DanuAL Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 I-am pus niste talpi de lemn, scandura groasa de 4cm. Porneste la fel, dar n-am incercat sa intorc stecherul in priza. Condensatorul e putin prea mare - se aude foarte incet un barait. Cand scot condensatorul e ok. Motorul, din ce scrie pe tablita de pe masina, pare sa fie de 1.35kw. Nu pot opri mandrina cu mana! Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Nea' Mihai - am citit tot, dar TOT degeaba daca n-am habar si ma uit ca bou'n calendar. De aia intreb! Am mai intrebat si in alta parte si la fel, incerci sa-mi dai raspunsuri ''rapide'' - nu ma intereseaza acele raspunsuri! Daca stiam nu intrebam!!!.Am vrut sa-ti dau o idee sau un sfat,nu cred ca pot sa te ajut altfel daca nu ai nici un fel de cunostinte in domeniul electric,cauta totusi pe cineva care se pricepe. Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Motorul, din ce scrie pe tablita de pe masina, pare sa fie de 1.35kw. Nu pot opri mandrina cu mana!Din tablita de pe motor scrie clar 0,6kw la 1420 ture si 0,75kw la 2850 ture si asta este puterea motorului la cele 2 turatii.Unde ai vazut scris 1,35kw ?,poate pe etichete de pe spatele masini ca acolo este trecuta puterea absorbita de la retea si este compusa din puterea motorului,puterea pompei de racire ,puterea becului de iluminat si puterea consumata de instalatia de comanda. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Exista topicuri pe forum pe subiectul cu impamantarea. Asadar cautati-le, consultati-le si postati acolo. Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Pana la urma, am mai ''descoperit'' ceva - pentru 2860rot/min e legat YY, iar pentru turatia mica 1420rot/min se ''cupleaza'' in triunghi... Trafurile sunt alimentate la 380v .. Nu or sa ''porneasca'' altfel si n-o sa am comenzile de pe panou functionale care se alimenteaza prin traf(doar unu am eu) la un curent de 24vA - 220v! Asta e o ipoteza. Unul dintre transformatoare cred ca a puscat, s-a aprins, scurt, etc. ptr ca nu e langa celalalt unde trebuia sa fie, iar pe spatele capacului unde trebuie sa fie prins se vad niste urme de ars.. Bun! Problema de franare, schimbare a sensului, schimbare a turatie - cred ca le pot rezolva din convertizor(pana la urma a ajuns si la mine unul de 2.2kw), dar cu un alt motor, trifazic de 2kw cu 2800rot/min! Cred!.... Link spre comentariu
pasbogdan Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 Va felicit pt initiativa de a reconditiona acest strung.Sper sa nu fie o problema insa as dori sa stiu la ce pret l-ati achizitionat tinand cont de volumul de munca necesar si componentele necesare.Un atelier de profil a achizitionat un astfel de strung cu 2000 ron intr-o stare buna.(mai au unul identic,un sn 320 si 2 strunguri cu distanta intre varfuri foarte mare,dar au avut noroc).Spre deosebire de mine care am platit 3800 ron pe un sn 320 adus de la 400km. Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 @pasbogdan - felicitari pentru achizitie!!! Daca intrebarea e adresata initiatorului acestui topic, OK! Daca mi-e adresata mie, nu pot sa spun decat - UNDE E STRUNGUL SN281 IN STARE DE FUNTIONARE LA 2000ron? Am mai gasit si eu unu cu 2500ron, dar nefunctional rau de tot si componente lipsa... Ideea e ca asta al meu e ''la cheie'', dar nu am, nu dispun eu de curent trifazic si din cauza asta trebuie sa ''reconditionez'' alimentarea. Pe mine m-a costat 4500ron + transportul din Aiud.Pana aseara eram pe picior de-a comanda un alt motor trifazic. Motorul actual, Dahlander cu 2 viteze, e cu ''fite'' si nu stiam cum se leaga, dar pana la urma, chiar si fara a avea cunostiintele necesare, i-am dat de cap... Urmeaza sa-l conectez la un comutator stea-triunghi si ''hasta la vista...'' Link spre comentariu
pasbogdan Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 @pasbogdan - felicitari pentru achizitie!!! Daca intrebarea e adresata initiatorului acestui topic, OK! Daca mi-e adresata mie, nu pot sa spun decat - UNDE E STRUNGUL SN281 IN STARE DE FUNTIONARE LA 2000ron? Am mai gasit si eu unu cu 2500ron, dar nefunctional rau de tot si componente lipsa... Ideea e ca asta al meu e ''la cheie'', dar nu am, nu dispun eu de curent trifazic si din cauza asta trebuie sa ''reconditionez'' alimentarea. Pe mine m-a costat 4500ron + transportul din Aiud.Pana aseara eram pe picior de-a comanda un alt motor trifazic. Motorul actual, Dahlander cu 2 viteze, e cu ''fite'' si nu stiam cum se leaga, dar pana la urma, chiar si fara a avea cunostiintele necesare, i-am dat de cap... Urmeaza sa-l conectez la un comutator stea-triunghi si ''hasta la vista...''Initiatorului,dar nu numai.Strungul la 2000 de lei e in atelierul firmei de prelucrari.Asta ziceam si eu,numai cine are deja 5 buc il gaseste pe al 6-lea foarte ieftin.Pe al meu(320) am dat mult mai multi bani. Link spre comentariu
OmuGabi Postat Decembrie 28, 2012 Partajează Postat Decembrie 28, 2012 DanuAl, pentru strunguletul tau, trebuie sa lasi motorul original, daca este functional, sa-l folosesti numai conectat in triunghi( aici ai 2 optiuni triunghi turatie mica sau triunghi turatie mare), astfel motorul va functiona la 220v trifazat dar doar pe gama de turatii specifica pentru conexiunea triunghi aleasa, apoi achizitionezi un convertizor de frecventa care sa primeasca la intrare 220v monofazat si care-ti scoate 220v trifazat. Nu este nici o problema pentru gama de turatii, convertizorul de frecventa poate compensa acest lucru prin marirea frecventei de la 50Hz la 100Hz sau mai mult. Mai trebuiesc achizitionate transformatoare de comanda de 220/24v si daca este cazul 220/110v pentru contactoare( contactoarele trebuiesc alimentate la 220V monofazat dar musai 50Hz, deci separat de iesirea convertizorului care este variabila in frecventa). Sper ca ti-am fost de ajutor. Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 28, 2012 Partajează Postat Decembrie 28, 2012 Va multumesc pentru ajutor @OmuGabi! Ideea e cam asa - am convertizor de 2.2kw 3faze-220v, am transformatoru de 24v/160va la 220v - azi a incercat un electrician sa le lege si sa-l pornesc din butoane, dar nici o sansa! E prea slab curentul care ajunge la butoanele de comanda. Motorul e YY/Δ. Pe dublu stea am turatia mare, iar pe triunghi am turatia mica. Alimentat motorul direct de la convertizor - in sarcina, cu curelele montate, nu porneste in dublu stea - baraie, daca nu e in sarcina porneste. Alimentat motorul in triunghi - porneste si in sarcina.. M-am tot jucat zilele astea si cu convertizorul si cu strungul. Frecventa mai mare de 60hz nu-i pot da din convertizor! Pe vremea asta, rece, minim 15 grade in ''atelier'', porneste destul de greu - din cauza uleiului. Acum sunt la reglarea/centrarea universalului.... da, stiu, ma misc foarte greu, dar n-am cu cine... Transformatorul de 110v alimenta becurile, deci ala nu ma intereseaza. Ideea de aici nu stiu cum s-o aplic - ( contactoarele trebuiesc alimentate la 220V monofazat dar musai 50Hz, deci separat de iesirea convertizorului - am cablu, iesirea pe care era alimentat la 380v. Eu alimentez strungul pe acel cablu, care da curent si la transformatoare.. cel putin asta am vazut ca o facut electricianul. Cum pot alimenta separat traful de motor? Alimentez motorul direct cu convertizorul? Dar atunci n-o sa mai fie ''valabile'' contactoarele/comutatorul stea - triunghi... Aici e enigma si cred, sper, eu rezolvarea! Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 ...Alimentat motorul direct de la convertizor - in sarcina, cu curelele montate, nu porneste in dublu stea - baraie, daca nu e in sarcina porneste...Conexiunile Y/YY, solicita o tensiune la borne de 380...400 V. Conectat in acest regim la reteaua trifazata de 220...230 V, motorul va avea o functionare cu parametri slabi, mult diferiti de cei ai regimului noninal. Atentie (!!!) un asemenea regim, da nastere la supra-curenti in bobinaje, datorita faptului ca motorul incearca sa-si asigure de la retea, puterea lui nominala (in gol, sau in sarcina) si de aceea este periculos pentru motor. Link spre comentariu
OmuGabi Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 M-am uitat pe schema electrica, cel mai usor o rezolvi in acest fel:Cauti un transformator 380/220V, acest transformator il cuplezi cu 220V la reteaua nationala printr-un cablu bifilar separat. Iesirea de 380v o cuplezi la intrarile celor 2 transformatoare cat mai aproape fizic(nu te duci pe bornele trafului, mergi dincolo de orice contact, protectie etc de pe fir) de locul unde erau legaturile originale(pe care le desfaci), astfel ai siguranta ca nu se pierde nici o protectie sau comutare din schema originala. Ai rezolvat astfel alimentarea circuitelor de comanda, frana, lampi etc.Separat modifici legaturile la motorul pompei de emulsie(direct in placa de borne a motorului, sa mearga doar in triunghi) si apoi te duci la legaturile motorului principal si elimini acele legaturi care fac motorul sa mearga in stea. Pe schema electrica chiar in dreapta motorului principal si putin mai sus exista niste contacte care fac legatura stea, desfaci acele legaturi(cred ca fizic pe bornele acelui contactor pe o parte ai trei fire care intra in el si pe partea cealalta la cele 3 borne vei avea scurt printr-un conductor care merge la toate cele 3 borne, elimini acel scurt si ai rezolvat.Iesirea convertizorului o cuplezi la cablul de forta original si ai rezolvat-o.Bafta! Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Un traf de genu' 380-220 costa destul ... Mai ieftin ies, si asta e urmatoarea ''problema'' pe care o s-o rezolv, cu un motor trifazat de 2.2kw care stie si 220v NU doar 380v cum ''stie'' motorul actual, cu turatie de 28-2900rot/min, legat la convertizor o sa pot selecta si turatiile mai mici. Leg la convertizor un potentiometru si 2-3 butoane pentru oprit-pornit si schimbare de sens, si in modul asta elimin/inlocuiesc intrebuintarea butoanelor de comanda de pe strung. Primesc mesaje private in legatura cu ''precenu'' meu de 3 la leu' care mi-a vandut convertizorul trifazic, care nu mergea alimentat la 220v, asa cum pretindea ca merge... ''bean_8421'' (Abacioaie Constantin Calin) memberlist.php?mode=viewprofile&u=69102. Intra si acum pe forum, dar la telefon sau la mesaje n-a mai raspuns. Daca vreti sa nu va doara capu', mai bine il evitati! Link spre comentariu
OmuGabi Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Nu iesi mult cu trafo-ul, cred ca in orice obor gasesti asa ceva, se scot de prin utilajele casate, nu ai nevoie de o putere mare 200-300W cred ca este suficient, ai nevoie de el doar pentru tabloul electric (partea de comenzi), partea de forta este preluata de convertizor. Link spre comentariu
DanuAL Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Bun - cum se face alimentarea - convertizorului la motor si a trafului separat alimentat la tablou, tinand cont de comutatorul pentru dublu stea/triunghi care trebuie sa actioneze motorul .. !? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum