Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regulator moto!


Cilibiu

Postări Recomandate

Salut, vreau sa fac regulatorul din schema, arucand un ochi printe piesele care le am si am gasit ca SCR 30TPS12 si diode de putere mam gandit sa pun FAST si am gasit F30UA60S. De diode numi fa probleme, dar de SCR cam da, SCR-urile ce le am sunt de 20A, in schema zice de 25A, acum nu stiu daca alternatorul meu duce mai mult de 20A, problema este la fostul regulator, care dupa ce mi se pare destul de mic pentru puterea ca ii cer, ma gandesc ca nu sa tinut prea mult cont de consum, am pus 2 kituri xenon de 35W pe moto, si imi termina bateria in 1 ora, iar dupa ce bateria e goala, tensiunea scade sub 10 V , si motorul se orpeste, nu mai pot circula cu el doar daca opresc farurile, am masurat curentul supt de ambel kituri si am in jur de 9A, iar altceva pe motor nu am ca sa suga mai mutl de max 11A. Nu cred ca alternatorul este asa slab, doar 7-8A (motor in 4 timpi 125CC) asa ca astazi am zis sa dau regulatorul jos, iar cand am vazut defapt ce mic este si firav, am zis ca el este devina, asa ca vreau sal fac pe acesta din schema.Voi ce parere aveti de schema si de problema care o am?Am pus si niste poze cu regulatorul de pe moto!L.E. Am masurat regulatorul lunduma dupa schema de mai jos, si am observat ca intre fazele alternatorului si MASA caderea de tensiune pe diodele interne este ok, insa intre faze si +B nu am nici un fel de cadere, am infinit pe dioda. Normal trebuia sa am luanduma dupa schema de mai jos, ma gandesc ca poate este altfel facut, sau este praf regulatorul!, Ciudat dar el functioneaza la 14.5V daca am farurile oprite, cu semnalizarea pornita si altele....!

post-15533-139829412624_thumb.jpg

post-15533-139829412633_thumb.jpg

post-15533-139829412642_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 59
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    27

  • almarghi

    4

  • Big

    4

  • The Stressmaker

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

ai grija, ca imediat dupa pornire, pentru cateva minute, la consumul farurilor (si altele) se mai adauga si curentul de incarcare al bateriei, care nu e mic. in cateva minute scade si nu trebuie sa-ti faci griji, dar imediat dupa pornire e mare.

Link spre comentariu

Da asta sunt constient, oricum bateria va fi tot timpul full daca regulatorul imi duce consumul de pe moto!La cel vechi, cu bateria incarcata fuul, deci curentul cosnumat doar de faruri si stopul, turat in 10K, si in 1 ora baterie goala, sa intamplat ca la trecerea de cale ferata sa mi se opreasca motorul ramanand in benzna totala, sincer nu este foarte placut, stind ca nu face fata la tinut turat pe la 4k dar tot sa oprit.Deci o problema majora pentru mine, si trebuie rezolvata imediat, cu un singur far xenon nu face probleme, incarca totul e Ok, cand mai adaug 4-5A consum , apare problema asta!

Link spre comentariu

Am terminat regulatorul de facut, lam probat cu un traf de 24V 2A, si fara consum , tensiunea este fix 13.0V, se vede ca sunteza fazele ca dupa 30 secunde arde traful in ultimul hal, asa ca lam lasat sa se raceasca ca sa problez si regulatorul original de pe moto.Am conectat regulatorul de pe moto la fel ca si pe cel home made, si nu se incalzeste deloc traful, defapt nici nu simte nimik, cand bag traful in priza tensiunea la iesire am 20V si scade pana la 14.5v cam in 7 secunde, iar cand ajunge la 14.5V sta cam 2 secunde, si o ia de la capat, de la 20V!Ciudat, se pare ca regulatoarele astea mai noi, sau cel putin la motorul meu este diferita functionarea!Radiatorul la cel home made, in 1 minut deja era caliu, la cel original , rece!Voi ce parere aveti?

post-15533-139829413929_thumb.jpg

Link spre comentariu

Vad ca pe aici cam bate vantul.Am pus regulatorul pe moto, si tensiune sunt asa!Cu fazele legate la regulator, fara sa fie legat la restul instalatiei, am 13.3V.Conectat la restul instalatiei cu bateria incarcata am 14.4VCand deconectez bateria, am 6V la relantiu si 8V pe la 4k RPM!Am inlocuit diodele rapide cu o punte normala de 25A, si tot la fel face.Componentele sunt toate noi!Am pus regulatorul vechi si in toate variantele am 14.4V!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Am terminat regulatorul de facut, lam probat cu un traf de 24V 2A, si fara consum , tensiunea este fix 13.0V, se vede ca sunteza fazele ca dupa 30 secunde arde traful in ultimul hal, asa ca lam lasat sa se raceasca ca sa problez si regulatorul original de pe moto.Am conectat regulatorul de pe moto la fel ca si pe cel home made, si nu se incalzeste deloc traful, defapt nici nu simte nimik, cand bag traful in priza tensiunea la iesire am 20V si scade pana la 14.5v cam in 7 secunde, iar cand ajunge la 14.5V sta cam 2 secunde, si o ia de la capat, de la 20V!Ciudat, se pare ca regulatoarele astea mai noi, sau cel putin la motorul meu este diferita functionarea!Radiatorul la cel home made, in 1 minut deja era caliu, la cel original , rece!Voi ce parere aveti?

Din ceea ce povestesti,releul original nu are tiristorii in paralel pe fiecare faza,suntandu-le pe acestea,ci in serie cu acumulatorul.Marele avantaj in acest caz,e ca nu-ti forteaza inutil infasurarile statorului,ca in cazul releului construit de tine;eu zic sa lasi releul original,...cu cel construit de tine,cu timpul poti distruge generatorul.In experienta cu traful,era util sa conectezi acumulatorul la iesirea fiecarui releu in parte;acumulatorul are rol si de filtrare a tensiunii de iesire,astfel cu releul original cred ca nu ai mai avea acea variatie de tensiune,14,5-20V,de care povestesti.
Link spre comentariu

Mam gandit si eu ca ar fi ceva gen ce zici tu, dar cum pot rezolva problema care o am eu, consumul suplimentar nu depaseste 40W, cu toate ca consumul nu este mare, ceva numi face fata, dar ce este intrebarea, regulatorul sau alternatorul? As cumpara alt regulatoru de tensiune,dar nu as vrea sa dau bani degeaba!

Link spre comentariu

Vad ca pe aici cam bate vantul.Am pus regulatorul pe moto, si tensiune sunt asa!Cu fazele legate la regulator, fara sa fie legat la restul instalatiei, am 13.3V.Conectat la restul instalatiei cu bateria incarcata am 14.4VCand deconectez bateria, am 6V la relantiu si 8V pe la 4k RPM!Am inlocuit diodele rapide cu o punte normala de 25A, si tot la fel face.Componentele sunt toate noi!Am pus regulatorul vechi si in toate variantele am 14.4V!

Da scrie aici!
Link spre comentariu

Pai o data ce tensiunea este de 8V fara bateria conectata, ce parere ai mai avea si cu xenoanele conectate? cand scot borna de la baterie se vede clar cum becul de stop lumineaza pe jumatate la 4k RPM!Insa am mai gasit 2 scheme , 1 seamana cred ca regulatorul original si a doua este ceva diferti fata de cea care am facuto!

post-15533-139829414516_thumb.jpg

post-15533-139829414518_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Cine te-a invatat sa scoti bornele de la baterie,cu motorul pornit?Maine o sa intrebi poate ,de ce s-a dus CDI-ul.Bateria are rol si de filtrare a tensiunii de iesire din releu;mai mult decat atat,o functionare aparent defectuasa a releului,poate fi de fapt cauzata de o baterie pe duca.Fa toate testele doar cu bateria conectata,si bine incarcata.Ti-as recomanda chiar sa testezi cu o baterie sigur buna,daca ai de unde imprumuta.

Link spre comentariu

Bateria este aproape noua, luata de la incarcat astazi, 13V tensiunea la borne.Daca zici ca bateria este asa importanta, dece cu regulatorul vechi, tensiunea fara baterie pe moto este de 14.4V, si totul functioneaza OK! Porblema este doar curentul necesar in plus, cca 3A!Maine o sa fac alt regulator sa vad cum se comorta!L,E , mergi cu motorul si din cauza vechimi bateriei , cedeaza, ce se intampla? se arde si CDI-ul si restul componentelor electronice? din cauza ca regulatorul necesita si o baterie buna?Problema este doar la regulatorul facut de mine, la cel original, nu exista probleme de tensiune, cu baterie sau fara tensiunea este 14.4V si chiar am circulat asa cu ea , pana am incarcat bateria care o am, si ce sa mai zic cand am cumparat moto, bateria era varza, si am schimbato daor dupa 4 luni, si nu mia facut probleme moto!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări