Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor masina spalat automata->polizor banc


Vizitator clau123

Postări Recomandate

Vizitator clau123

am achizitionat un motor de masina spalat automata cu 7 borne si as vrea sa il folosesc ca polizor de banc dar nu stiu cum sa il leg sa porneasca. bornele sunt numerotate de la 1 la 7 cu 2 fire la carbune asezate in portul 3 si 4;3 fire care vin din motor asezate in porturile 5.6.si 7 si 2 care vin de pe carcasa de cul rosie in porturile 1 si 2 va rog sa imi ziceti care trebuie duse la + si care la - pentru a porni.am mai citit pe forum si nu imi dau seama da se poate sa imi ziceti firu de la portu x trebuie dus la + sau la - si tot asa .va mltumesc mult pt ajutor si ma scuzti inca o data de deranjModificat de Madalina: nume subiect

post-66016-139829416959_thumb.jpg

Link spre comentariu

Motorul nu este de cc; este un motor care functioneaza la 230V, avand o infasurare auxiliara pentru un condensator de cca 15uF. De obicei are o turatie de spalare cam pe la 400rot/min si o alta de peste 3000rot/min, pentru centrifugare.Pentru a face legaturile corect, este bine sa apelezi la un cunoscator, indentificarea facandu-se numai pe "viu".

Link spre comentariu

Motorul nu este de cc; este un motor care functioneaza la 230V, avand o infasurare auxiliara pentru un condensator de cca 15uF. De obicei are o turatie de spalare cam pe la 400rot/min si o alta de peste 3000rot/min, pentru centrifugare.Pentru a face legaturile corect, este bine sa apelezi la un cunoscator, indentificarea facandu-se numai pe "viu".

Nu te grabi cu sfatul ,daca te uiti mai bine o sa vezi ca e vorba de un motor universal cu colector a carui turatie trece de 10.000 de ture -mult prea mare pentru polizor.Se poate incerca o reductie cu fulie si un variator de turatie electronic,fara aceste lucruri nu poate fi folosit.
Link spre comentariu

Nu te grabi cu sfatul ,daca te uiti mai bine o sa vezi ca e vorba de un motor universal cu colector a carui turatie trece de 10.000 de ture -mult prea mare pentru polizor.Se poate incerca o reductie cu fulie si un variator de turatie electronic,fara aceste lucruri nu poate fi folosit.

M-am "grabit cu sfatul" sa apeleze la un cunoscator pentru a evita accidentele.Ai dreptate asa este, am zis ca este peste 3000rot/min, cu referire la modul general, eu am unul asemanator,Siemens pe care scrie n=10200rot/min.Turatiile difera si fuctie de varianta constructiva.
Link spre comentariu

2 fire la carbune asezate in portul 3 si 4;3 fire care vin din motor asezate in porturile 5.6.si 7 si 2 care vin de pe carcasa de cul rosie in porturile 1 si 2

1 si 2 sant firele de la traductorul de turatie si nu ai treaba cu ellegi 4 cu 5 si alimentezi pe 3 si 7 cu 220v,ai grija sa tii motorul bine ca smunceste la pornire ,cu ocazia asta vezi si ce turatie mare are .
Link spre comentariu

Ca sa-l pornesti trebuie sa inseriezi infasurarea statorica cu cea rotorica (cele 2 fire care pleaca de la perii, carbuni) nu ai nevoie de nici un condesator acela era folosit la deparazitare,nu incerca sa faci un polizor din acel motor pe care il detii, am incercat si eu si cu transmisie printr un angrenaj de fulii si curele si in acelasi timp si prin controlarea turatie prin module electronice, dar tot degeaba este foarte greu de stabilizat turatia la aceste motoare.

Link spre comentariu

Ca sa-l pornesti trebuie sa inseriezi infasurarea statorica cu cea rotorica (cele 2 fire care pleaca de la perii, carbuni) nu ai nevoie de nici un condesator acela era folosit la deparazitare,nu incerca sa faci un polizor din acel motor pe care il detii, am incercat si eu si cu transmisie printr un angrenaj de fulii si curele si in acelasi timp si prin controlarea turatie prin module electronice, dar tot degeaba este foarte greu de stabilizat turatia la aceste motoare.

Eu am unul asemanator cu cel din poza si functioneaza in regim de motor asincron cu infasurate suplimentara si condensator de 15uF, asta pentru turatia mica care cred ca este de 1500-3000rot/min,nu mai retin bine.Al doilea regim de functionare este de motor de c.a. cu perii colectoare la care turatia este de n=10200rot/min.Legaturile erau facute prin automatul programabil al masinii de spalat functie de regimul de spalare sau stoarcere.
Link spre comentariu

Eu am unul asemanator cu cel din poza si functioneaza in regim de motor asincron cu infasurate suplimentara si condensator de 15uF, asta pentru turatia mica care cred ca este de 1500-3000rot/min,nu mai retin bine.Al doilea regim de functionare este de motor de c.a. cu perii colectoare la care turatia este de n=10200rot/min.Legaturile erau facute prin automatul programabil al masinii de spalat functie de regimul de spalare sau stoarcere.

Nu poate exista asa ceva pentru ca masina asincrona cu pornire prin condensator are rotorul in "scurtcircuit " iar cea cu perii are rotorul bobinat,in toata experienta mea nu am vazut inca asa ceva,daca ai tu pune o poza sa ma luminez si eu.In alta ordine de idei nu este masina de spalat care la spalat sa foloseasca 1500-3000 ture la spalat si 10200 ture la stoarcere,la aceasta turatie masina pleaca de pe sol datorita imposibilitati centrari rufelor in cuva la stoarcere,cele mai noi masini de spalat au 1200-1400 rotatii/minut la stoarcere.
Link spre comentariu

cele mai noi masini de spalat au 1200-1400 rotatii/minut la stoarcere.

La motor sau la cuva?intreb pentru ca raportul de demultiplicare dintre fulia axului motorului si fulia de pe cuva este destul de mare :da
Link spre comentariu

Si totusi trecut prin 2 reductoare ar trebui sa faca fata cu brio :jytuiyu

Fata face dar 2 reductoare +ax cu rulmenti pentru pietre =prea multi bani si prea greu si mare la dimensiuni,mai bine unul cumparat de ~200 lei.
Link spre comentariu

Nu poate exista asa ceva pentru ca masina asincrona cu pornire prin condensator are rotorul in "scurtcircuit " iar cea cu perii are rotorul bobinat,in toata experienta mea nu am vazut inca asa ceva,daca ai tu pune o poza sa ma luminez si eu.In alta ordine de idei nu este masina de spalat care la spalat sa foloseasca 1500-3000 ture la spalat si 10200 ture la stoarcere,la aceasta turatie masina pleaca de pe sol datorita imposibilitati centrari rufelor in cuva la stoarcere,cele mai noi masini de spalat au 1200-1400 rotatii/minut la stoarcere.

:31 Iaca,exista totusi... :)Si ce este interesant e ca schimbarea de sens pe turatia de spalare se facea prin conectarea condensatorului la o alta borna. Cat despre turatii, am facut vorbire despre turatia de la axul motorului, ca ea se demultiplica prin fulia cuvei,asta este alta poveste.Tinand cont ca p-aici majoritatea sunt de formatie tehnica, exprimarea poate fi mai sumara.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări