Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de bobinat in model fagure


viopa

Postări Recomandate

Acum 13 ore, AFCtin a spus:

Buna seara,

 

O Masina facuta super. Se pare ca proiectul meu are o gresala fatala :84

 

raportul de transmisie intre axul port bobina si axul de antrenare trebuie sa fie variabil nu ca la nine 1:1

 

Cu stima

 

Masina nu-i completa.....mai trebuie si un sistem de tensionare pentru sarma.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Sa nu mai vorbim de faptul ca transmisia este pe rola de cauciuc....poate patina la tensionarea firului....apare neconcordanta intre plimbarea sarmei si rotatia bobinei...adio simetria fagurelui. Acolo trebuia transmisie cu roti dintate, melc....

Editat de mac01
Link spre comentariu
La 14.06.2021 la 10:24, AFCtin a spus:

 

Buna dimineata,

 

Am testat masina. Am pus o carioca in loc de sarma si dezastru total: sarma imaginara trasata de carioca pe axul masinii NU acopera suprafata bobinei imagiare :26 ci ramane pe acceasi curba. Ar trebui raportul dintre axe reglabil astfel incat la  o rotatie completa a axului maivela, axul port bobina sa faca o rotatie si un pic astfel incat spirele sa apara un pic decalate pe carcasa bobinei.

Vis a vis de latimea bobinei cred ca doua trei latimi fixe ar fi suficiente, deci doua trei came de schimb s-ar putea face. Latimea uzuala a acestor bobine ar trebui sa fie destul de standard zic eu. Inginerii radio ar trebui intrebati. 

 

Deci: 

  1. raportul de transmisie dintre axul manivela si axul port bobina da pasul de bobinare (Nu trebuie sa fie 1:1)
  2. Forma geometrica a cemei da latimea bobinei.

 

O fi corect ce am zis mai sus?

 

Cu stima,

 

PS: raspunsul ar trebui cautat intr-o filatura (fabrica) de fire pentru industria textila. Ei au msini care care bobineaza papiote de ata de cusut etc

Intr-adevar raportul de transmisie nu este 1:1.Va atasez cinematica unei masini realizata de vecinii de le rasarit, pinioanele conice nu au acelas numar de dinti,in exemplul de mai jos unul are 21 de dinti celalat 20.Modificati pinioanele si va fi bine.Latimea bobinei o modificati prin modificarea pozitiei excentricului(camei).

 

cnfyjr.jpg

Editat de nicolae57
Link spre comentariu
La 14.06.2021 la 14:02, mac01 a spus:

.............. Acolo trebuia transmisie cu roti dintate, melc....

Buna seara tuturor,

 

N-am gsit decat 2 roti dintate conice cu acelas numar de dinti, deci raport 1:1 de transmisie ceea ce nu-i bine :84.

Sa le comand undeva ( la fel ca in proiectul rusesc) n-are rost, ar costa prea mult. In schema ruseasca raportul de transmisie este de 21/20 adica la o rotatie a arborelui manivela port bobina, axul camei face o rotatie si un pic si de aici pasul intre spirele bobinei

Multumesc colegului Nicolae57 pentru schema cinematica ruseasca.

 

Partea intinzatorului de fir ramane sa fie rezolvata la sfarsit. La masinile de bobinat din Uzina Electromagnetica (unde am fost ucenic) erau reglabile in functie de grosimea firului. 

 

Forma de cardioida a camei propusa de francez s-ar putea face pe un router CNC. Cama mea este circulara si nu cred ca e ok. Mai trebuie citit pe net

 

Multumesc tuturor pentru sugestii. Sper ca proiectul sa iasa bine. Chiar am nevoie de o msina de bobinat astfel de bobine.

 

Alt proiect interesant aici: 

 

Cu stima,

 

AFCtin

Editat de AFCtin
Link spre comentariu
Acum 3 ore, spirica a spus:

La punctul acesta ma refeream. Va scoate din sincronizare axul rotativ fata de cel translator.

Este usor de facut proba, nedistructiv si ce-ai avea de pierdut?

Buna ziua domnule Spirica,

 

Multumesc petru sugestie. Am facut proba sugerata de dvs. Pasul rezultat e neuniform si mare fata de latimea urmei lasata de carioca pe carcasa bobinei imaginare. si mai este problema ca merge sacadat. :84

 

Masina este facuta din module separate care se pot rearanja. Sa vedem poate gasesc alta configuratie, sau poate gasesc undeva doua roti dinatate conice cu numar de dinti apropiat. In proiectul rusesc este vorba de 21/20 dinti

 

Cu stima,

 

Link spre comentariu
La 14.06.2021 la 14:02, mac01 a spus:

Sa nu mai vorbim de faptul ca transmisia este pe rola de cauciuc....poate patina la tensionarea firului....apare neconcordanta intre plimbarea sarmei si rotatia bobinei...adio simetria fagurelui. Acolo trebuia transmisie cu roti dintate, melc....

Buna ziua domnule Mac01,

 

Avantajul transmisiei cu role la 90 grade cu cauciuc este ca poti regla fin raportul de transmisie dintre cele doua roti, ceea ce e mare lucru zic eu. Placa metalica pe care "calca" roata de cauciuc poate fi asperizata (randalinata) astfel incat sa nu alunece in raport cu roata de cauciuc.

 

 

Cu stima,

 

AFCtin

 

Editat de AFCtin
Link spre comentariu

Cauciucul se intareste, se lustruieste, devine rigid si patineaza pe o rola fina...iar daca randalinezi rola va musca din cauciuc la o tensionare mai mare a firului. Sa nu mai vorbim de faptul ca acel cauciuc este un element degradabil....isi pierde proprietatile in timp. Eu vad mai bun o transmisie pe melc....dar a fost doar o parere.

Spor...masina dv este interesanta...se vede ca s-a investit multa pasiune in realizarea ei!

Link spre comentariu
Acum 17 minute, mac01 a spus:

Cauciucul se intareste, se lustruieste, devine rigid si patineaza pe o rola fina...iar daca randalinezi rola va musca din cauciuc la o tensionare mai mare a firului. Sa nu mai vorbim de faptul ca (,) cauciucul respectiv este un element degradabil....isi pierde proprietatile in timp. Eu vad mai bun o transmisie pe melc...dar daca nu este sau nu se poate nici cel de sus nu cere. Fiecare face cum crede de cuviinta...din partea mea a fost doar o parere.

Spor!

Buna ziua domnule Mac01,

 

Aveti dreptate vis a vis de faptul ca in timp cauciucul "imbatraneste" si da probleme.  O transmisie pe melc ar fi ok daca as putea obtine raprt de transmisie apropiat de 1:1 cum am nevoie. Buna idee de verificat :reytre si de luat in calcul. Practic se poate face relativ usor roata melcata pe strung.

 

Cu stima,

 

AFCtin

Link spre comentariu

O transmisie cu roata melcata nu va ajuta,ar trebui pasul melcului sa fie enorm, o rotatie a melcului ar trebui sa rasuceasca de 1,05 ori roata melcata ceea ce este imposibil, chiar si cu un melc cu mai multe inceputuri nu puteti realiza acest raport de transmisie.  

Din cate inteleg va trebuie un angrenaj care sa schimbe la 90 grade transmisia, cu 1 rotatie primara sa rezulte 1,05 rotatie secundara. 

Daca doriti raport 1:1 la 90 grade transmisia e cel mai usor de obtinut din recuperarea unui angrenaj de flex cu dantura buna dar cu rotorul ars, un exemplu aleator ar fi pinionul pe rotor 13 dinti coroana 53 dinti. 

O manivela are un pinion cu dantura dreapta 13 dinti ce angreneaza un pinion tot cu dantura dreapta de 53 dinti.  

Pinionul cu dantura dreapta 53 dinti e fixat pe axul M14 al axului flexului, miscarea ajungand la angrenajul conic din carcasa flexului, raportul de transmisie inversandu-se rezultand o transmisie cu costuri minime la 90 grade raport 1:1. 13--53--53--13. 

Daca prima transmisie se realizeaza pe o lira schimbandu-se nr de dinti la pinioanele cu dantura dreapta se pot modifica si raportul de transmisie primar fata de cel secundar.

Pinioane cu dantura dreatpta se pot face relativ usor si din poliamida. 

Numarul de dinti al pinioanelor cu dantura dreapta pot varia functie de ce numar de dinti au pinioanele angrenajului flexului recuperat.

Editat de valivoi
Link spre comentariu

Se poate si prin melc....daca se conecteza melcul intre doua roti identice. O roata asigura deplasarea sarmei iar cealalta rotatia bobinei. La melc se mai poate monta si axul unui motoras intr-un cap iar in celalalt cap o manivela.

Idei sunt destule...dar trebuie socotite si gandite inainte de a fi puse in practica.

 

 

 

Editat de mac01
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări