promis ca cel tarziu Luni este gata.Roata corectata avea un foarte slab uruit(angrenarea dintilor celor 2 roti nu se facea corect,evolventa nu era inca bine facuta).Deja stie ca nu fac rabat de la precizia mecanismului.Pozele ce le solicitati nu le pot face acum deoarece piesele sunt la frezor.Pun cateva poze cu mecanismul in cauza ce au mai fost postate cu cateva pagini mai inainte.

post-63486-139829440414_thumb.jpg

post-63486-139829440422_thumb.jpg

post-63486-139829440431_thumb.jpg

post-63486-139829440442_thumb.jpg

Link spre comentariu

Dupa cum arata ansamblul dv. se poate executa si sepatat in 2 piese.Una este pinionul mic cu butucul/distantierul. Acesta va avea lungimea intregului ansamblu.Apoi pinionul mare se face separat si se preseaza pe butuc. Adica va avea cota interioara de presare egala cu cota exterioara a distantierului.Astfel ansamblul e rigid. Punctele de sudura vor fi doar ca sa nu alunece de pe cota de presare. Se mai poate face o mica gaura filetata intre cele 2 diametre de presare si astfel nu se mai pot desface. ( acest surub sau stift l-am vazut la pompele de apa unde rotorul e presat pe ax si are acest element de siguranta )Nu am experienta in asemenea angrenaje , dar va pot spune ca dantura nu are o forma corecta. Eu repar diverse pompe de ulei la utilaje agricole si pinioanele alea se invart la turatii mari fara sa se auda ceva. Forma dintilor e ca o para, usor bombati. Intre ei se ating doar pe partile bombate.Am senzatia ca la dv nici pinioanele metalice originale nu sunt perfecte, motiv pentru care producatorul a introdus piesa din poliamida.Eu as fi facut pinioanele duble ca latime si as fi pastrat trenul fix metalic si trenul mobil din plastic.O sa aveti niste vibratii suparatoare.Va dati seama la ce turatie se invarte trenul mobil cand universalul are 1000 rpm sau 2000rpm???Pinion pe pinion la turatia aia.... o sa fie zgomot ciudat.Am urmarit si eu filmele cu strungurile postate de dv mai sus.Calitatea acelor strunguri e diferita de ce avem noi. Am vazut unul care semana cu Optimum 180D, dar avea alta denumire. Totusi calitatea pentru USA si Canada difera mult fata de Einhel-ul de la noi.

Link spre comentariu

Sudura va descentra fara dubii roata care trebuie fixata in acest fel. De obicei descentrarea este in planul perpendicular pe axa, insa ea duce la batai radiale mai mici sau mai mari in diferite puncte. De aceea trebuie evitata.

Link spre comentariu

Asa cum a-ti sugerat si Dvs. roata mica va avea distantorul pe ea iar roata mare v-a fi singura si va fi sudata de distantor ( e ergonomic asa pt a avea loc de introdus electrodul)M-am gandit sa sudez in felul urmator : - sa protejez cu ceva dantura ambelor roti sa nu sara stropi de metal. - sa introduc axul in ansamblu si sa-i protejez zonele expuse la stropi de sudura - sa fixez ansamblul in 3 puncte cu menghine mici - sa prind in menghina de banc (cu bacuri de aluminiu) vertical acest ansamblu de axul rotilor , in sfirsit sa dau cateva puncte de sudura.Axul fiind introdus ,rotile fiind fixate cu menghine la cca. 120 grade ,nu vad cum ar putea sa mai "traga" cateva puncte amarate de sudura( sincer ma gandesc ca si poxipolul pus in cerc de jur imprejurul imbinarii intr-un strat generos ,loc este destul,ar tine la ce forte sunt acolo)Dar sa asteptam ultima realizare a frezorului si sa vedem incotro o luam :catre Vest :aut: (net -cumparat Kit) sau la sudura :aplauzeIar strungul este importat de mine din Cehia si nu e Einhelul de la noi .Poate calitatea e ceva mai buna,din cate am discutat cu Cehii ,vand in Ungaria ,Polonia ,Slovacia cel mai multLegat de zgomot, au inlocuit multi cu roti de metal si nu s-a plans nimeni de zgomot, om' trai si om' vedea...Iar de facut rotile mai late ... e o idee, dar ganditi-va ca sunt antrenate de o curea lata de 10 mm si cu inaltimea dintelui de 1,5 mm si grosimea totala a curelei de 3mm .Daca o roata de plastic o poate sparge, tractiunea exercitata de ea una de metal cred ca ii e imposibil sa o deterioreze chiar si la latimea actuala. Daca as schimba motorul cu unul mai puternic.... La fel om' trai si om' vedea, sa apuce sa se invarta el si sa soata span si vedem dupa aia.

Link spre comentariu

Dar daca ati construi roata mica cu tot cu distantier plus o zona in care sa intre roata mare, care este prevazuta in zona gaurii cu un sanfren in care se poate suda ? Cred ca nu ma exprim prea bine tehnic insa am pus un desen destul de stangaci.Unde este culoarea galbena ar fi sudura.

post-28184-139829440621_thumb.jpg

Link spre comentariu

Roata mare o am si merge perfect. Nu as vrea sa intervin asupra ei deoarece in varianta propusa pote apare o descentrare daca gaura sau axul pe care trebuie sa intre nu e facut corect. Daca le-as face eu exact asa as proceda cum a-ti desenat :aplauze Am ales o varianta care e mai simpla pt lucrator.

Link spre comentariu

Atunci nu puteti face acelasi lucru pt. roata mica ?La ansamblul pe care deja il aveti strunjiti de tot roata mica pana la 0.5-1 mmdistanta de fundul canalului de pana. Apoi confectionati roata mica cu gaura pt.noile cote. Daca faceti asamblarea cu ajustaj cu strangere (roata mica incalzita)si presata in butuc nici nu cred ca mai este nevoie de sudura.

Link spre comentariu

Lucrarea e data in lucru la frezor. Pana Luni nu mai pot sa vorbesc cu el. Daca Luni nu e gata o sa vorbesc cu el de modificarea aceasta. Si pe mine ma atrage aceasta varianta.

Link spre comentariu

...asamblarea cu ajustaj cu strangere (roata mica incalzita)si presata in butuc nici nu cred ca mai este nevoie de sudura.

Se poate face o fixare rigida cu 2...3 stifturi filetate si insurubate atat in roata, cat si in butuc - pentru siguranta, avand in vedere ca este angrenaj de forta.
Link spre comentariu

Eu am inteles ca rotile lucreaza independent, adica niciodata o roata

nu transmite moment de rotatie celeilalte. Ele sunt solidare pe

acelasi butuc in ideea de a culisa impreuna folosind levierul ce

se angajeaza intre ele.

Link spre comentariu
  • Administratori

Degeaba faci rotile din otel daca nu le si tratezi dupa aia, vor fi mai slabe ca si cele din plastic. Plasticul din care sunt facute cele originale nu e chiar plastic de ambalaj

Link spre comentariu

Nu era mai bine sa lasi rotile originale si sa-ti cumperi altele de rezerva ca cred ca sant la fel cu cele de la einhell si astia au service in Bucuresti.

Link spre comentariu

Da ca se strica una din ele (fiind plastic) e cel mai greu loc de ajuns din toata masinaria. Demontezi aproape tot ca sa ajungi la ele. Asa ca mai bine metal chiar si necalit. Si da, Pl 500 ai dreptate asa e.Rotile nu angreneaza in acelasi timp.Miscarea de la pinionul antrenat de curea este transmisa la roata dintata prin intermediul penei axului. Deci daca e fixata roata doar pe un cilindru fara pana acesata poate fi fixata prin intermediul acelor stifturi/suruburi sau a punctelor de sudura.Asta doar daca se alege varianta din desenul de mai sus

Link spre comentariu

Am vorbit azi la telefon cu frezorul iar piesele sunt gata si dupa cum declara roata mica merge la fel cum mergea cea mare.Ceea ce inseamna ca e in regula.

Pana joi nu pot sa ma duc sa le ridic (lipsesc bucuresti).

Dar ca sa nu ne suparam ca am deschis sa citim doar asta :jytuiyu ia uitati ce chestie formidabila am gasit pe net.

 

Bill Hudson din Birmingham, Alabama in Novembrie 1999 realizeaza aceasta imbunatatire a fortei aplicate axului universalului.

 

Este vorba de modificarea la un strung(e adevarat ceva mai mare) a transmisiei rotatiei la axul universalului.Astfel in loc de o transmisie clasica :roata dintata antrenata de curea(printr-o fulie) si alta roata dintata fixata cu pana pe axul universalului , avem un ...angrenaj planetar. :da

Nuuu... nu trebuie confectionate rotile angrenajului care pe deasupra au si dantura oblica ,ci se procura de la dezmembrari dintr-o cutie de viteze automata defecta provenind de la un autoturism.

Trebuie conform proiectului sa se extraga acest angrenaj si sa se actioneze asupra rotilor dintate "sateliti" si a "soarelui" prin largirea gaurilor axelor. Este solutia lui pt strungul lui de a largi aceste gauri ,la alte strunguri poate nu e nevoie.El si decaleste rotile pt a le putea prelucra.

Pun pozele si un fisier word cu explicatiile autorului ,in limba engleza. Se poate folosi traducatorul Google ,dar cred ca pozele sunt complet lamuritoare pt cine stie cum fct. un angrenaj planetar.

Pt ca merg doar 5 fisiere de pus ,pt text mai postez odata. :sparge:

post-63486-139829442844_thumb.jpg

post-63486-139829442847_thumb.jpg

post-63486-13982944285_thumb.jpg

post-63486-139829443092_thumb.jpg

post-63486-139829443094_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări