TITI Postat Iunie 7, 2014 Partajează Postat Iunie 7, 2014 Buna seara , nu as vrea sa scriu aberatii dar cred ca aveti asa de la stanga la dreapta cum se vede in ultima imagine pusa de dumneavoastra : 1 - O / I primul buton lipsa este cel pentru pornirea pompei lichid de racire (POMPA DE RACIRE SE AFLA IN DREAPTA JOS sub papusa mobila sa zic asa) 2 - O - oprire motor principal (butonul rosu nr doi din stanga spre dreapta) 3 - buton pornire motor principal la 3000 rotatii/min (este butonul lipsa cred) 4 - buton pornire motor principal la 1500 rotatii/min (pare tot lipsa la dumnv) 5 - buton ciuperca STOP GENERAL Link spre comentariu
Mac Radiators Postat Iunie 9, 2014 Partajează Postat Iunie 9, 2014 astea sunt butoanele mele, la ciuperca de oprire s-au rupt de pe suport la cel de 3000rpm cred ca e blocat , se gaseste o schema cu pozitia firelor? Link spre comentariu
TITI Postat Iunie 9, 2014 Partajează Postat Iunie 9, 2014 Schema ar fi aici in topic la pagina 2 sau mai jos http://img287.imagevenue.com/img.php?image=751849295_el01_122_516lo.jpg# Cred ca trebuie refacut tot cablajul dupa schema. Buna era si cartea tehnica dar vad ca nu se mai poate face download la ea si nici eu nu o am . Link spre comentariu
radu cnc Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 Am eu manualul strungului SN281 si stiu ca l-am trimis cuiva... Nu am posibilitatea de scanare. Link spre comentariu
TITI Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 Exista parca si varianta in format electronic al acestui manual , ar fi bine daca s-ar mai pune aici macar si pentru scurt timp. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 Este prea mare pentru a fi atasat pe forum. Cine doreste, sa isi descarce manualul de aici: http://www.tumlikovo.cz/download/ Link spre comentariu
TITI Postat Iunie 12, 2014 Partajează Postat Iunie 12, 2014 A super, va multumim domnule ola-nicolas. in curand sper sa pun si eu ceva poze despre "copilasul meu" asa cum il alinta sotia. Din pacate sta invelit sub folie si eu muncesc ca ultimul sclav la fundatia pentru atelier , trebuie sa iasa actele sa trag si 380V , am o gramada de munca si ca sa zic pana la urma , da mi-am tras si eu un SN281 - 50 intre varfuri. Link spre comentariu
Vizitator pomaculeliusdorel Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 (editat) salut cu referire la convertizoarele de frecventa sunt si scumpe si nici nusi fac datoria pe deplin ,astai parerea mea.o alta metoda de conectare a unui motor trifazic la reteaua monofazica 240vca cu ajutorul condensatorilor calculind cos de alfa afli ce condensator iti trbuie ,dupa ce afli ce condensator it trebuie inmultesti cu 1,3,acest 1,3 este pirdera care rezulta la conectarea la monofazic valoarea care rezulta la primul calcul adica cos de alfa,este condensatorul permanent ir din cel permanent se inmulteste cu 1,3 pentru cel de pornire in sarcina. Editat Iunie 20, 2014 de pomaculeliusdorel Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Ce convertizor de frecventa ai incercat si ce probleme a avut de te`a nemultumit? Grig Link spre comentariu
almarghi Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Ce convertizor de frecventa ai incercat si ce probleme a avut de te`a nemultumit? Grig sa stim si noi ca sa-l evitam 1 Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 (editat) Cam orice convertizor! Nu este un model anume care sa fie neputincios cand vine vorba de un strung, totusi, industrial, cu cutie de viteze, avans, etc. si nu un strung de banc. Strungurile astea sunt dotate cu motoare tip Dahlander. Alimentat la convertizor se poate, dar doar o infasurare, rezultatul - vor fi doar turatiile mici - AI - 45/125/180 - AII - 250/700/1000! Pe langa ca nu beneficiezi de toate turatiile, cuplul e mai problematic! Folosesc si eu combinatia asta cand nu e ''stres'' - strungul din topic si convertizorul asta - http://www.hi-end.ro/convertizor-de-frecventa-monofazat-22kw-p-2109.html. La 700rot cu un avans de 0.18 - nu poti sa-i dai span peste 3 maxim 4mm fara sa nu se opreasca motorul! Legat la trifazic, aceasi turatie, acelasi avans - 8mm! E o alternativa convertizorul daca nu sunt posibilitati ptr. trifazic, dar asteptarile trebuie sa ramana limitate! Titi - strungul e cel de care am discutat? Felicitari si bafta multa!!! Editat Iunie 20, 2014 de DanuAL Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Deci decit un convertizor mai bine modificarea cu un cond. ? Da motorul a fost trecut in triunghi cind a fost alimentat de pe convertizor? Grig Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Alimentarea de la un convertizor de genu se poate face DOAR in triunghi la motor! In stea nu porneste motorul, baraie daca are curelele montate, daca e pornit fara curele, poti opri motorul cu mana! Deci convertizor + triunghi = o chestie o alternativa slabatuta la trifazic. Nu mai zic ca daca-i dai din potentiometru sa reduci frecventa/turatia, scade si mai mult din cuplu, ceva in genul motoarelor cc controlate de un potentiometru unde cuplu scade si mai dramatic odata cu turatia. Mai era cineva pe forum care avea aceleasi probleme cu un motor de genu si pana la urma le-a rezolvat cu un alt motor cu o singura turatie, doar ca in cazul de fata, aceasta ''metoda'' cu un motor cu o singura infasurare nu e benefica deloc. Se pierd celelalte turatii definitiv! SN281 e un strung bun! Se pot prelucra piese cu cote ''ciudate'' - la sutime fara probleme, in cazul unui strung pus la punct, dar nu e un strung de cursa lunga. Nu se poate lucra 8 ore pe zi timp indelungat. Ungerea in cutia de viteze, e prin barbotare. Uleiul se incalzeste rau, mai ales in perioada asta. Nu exista posibilitatea filtrari depunerilor din ulei, care vrei nu vrei apar. Acele depuneri strica prematur rulmentii! Am un an de zile de la ultima schimbare a rulmentiilor de la ambreiaj, fulie etc. si pot sa ma apuc din nou de treaba! Ma uit la astia cu atelierele de prelucrari care mai au in dotare strunguri clasice, gen SN/SNA400, SN500, Ranghet, etc.. N-or schimbat rulmentii de ani de zile, lucreaza 2 schimburi pe cate-un strung. Eu am schimbat uleiul de minim 3 ori in acest an. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 (editat) Na bun, hai ca ma dumiresc si eu! Eu vorbesc de motor trifazic normal, 230/400Vac si discutia se duce despre motoare tip Dahlander. Pai la motor bobinat Dahlander nu ai cum sa`i schimbi tensiunea prin comutare stea triunghi. Desi la un moment dat e conectat in triunghi aia e conexiune pentru 400Vac trifazic. Totusi e bine de incercat si un motor trifazic legat in triunghi pe un convertizor de frecventa, alimentat la 230Vac jar maninca! Grig Editat Iunie 20, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 20, 2014 Partajează Postat Iunie 20, 2014 Da, mananca ceva jar, depinde si de motor si utilizarea lui, dar cum spuneam, strungurile astea SN281 vin cu acest tip de motoare Dahlander. Daca pui alt motor cu o singura turatie, se pierd cel de-al doilea set de turatii al strungului. Normal ca e o alta porcarie ''inventata'' de romanasi. Sunt strunguri de acelasi ''calibru'', alta natie, care au mai multe viteze fara ca motorul sa aiba 2 turatii. E diferenta mare intre un motor cu o singura infasurare, un motor normal alimentat la 400v/3faze si acelasi motor alimentat la convertizor care la randul lui e alimentat de la 220/230v! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum