Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alegere masina de spalat


ctepeo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 62
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ctepeo

    19

  • doru3160

    12

  • Spitfire

    5

  • romica-b

    3

Top autori în acest subiect

De cuvele Carbotech de la "Gorenje" ce ştiţi. Cică sunt din plastic + carbon şi sunt rezistente (cel puţin aşa zic ei), dar eu nu am încredere deloc în cuvele de plastic. Dacă cumperi de pe site-ul lor spun că oferă garanţie 5 ani la toată maşina... dar nici aşa nu am încredere.

Link spre comentariu
Toni Marginean

Sigur daca o sa se sparga cuva o sa spuna ca este din vina clientului (am un prieten care are ghete de lucru pentru santier cu insertie de otel; daca le pune la spalat in asemenea cuva sigur o va sparge).

Link spre comentariu

Rufele nu vin in contact direct cu cuva, ci cu tamburul care este din tabla de otel inox. Nu vad de unde provine neincrederea in cuvele din plastic, este o tendinta generalizata de a le folosi in detrimentul celor din inox, din considerente de pret, greutate, inertie termica etc. este drept ca pot aparea incidente-ruperea unor urechi de prindere, perforare, dar nu neaparat din pricina constructorului, cele mai frecvente datorita unei utilizari neadecvate a masinii de spalat (incarcare necorespunzatoare, punere in functiune cu suruburile de blocaj, asezare neadecvata pe podea, balene de sutien sau alte obiecte ajunse intre cuva si tambur, etc). Nu stiu daca la ora actuala vei mai gasi masini de spalat noi cu cuva din tabla de inox. Problema care trebuie sa o ai in vedere este ca aceea cuva din plastic sa nu fie termosudata ci demontabila. Altfel poti sa intrebi profesionistii care repara cate cuve de plastic-care de fapt este armat cu fibre, au intalnit.

Link spre comentariu

De vreo cateva decenii incoace exista sortimente de ABS(chimic vorbind, ABS e banalul polistiren) care fac de râs cele mai bune oţeluri...asadar se poate avea incredere in materialele plastice. Asta la modul general. Ramane de vazut cum se comporta cuva de plastic in timp, in cazul in care posesorul foloseste des programul cu prespalare, care incalzeste apa la 90 grade. Cat despre chestia cu "carbonul" ma indoiesc ca e vorba de fibra de carbon, desi nu-i exclus! Tehnica a avansat, iar preturile au scazut.

Link spre comentariu

O să întreb. Mai ales că am nevoie urgentă de una. Nu se putea strica şi ea săptămâna asta... săptămâna trecută a fost mai cald şi dacă nu storceam rufele cum trebuie, se uscau totuşi în 12 ore... acum să vezi cât stau cu ele neuscate ... şi eu sunt genul care spăl o dată la 2 zile.

Link spre comentariu

Cică "Gorenje" au acum rulmenţii încastraţi şi rulmenţii nu se mai pot schimba decât cu tot cu cuva. E adevărat?Edit: dacă ştie cineva pe cineva care dă ieftin o maşină de spălat automatică clasică în stare bună, să-mi dea de veste.

Link spre comentariu

eu am de mai bine de 10 ani ServiS,am vazut ca ar fii englezeasca,are :1200 rpm la stoarcere cu posibilitate 1/2 550rpm,uscator ,2 furtune pentru alimentare cu apa,compartiment separat pentru balsam.este foarte silentioasa(poti cauta pe youtube cum merge ServiS sa poti face o comparatie cu cea din linkul tau)si am schimbat la ea doar 2 rulmenti si semeringul ,pus strap la intrerupatorul de la hublou de lene sa il repar.atat am facut la ea de cand o am.daca gasesti ServiS ia cu incredere,nu o s-a te dezamageasca.

Link spre comentariu

Va salut d.le "stepeo"!Dintr-o practica de peste 20 de ani in domeniul electrocasnicelor(timp in care am importa second-hand defecte,le reparam si le comercializam cu 1-2 ani garantie,mai apoi numai service) va expun succint concluzii corecte,obiective:-nu va lasati influentat de afirmatii de genul "am o masina cumparata de 10 ani.......".Cea ce se facea acum 10 ani e una,ceea ce se face astazi e alta.-masinile INDESIT au urmatoarele probleme: 1.cuvele sunt echipate cu rulmenti 6202 si 6203, foarte mici pentru sarcina pe care o au, motiv pentru care se uzeaza,sparg foarte des(chiar in garantie schimbam foarte multe cuve,comparativ cu celelalte marci). 2.rulmentii nu se pot schimba,ptr. ca cuva este nedemontabila(lipita).La modelele care mai pastrau nervura de imbinare,se putea taia si apoi imbina cu suruburi,ulterior a disparut nervura.Deci trebuie sa cumperi setul complet format din cuva, tambur,rezistenta,senzor temperatura.Sa nu va spun,ca si aruncarea cuvei vechi e o problema.Setul+manopera=420lei 3.Orice defectare a unei supape,zavorului de usa,arderii pp.ei de evacuare,duc la arderea triacurilor aferente si care la randul lor duc la defectarea microprocesorului mai ales la masinile echipate cu modulul EVO II(procentaj 90%),dar destul de des si la cele ehipate cu modulul EVO IIIAceasta caracteristica este valabila si la Whirlpool,Electrolux,Waveline,Delton,EL,Zanussi.Nu este caracteristica LG, Samsung ,Bosch.Arctic,Beko._masinile Whirlpool au urmatoarele probleme: 1.masinile inguste cu umplere pe deasupra, au flansele laterale care sustin rulmentii,confectionate dintr-un material care se faramiteaza invariabil in 4-5 ani (sunt convins ca e treaba studiata,la alte marci nu se intampla acest lucru)La orice magazin,mai de doamne-ajuta,se gasesc aceste flanse,(80 lei)Nu se gasesc de alte tipuri ptr. ca nu se cer, deci nu se defecteaza. 2.masinile cu al 6-lea simt(cele care au comutatorul de programe in centrul placii electronice)au probleme la programul de stoarcere ,fie nu-l deruleaza, fie se reseteaza stoarcerea la nesfarsit.In 50% din cazuri trebuie inlocuit motorul(ceea ce nu este ieftin) -masinile ARCTIC si BEKO (acelasi producator)sunt masinile cele mai bune ca raport pret/calitate plus durata mai mare de garantie(per total)Dar sau aliniat si ei tendintei actuale de lipire a cuvei(de vreun an) si deci nu mai poti schimba rulmentii.Oricum sunt mai mari ca la INDESIT,deci implicit au durata de viata mai mare. -masinile BOSCH fabricate in Turcia : 1.nu se ridica nici pe departe la nivelul reputatiei producatorului(cu exceptia pretului si mai ales a pretului componentelor)Anul asta am schimbat tripodele la 3 masini ptr. ca s-au rupt-pretul unei tripode-250lei(acelasi lucru la WHIRLPOOL-80lei)Mai pot continua,dar sunt la serviciuIn concluzie as recomanda LG-direct drive,cu care nu ne-am prea intalnit in service.Cu o observatie,la cel mai mic semn de uzura al rulmentilor schimbatii,nu lasati sa ajunga apa pe mufa motorului,deoarece va duce la defectarea placii electronice.ATENTIE! aveti garantie 10 ani numai la motor.FUgiti de ARISTON(modelele de "lux" ale INDESIT-ului) care sunt echipate cu motoare trifazice.Ca o caracteristica generala, la nici-o masina aflata pe piata,nu veti gasi schema placii electronice,nu exista nici la service.ul autorizat(de fapt nu au voie sa repare in garantie placile.)Sper ca v-am fost de folos.

Link spre comentariu

Dar după garanţie au voie să repare plăcile?Am găsit la un service plăci s.h. pentru prostia mea de "Indesit". Ar fi cam 200-250 lei. Să o mai repar sau să-mi iau o "L.G."?"Indesit" WISL85X are cu®va dintr-o bucată? Dar "L.G." Direct Drive?

Link spre comentariu

Stefane, pe la ce pret mai e direct drive-ul ala? Ca ultima oara eu l-am vazut la 40 de bulioane....Insa ce m-a impresionat negativ era ca pe "macheta" care trebuia sa ne lamureasca ce grozava e directa asta, modelul cu curea zdranganea de te lua mila in timp ce la "noutate" nimic! O fi avand niscai pitici care aseaza boarfele centrat? Sau ne iau astia pe toti de prosti sau ignoranti?Concluzia e ca si masinile de spalat au luat-o fugutza spre categoria de consum: aproape ca nu mai merita reparate....Pai daca dai 250 pe nus'ce piesa, mai dai vreo 100 pe alta, plus cel putin 50% manopera, si daca s-a bulit, se tot strica dup-aia, asa ca mai bine iei alta noua!Arctic-ul meu are aproape 10 ani! Si n-a vazut bob de calgon...Si se mai aliniaza la "sindromul VW & Toyota": costa marca, desi produsele sunt la fel de slab si consumatorist facute ca orice no-name!!!

Link spre comentariu

Da,la LG direct-drive se poate demonta cuva ptr. schimbarea rulmentilor.Da, este foarte silentioasa,ptr. ca nu are perii,rulmentii sunt doar 2 si nu 4 ca la o masina obisnuita,amplitudinea miscarilor cuvei este mult redusa ca rezultat al montarii motorului central si nu tangential ca la solutia clasica.Lucru scapat din vedere de un user care afirma ca totul este marketing.

Link spre comentariu

Alimentarea motorului prin invertor la direct-drive este o solutie tehnologica chiar mai buna decat direct-drive-ul in sine, conduce la o fiabilitate ridicata(a motorului), in plus pt. cei care stau la bloc, masina e foarte buna, datorita zgomotului redus.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări