Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Matiz-CHECK-ul se aprinde


emil db

Postări Recomandate

Va rog sa ma ajutati cu pasii care trebuie facuti pt. RESET de ECM pe care vreau s-o fac in sperantaCHECK-ul se va stinge.Masina nu are decat 15000km dar am folosit-o in regim greu de functionare,adica cu opriri dese si distante mici parcurse.Motorul merge f. bine nu pare a avea probleme.Nu gasesti pe nimeni care sa-ti spuna cineva exact ce se intampla si isi dau cu parerea :senzor blocatcontacte oxidate, catalizator etc.(te si sperii)Va rog nu ma trimite-ti la service ca m-am saturat deei si fi-ti cat mai axpliciti in cazul in care vreti sa ma ajutati-in aceste probleme nu ma pricep-eu suntcu depanari tv.Multumesc!-Matiz euro3 :jytuiyu

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • alfabit

    5

  • emil db

    5

  • q_acdc

    3

  • petru_f

    3

Top autori în acest subiect

Nu cred ca se va stinge cu reset de ECM,nici cu stergerea codului de defect.In primul rand trebuie verificata cu un tester,macar universal, care citeste codurile din ECM(calculator motor).In baza codului,mai discutam.Fara codul/codurile de eroare inregistrate,discutam discutii,posibilitati,teorii etc.p.s.=utilizator de Matiz

Link spre comentariu

Doresc sa mai dau un amanunt:din greseala am vrut sa pornesc motorul fara sa-mi dau seama caeste in viteza si frana de mana trasa si nici nu am calcat ambreiajul.Dupa acest lucru surpriza beculs-a stins.Dupa cateva zile s-a aprins din nou si acum intentionat am repetat operatia si din nou s-astins.Acum mi-e frica sa mai fac asa ceva sa nu sa se intimple ceva.Ce parere aveti?

Link spre comentariu

Poti incerca un reset,nu stiu daca scapi de tester, astfel:scoti borna + de la baterie,astepti cca.1 min.-2 pana se descarca condensatorii,pui borna,dai o cheie scurt fara sa porneasca(dar daca porneste nu e nici o problema), daca a pornit opresti,apoi pornesti normal si vezi becul.NU SE APASA pe acceleratie la aceasta manevra,caci acum memoreaza si relantiul.

Link spre comentariu

Va rog sa ma ajutati cu pasii care trebuie facuti pt. RESET de ECM pe care vreau s-o fac in sperantaCHECK-ul se va stinge.......Multumesc!-Matiz euro3 :jytuiyu

Uite niste sfaturi, am avut Matiz Euro3 fab. 2006, vindut 2011. Nu te mai gindi la reset ECM pentru stingerea martorului CES ( "check engine soon" cum se zice in koreeana ! ), nu se stinge, poti scoate bornele la baterie si lasa o saptamina daca ai chef, tot aprins va ramine, atita vreme cit ECM vede un defect undeva. La mine s-a aprins la 2500 km, si daca tot ma ocup cu diag auto am facut un tester si pentru Matiz Euro3 ( vezi ca sint altfel cele de Euro2, cele pe ALDL fata de astea Euro3 care sint OBD II ) Testerul pe care l-am facut era bazat pe un uP PIC 16F688, programat cu surse luate de pe net, ca sa emuleze un ELM323. Si cu minunea asta de scula l-am resetat de vreo 5-6 ori pina s-a saturat becul ala si nu s-a mai aprins pina am vindut masina. Altfel masina mergea perfect, parca becul se aprindea asa sa ma anunte ca trebuie sa ma duc sa cotizez la service ! Si uite ca n-am cotizat.Aprinderea se facea fara un defect evidentiat de tester, zero erori, dar stingereea se facea imediat la comanda din soft.( ELMScan, PROScan, etc softuri free pe net gasesti cite vrei )Asadar, daca vrei sa scapi de treaba asta, sfatul meu e sa-ti cumperi un tester de diagnoza cu ELM327 ( care este superior lui ELM 323 ) pretul este minim, in jur de 100 lei ( adica doua diaguri in service ) sau daca nu te induri de 100 lei pot sa-ti furnizez sursele si schemele de la ce am facut eu ( asta daca esti realmente pasionat, altfel nu se merita)si scapi de grija, daca s-a aprins odata se va mai aprinde si in continuare.
Link spre comentariu

Va multumesc pt, raspunsuri !Dl.ALFABIT crede-ma ca nu ma pricep dar as cumpara un tester dar nu am vazut si nici nu stiu cumfunctioneaza-banuiesc ca se conecteaza la calculatorul masinii si-ti indica ceva.Iti indica cumvasenzorul care a depistat defectiunea si apoi stii unde sa faci verificari eventual schimbarea anumitelorpiese?? :nas:

Link spre comentariu

...dar as cumpara un tester dar nu am vazut si nici nu stiu cumfunctioneaza-banuiesc ca se conecteaza la calculatorul masinii si-ti indica ceva.Iti indica cumvasenzorul care a depistat defectiunea si apoi stii unde sa faci verificari eventual schimbarea anumitelorpiese?? :nas:

Se conecteaza la mufa OBD a masinii ( in cazul tau sub capacul de la torpedou ), este o mufa trapezoidala cu un capac peste ea. Acolo se conecteaza interfata OBD intre masina si laptop, si cu un soft potrivit iti arata codurile de defect pe care le gasesti explicate in cartea de reparatii a lui Matiz. Daca vrei sa vezi cam ce face acel soft, ia de pe net PROScan sau ELMScan sau EasyScan ( sint foarte multe free sau shareware ) sau orice alt sw compatibil cu interfetele ELM327Uite aici poti gasi o interfata ( iti trimit pe mp linkul sa nu fie reclama )care e buna pentru tine, un pic cam scumpa, poti gasi mai ieftin ( pe okazii de ex.), oricum se gaseste cam peste tot asta cu ELM327. Iti mai trebuie un laptop si manualul tehnic de la Matiz care se gaseste si asta, si-i dai drumul la treaba. Poti avea surpriza ca nu gasesti nici un defect ( asa cum am patit eu ), stingi becul si peste citeva zile se aprinde iar, eu daca m-as fi dus la service sa-mi ia 50 lei la fiecare diagnosticare si sa nu gaseasca nimic mai plateam odata masina. Sau poate gasesti defectul clar indicat ? Nu stii pina nu incerci. La mine dupa ce l-am stins de vreo 7-8 ori cum am zis deja s-a plictisit si nu s-a mai aprins, masina mergind perfect in tot acest timp.Toata treaba nu e scumpa si e un bun antrenament pentru chestii mai grele, ca m-as mira sa nu te prinda chestia asta cu diagnoza auto.
Link spre comentariu

Mersi ALFABIT,dar specific faptul ca masina nu prezinta nici o problema:motorul merge frumos,seinfige la drum nu troncane,directie buna,consum bun dar becul aprins.Am facut si resetarea ECMdar tot degeaba.

Link spre comentariu

Mersi ALFABIT,dar specific faptul ca masina nu prezinta nici o problema:motorul merge frumos,seinfige la drum nu troncane,directie buna,consum bun dar becul aprins.Am facut si resetarea ECMdar tot degeaba.

Exact asa se comporta si a mea. Nici o problema de functionare, decit becul de engine aprins, il stingeam, se aprindea, pina cind joaca asta s-a terminat. Si resetarea ECM injectie nu te ajuta, stai linistit, odata defectul sau o interpretare gresita dintr-o eroare de soft ( ceea ce eu cred ca asta se intimpla ) este memorata, nu se sterge la reset ECM prin deconectarea bateriei, stii si tu foarte bine ca acolo e un flash care trebuie sters " gospodareste ", nu se sterge prin deconectare alimentare ca s-ar sterge si mapele de injectie si alte chestii importante de prin ECM.Ceea ce se face prin acel reset ECM se mai numeste si ' idle learn ', revenire la parametrii initiali de functionare ai motorului. In nici un caz memoria de defecte nu se sterge la idle learn, ca altfel ce rost ar mai avea memorarea defectelor tranzitorii ? De altfel toate astea le afli din manualul de reparatii, pe care daca nu-l gasesti sa-mi spui sa ti-l trimit.
Link spre comentariu

Va multumesc pt, raspunsuri !Dl.ALFABIT crede-ma ca nu ma pricep dar as cumpara un tester dar nu am vazut si nici nu stiu cumfunctioneaza-banuiesc ca se conecteaza la calculatorul masinii si-ti indica ceva.Iti indica cumvasenzorul care a depistat defectiunea si apoi stii unde sa faci verificari eventual schimbarea anumitelorpiese?? :nas:

Curata IAC.[sigur este foarte murdar,incearca]
Link spre comentariu

Va multumesc pt, raspunsuri !Dl.ALFABIT crede-ma ca nu ma pricep dar as cumpara un tester dar nu am vazut si nici nu stiu cumfunctioneaza-banuiesc ca se conecteaza la calculatorul masinii si-ti indica ceva.Iti indica cumvasenzorul care a depistat defectiunea si apoi stii unde sa faci verificari eventual schimbarea anumitelorpiese?? :nas:

Curata IAC.[sigur este foarte murdar,incearca]
Adica asta: http://www.wjjeeps.com/engine/iac_motor_01s.jpg. Mai are obiceiul sa lucreze greu(inauntru e un motor pas cu pas)si dupa curatare e bine sa fie gresata.
Link spre comentariu

NU se aprinde becul de la iac.

Am Matizul din 2007 si am avut aceleeasi probleme!(foarte multe drumuri la service,ba era de la injector ,ba era de sonda,ba era infundat injectorul.ba era bobina de inductie,masina fiind in garantie)De cate ori se prindea beculetul curatam IAC ,dupa o perioada l-am schimbat si problemele au disparut.(90 000 km)Beculetul se stinge dupa cateva porniri corecte(fara eroare)
Link spre comentariu

Am Matizul din 2007 si am avut aceleeasi probleme!(foarte multe drumuri la service,ba era de la injector ,ba era de sonda,ba era infundat injectorul.ba era bobina de inductie,masina fiind in garantie)De cate ori se prindea beculetul curatam IAC ,dupa o perioada l-am schimbat si problemele au disparut.(90 000 km)Beculetul se stinge dupa cateva porniri corecte(fara eroare)

Vezi, de-asta e bun un tester de diag la casa omului ! Ba e injector, ba e sonda, ba e draq ba e tacsu...Nici aia la service nu au stiut, fii sigur ! La mine s-a aprins prima data la 2500 km deci este exclus sa fie IACul murdar sau orice altceva murdar, la km astia nici covorasele nu se murdarisera ! Eu cred ca era o eroare de soft in ecu. Decit stingeam becul ca ma enerva sa stea aprins, masina mergea perfect, pina cind nu s-a mai aprins de pe la 3000 km si la 15000 am scapat de troaca aia. ( care merge bine si azi, am dat-o la un cunoscut si o vad prin oras ca a tinut numarul )
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări