Vizitator Fermi480 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Salutare! Sunt nou pe forum si cam incepator in ale electronicii. Problema mea este urmatoarea, am un mixer de bucatarie si i se incinge bobinajul statorului , vechea izolatie de pe stator am dat-o jos deaoarece o parte din ea se carbonizase. Ce izolatie m-ati sfatui sa pun pe bobinaj ? Multumesc anticipat. :confuz1 Link spre comentariu
Vizitator Fermi480 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Salutare! Sunt nou pe forum si cam incepator in ale electronicii. Problema mea este urmatoarea, am un mixer de bucatarie si i se incinge bobinajul statorului , vechea izolatie de pe stator am dat-o jos deaoarece o parte din ea se carbonizase. Ce izolatie m-ati sfatui sa pun pe bobinaj ? Multumesc anticipat. :confuz1 Link spre comentariu
Ticu Postat Aprilie 14, 2012 Partajează Postat Aprilie 14, 2012 Inteleg ca motorul merge, nu s-a ars.Eu nu as mai pune acel strat exterior de izolatie care s-a carbonizat partial. In felul asta racirea cu aer a statorului va fi ceva mai buna.Totusi e un semn de supraincalzire si e bine ca motorul sa fie "menajat" pe viitor. Asta inseamna frecari mici in lagare (curatate, unse putin), sarcina nu prea mare (amestecuri prea greu de invartit), utilizarea cu pauze destul de lungi pentru racire (a se vedea si recomandarile din prospect). Link spre comentariu
Ticu Postat Aprilie 14, 2012 Partajează Postat Aprilie 14, 2012 Inteleg ca motorul merge, nu s-a ars.Eu nu as mai pune acel strat exterior de izolatie care s-a carbonizat partial. In felul asta racirea cu aer a statorului va fi ceva mai buna.Totusi e un semn de supraincalzire si e bine ca motorul sa fie "menajat" pe viitor. Asta inseamna frecari mici in lagare (curatate, unse putin), sarcina nu prea mare (amestecuri prea greu de invartit), utilizarea cu pauze destul de lungi pentru racire (a se vedea si recomandarile din prospect). Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Verifica vizual daca apare scanteiere anormala la colector in timpul functionarii.Daca apare si colectorul se innegreste puternic, poate fi un scurtcircuit rotoric. Se poate verifica simplu si cu urmatorare metoda: Se alimenteaza la bornele celor doua perii cu 9-12V inseriat cu un bec de stop auto de exemplu.Puteti folosi si baterii. Se regleaza tensiunea astfel ca becul sa lumineze suficient de tare ca sa avem si un curent de 0,2-0,5A prin rotor. Se masoara tensiunea intre fiecare doua lamele alaturate, rotind rotorul din pozitie dupa fiecare masuratoare. Valoarea absoluta masurata nu conteaza, va fi de exemplu 0,05-0,2V functie de rezistenta bobinajului. Trebuie sa avem in schimb tensiuni foarte apropiate intre fiecare doua lamele alaturate. Daca intre doua lamele tensiunea este 0V atunci acolo avem scurtcircuit. Daca intre doua lamele avem dublul tensiunii masurate la celelalte, avem o bobina intrerupta. Metoda apartine unui inginer rus, am gasit-o intr-o carte veche de 40 ani. Retineti-o si folositi-o la orice motor de curent alternativ/continuu cu colector. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum