Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor masina spalat automata->polizor banc


Vizitator clau123

Postări Recomandate

Un sfat cat se poate de binevoitor si gratuit din partea mea: nu ticlui sistem de prindere,penseta mandrina sau orice alta idee nazdravana pe motor cu perii,daca nu ai un strung si nu esti foarte,FOARTE sigur ca stii ce faci.Frezele alea au prostul obicei de a sari din oberfreza construita de fabrica,daca nu ai strans bine penseta,daca ai o mica deviatie la coada frezei etc. daramite intr-o chestie 'ticluita' in garaj sau cine stie pe unde si cu cine stie ce materiale - explicatia->turatiile mari.O oberfreza noua costa 150 lei,eu am gasit si cu mai putin,oricat ar fi de proaste astea mai ieftine nu risti atat sa iti pierzi parti din nas sau alte extremitati.Fiecare liber sa aleaga

Link spre comentariu

Pot confirma ca exista un astfel de motor bizar- si asincron cu rotor in scurtcircuit, si motor universal- motorul in sine e o chinezaraie, dar are avantajul ca utilizat ca motor asincron cu rotor in scurt, are o fiabilitate mai mare decat universalul, insa si randament energetic mic.

Link spre comentariu

Ca idee, eu am facut cu mult timp in urma un polizor folosind un motor de la o clasica masina de spalat romaneasca semiautomata. Modalitatea de prindere a fost banala: un cadru dreptunghiular facut din profil recangular sudat pe care am sudat 4 tije filetate care au intrat in suportii de prindere ai motorului. Era o improvizatie dar ce pot spune este ca a functionat fara probleme si cu un randament mai bun decat polizorul de 90ron de la Metro pe care-l folosesc acum. Cel putin puteam lucra cu el mai mult pana se incalzea decat cel pe care il am acum. Insa o improvizatie ramane tot o improvizatie iar costurile de a transforma produsul intr-unul calitativ sunt intotdeauna mai mari decat daca s-ar cumpara un produs cu caracteristici asemanatoare din comert.

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

salutare azi am luat un motor de masina de spalat automata destul de mare are 5 fire acum va rog si va intreb cum depistez ce fire vine legate la 220 si care la condesator daca masor cu aparatu de masura pe ohm

Link spre comentariu

Sigur nu ai găsit niciun topic pe tot forumul ăsta unde se poate găsi răspunsul la întrebarea ta ??? Eu sunt sigur că s-a mai discutat și nu o singură dată...plus că nu ai pus o poză cu motorul, sau să spui măcar de la ce tip de mașină provine.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Tocmai am capatat un motor asemanator recuperat dintr-un Ariston. Inca nu l-am incercat. Dupa cum arata, este un motor cu perii cu excitatie "compound", adica si serie si paralel. Pe stator este o bobina de excitatie serie, inseriata cu colectorul, si una de excitatie paralel, legata la retea. Pentru stoarcere merge doar cu excitatie serie, cu turatia limitata doar de frecari. Pentru spalare, este alimentata si bobina de excitatie paralel. Turatia este mai mica si este limitata de tensiunea de alimentare. Sensul de rotatie la spalare se inverseaza prin inversarea sensului de alimentare a bobinei de excitatie paralel.

Turatia nu este controlata automat decat la unele masini. Comanda motorului se face cu relee. Tahometrul este pentru protectie, sa nu se ambaleze motorul in regim de spalare daca se intrerupe excitatia paralel.

Pentru polizor, etc., motorul trebuie legat cu excitatie compound. Turatia este limitata in gol si nu scade mult la cresterea cuplului. Trebuie identificate bornele. De obicei colectorul se leaga in mijlocul bobinei de excitatie serie si nu la borne. Daca se alimenteaza aceasta bobina, motorul demareaza si se ambaleaza. Este bine sa se alimenteze de proba printr-o rezistenta (resou, bec de peste 200 W, etc.). Daca se alimenteaza bobina de excitatie paralel, nu se intampla nimic, dar consuma un curent. Cand sunt alimentate ambele bobine, motorul functioneaza corect in regim compound. Pentru schimbarea sensului de rotatie, se inverseaza alimentarea la una dintre bobine.

Succes!

Link spre comentariu

Păi cred că va veni cineva de pe forum să-ți arate acasă, că schemele de pe site-ul d-lui Emil Matei sunt cele mai explicite posibil. Dacă nici de acolo nu ai înțeles, va trebui să-ți deseneze cineva ca la grădiniță, cu culori și imagini cu motorul și condensatorul.....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări