Vizitator clau123 Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 am achizitionat un motor de masina spalat automata cu 7 borne si as vrea sa il folosesc ca polizor de banc dar nu stiu cum sa il leg sa porneasca. bornele sunt numerotate de la 1 la 7 cu 2 fire la carbune asezate in portul 3 si 4;3 fire care vin din motor asezate in porturile 5.6.si 7 si 2 care vin de pe carcasa de cul rosie in porturile 1 si 2 va rog sa imi ziceti care trebuie duse la + si care la - pentru a porni.am mai citit pe forum si nu imi dau seama da se poate sa imi ziceti firu de la portu x trebuie dus la + sau la - si tot asa .va mltumesc mult pt ajutor si ma scuzti inca o data de deranjModificat de Madalina: nume subiect Link spre comentariu
en Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Motorul nu este de cc; este un motor care functioneaza la 230V, avand o infasurare auxiliara pentru un condensator de cca 15uF. De obicei are o turatie de spalare cam pe la 400rot/min si o alta de peste 3000rot/min, pentru centrifugare.Pentru a face legaturile corect, este bine sa apelezi la un cunoscator, indentificarea facandu-se numai pe "viu". Link spre comentariu
Vizitator clau123 Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 bun si prin galati nu cuunoasteti un eletonist bun care sa ma rezolve? Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Motorul nu este de cc; este un motor care functioneaza la 230V, avand o infasurare auxiliara pentru un condensator de cca 15uF. De obicei are o turatie de spalare cam pe la 400rot/min si o alta de peste 3000rot/min, pentru centrifugare.Pentru a face legaturile corect, este bine sa apelezi la un cunoscator, indentificarea facandu-se numai pe "viu".Nu te grabi cu sfatul ,daca te uiti mai bine o sa vezi ca e vorba de un motor universal cu colector a carui turatie trece de 10.000 de ture -mult prea mare pentru polizor.Se poate incerca o reductie cu fulie si un variator de turatie electronic,fara aceste lucruri nu poate fi folosit. Link spre comentariu
en Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Nu te grabi cu sfatul ,daca te uiti mai bine o sa vezi ca e vorba de un motor universal cu colector a carui turatie trece de 10.000 de ture -mult prea mare pentru polizor.Se poate incerca o reductie cu fulie si un variator de turatie electronic,fara aceste lucruri nu poate fi folosit.M-am "grabit cu sfatul" sa apeleze la un cunoscator pentru a evita accidentele.Ai dreptate asa este, am zis ca este peste 3000rot/min, cu referire la modul general, eu am unul asemanator,Siemens pe care scrie n=10200rot/min.Turatiile difera si fuctie de varianta constructiva. 1 Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Da ideal ar fi un motor asincron cu pornire prin condensator de 3000 de ture,poti sa gasesti pe la masinile de spalat automate din generatie mai veche. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 2 fire la carbune asezate in portul 3 si 4;3 fire care vin din motor asezate in porturile 5.6.si 7 si 2 care vin de pe carcasa de cul rosie in porturile 1 si 21 si 2 sant firele de la traductorul de turatie si nu ai treaba cu ellegi 4 cu 5 si alimentezi pe 3 si 7 cu 220v,ai grija sa tii motorul bine ca smunceste la pornire ,cu ocazia asta vezi si ce turatie mare are . Link spre comentariu
H Robert Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Ca sa-l pornesti trebuie sa inseriezi infasurarea statorica cu cea rotorica (cele 2 fire care pleaca de la perii, carbuni) nu ai nevoie de nici un condesator acela era folosit la deparazitare,nu incerca sa faci un polizor din acel motor pe care il detii, am incercat si eu si cu transmisie printr un angrenaj de fulii si curele si in acelasi timp si prin controlarea turatie prin module electronice, dar tot degeaba este foarte greu de stabilizat turatia la aceste motoare. Link spre comentariu
en Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Ca sa-l pornesti trebuie sa inseriezi infasurarea statorica cu cea rotorica (cele 2 fire care pleaca de la perii, carbuni) nu ai nevoie de nici un condesator acela era folosit la deparazitare,nu incerca sa faci un polizor din acel motor pe care il detii, am incercat si eu si cu transmisie printr un angrenaj de fulii si curele si in acelasi timp si prin controlarea turatie prin module electronice, dar tot degeaba este foarte greu de stabilizat turatia la aceste motoare.Eu am unul asemanator cu cel din poza si functioneaza in regim de motor asincron cu infasurate suplimentara si condensator de 15uF, asta pentru turatia mica care cred ca este de 1500-3000rot/min,nu mai retin bine.Al doilea regim de functionare este de motor de c.a. cu perii colectoare la care turatia este de n=10200rot/min.Legaturile erau facute prin automatul programabil al masinii de spalat functie de regimul de spalare sau stoarcere. 1 Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 10, 2012 Partajează Postat Aprilie 10, 2012 Eu am unul asemanator cu cel din poza si functioneaza in regim de motor asincron cu infasurate suplimentara si condensator de 15uF, asta pentru turatia mica care cred ca este de 1500-3000rot/min,nu mai retin bine.Al doilea regim de functionare este de motor de c.a. cu perii colectoare la care turatia este de n=10200rot/min.Legaturile erau facute prin automatul programabil al masinii de spalat functie de regimul de spalare sau stoarcere.Nu poate exista asa ceva pentru ca masina asincrona cu pornire prin condensator are rotorul in "scurtcircuit " iar cea cu perii are rotorul bobinat,in toata experienta mea nu am vazut inca asa ceva,daca ai tu pune o poza sa ma luminez si eu.In alta ordine de idei nu este masina de spalat care la spalat sa foloseasca 1500-3000 ture la spalat si 10200 ture la stoarcere,la aceasta turatie masina pleaca de pe sol datorita imposibilitati centrari rufelor in cuva la stoarcere,cele mai noi masini de spalat au 1200-1400 rotatii/minut la stoarcere. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 cele mai noi masini de spalat au 1200-1400 rotatii/minut la stoarcere.La motor sau la cuva?intreb pentru ca raportul de demultiplicare dintre fulia axului motorului si fulia de pe cuva este destul de mare Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 La cuva bineinteles,cea ca am vrut sa lamuresc este ca motorul din poza are turatia prea mare si este nesigur pentru un polizor. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Si totusi trecut prin 2 reductoare ar trebui sa faca fata cu brio Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Si totusi trecut prin 2 reductoare ar trebui sa faca fata cu brio Fata face dar 2 reductoare +ax cu rulmenti pentru pietre =prea multi bani si prea greu si mare la dimensiuni,mai bine unul cumparat de ~200 lei. Link spre comentariu
en Postat Aprilie 11, 2012 Partajează Postat Aprilie 11, 2012 Nu poate exista asa ceva pentru ca masina asincrona cu pornire prin condensator are rotorul in "scurtcircuit " iar cea cu perii are rotorul bobinat,in toata experienta mea nu am vazut inca asa ceva,daca ai tu pune o poza sa ma luminez si eu.In alta ordine de idei nu este masina de spalat care la spalat sa foloseasca 1500-3000 ture la spalat si 10200 ture la stoarcere,la aceasta turatie masina pleaca de pe sol datorita imposibilitati centrari rufelor in cuva la stoarcere,cele mai noi masini de spalat au 1200-1400 rotatii/minut la stoarcere. Iaca,exista totusi... :)Si ce este interesant e ca schimbarea de sens pe turatia de spalare se facea prin conectarea condensatorului la o alta borna. Cat despre turatii, am facut vorbire despre turatia de la axul motorului, ca ea se demultiplica prin fulia cuvei,asta este alta poveste.Tinand cont ca p-aici majoritatea sunt de formatie tehnica, exprimarea poate fi mai sumara. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum