Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de bobinat in model fagure


viopa

Postări Recomandate

9 hours ago, doru3160 said:

Întreb numai din pura curiozitate. Daca tot există un strung in dotare, de ce nu ax dintr-o bucata? 

Buna dimineata,

 

Nu stiu sa fac filet 1/2 pentru mandrina si din aceasta cauza am luat adaptorul SDS de la mandrina si l-am cuplat cu axul propizis al masinii printr-o bucse de legatura. Daca gasesc pe cineva contra cost sa-mi faca axul dintr-o bucata va fi super.

 

Cu stima

Antonio

 

PS am vrut sa incerc si aceasta metoda de "lipire" a pieselor metalice cu acest Loctite 638. Lipitura iese incredibil de solida. piesele de test lipite astfel nu au putut fi desfacute decat cu lampa de gaz incalzind puternic piesele.

Editat de AFCtin
Link spre comentariu
16 minutes ago, icar said:

Eu, iertat sa-mi fie, nu vad rolul mandrinei.

Buna dimineata,

 

Am pus mandrina in capatul axului pentru:

 

  1. Cand am de bobinat bobine cu diametrul carcasei mai mic de 8mm, pun carcasa pe un surub potrivit si prind astfel carcasa in mandrina,
  2. Cand am nevoie sa filetez piese mici, pun tarodul in mandrina si filetez piesele facil.

Cand voi avea mevoie sa bobinez bobine mai mari, voi pune un ax de D8 mm filetat intr-o parte si gata rezolv problema.

 

Cu stima,

 

Antonio

Link spre comentariu
27 minutes ago, d2134 said:

Meserie, nu comicarie:

 

Buna dimineata,

 

Multumesc pentru ink.

Constructorul este inginer mecanic cu siguranta. Masina poate fi folosita fara probleme intr-un laborator de prototipuri.

Stie sa faca mai multe tipuri de bobine. 

 

Eu trebuie sa ma descurc cu "comicaria" mea.

 

Cu stima,

 

Antonio

Link spre comentariu
Acum 35 minute, AFCtin a spus:

Nu stiu sa fac filet 1/2

 

Aha, explicabil, credeam că alte opreliști tehnice au dus la soluția asta. Daca putina strungărie am învățat și eu în timp, cat sa nu apelez la alții pt orice fleac, la filete nu stau bine deloc, ca să mă exprim elegant. Succes, urmăresc cu interes evoluția.

Link spre comentariu
5 minutes ago, AFCtin said:

Eu trebuie sa ma descurc cu "comicaria" mea.

O sa te descurci, nu-i vorba.

Trebuie sa "furi" niste idei bune din filmuletul de mai sus:

1. Mecanismul de pozitionare a bratului de asezare a firului care permite realizarea facila de bobine pe galeti. Mecanismul de bobinare progresiva nu e neaparat necesar

2. Raportul de demultiplicare care permite unghi mare intre spire

3. Cama cu profil dubla spirala Arhimede si mecanism dezmodromic

4. Mecanism liniar de reglare a latimii de bobinare

Link spre comentariu
59 minutes ago, d2134 said:

O sa te descurci, nu-i vorba.

Trebuie sa "furi" niste idei bune din filmuletul de mai sus:

1. Mecanismul de pozitionare a bratului de asezare a firului care permite realizarea facila de bobine pe galeti. Mecanismul de bobinare progresiva nu e neaparat necesar

2. Raportul de demultiplicare care permite unghi mare intre spire

3. Cama cu profil dubla spirala Arhimede si mecanism dezmodromic

4. Mecanism liniar de reglare a latimii de bobinare

Buna ziua,

 

Am "furat" deja modul cum se face pretensionarea firului de bobinat, fir presat intre doua suprafete de pasla sau ceva asemanator. La fabrica unde am lucrat, masinile de bobinat aveau un sistem de pretensionare cu parghie si frana (ceva destul de complicat dar eficient).

 

Masinaria din filmulet  are functii compexe. Daca ar fi dupa mine o astfel de masina ar trebui facuta in sistem CNC. Ar iesi mult mai ieftin. Constructorul care a facut msina din filmulet este sigur inginer mecanic si pe deasupra si foarte pasionat. Masina e facuta la iprimanta 3D si cred ca are si ceva piese "on the shelf".

 

Nu sunt de meserie si incerc sa ma descurc cu ce am la indemana. M-am apucat sa fac schema de reglaj viteza pentru motoras. Am un modul de la Welleman pentru controlul vitezei la motoarele cu perii de CC

 

Multumesc pentru informatii si incurajari.

 

Cu stima,

 

Antonio

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
8 hours ago, AFCtin said:

..........M-am apucat sa fac schema de reglaj viteza pentru motoras. Am un modul de la Welleman pentru controlul vitezei la motoarele cu perii de CC.............

 

 

 

 

 

 

Buna seara,

 

Am "intins" pe masa schema de reglaj viteza motoras realizat cu modulul Welleman K8004. Dezamagire totala. Modului isi face treaba dar "mananca" cuplul motorului care poate fi uspr oprit cu mana. Fara modul de reglaj la tensiunea maxima din baterie (15 V si ceva), mototul aproape ca distruge cureaua dintata cand incerci sa-l opresti cu mana.

 

Am sa incerc si varianta de reglaj in trepte a vitezei. Am un traf de vreo 25 W putere si o sursa relgabila fe tensiune 0-30 Volti cu 3A curent maxim. Stiu ca la motoarele DC cu perie si stator magnetic, puterea si turatia scad direct proportional cu tensiunea de alimentare. Trebuie sa fac un compromis turatie versus cuplu motor. Am o reducere mecanca de turarie prin rotile dintate si cureaua dintata in raport am de 1 : 3.53.

 

Va tin la curent

 

Cu stima

Antonio

Link spre comentariu
23 minutes ago, AFCtin said:

Am "intins" pe masa schema de reglaj viteza motoras realizat cu modulul Welleman K8004. Dezamagire totala. Modului isi face treaba dar "mananca" cuplul motorului care poate fi uspr oprit cu mana. Fara modul de reglaj la tensiunea maxima din baterie (15 V si ceva), mototul aproape ca distruge cureaua dintata cand incerci sa-l opresti cu mana.

Asa functioneaza montajul acela, e PWM. Daca vrei stabilizarea turatiei trebuie sa folosesti un montaj asemanator celor folosite la casetofoane, o sursa de alimentare cu rezistenta interna negativa.

Merge si PWM dar pe masura ce creste diametrul bobinei va scadea turatia.

Link spre comentariu

Modulul ala este o porcărie. Este doar un "reductor de tensiune" pt motor. Pt ceea ce vrei tu îți trebuie un stabilizator de turație ce sa tina cont și de curentul prin motor, cam greu de realizat cu PWM dar nu imposibil. 

Link spre comentariu
3 minutes ago, sesebe said:

Modulul ala este o porcărie. Este doar un "reductor de tensiune" pt motor. Pt ceea ce vrei tu îți trebuie un stabilizator de turație ce sa tina cont și de curentul prin motor, cam greu de realizat cu PWM dar nu imposibil. 

Buna seara,

 

Nu tin neaparat ca turatia sa fie super stabila ci sa fie mult mai mica decat turatia "nativa" a motorului care este 8500 turatii la 12 V. Cu rducerea turatiei realizata mecanic 8500/ 2.53 = 2407 turatii ceea ce este ff mult. Cred ca voi folosi metoda clasica reductor mecanic in doua trepte. Am inca o roata cu 60 dinti si mai trebuie un pinion cu aprox 30 dinti si inca o curea dintata. Calculez si postez aici.

 

Multumesc mult pentru interesul aratat acestui proiect.

 

Cu stima

Antonio

Link spre comentariu

Am si eu in constructie o masina de bobinat (nu fagure). Pentru reductie folosesc setul de roti de schimb de la strungul chinezesc (am doua seturi). Se gasesc relativ ieftin pe Aliexpress, doar ca este de asteptat. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări