Cilibiu Postat Aprilie 7, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2012 In manual nu zice nimik de puterea alternatorului!Insa ca sa aflu daca e de la regulator sau de la alternator, am gasit o modalitate usoara. Conectez o punte trifazica inainte de regulator, si pun xenoanele , tensiunea dupa regulator stiu sigur ca scade pe la 9V, dar sa vad daca scade si cea de la intrare in regulator, daca la intrare in regulator am tot 9V , e clar, nu face fata alternatorul, dar daca tensiunea este mai mare de 12V, inseamna ca regulatorul are limitator de curent, cand sa atins curentul respectiv, scade tensiunea ca sa mentina curentul constant, cel putin asa ma gandesc eu, saptamana care vine pun in aplicare sa vad cum sta treaba!Mersi de indrumarea data! Link spre comentariu
almarghi Postat Aprilie 7, 2012 Partajează Postat Aprilie 7, 2012 nu cred ca e chiar asa.tensiunea data de alternator depinde de excitatie. asta face regulatorul. nu ar fi normal sa ai diferenta... Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 7, 2012 Partajează Postat Aprilie 7, 2012 Generatorul moto,cel putin cel in discutie, e putin diferit de cel auto;nu se poate regla incarcarea prin modificarea curentului de excitatie,rotorul fiind facut cu magneti permanenti.Reglarea tensiunii de iesire se face de catre regulator de regula prin suntarea celor trei faze,asemenator oarecum cu un regulator paralel. Link spre comentariu
almarghi Postat Aprilie 7, 2012 Partajează Postat Aprilie 7, 2012 aha :jytuiyuatunci poate are dreptate Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 7, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2012 Regulatorul care il am , nu sunteaza fazele la masa, ci tiristorul este sinseriat cu acc! Link spre comentariu
almarghi Postat Aprilie 7, 2012 Partajează Postat Aprilie 7, 2012 deci daca scoti tiristoarele si pui in locul lor niste rezistente mici (fractiuni de ohm - sa zicem), atunci alternatorul ar da tot ce poate, nu?bineinteles ca ar trebui pusa o sarcina, sa nu creasca tensiunea de iesire prea mult sa se arda ceva pe la aprindere. (sau poate merge alimentata separat din alta baterie) Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 8, 2012 Partajează Postat Aprilie 8, 2012 Regulatorul care il am , nu sunteaza fazele la masa, ci tiristorul este sinseriat cu acc!Am scris ca "de regula" se sunteaza fazele,e solutia cea mai des folosita,cea mai ieftina si cea mai putin fiabila.De aceea recomandam ceva posturi mai sus sa pastrezi releul original,mult mai performant decat orice ai putea construi tu.O verificare rapida pe care o poti face,e sa masori tensiunea alternativa intre doua faze,cu si fara xenoane.Daca tensiunea masurata cu xenoane e sensibil mai mica ca cea masurata fara,vinovat e generatorul,care nu poate mai mult;daca tensiunea ramane neschimbata,micsorandu-se doar tensiunea de iesire,masurata pe acumulator,vinovat e releul.Verificarea trebuie facuta la turatie mare,ca sa ai putere cat mai mare.Cred ca am mai scris undeva,sa verifici si conexiunile generator-releu,unde deseori apar rezistente de contact,ce limiteaza curentul de iesire. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 8, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2012 Pai asta am zis mai sus ca voi face, si daca este devina releul , am o varianta chiar foarte ieftina si asemanatoare regulatorului original, doar ca fara limitare de curent!O punte trifazica, 3 mosfeti de 20A bucata To-220, si un MCU cu 2 rezistente, si un stabilizator de 5V si gata treaba!Am ceva surse cu reglaj de tensiune variabila si curent variabil care la intrare am 100V, iar iesirea este reglabila si constanta, doar cu un MCU , mosfet si rezistente pentru divizoare rezistive, in cazul acesta doar 2 rezistente si un stabilizator de 5V pentru MCU!Il voi regla la o tensiune de 14.4V si curent maxim! Problema ramane sa vad daca necesita ventilatie ! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 8, 2012 Partajează Postat Aprilie 8, 2012 Pune o schema si mai stam de vorba..... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 9, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2012 Daca te referi la schema de care ziceam eu , este mai jos! Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 13, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Am testat astazi regulatorul.Deci , cu un bec xenon ,fara baterie conectata, tensiunea dupa regulator 14.3V, inainte de regulator, am ajuns si la 100V.Cu ambele becuri conectare, fara baterie , tensiunea la relanti inainte de regulator 22V, dupa regulator 6V, turat pe la 7k RPM, tensiunea inainte de regulator aproape 100V, dupa regulator tot 6V!Problema este regulatorul, are limitator de curent!Am comandat piesele pentru regulatorul din schema de mai sus, o sa revin si cu schema complecta, deoarece am implementat o protectie in caz ca se arde mosfetul si trece toata tensiunea prin el! Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 13, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Am testat astazi regulatorul.Deci , cu un bec xenon ,fara baterie conectata, tensiunea dupa regulator 14.3V, inainte de regulator, am ajuns si la 100V.Cu ambele becuri conectare, fara baterie , tensiunea la relanti inainte de regulator 22V, dupa regulator 6V, turat pe la 7k RPM, tensiunea inainte de regulator aproape 100V, dupa regulator tot 6V!Problema este regulatorul, are limitator de curent!Am comandat piesele pentru regulatorul din schema de mai sus, o sa revin si cu schema complecta, deoarece am implementat o protectie in caz ca se arde mosfetul si trece toata tensiunea prin el! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Tot n-am inteles de ce n-ai facut masuratorile cu bateria conectata.Altfel e posibil sa tragi concluzii gresite.Daca si cu bateria conectata,cu doua becuri aprinse ai 100V la intrare,iar pe baterie sub cei 14V ce ar trebui regasiti acolo,intradevar releul limiteaza curentul.O alta intrebare ar fi...de ce il limiteaza..Nu cumva ca masura de protectie a alternatorului?La schema postata de tine,ce frecventa va avea semnalul de comanda a fetului? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Tot n-am inteles de ce n-ai facut masuratorile cu bateria conectata.Altfel e posibil sa tragi concluzii gresite.Daca si cu bateria conectata,cu doua becuri aprinse ai 100V la intrare,iar pe baterie sub cei 14V ce ar trebui regasiti acolo,intradevar releul limiteaza curentul.O alta intrebare ar fi...de ce il limiteaza..Nu cumva ca masura de protectie a alternatorului?La schema postata de tine,ce frecventa va avea semnalul de comanda a fetului? Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 13, 2012 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Nu cred ca releul a limitat inca 3A doar asa sa nu se arda alternatorul, daca tensiunea urca foarte mult, inseamna ca are de unde sa ii dea, daca cobora pe la max 30V atunci da, releul era facut dupa alternator, dar el a fost facut petnru consumatori care sunt pusi din fabrica!Schema complecata mai jos!Frecventa este in jur de 18-20khz!Daca mosfetul se arde si toata tensiunea trece prin el, MCU simte ca a depasit pragul de 17V si opreste releul, in caz ca sa zicem nu apuca sa inchida releul, fusibilul se va arde intra in scurt zenerul si atunci sigur se orpeste releul, zenerul mai are rol de a proteja LM7805 de supra tensiune precum si MCU!Releul il voi folosit de 30A, si 3 mosfeti IRFP460 ! Punte de diode fast de 30A bucata!Cand iei contactul totul se opreste, MCU si releul se deschide, si nu consuma bateria! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum