bogdan_luben Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 Este de la dispozitivul de copiere, bine e mult spus copiere, practic strunjire conica. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 Adica daca o desfac sa curat zona aia, nu afecteaza cu nimic strunirea?. Nu-mi dau seama cum functioneaza. Deocamdata nici nu am invartit strungul. Sunt la capitolul " restaurare". Este degresat, spalat cu presiune, curatat zonele de rugina si chituit. Urmeaza curand si vopsirea. Pun maine cate-va poze cu lucrarea mea. Link spre comentariu
DanuAL Postat Martie 30, 2016 Partajează Postat Martie 30, 2016 Nu afecteaza cu nimic! Strunjirea conica, implicit acea ''rigla'', se poate folosi doar dupa desfacerea suruburilor piulitei transversale, altfel nu poate face cursa, sania transversala. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Martie 31, 2016 Partajează Postat Martie 31, 2016 Aha, am inteles. Multumesc. Cate-va poze cu lucrarea mea: Am inlocit cremaliera, am cumparat una bruta de 1000x20x20 din care am prelucrat sa o aduc la cotele necesare. Se potriveste perfect acum. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Aprilie 23, 2016 Partajează Postat Aprilie 23, 2016 Incet, incet il adun la loc. Am tot avut probleme cu instalatia electrica, in sensul ca nu reuseam sa fac motorul sa merga pe doua turatii. Am adus si un electrician care s-a invartit aproape o zi intreaga pe langa el, a masurat si tot masurat rezistenta infasurarilor din motor si a concluzionat ca e o infasurare arsa. Bine ca nu am dus motorul la bobinat. I-am zis ca e motor Dahlander, diferit fata de stea-triunghi dar s-a dat batut si mi-a zis sa caut pe altcineva mult mai priceput. Bine ca macar omul a recunoscut ca-l depaseste si nu a stricat cine stie ce. Dupa aceea am cautat pe net niste scheme-conexiuni Dahlander si in final i-am dat de cap. Acum problema este ca circuitele de comanda ale contactoarelor motorului, trecri alt contactor ce comanda frana. Ma tot chinui sa inteleg logica circuitelor si nu prea reusesc. Banuiesc ca functioneaza in felul urmator:Apesi unul dintre butoane(rosu sau albastru), motorul porneste, maneta de rotire este pe neutru, frana este cuplata, universalul blocat. Misti de maneta in sus sau in jos. Atunci frana se deblocheaza, iar pe masura ce misti de maneta, ambreiajul se cupleaza progresiv, turatia universalului creste. Aduci maneta pe neutru, ambreiajul se slabeste, iar frana se cupleaza si blocheaza universalul pe loc. Cred ca asa ar trebui sa functioneze. Corect?Multumexc.Am folosit schemele electrice din manualul strungului ce se gaseste pe aici pe forum, dar sunt total gresite. Cel putin schema cu legaturile de la butoane este un calvar. Nu mai zic de faptul ca numerotarea firelor este alta fata de realitate.La voi corespund schemele? Link spre comentariu
razvanmarius Postat Aprilie 29, 2016 Partajează Postat Aprilie 29, 2016 Buna dimineata, am mai facut un pas in "restaurarea" strungului SN 321 in sensul ca am inlocuit uleiul din cutia de viteze. Pot spune cu certitudine ca era uleiul original din fabrica. Era destul de gros, de genul T75-T90. Dupa ce am scos uleiul vechi, am spalat cutia de viteza cu motorina, in final arata lacrima. Se vede si in poza. Am observat atunci, la spalare, ca vopseaua alba data pe interiorul cutiei de viteze se exfolia, adica se desfacea bucatele buucatele. Nu am dat mare importanta. Am schimbat uleiul, am pus unul mai subtire, semisintetic ce se foloseste la tractoare, excavatoare, etc in cutia de viteza. l-am lasat sa mearga cate-va zeci de minute in gol. Se auzea rotund, si un usor zgomot de rulment. uzat. A doua zi, pornesc strungul sa-l mai "ascult". Se auzea un zarnait mai puternic. La turatie mare vajaia si vibra ca toate alea. Desfac capacul cutiei de viteza. Ce credeti ca gasesc: mare parte din vopseaua alba de rahat, se exfoliase si mai tare si intrase peste tot in rulmenti. Am dat drumul la ulei, nu mai avea culoarea limpede de nou. Era tulbure, plin de particule de vopsea in suspensie. Pe fundul cutiei de viteza adunai cu mana bucatele de vopsea. Habar nu am cum sa fac sa curat vopseaua din interior, poate fara a fi nevoit sa-i scot toate maruntaiele. Link spre comentariu
DanuAL Postat Aprilie 29, 2016 Partajează Postat Aprilie 29, 2016 E o treaba destul de complicata curatarea cutiei de viteze. Nu prea e loc de bagat mana pe acolo. Am patit si eu chestia asta. Eu am bagata motorina, prima data 5 litri. Am mestecat, am spalat pe acolo de l-a traznit. Pe partea cu pinola mobila, are alea 2 ''manere''/suruburi de/pentru ridicarea strungului. Acolo am pus o bucata de grinda de lemn, iar dedesubt am montat un cric hidraulic de vre-o 3 tone si incet incet am ridicat strungul, si in felul asta mi-a fost mai usor sa scot mizeria de acolo. Dupa ce-am scos prima motorina, am bagat motorina curata intr-o sticla d-aia de presiune, manuala, mica, cu care am spalat inca o data. Toate astea si cu ajutorul unei pensule ptr calorifer, e putin cotita, au dat rezultate BUNE! Am lasat strungul asa inclinat pana a 2a zi, sa fiu sigur ca se scurge toata motorina/mizeria de acolo. Nu stiu care ar fi motivul ptr care se duce vopseaua aia. Nici nu ma intereseaza. Daca incerci si varianta mea, sa fi atent cand ridici cu cricul ptr ca greutatea mai mare e pe partea cu cutia de viteze!!! Poti folosi pe post de propta un lemn sanatos proptit in axul strungului! Bafta si Sarbatori Fericite tuturor !!! Link spre comentariu
razvanmarius Postat Iulie 21, 2016 Partajează Postat Iulie 21, 2016 Buna dimineata. In final dupa un an si jumatate pot spune ca am strung functional. Am si lucrat ceva pe el, cate-va bolturi. Urmeaza sa fac si niste filete sa vad cum ma descurc. Link spre comentariu
Adrian Pruna Postat Iulie 24, 2016 Partajează Postat Iulie 24, 2016 Foarte frumos, sa-l folosesti sanatos ! Link spre comentariu
en Postat Iulie 26, 2016 Partajează Postat Iulie 26, 2016 Mare adevar in zicerea ca "omul sfinteste locul"!! Reconditionare de calitate,se vede ca ai pus suflet... Link spre comentariu
razvanmarius Postat August 3, 2016 Partajează Postat August 3, 2016 Multumesc. Am pus si suflet si munca si timp. As mai avea de vopsit la el si papusa mobila, dar m-am cam plictisit deocamdata. Poate la iarna. Link spre comentariu
Mac Radiators Postat Ianuarie 21, 2017 Partajează Postat Ianuarie 21, 2017 Arata super strungul. Eu inca nu am rezolvat cu butonul ptr turatia de 3000rpm la strungul meu, e blocat. Aveti idee daca se gasesc aceste butoane pe undeva? sau se pot inlocui? Intre timp am rupt 2 dinti la axul principal cu pinion ce calca pe cremaliera , de avans ptr sania mobila si a trebuit sa demontez tot deoarece se scoate prin spate..incredibil cat de prost l-au proiectat. Am rezolvat cu un ax nou ..120 ron. A fost destula munca sa dau tot jos ca sa pot scoate axul. :( Cum verific daca merge sistemul de ungere la sania mobila? Am impresia ca nu functioneaza. Zilele astea am sa ii fac si eu schimbul de ulei si trebuie neaparat sa etansez bine ferestrele transparente ca imi curge putin ulei pe acolo. Fac maine ceva poze la conectorul cu pricina ce nu functioneaza. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 22, 2017 Partajează Postat Ianuarie 22, 2017 Butoane se gasesc pe multe site-uri. E un simplu contact, de fapt sunt doua, unul NI( NO) si unul ND(NC) E butonul stricat sau nu cupleaza treapta mare? Referitor la ungere, ar trebui sa se vada in fereastra transparenta cum scuipa ulei din teava. Se vede cand se invarte universalul. La fel si in cutia de avansuri. Link spre comentariu
ctl_tec Postat Ianuarie 26, 2017 Partajează Postat Ianuarie 26, 2017 Saluare, La inceputul topicului era un link care acum nu mai merge pentru cartea strungului sn 281. O mai are cineva? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum