Vizitator Peska Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Multumesc tuturor pt. indicatii si pareri. @em2006, evident aveti mai multa experienta in domeniu decat mine si as vrea sa va rog sa analizati montajul.Prima preocupare este legata de valoarea rezistentei pe condensatori, intrucat m-ar durea sufletul sa-i vad pocnind, fiindca nu sunt ieftini. O sa cumpar una variabila, pt. a putea experimenta cu ea inainte de a concluziona definitiv. Insist asupra rezistentei, deoarece dupa cum ati spus intr-un post anterior, condesatorul vede doar rezistenta drosserului si a cablurilor de sudura. Si daca aceasta rezistenta e prea mica, el se va descarca si incarca prea rapid si implicit se va distruge. Si din moment ce nu ajuta mare lucru la filtrarea curentului, acest rol revenind drosserului, macar ajuta la autoaprinderea arcului.In privinta condensatorilor....... Din ce am citit anterior, ar fi bine sa cumpar condensatori care sa fie de tensiune dubla fata de cea la care lucreaza. Nimic mai adevarat, doar ca aici ma lovesc de preturile comerciantilor, care sunt mai mari cu cat tensiunea condensatorului creste. Si nici capacitatea nu e de neglijat.... Kendeil 2x33,000uF/100V, 85C costa 150$, la care se adauga si transportul (15$). Eu as merge mai degraba pe Kendeil 2x22,000uF/100V, 105C care costa 140$ plus 15$ shipping. Ma gandesc ca se vor incinge si 20C s-ar putea sa faca diferenta intre un condensator explodat si unul functional. Preturile sunt doar pt. produsele gasite pe ebay, dar nu sunt batute in cui. Deocamdata doresc sa inteleg pe deplin problema, si sa stiu ce piese imi trebuiesc si apoi le caut; nu invers, sa pun ce gasesc. Capacitatea echivalenta din montaj clar nu va fi mai mica de 50,000uF. Poate nu ma ajung cu banii chiar in momentul acesta, dar voi mai cumpara ulterior.Traful de sudura scoate in AC intre 43-60V in gol..... evident se pierd cativa V si pe diode, dar ii ridica condensatorul. De aceea, va intreb, daca as cumpara condesatori cu Un 100V, chiar nu fac fata? Daca nu, cumpar la Un min 160V. Link spre comentariu
TESSLA Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Eu nu as folosi condensatori asa de mari...adica mai degraba as pune mai multi de capacitate mai mica in paralel. Eventual as pune in serie cu fiecare condensator si cateva spire de conductor, pe post de rezistenta. De exemplu, daca as vrea sa am 10 000 de microfarazi filtrare, as pune 10 condensatori de 1000 microfarazi fiecare. Astfel s-ar limita curentul prin armaturi. Plus ca s-ar micsora si ESR-ul . Link spre comentariu
em2006 Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Traful de sudura scoate in AC intre 43-60V in gol..... evident se pierd cativa V si pe diode, dar ii ridica condensatorul. De aceea, va intreb, daca as cumpara condesatori cu Un 100V, chiar nu fac fata? Daca nu, cumpar la Un min 160V.Daca tensiunea de mers in gol o ai cel mult 60V, valoarea de varf este 60 de inmultit cu radical din 2, adica circa 85V. Un coeficient de siguranta nu strica, dar nu e obligatoriu, fa probele cu ce ai in stoc la 100V, daca tensiunea de pe cond ajuta vizibil la amorsare mergi cu valori cat mai mici, pt filtrare va servi drosselul, care va avea inductanta cat mai mare, iar daca are tendinta de saturare ii maresti intrefierul. Mi-am amintit ca unui user de aci de pe forum caruia i-am sugerat sa puna intrefier, tolele E fiind pachet separat de tolele I (deci nu intretesute), spunea dupa probe ca nu i-a trebuit intrefier. Daca nu i-am raspuns atunci,o fac acum, specificand ca o tolare mai lejera asigura intrefier chiar daca fizic nu pune foita intre miezuri, pachetele nu pasuiesc perfect. Daca miezul nu se satureaza la curenti mari e foarte bine, consumul de cupru va fi mai mic pt inductanta mare (intrefierul coboara semnificativ inductanta). Nu te arunca la cumparat pana nu faci probele cu cond mai vechi, ce mai ai din dezmembrari, ESRul nu prea conteaza in aceasta aplicatie, dar e bine sa-i faci din bucati (o baterie formata din mai multi paralel). Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 condensatorii de care spuneam ca le-au sarit borsul erau din mig-magul CV-420(LINCOLN).au venit 2 buc in ultima jumate de an cu setul de conzi pocnit.la unul din ele erau dusi si ceva tiristori din punte. Link spre comentariu
em2006 Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Eu sunt uimit cand aud asa ceva despre echipamente Lincoln. Nu am avut de-a face cu CV-420, e probabil facut in Europa. Am lucrat doar cu aparate facute in Cleveland (Ohio), iar increderea in aceste scule mi s-a consolidat mai ales dupa ce am vazut cum se comporta in conditii climatice dure (temperatura, nisip) dupa exploatarea timp de 2 ani in Kuwait (Tamb>43 celsius). Acelasi lucru despre invertoare, am avut 13buc V300, rareori actiona prot termica desi se lucra si ziua pana cadeau sudorii pe teva (s-au sudat conducte de fi2200mm), de cazut mi-au cazut doar cand s-au alimentat din generator romanesc de Timpuri Noi si acesta o luase pe aratura, supratensiunea fiind vinovata. Au sarit sig LF din tabloul romanesc precum catiusele, in invertoare dstrugandu-se doar varistoarele. Varistoare bine alese si puse pe unde trebuie. De altfel in ciuda recomandarilor producatorului, s-au alimentat numai din generatoare, nu aveam alta solutie, si in afara incidentului mentionat n-am avut altele similare. Au fost alte probleme dar departe de ceea ce aud de la voi pe forum. Cat despre elco, n-am vazut niciodata borsul din ele, nici macar unul belit, erau facute special pt Lincoln, la V275 poate ati vazut ca scrie Lincoln pe ele (au marcate pe capsula borna plus, spre deosebire de majoritatea, la care se marcheaza minusul. Asa: Protectie climatica in zona elco Link spre comentariu
em2006 Postat Aprilie 30, 2012 Partajează Postat Aprilie 30, 2012 Cum ziceam despre mig-mag, nu cunosc CV-420, in schimb am avut Idealarc CV-400 (am si manualul service), probabil nu difera mult de CV-420. Ca si caracteristici, plaja de curenti livrata e 60-500A (400Amp la duty cycle 100%, 500A fiind pt 50%); Tensiunea in sarcina e in plaja 12-42V; Tensiunea de mers in gol e maximum 46VDC , si in aceste conditii bank-ul de elco filtraj e la numai 50VDC. Acesta e compus din 5 condensatoare de cate 31000MFD/50V fiecare, puse in paralel, avand paralel si o rezistenta de 7.5 Ohmi la 100W. Fac aceste precizari pt cei care urmaresc amanunte legate de elco. (Valoarea atat de mare e legata de faptul ca se folosesc tiristoare, controlate in faza asa ca trebe evitate intreruperile arcului, prin filtraj corespunzator). Aceasta baterie e plasata la iesirea din puntea redresoare (redresor trifazat cu tiristoare), dupa ea fiind inseriate spre iesire drosselul de filtraj si shuntul de masura. Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 2, 2012 Partajează Postat Mai 2, 2012 Aici: http://www.2shared.com/file/E6Z8t1Iu/cv_online.html am pus poze cu condensatorii si modulul de comanda folosit in CV-urile din Europa, am avut de "ingrijit" 20 de masini de acest tip la Electoputere Craiova (actualmente e 90% Mall), au peste trei ani de functionare, fara nici un cond de acest tip explodat, acest tip de masina daca ramine fara o faza de alimentare in asa fel incit sa functioneze totusi in continuare si sudorul nu este "atent" in sensul ca sa-si dea seama ca ia scazut curentul de sudura masina poate fi "reglata" totusi sa poata suda, in parametrii mai mici bineinteles dar acceptabili, insa sigur astfel o sa faca "plici" conzii, la noile modele sa "lucrat" la modulele de comanda (arata altfel) si aceast lucru nu mai este posibil. Singurele probleme la aceste masini au fost condensatorii (Tesla, i-am inlocuit in garantie cu altii de la alta firma) ventilatoarelor de racire, la aproape toate s-au "decalibrat" mai mult sau mai putin si intrau in protectie termica rapid din cauza ventilatoarelor care nu se mai roteau cu viteza maxima sau de loc, in rest in afara de citeva mai mult sau mai mult turtite/lovite si alte "mici" zgirieturi sint masini robuste, simple, cu reglaj "liniar" al curentului etc etc. Si acum am si eu o "dilema", la un Mig/Mag pe care l-am "impuscat" la tara (l-am postat cindva pe aici, unii poate si-l amintesc) am avut mai multe bobine/drosele de filtrare la care am renuntat (una fiind disponibila: http://www.2shared.com/file/bnsy0S5m/Bobina.html), acum folosesc una din bobinele secundare ale trafului pe post de filtru (acesta fiind "recuperat" dintr-un traf MIG/MAG cu tiristori trifazic) inseriata pe - si inca o bobina de filtrare inseriata cu aceasta, merge bine insa si mai bine merge cu condensatori pusi intre punte si bobinele filtru, problema e ca se incind rau de tot intr-un timp scurt, ar exploda daca as insista, si pentru asta nu am explicatie deocamdata, de acea cer ajutor, sint aceasi condensatori folositi la respectivul traf, tensiune de mers in gol 22V cc fara cond deci nu se depaseste tensiunea lor nominala, nu am incercat sai pun pe toti trei (atitia am) in paralel...., nu stiu daca o sa am timp de probe simbata. Acestia sint: Link spre comentariu
Seppy Postat Mai 6, 2012 Partajează Postat Mai 6, 2012 Si la noi in intreprindere CV-420 pica ca mustele , dupa mine puntea comandata este mult sub limita pusa ( "optimizare " europeana ,ca CV 400 de la mama lui din SUA are radiataore dimensionate bine , nu ca la puntea lui CV 420). Astfel se duce termic un , doi sau mai multe tiristoare si de acolo....... condensatoare explodate, cabluri arse , sau si trafo ars,electronica de comanda dusa etc. Desi s-a reclamat vad ca cu acelas tip de punti se utileaza si alte scule "Lincoln " made in Polonia, comparativ cu cele fabricate in SUA , desi folosite de zeci de ani nu am avut probleme la punte ,trafo ,condensatoare. Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Mai 7, 2012 Partajează Postat Mai 7, 2012 Si la noi in intreprindere CV-420 pica ca mustele , dupa mine puntea comandata este mult sub limita pusa ( "optimizare " europeana ,ca CV 400 de la mama lui din SUA are radiataore dimensionate bine , nu ca la puntea lui CV 420)..........EEEIII......deci pentru cei cativa Toma necredinciosul,a mai venit cineva si a confirmat cum sta treaba cu LINCOLN EUROPA.....cam tot ce se produce in ultimii ani in europa de cei de la lincoln,nu prea mai respecta acea seriozitate pe care o aveau cu cativa ani in urma....se mai taie de ici de colea pentru un profit cat mai mare.intr-adevar,nu se compara un invertor sau mig-mag produs in state.pai ce condensatori se folosesc in invertoarele produse de lincoln in state si ce grup de condensatori se foloseste in cele produse in .UE..?sunt tare curios in timp cum se vor comporta 'ultimele racnete ' de invertoare full-bridge abia lansate de lincoln....eu nu as schimba un V-140 vechi(am avut la reparat recent unul produs in 2002 care a lucrat toata viata lui regim de santier,a avut pocnit doar un condensator de filtraj...doar atat) cu un V-150 abia scos de pe linia de fabricatie. Link spre comentariu
gauss Postat Mai 7, 2012 Partajează Postat Mai 7, 2012 Asupra noilor produse de la Lincoln am exprimat si eu indoieli intr-un alt post din alt topic ... am vazut citeva trifazate prajite bine ... IGBT - uri greu accesibile si placa de comanda cu drivere facute scrum ... incep sa cred ca devin ca si costuri de reparatie comparabile cu Esab ... probabil e vreun concurs de sofisticare a schemelor de principiu ... Link spre comentariu
Seppy Postat Mai 7, 2012 Partajează Postat Mai 7, 2012 Intradevar la V270 ( cred ca ) accesul la IGBT-uri este cvasi -imposibila ,cum sunt montate descurajeaza orice " tentativa " de reparatie, comparativ cu modelele mai vechi (V140) In perioada de garantie au "livrat " la greu punti , condensatoare si module electronice pentru CV 420 ,acum fiind iesite din garantie cred ca dupa defectare vor fi trase pe rand pe "dreapta " . Costurile de reparare la unul care are puntea, transformatorul si electronica prajite cred ca depaseste ca pret valoarea unui aparat nou Link spre comentariu
gauss Postat Mai 8, 2012 Partajează Postat Mai 8, 2012 V270 se poate repara usor ... eu m-am referit la trifazatele noi , cu tranzistori in capsula ISOTOP , si drivere cu SMD , n-am inteles ce aduc mai bun ca fiabilitate si performante ... din 2 reparatii acoperi costul apropiat de valoarea unuia nou ... ma gindesc cu ceva regret la V260 facut in Italia cu ani in urma ( 2002 ... ) , simplu , tolerant , robust si fiabil , sint exemplare ce functioneaza si astazi , alaturi de LHN 200 - 250 de la ESAB ... dar este deja istorie ... Link spre comentariu
puriu Postat Iunie 18, 2012 Partajează Postat Iunie 18, 2012 Filtrajul curentilor mari se face cel mai bine cu drossel. Cu cat curentul e mai mare, cu atat filtreaza mai bine. Sectiunea drosselului trebuie sa fie mare (pachet gros) si intrefierul dimensionat astfel imcat miezul sa nu se satureze la curentul maxim. Condensatoarele nu prea ajuta. Sudura in c.c. este excelenta, dar trebuie folositi numai electrozi speciali pentru c.c. cu plusul sau cu minusul la masa, dupa caz. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum