validae Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 Am facut eu un traf din tole de tip E una normala si din una taiat 2cm ,am recurs la aceasta metoda pentru ca trebuia sa fac un traf cu multe infasurari si nu aveam suficienta fereasta de bobinaj.Traful a functionat bine ,dar a fost si bine strans in juguri de textolit si impregnat prin scufundare in lac ALM de bobinaj. Corectă observația, tolele trebuiesc ajustate (jumătate din ele) ca să fie asimetrice la asamblare, astfel ca miezul să se întrepătrundă și întrefierul să fie alternat de tole (ca și cărămizile unui zid). Astfel miezul se leagă mai bine. Poate ați observat asta și la tolele de pistol de lipit sau de la trafurile mici de semnalizare (butoane industriale cu bec încorporat). Acelea sunt toate tole tip (E) dar ,,limba,, mijlocie este asimetrică, tocmai pentru o mai bună legare a tolelor ce se suprapun. Link spre comentariu
TITI Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Bun si se taie numai din limba de pe mijloc sau cum mai exact.Intreb pt ca am bobinat multe trafo dar nu am folosit metoda asta. Era bun un desen cu doua tole cap in cap si cat si cum se taie apoi cum se aseaza. faza e ca I-urilepuse orizontal nu or sa se mai pupe exact cu capetele e-urilor care vin vertical pe I sau nu am inteles eu bine. Editat Martie 16, 2015 de TITI Link spre comentariu
flomar60 Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 Ca idee , decupati tolele asa cum am facut eu aici : http://www.tehnium-azi.ro/topic/5200-un-transformator-altfel/... Trebuie un pic de rabdare si atentie dar , in final , merita! Link spre comentariu
vera Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Nu recomand taierea tolelor, deoarece creste intrefierul (e greu de taiat perfect, pe genunchi) si muncesti mult. La acea sectiune, ai spire putine, care sigur incap pe carcasa existenta, pe care o imparti (cam 60% primar si 40% secundar-procentele exacte se calculeaza). Practic ai de facut un perete, cu care imparti carcasa. Peretele il faci din mai multe straturi subtiri, taiate unul sus, altul jos s.a.m.d (taietura nu se face in fereastra), pe care le lipesti. Placile subtiri din care este facut peretele despartitor, datorita taieturilor, pot fi bagate pe carcasa, fara sa o demontezi (chiar daca se poate). Daca nu ai inteles, mai vorbim pe pm. Editat Martie 16, 2015 de vera Link spre comentariu
TITI Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Nu recomand taierea tolelor, deoarece creste intrefierul (e greu de taiat perfect, pe genunchi) si muncesti mult. La acea sectiune, ai spire putine, care sigur incap pe carcasa existenta, pe care o imparti (cam 60% primar si 40% secundar-procentele exacte se calculeaza). Practic ai de facut un perete, cu care imparti carcasa. Peretele il faci din mai multe straturi subtiri, taiate unul sus, altul jos s.a.m.d (taietura nu se face in fereastra), pe care le lipesti. Placile subtiri din care este facut peretele despartitor, datorita taieturilor, pot fi bagate pe carcasa, fara sa o demontezi (chiar daca se poate). Daca nu ai inteles, mai vorbim pe pm. OK am inteles .Numai ca ma gandesc ca daca tot fac efortul si desfac tot inclusiv primarul (deci daca voi face in final asta) posibil sa ii mai adaug ceva miez ca mai am un trafo aproximativ de ala si fac cred alta carcasa pentru bobinaj. Buna era niste bara pentru secundar dar nu stiu unde se mai gaseste. Chestia e ca il mai modific doar dupa ce finalizez masina de bobinat. Pe asta de care vorbim l-am facut pe asta intre timp am facut-o bucati si am dus-o doar la stadiul asta ( disperat de om am vrut sa am cuplu mai bun de strangere la ax pentru trafo mai sanatoase cu un motor mai mare si alte reductii) Editat Martie 16, 2015 de TITI Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Nu recomand taierea tolelor, deoarece creste intrefierul (e greu de taiat perfect, pe genunchi) si muncesti mult. Le-am taiat la o ghilotina cu o masura montata si nu a fost greu ,nu creste deloc intrefierul,taietura iese curata ca tola este un pic casanta din cauta siliciului din compozitie,traful facut s-a comportat foarte bine. Editat Martie 16, 2015 de mihaighe Link spre comentariu
TITI Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 (editat) Daca am inteles eu bine se taie A,B,C , doar astea trei din imagine http://tinypic.com/view.php?pic=10wpc11&s=8#.VQdYV4GSxA0 Editat Martie 16, 2015 de TITI Link spre comentariu
validae Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 E în regulă așa, tai doar jumătate din tolele necesare, dar să le tai exact la aceeași lungime.Pentru asta pui un opritor simplu din platbandă lângă ghilotină, care va permite repetarea tăieturii cu precizie și viteză. Link spre comentariu
vera Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 (editat) @mihaighe spune si cat ai muncit.Ghilotina trebuie f bine ascutita.@TITI o tola se taie, una nu (daca le tai pe toate nu ai facut nici o branza).Referitor la miez-cred ca 50cmp sunt suficienti pt. un transformator de casa (daca vrei sa lucrezi industrial, este alta poveste). Daca mai adaugi miez, o sa fie nevoie sa cumperi si o macara, ca sa-l deplasezi.Referitor la masina de bobinat-este pacat de ea, sa o strici cu bobinarea trafo sudura. Pt. asa ceva, eu am facut una speciala (ax de 13mm, filetat, fixat in 2 rulmenti, cu 2 laterale din textolit de 15mm, una din laterale avand maner si decupare pt. scos iesirile), manuala, deoarece cand bobinezi cu bara, trebuie sa o bati (cu o pana de textolit) sa se aranjeze. Editat Martie 17, 2015 de vera Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 17, 2015 Partajează Postat Martie 17, 2015 (editat) @mihaighe spune si cat ai muncit. Nu pot spune exact ,cred ca pe la 30-50 minute,si nu se taie greu,greu sa taie tabla pentru acoperisul casei cand o pui sub forma de "solzi" si tot se face si asta. Oricum dureaza mai putin decat bobinatul in sine(daca ai bara in secundar si vrei sa-l faci ca la carte). Editat Martie 17, 2015 de mihaighe Link spre comentariu
Vizitator Ionut Mitroi Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Am un aparat electrex portughez de 160 de amperi (asa scrie pe el),merge foarte bn cand este curentul bun dar cand este curentul slab ma rog de el sa dau un punct de sudura mentionez ca secundarul este de aluminiu tip placbanda ce pot sa fac sa il fac sa mearga mai bn chiar cu curentul slab sfaturi va rog Link spre comentariu
validae Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Dacă tensiunea rețelei scade mult sub 200V nu prea aveți ce-i face, fără o modificare a primarului. Ar trebui practic să dați jos un anumit număr de spire din primar (de exemplu 30 spire) de la sfârșitul bobinajului primar, să scoateți o priză de reglaj și să le rebobinați la loc. Atunci când tensiunea scade atât de mult încât aparatul nu mai amorsează arcul electric, comutați rețeaua de la ultima spiră a secundarului la acea priză de reglaj.Astfel traful va funcționa și cu o tensiune mai mică de rețea.Dar ar fi utilă atunci și montarea unui mic voltmetru care să indice valoarea tensiunii de rețea, ca să nu uitați cumva traful pe priza de tensiune redusă atunci când tensiunea rețelei este normală. Link spre comentariu
Vizitator Ionut Mitroi Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Precizez ca apratul meu are pe butonul de pornire si de 380v dar nu imi dai seama ce pot sa fac cu ea pt ca nu merge daca ii pun altu secundar de cupru se schimba ceva Link spre comentariu
validae Postat Martie 21, 2015 Partajează Postat Martie 21, 2015 Eu nu am spus că trebuie rebobinat secundarul, fiindcă e foarte posibil să nu mai fie loc să adaugi spire, mai e și din aluminiu și nu cred că dispui de bară de aluminiu, ar trebui să-l rebobinezi de la zero cu bară de cupru. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum