dorian 70 Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Am intrat in posesia unui motor Bauknecht, folosit, dupa cum mi s-a spus, la actionarea automata a unei porti.Din cate am inteles este trifazat, are trei infasurari care masurate cu ohmmetrul dau cca 67 ohmi fiecare.Le-am legat in triunghi bobinele si cu un cond de 12 microF (care era legat de borne) i-am dat 220V si functioneaza.Ce nedumeriri am:a) mai sunt patru fire care vin din stator si nu stiu ce-i cu ele, o pereche are R=0 ohmi iar o pereche cca 150 ohmi, am desenat si pe poza cu borneb) puterea inscrisa pe tablita motorului este de 0,12 kW, o refacere a bobinajului pentru folosire la monofazat s-ar justifica? Link spre comentariu
cnc_step Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Am intrat in posesia unui motor Bauknecht, folosit, dupa cum mi s-a spus, la actionarea automata a unei porti.Din cate am inteles este trifazat, are trei infasurari care masurate cu ohmmetrul dau cca 67 ohmi fiecare.Le-am legat in triunghi bobinele si cu un cond de 12 microF (care era legat de borne) i-am dat 220V si functioneaza.Ce nedumeriri am:a) mai sunt patru fire care vin din stator si nu stiu ce-i cu ele, o pereche are R=0 ohmi iar o pereche cca 150 ohmi, am desenat si pe poza cu borneb) puterea inscrisa pe tablita motorului este de 0,12 kW, o refacere a bobinajului pentru folosire la monofazat s-ar justifica?Aia cu 0 ohm s-ar putea sa fie un bimetal si cand se incalzeste, cuplata la un releu declanseaza si opreste o perioada motorul pana se raceste. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Aprilie 11, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Aia cu 0 ohm s-ar putea sa fie un bimetal si cand se incalzeste, cuplata la un releu declanseaza si opreste o perioada motorul pana se raceste. Da, mai mult ca sigur asa este. Mai raman celelalte doua fire necunoscute, cu rezistenta de 150 ohmi, presupun ca o fi ceva in genul unui tahogenerator pentru a putea da comanda de oprire la capetele liniei de rulaj sau alte eventuale blocari Refacerea bobinajului pentru monofazat este posibila ? Daca da, s-ar merita ? Link spre comentariu
cnc_step Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Aia cu 0 ohm s-ar putea sa fie un bimetal si cand se incalzeste, cuplata la un releu declanseaza si opreste o perioada motorul pana se raceste. Da, mai mult ca sigur asa este. Mai raman celelalte doua fire necunoscute, cu rezistenta de 150 ohmi, presupun ca o fi ceva in genul unui tahogenerator pentru a putea da comanda de oprire la capetele liniei de rulaj sau alte eventuale blocari Refacerea bobinajului pentru monofazat este posibila ? Daca da, s-ar merita ?Cred ca este frana electromagnetica. Da-i un 24v si vezi daca se mai invarte rotorul. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Aprilie 11, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Multumesc pentru interesul acordat, ramane pe maine sa incerc.Am sa scriu aici rezultatul, o seara buna in continuare ! Link spre comentariu
dorian 70 Postat Aprilie 12, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 12, 2012 Am alimentat astăzi bobina cu pricina cu 24V si după aceea i-am dat şi 230V şi rezultatul este acelaşi, un bâzâit în plus, la 230V mai mare ca la 24V ! Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Bobina de 24V nu trebuie alimentata cu cc? Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Bobina de 24V nu trebuie alimentata cu cc? Link spre comentariu
dorian 70 Postat Aprilie 13, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Am sa incerc sa-i dau un 24V de la un trafo urmat de o punte redresoare. Am vazut intr-o statie de betoane un motor care antrena caruciorul cu pietris, motor ce avea o bobina in sistemul de franare, bobina ce era alimentata la 220V redresat cu o punte redresoare.Ramane intrebarea cu modificarea bobinajelor pentru transformarea de la trifazat la monofazat, se merita ? Link spre comentariu
dorian 70 Postat Aprilie 13, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Am sa incerc sa-i dau un 24V de la un trafo urmat de o punte redresoare. Am vazut intr-o statie de betoane un motor care antrena caruciorul cu pietris, motor ce avea o bobina in sistemul de franare, bobina ce era alimentata la 220V redresat cu o punte redresoare.Ramane intrebarea cu modificarea bobinajelor pentru transformarea de la trifazat la monofazat, se merita ? Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Eu as zice,ca pt un motor asa de mic si bine facut...nu meritaDar nici nu prea am tangente cu motoare si alte d-atsea Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Eu as zice,ca pt un motor asa de mic si bine facut...nu meritaDar nici nu prea am tangente cu motoare si alte d-atsea Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum